-
GAMEPOD.hu
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
RR-13
őstag
válasz axioma #33578 üzenetére
Jelenleg (minimum 4 napja) a Gránit Bankszámlára indított Fizetési Kérelmek nem mennek ki a CIB Banktól!
Ezt pontosan ma jelentettem be, miután 55 napig arra vártunk, hogy egyáltalán megcsinálják a hibát, mert a fizetési kérelem részbe sem tudtunk belépni 50 napig az alkalmazásban, és a netbankon sem, most 5 napja meg hiába tudunk már belépni a felületre, mert a Gránit számlákra nem küldi ki a CIB a kérelmeket egyáltalán, a Raiff számlákra igen.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Jó lenne, ha nem foglalkoznál a számláinkkal, és amúgy velünk sem!
Nem neked lett írva egyik Hsz-em sem eddig, de akkor most le is írom, hogy nálam már az ápr. 5-én Fifi-nek írt Hsz-ed is kiverte a biztosítékot, mert egyáltalán nem "kamuzott", csak te azt is kiforgattad, hogy legyen min Trollkodni!Van még egy dobásod, aztán meglátjuk, hogy röpülsz-e a Topikból fél évre mondjuk, mert én vagyok 1 hét alatt a harmadik személy itt akibe beleállsz, és ezért kár ide jönnöd a nagy elfoglaltságaid közben, mert érdemben nem igazán teszel hozzá a Topikhoz semmit.
"Tegnap írt egyik meghívottam, hogy megkapta a jóváírást. Milyen problémákról beszélsz?"
Ezt meg tudod kinek magyarázd be.... Ha megkapta, akkor az azért volt mert manuálisan irkálják jóvá utólag..., és ezt abból tudom, hogy te nem kaptál semmit ezek szerint (vagy csak furcsa módon kihagytad az infót), mint ajánló, vagy csak.... hagyjuk.Az ajánlási jóváírások jellemzően késnek, vagy hibára futnak, tömeges probléma van náluk most is, amit Gránit Bank mondott a telefonban tegnap.
Eddig 3x jelentettük be, hogy sem az ajánló sem az ajánlott nem kapott ajánlásit, amire az volt a kérdése az ügyintézőnek, hogy a számlanyitásit megkaptuk igaz, de az ajánlásit nem?
Még mindig nincs jóváírva semmi, hiába továbbította, hogy csinálják meg, pedig letelt a 8 munkanap is már.Arról elfelejtettél itt hírt adni tegnap, hogy a K&H Bank alkalmazása hosszú ideig hibára futott, nem engedett be senkit, és globális hiba volt náluk, te nagy K&H "fan"
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz axioma #33588 üzenetére
Nekünk viszont pont az kellene, és 55 napja várja valaki, hogy megkapja a Fizetési Kérelmet, és eddig 6x indítottam el, és egyet sem kapott meg belőle, aminek a fele már le is járt.
Az, hogy ez a CIB Bank hibája onnan tudni, hogy a CIB egy Push üzenetben értesíti az ügyfelet (kötelezően), hogy a kérelem kiment, ilyen a Gránit számlákra indításnál nem jön, tehát a kérelem nem megy ki hiába írja, hogy sikeres a kérelem rögzítése.Próbaképpen a Raiffról is indítottunk kérelmet a saját Gránit számlákra, de azok mind megérkeznek.
-
RR-13
őstag
Igen, de az, hogy EBBEN a Topikban másikba ok nélkül beleállsz, azt én nem nagyon nézem el neked sem.
Láthatóan tényleg provokálni jársz ide..., hát talán már nem is sokáig.A "most jött meg" nem azt jelenti, hogy időben jött meg, hanem inkább az ellenkezőjét, manuálisan is jóváírhatták utólag, amit fentebb magyaráztam.
Te egy privát hsz-t (igaz kitakarva) osztottál itt meg Nocsak-nocsak...
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Mellébeszélsz.
Én nem vagyok K&H bankos, de mégis tudok a tegnapi több órás leállásról, és nem gondolnám, hogy pont te nem tudtál róla, inkább csak szelektíve válogatsz a K&H bankos infók között, jellemzően itt a pozitív dolgokkal előbújva.
Befejeztem a veled folytatott eszmecserét. Ha lehet te is tedd ezt, amíg megteheted. -
RR-13
őstag
válasz FIREBLADE78 #33600 üzenetére
Pontosan ezt írtam én is fentebb 2x is, nem értem akkor mire számítottál.
