-
GAMEPOD.hu
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tordaitibi
veterán
válasz Batman2 #74954 üzenetére
Szoftveresen bármi lehet.
Kéne méregetned, írtam az előzőbe, a táp kijövőket.
Ha a standby megvan és bekapcsolásnál más feszültségek is akkor szoftveres.
Ha bekapcs. és elmarad valamelyik tápfesz vagy nem a névleges, akkor lehet tovább keresni, pl. ledmeghajtás. Itt is többváltozós, vagy a driver haldoklik vagy valóban túlterhelés van ami idővel esetleg csökken és be tud kapcsolni. Pl. haldokló led(csoport) is néha ilyen. -
tordaitibi
veterán
válasz darvinya #74989 üzenetére
Persze, ugyanezért állsz értetlenül egy mezei akkutöltő előtt, rámérve 11-12V és feltölti, sőt túltölti, felforralja a 12 voltos akkut mégis.
Barman2, utánajártam.
Kevés a 325V, ez azt jelenti hogy nem megy a pfc. A fet zárva van és ezért csak 325 voltra töltődik a puffer a tekercsen keresztül, ennek 390-400V felett kéne lennie.
Ez is okozhatja hogy nem indul.
Hogy mi a pfc baja az további erős fejtörést igényel.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
És Batman2,
Nem találom a linket, ezért feldobtam a mega oldalamra egy nagyon jó és egyszerűen megérthető pdf leírást.
Sokkal több is lehet a 325 voltnál, mint egy step-up konverter kimenetét képzeld el.
[innen letölthető akit érdekel]
Hogy a tv-be valóban aktív pfc van azt nem tudom, nincs a rajza előttem.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz Batman2 #75014 üzenetére
Azt honnan gondolod higy a Pb-Ca otvozet ciklikus? Eppenhogy nem, a Ford talalta ki hogy majd xsoda lesz de a csoda elmaradt Raadasul mas egy kicsit a toltesi gorbeje, 14,7v a maximim es egyaltalan nem ciklikus.
Az otvozetek eppenbogy pont