A megjegyzésből tudja a címzett, hogy ki küldte, hiába a te neved van befizetőként írva. -
RR-13
őstag
válasz repvez #33601 üzenetére
Törölted a George appot, és újra feltetted és beregisztráltál
Vagy feltetted másik telefonra is az appot próbaként, hogy ott megkapod e az értesítőt a jóváhagyáshoz?
Ezt is írtam javaslatként...
Csak akkor mutatja az általam fentebb linkelt képek valamelyikét, amikor az alkalmazás telepítés után van, és a bejelentkezésnél tart.És azok az értesítések az általad mutatott képek közül a Minden másra vonatkozik, ami alapból aktív kellene, hogy legyen, bekapcsolás nélkül is:
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Esetleg olvasd el ismét mit írtam:
"...jellemzően itt a pozitív dolgokkal előbújva..."
Nem volt ebben semmi rágalmazás.Csodálkoztam is, hogy végre egy "kis" negatív vélemény..., pont tőled van.
Az a különbség a Raiff korábbi véleményeknek, meg a te K&H Bank korábbi véleményeidtől, hogy mi a Raiff-ot nem igazán futtattuk, csak a Gold 2.0 csomagot.
Mindig leírta mindenki, hogy mi a hátránya a Raiffnak.
És hogy is van ez
Amikor csontvázként tudsz hivatkozni az általam beírt negatív, főleg engem érintő Raiff tapasztalatokra, akkor a Raiff hibái, de, ha az én problémámmal összefüggésben értelmezed, akkor én nem csinálok jól, és "szabályosan" kb. semmit.
Ez kettős mérce, amit esetleg fejezz be! -
RR-13
őstag
válasz repvez #33605 üzenetére
Az megvan ugye, hogy én napok óta segíteni próbálok abban, amire "senkinek" nem volt addig ötlete
Itt tudod elolvasni, hogy mi, és hol van az e-csatorna azonosítód.Az, hogy az e-csatorna bejelentkezési jelszavad nem tudod az is fura..., akkor hogyan használtad eddig az appot
Másik telefonra regisztrálást is javasoltam, de arról nem volt szó, hogy egyiket sem tudod, ami a belépéshez kell majd. -
RR-13
őstag
Röhejes a CIB Bank is, ma felhívtak 17 óra után, hogy valóban nem lehet a Gránit bankszámlákra fizetési kérelmet küldeni (persze, mert jeleztem nekik, ami maguktól nem tűnt fel nekik eddig), de csütörtök este beraknak egy frissítést a rendszerükbe, amiben egy "extra infó" is lesz, mert a Gránit ezt kérte hozzá.
És, hogy semelyik más bank nem kért ilyen "extra" infót a Fizetési Kérelemhez csak a Gránit.. na persze, én meg most jöttem le... A Gránitnál már hónapok óta működik normálisan ez a szolgáltatás.Ilyen nincs, amire hivatkoznak, és persze számítottam arra, hogy majd a Gránitra kenik a hibát, csakhogy törvényileg egységesített adatokat kell küldeni a Fizetési Kérelemben, extra adatot egy bank sem kérhet a többitől eltérően (amit persze nem mondtak el, hogy mi az extra adat).
Nem is értem ezt a marhaságot, ráadásul azt elfelejtették közölni, hogy addig miért is nem értesíti a bank az olyan ügyfeleket Push értesítésben, aki a Gránit felé küld FK.-et, hogy elnézést de jelenleg a Gránit irányába ez nem működik, és próbálja meg pár nap múlva
Ja mert önmagában is törvénysértő, hogy nem megy el a kérelem.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz tomazin #33614 üzenetére
Ne maradjunk ennyibe....
Ha a Gránithoz el sem megy a kérés, akkor a Gránit miért is hibás?
A CIB Bank rendszeréből ALAPBÓL NEM megy ki a Fizetési Kérelem egyáltalán.... meg sem próbálja a rendszerük kiküldeni, amire bizonyíték van.
A Gránit nem is tud róla, hogy küldtek neki kérelmet, meg lett kérdezve, és hazugság az amit a CIB állít, nem védve a Gránitot.
Egyszerűen paraméterezési hiba miatt nem megy a Gránithoz el a kérelem, amit nem mertek beismerni, és ezért csináltak egy frissítést, amit a csütörtök esti karbantartáshoz csaptak.. nekem ez elég egyértelmű. -
RR-13
őstag
válasz repvez #33613 üzenetére
Mert nem "szeretek" feleslegesen segíteni, ha nincs eredménye, vagy közben derülnek ki, mint pl. nálad (persze nem hibáztatva), hogy elég súlyos hiányosságok vannak infóilag, azért.
Akkor megvan az e-csatorna jelszavad? A linkből sikerült megtalálni, hogy mi az, és hogy hol van?
Hk. kivonatod a 8 év alatt csak van egy valahol... -
RR-13
őstag
válasz tomazin #33617 üzenetére
Nem kapja meg a rendszerük, mert a CIB Banktól ki sem megy a kérelem!
Elég világosan leírtam már...
Tehát nem hibára fut a kérelem, hanem oda sem ér a Gránithoz.
CIB: "jelenleg valóban nem lehet fizetési kérelmet küldeni a Gránit Bank irányába."A CIB Bank a kérelem rögzítése után nem küld az ügyfélnek Push értesítőt a sikeres FK. elküldéséről, mert nem is küldik el. Fura, hogy pont te próbálod védeni a CIB-et, azok után....
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz ripo05 #33779 üzenetére
A Fizetési Kérelmek jóváhagyásával "indított" AFR. utalásokat akkor is díjmentesen köteles teljesíteni a Raiff (IS), ha a díjmentes utalási keret az adott hónapra elfogyott.
A Fizetési Kérelem "beleszámítása" csakis abból a szempontból érdekes, hogy ha a Fizetési Kérelemmel teljesített utalás összegével együtt elérte a havi díjmentes utalási keretet, akkor már nem lehet díjmentesen utalni az adott hónapban normál (vagy AFR) utalással, csakis Fizetési Kérelemre teljesített AFR utalással.Fentebb, 11 napja már írtam egyébként válaszban, pont neked erről, így nem gondolod rosszul.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz fery02 #33784 üzenetére
Működik a Gránit app, de az új számlanyitás miatt sok anomáliára lehet számítani még. Kb. 1 hétig, pl. nem érkeznek majd netbank bejelentkező Push értesítők, hanem csak sms (díjmentes), és egyéb érdekességek is előfordulhatnak.
Családban saját tapasztalat 1 hónapja nyitott új számlán, bő 1 héttel később jött elsőnek belépő Push üzenet, hiába volt azonnal beálítva iSMS-re az appban az értesítési mód.Mostanában a beérkező utalási jóváírások - előjellel jelentek meg, amíg le nem könyvelték, és volt, hogy az ÁFR kiutalás meg duplikálva rögzítődött be a történetben, tehát 2x vonták le az egyenlegből az elutalt összeget, az egyiket könyvelték a másik meg könyveletlenül ott volt 8 órán át, mínuszba ment egyenleggel.
"MBH Classic hitelkártya visszafizetést ugye MBH bankfiókban tudok intézni készpénzesen, felszámolt extra díj nélkül?"
Nem.
2024. április 01-től a hitelkártyaszámlára bankfiókban befizetett összeg után a bank, az eddigi 436 Ft helyett 512 Ft-ot számol fel.Ezt a: 2022.03.31. előtt kötött korábban Budapest Bank szerződéssel kapcsolatos hirdetményekből vettem.
Nem tudom neked mikori a h.kártya, ezért azt sem, hogy BB. volt-e korábban.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Gallmix #33796 üzenetére
A hk. számlára bankfióki pénztári befizetésnek több mint 5 éve díja volt a jogelőd Budapest Banknál is, és azóta is, a mostani MBH Banknál, de a folyószámlára befizetés mindig is díjmentes volt a bankfióki pénztárban.
Ezért máskor gondold át mielőtt tényként írsz valamit, és ne írj ilyen butaságot:"Csak pénztárból pénz felvételért kérnek pénzt."A Gránitnál nem a könyveléssel volt gond, hanem a könyvelés előtti állapotnál.
"-" előjellel egy több százezres bejövő utalás
Ezt is csak a Gránit tudta produkálni eddig.Könyvelés előtti Tr. típusnál írva: Könyvelésre váró azonnali utalás "-" előjellel
Könyvelés utáni Tr. típusnál írva: AFR Jóváírás bankon kívül "-" előjel nélkül[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Gallmix #33803 üzenetére
Mivel most kéri az MBH Classic Hk., ezért rá a mostani szerződésre vonatkozó szabályok az irányadóak, és az a korábbi Budapest Bankos Hk. szabályaival még mindig megegyezik.
Ugyanis olyan Classic Hk. amit a MM-ban lehetett/ lehet igényelni csak a Budapest Bank adott ki.
A MM. Classic Hk.-hoz semmi köze nem volt a másik két jogelőd banknak.
Ezért a pénztári kp. befizetés Hk-ra is ugyanúgy a mostani Hk. igényeknél a jogelőd BB. szabályai az irányadóak, tehát ebben nem változott semmi azért, mert MBH lett, és összeolvadtak.Figyelni kell, hogy mire vonatkozik a kérdés, vagy észrevétel, és így egyben kell értelmezni is a szöveget, amit valaki ír, nem csak általánosságban reagálni rá...
-
RR-13
őstag
válasz axioma #33802 üzenetére
Nálunk a családban jelenleg a CIB ellen 3 MNB PBT eljárás van folyamatban, amit azért tartottunk "előnyösebbnek" az MNB Fogyasztóvédelmi eljárással szemben, mert a PBT már hozhat olyan kötelezést előíró határozatot is a bankra nézve, amit a bank köteles teljesíteni akkor is, ha nem tett alávetési nyilatkozatot a PBT döntésével kapcsolatban.
Ezt a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény 113. § (2) bekezdése teszi lehetővé (2017. január 01. napjától), "vesztére" a bankoknak.
"A tanács egyezség hiányában akkor is kötelezést tartalmazó határozatot hozhat, ha a 39. §-ban meghatározott törvények hatálya alá tartozó személy vagy szervezet alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétmillió forintot."
Van amikor a fogyasztóvédelmi eljárás indokolt, amikor szabályszegés, vagy megtévesztés esete áll fenn, ilyen a Ti esetetek is a Raiffal kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Simulacrum #33814 üzenetére
Nekünk pl. benne van a kártya kibocsátási díja, 1.890 Ft. Bankkártya díjként.
Fura, hogy nálad nincs benne semmilyen kártyadíj.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Már kezdek érteni mindent, amiket eddig is sejtettem, hogy nem véletlen történnek meg az itt átbeszélt, vagy leírt dolgokkal kapcsolatos változások a Raiffnál.
Jogász Topik egyik publikus Hsz-eRemélem olvassa a kedves illetékes "kolléga", és visszaállítják a képernyőmentés lehetőségét az appban (mielőtt hivatalos eljárást kezdeményeznék), mert ezt SOKAN hiányolják, folyamatosan a Play áruházban leírva.
Megjegyzem, hogy az OTP, és az MBH Bank sem korlátozza a képernyőmentés lehetőségét az alkalmazásban, akkor a Raiff ezt most "hirtelen" miért, vagy kinek a hatására is találta ki[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz dptrsk #33829 üzenetére
Pontosan melyik anyabanki alkalmazást is követi le
Mert jelenleg több Raiff Bank appban sincs tiltva a képernyőmentés funkció!
Pl. Raiffeisen Bank SK. appban sem.És, ha ez valóban így van, akkor a "jelenlévő" Raiff kolléga miért is nem írta le ezt itt, hogy nagyjából elfogadható válasz legyen erre?
Megnézném a korábbi anyabanki verziókat, hogy ott volt-e tiltva a képernyőmentés...
Egyébként nekem ez nem elég érv..., más országban kiadott alkalmazásnak más feltételeknek kell megfelelni, nem azonosak a Magyar oldali feltételekkel...
Nincs már nálunk kötelező biztonsági előírás erre, hogy Androidban tiltani kell, évek óta nincs.Meg milyen érdekes, "mindig" az iOS-os tagok "védik" ezt meg, akiket ugye nem is érint a tiltás, mert iOS-on lehet készíteni képeket az appról.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Erdmis #33834 üzenetére
Szvsz. ne válts át, ne engedj nekik.
Az 1 év hűség miatt "kötve vannak" ahhoz, hogy biztosítsák min. 1 évig a Gold 2.0 csomagot, vagy, ha nem akkor a hűségnyilatkozat megtévesztő, és akkor szankció nélkül hagyhatod ott őket szerződésszegés miatt, ugyanis a hűségszerződés egyértelműen kimondja, hogy a hűségben nyitott bankszámlára, jelen esetben a Gold 2.0 csomagra vonatkozik a hűségidő vállalása.
Ha ennek ellenére felmondanak, vagy átraknak másik csomagba, akkor sem kell visszafizetni a számlanyitási bónuszt. (tudom, hogy nem ez volt a fő probléma, de szerintem pont a hűségnyilatkozat miatt nem csinálnak majd veled semmit, ha nem váltasz.)
-
RR-13
őstag
válasz dptrsk #33838 üzenetére
Rendben, de akkor kérlek mutass egy központi fejlesztésű Raiff appot, ahogy fentebb is kértem.
Konkrétum kellene, de ha a másik a CMI Sign, akkor az egész hivatkozás egy elfogadhatatlan magyarázat.
És az amit este írtam részben visszavonom, mert iOS-t használóként gondolom nem védeni akartad őket ugye??Amúgy elvileg visszateszik bele majd valamikor, most kaptam az infót róla...
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz emeritus #33839 üzenetére
Az más, mert max. részleges van az OTP-nél, de akkor is lehet alap dolgokról készíteni képet.
De a Raiffnál teljes tiltás van...
A Revolut is berakta kb. 1 évvel ezelőtt a teljes tiltást, meg is írtam nekik, hogy vegyék ki, és a következő frissítéssel kivették, és maradt a részleges tiltás, ami elfogadható továbbra is, de a teljes nem.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Kukipapa_rr #33845 üzenetére
Köszönöm a tájékoztatást, de egyáltalán nem érdekelnek az okok, mert ezeket magamtól is tudtam régről.
Ezek szerint akkor évekig nem volt biztonságos a Raiff app. ez érdekes következtetése annak, amiket írtál.
És akkor eddig nem volt fontos "megvédeni" az ügyfeleket, csak éppen most Szóval nem győztél meg...És egyébként akkor mi van, ha képernyőt készít egy akármi a háttérben
Sokra nem megy vele, aki ezt csinálja...önmagában a képpel nem kezd majd sokat, mert max. csak egyenleget lát, de a kártyaszámok nagy része (helyesen) egyébként is ki vannak takarva az appokban, és annak a képernyőfotójával sem mennek így semmire.Én szívesen vállalom ezt a "kockázatot" ahogyan a George appban is a felhasználó dönti el, hogy mikor miről engedi, hogy csináljon képernyőfotót vagy nem.
Ha nincs idejük a részleges tiltásra (?), ami egyébként akár indokolt is lenne, akkor meg hadd döntsem már el én, hogy kívánok-e élni a képernyőmentés tiltás bekapcsolásával vagy nem.Az meg nem csak velem kiszúrás, hogy most berakták a képernyőfotó tiltást az appba, ez több tucat ügyfelet lehetetlenít el bizonyos helyzetben, megszokott, bevált, nem kártékony folyamat után, amit sokan nem írnak meg a Play áruházban.
Ilyen alapon Androidon akkor ne is legyen banki app., mert megmagyarázni mindent meglehet.
-
RR-13
őstag
válasz Ron Swanson #33863 üzenetére
Sajnos nem megy az olyan gyorsan.
Az új hk. elbírálása eddig kb. 10 nap volt, és mire a szerződést is megkapod postán az minimum kb.2-3 hét.
Mi pl. a keretemelési szerződéseket sem kaptuk meg március 13, és 21-e óta a mai napig, de a keretemelést 2 nap alatt megvolt egyébként, hiszen ilyenkor nem teljes vizsgálatot végeznek, mint új igénykor.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Gallmix #33867 üzenetére
Még az előző válaszodra szofisztikáltan fogalmazva:
Van olyan nap, amikor 5 órán belül 17 utalást indítok a Raiff számláról, és ezeknek az "igazolását" appból jelenleg sehogy nem tudom elvégezni a címzett felé, és a másik telefonos fotózás 3x annyi időbe, és odafigyelésbe kerül, min t egy képernyőfotó készítés, és elküldés egyből, mivel ha másik telefonnal készítek képet, akkor az vagy csíkos lesz, vagy ferde, szóval nem túl "hitelesnek" kinéző sem.
A hk. keret emeléssel kapcsolatban:
Nem volt még Cetelem Hk. a családban, de a hk. keret emeléssel nem jár egyéb szerződés módosítás, vagy szerződési feltétel módosítás jellemzően a bankoknál (ha nem mindig) így van, vagyis nem kellene, hogy legyen egyéb változás, főleg negatív irányba.
Tehát amikor a keret emelését kéred, akkor egyébként a szerződés módosítási dokumentumban benne kell lennie, hogy más részét a szerződésnek nem érinti.
Vagyis a korábbi feltételeknek maradni kellene emelést követően is.Nálunk jó példa erre az MBH korábbi Főgáz hk.-ból átváltott GO!, amiben az eredeti feltételek maradtak, de a GO! kedvező feltételeit berakták a korábbi Főgázhoz, azaz a 3 külön visszatérítési kategóriában történt vásárlásokban elérhető összesen 3% visszatérítést (amelyikben legtöbb a vásárlás, abban adja a +2%-ot), ami a korábbi Főgáz csomagban nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz zsola400 #33870 üzenetére
Igen, érthető amit írsz, de nagyon régóta van ez a képernyőmentés tiltás bizonyos bankoknál, van ahol sosem volt engedélyezve, ami régen érthető is volt, de manapság már a telefonok biztonsági szintjei miatt nem indokolt szvsz.
Mindenkinek maga felelőssége ez, hogy eldöntse, hogy hogyan használja a telefonját, így az Erste jó megoldást talált erre, hogy ki-be lehessen kapcsolni a tiltást.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz TrollBalint #33874 üzenetére
Persze értem én ezeket az érveket, de az a megoldás lefedi (lefedné) a bank felelősség kizárását az ügyben, hogy ha megadja a lehetőséget, hogy a felhasználó maga döntsön a kérdésben, ahogy az Erste helyesen tette ezt a "kapcsolóval" az appban.
Az egyik probléma meg az, hogy a Raiffnál valóban nincs semmilyen opció az utalási igazolás appon belüli letöltésére, amit jól váltott ki "eddig" a képernyőfotó.
Viszont ugye most már az sincs, ez nekem visszafejlődés, bármivel is magyarázza ezt meg bárki.Más:
Este volt egy rosszul megfogalmazott Hsz-em (igaz aztán írtam egy szofisztikáltabb választ is) Gallmix-nek, azzal kapcsolatban, hogy másik telefonnal nem mindenkinek jó, egyszerű, és gyors megoldás a telefon képernyőjéről kép elkészítése. -
RR-13
őstag
válasz merqree #33878 üzenetére
Amikor valaki, bárki leír itt egy neki fontos problémát (amit most én is a napokban), akkor sosem értem, hogy "valaki" miért a problémát kérdőjelezi meg
Miért nem lehet elfogadni, hogy valakinek ez ténylegesen probléma?
Neked jó, mert iOS-on használod a Raiff appot, annyit készítesz, amennyit akarsz.A TXT megoldás semmit nem ér, a kinézete is "vicces", akkor már megírom kézzel, hogy elutaltam, de vannak olyan helyzetek, amikor ténylegesen a képernyőfotó volt a megerősítő "megoldás", akkor is, ha nincs rajta pöcsét a Raifftól, és nem hiteles.
pictigjis helyesen érvelt, hiszen nálam a 1,5 alatt senki nem kérdőjelezte meg a képernyőkép "hitelességét" már tartalmilag nézve.
-
RR-13
őstag
válasz Kukipapa_rr #33876 üzenetére
De bizony, hogy a képernyőfotó "megfelelően" bizonyítja az utalást, és mivel nem a bíróságra kellett folyamatosan beküldenem ilyen utalási, egyéb "igazolásokat", (de még ott is elfogadták 2 esetben az utalás megtörténte kapcsán), egyszer sem kérdőjelezték meg sehol sem, hogy valós-e a tartalma.
A Magyar jogrendszerben nem úgy működnek a dolgok, ahogy gondolod, ezzel kapcsolatban főleg nem, ugyanis annak kell bizonyítani, hogy hamis az igazolás, vagy bizonyíték, aki ezt állítja.Gondolkoztam, hogy egyáltalán reagáljak-e erre pl.:
"screenshotolásos kirohanásodnak nincs nagyon"Azért mégis van, és nem volt ez annyira "kirohanás" részemről, mert van alapja a problémának, mivel egy jól bevált gyakorlat kifilézése történt a Raifftól.
A Pareto elvvel magyarázni az "igényem" elutasítását elég "vakmerő" húzás volt részedről.
Egyszerűen nem igaz a képernyőmentési igényre, hogy rétegigény. Főleg azokkal szemben, akik a Raiffnál az évek alatt ehhez a gyakorlathoz szokták hozzá."Egy ilyen változtatás a jövőről is szól: esetleg nem akarják majd mérlegelni, biztonsági szempontból folyton validálni minden új feature-nél, hogy ez vajon screenshotolható vagy nem."
Én nem spekulálnék a Raiff nevében, esetleg...Nagyon jó ellenpélda mindenre, amiket írtál, hogy a Revolut 2 héten belül visszatette a képernyőfotó készítés részleges lehetőségét, amikor megírtam nekik, hogy ezt hogyan gondolták, hogy a teljes tiltást berakták?
Megköszönték a jelzést, és visszatették a CSAKIS az érzékeny adatokra vonatkozó részleges tiltást, amivel továbbra sincs bajom. Így is lehet ám.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Atomgeszi #33890 üzenetére
Az érdekes, mivel a telefon képernyő kódnak jónak kellene, hogy legyen erre az azonosításra.
Én pl. MBH hk.-nál ujjlenyomattal azonosítom magam fizetéskor (ami szerintem a telefon képernyőzáron is van), mert a GPay ezt kéri állandóan, ami elég idegesítő kezd lenni.
Mindig 2x kell odaérinteni a terminálhoz a telefont ezért.Neked nincs a telefonodon ujjlenyomat azonosítási lehetőség?
Mert lehet, hogy azt elfogadná, mert magasabb szintű, mint a képernyőzár kód önmagában.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz axioma #33893 üzenetére
Te az MBH appban digitalizált kártyát használod fizetésre a Hk.? (nem írtad, hogy Gpay-Wallet, azért kérdezek rá)
Mert ott valóban működik külön azonosítgatás nélküli fizetés.
(Ha nem GPay-be digitalizált kártyát használod, akkor azt jól teszed, mert én is jobban szerettem ott használni, de sajnos 2024. június 01-el ezt is megszüntetik, ha jól logikáztam, mert kötelező lesz 3.0 appverzió fölé frissíteni az appot, amiben ugye nincs is már a kártya digitalizációs lehetőség, mert átirányít a GPay-be, ahol aztán nem igazán tudja mindenki digitalizálni a szigorítás után)Nekem a Wallet-ben mindig teljesen feloldott, kinyitott telefonnal történik a fizetés, és akkor is kéri a terminálhoz történő érintés után az ujjlenyomatot a személyazonosság igazolásra.
-
RR-13
őstag
válasz axioma #33895 üzenetére
Ja oké akkor.
Az MBH appban is ott van még az új verziókban is a Mobilfizetés almenü a menüben, onnan irányít át a GPay-be, hogy digitalizáljunk.Új 3.0 feletti verziókban így működik a Mobilfizetés a Menüt megnyitva:
A korábbi 2.17.1 verzióban pl. még így néz ki a Mobilfizetés menü rész, ahol még lehetett digitalizálni a kártyát appon belül is (és most is lehet még, de csak 2024. május 31-ig):
Nekünk két telefonon vannak így jelenleg, egyiken az új, másikon a régi verzió.
Walletben van digitális kártyaszám is a részletekben, ami nem azonos a plasztik kártya utolsó 4 számjegyével, de a Walletben a kártyát kijelölve, és csak a kártyaképet nézve valóban azonos a főkártyaszámmal, ami a plasztikon is van.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Atomgeszi #33897 üzenetére
Lehetőséget kértél, és azért írtam, hogy kapcsolja be az ujjlenyomatot (magasabb szintű, személyhez kötött azonosítási forma), ha van a telefonon, és azzal menni kell majd neki, ha azzal sem, akkor nekem nincs több ötletem.
A kért azonosítás nevében is benne van: "személyazonosság igazolása"
Ami nem minden esetben egyenlő a képernyőzár feloldási kód formával, általában csak akkor, ha az ujjlenyomattal van biztosítva (függhet Android verziótól is).
Az ujjlenyomat viszont biztosan személyhez kötött igazolási forma.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz TrollBalint #33910 üzenetére
"Leírtunk ide több megoldást is, tessék szépen őket alkalmazni / lefejleszteni "
Már az sem feltétlen igaz mindenhol, hogy nem fogadják el "igazolásnak" pl. az utalásról, ugyanis nem is hallottam senkitől olyat pl., hogy küldött egy képernyőfotót, és a címzett nem fogadta el, és "hivatalosat" kért helyette. Soha, senkitől, sehonnan nem hallottam erre példát.Jó analógia talán erre az, hogy pár évvel ezelőtt, amíg nem volt évi 2 db díjmentes hiteles földhivatali, tulajdoni lap lekérdezési lehetőség mindenkinek, akinek volt/van ügyfélkapus regisztrációja, azelőtt pénzért lehetett lekérni a hiteles tulajdoni lapokat, és volt 2 db nem hiteles tulajdoni lap lekérdezési lehetőség (amit mindenki elsőbbséggel használt), amin keresztbe volt írva, hogy Bizonyító erővel nem rendelkezik! Mégis bárhova beadtam, bármilyen ügyben, elfogadták, még a bírósági perekben is.
Tehát a bírók sem kérdőjelezték meg a nem hiteles tulajdoni lapokat (persze más egy szakértői vélemény, vagy egy olyan okirat, amit kötelező hitelesen beadni).[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Még talán annyit, hogy pl. az UniCredit Bank pdf igazolását, amit pl. egy utalásról is le lehet tölteni netbankból, az aljára ez van írva:
"Jogi nyilatkozat: Ez az információ nem kötelező érvényű. Ez nem hivatalos banki dokumentum. "Tehát nem nagyon hitelesek a netbanki utalási igazolások sem, így ennyi erővel a képernyőmentés is ugyanolyan tájékoztató erejű lehet, mint a banki pdf igazolások, amiket mi töltünk le.
Narxis:
Épp láttam én is reggel a frissítést, de nem is olyan régen megszűnt a számlám náluk, így tesztelni nem tudom már az új dolgokat.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz TrollBalint #33915 üzenetére
Na az UniCredit nekem ezt kb. 3 éve mondta, hogy nemsokára beteszik a pdf letöltési lehetőséget az utalásokhoz, de azóta sem, csak a kivonatokat lehet leszedni az appban, meg a szerződéses dokumentumokat még mindig.
-
RR-13
őstag
Neked van MBH számlád?
A képre kattintva kiderül egyértelműen, hogy az MBH figyelmeztetése, de a kép színeiből is látszik talán a tegnapi képes Hsz-eim miatt.
A kérdéseidre a válaszokat nem tudom, mivel nekem sem logikus az egész megfogalmazás...A fentebbi kérdésedre meg, ha tudnám a választ sem tartozna ide, hogy megbeszéljük (csak jelzés szinten "említettem" meg fentebb amit, de direkt áthúzva...) Ez a PH. döntése, és csak Gallmix-re tartoznak az okok.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Ok, így teszek majd.
-
RR-13
őstag
válasz pictigjis #33946 üzenetére
Nálunk a Postai kártyás vásárlások (kivéve csomagfizetés), fizetések után nem ad az MBH 1% visszatérítést, de az iCsekkes kártyás fizetés után igen, és akkor is, ha a csomag utánvét díját a postán fizetjük ki kártyával.
Az MPL futáros fizetésnél régen nem adott visszatérítést, de mostanában már igen, amióta olyan terminál van a futárnál, aminek a nevében is benne van, hogy Logisztikai Depó.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz pictigjis #33950 üzenetére
Igen ismerem az MBH hirdetmény erre vonatkozó kizáró részeit, de az MBH hk. visszatérítés szigorítások óta változtak bizonyos postai terminál MCC kódjai, nem egységes 4900 van (ahogy írod átlagos) mindenhol (Kb. csak a csekkbefizetéses ablakoknál), ezt akartam mondani azokkal, amiket leírtam.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Angie™ #33973 üzenetére
Azt nem virtuális kártyának hívják, hanem Digital kártyának (Digital kártyaszolgáltatás), ami ideiglenes egyébként, mert amint aktiválja a plasztikot, (max.) másnap reggel törlődik a Digital kártya, tehát elvben virtuális, de mégsem az.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen okostelefont vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Jogász topic
- Bestbuy játékok
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Autós topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest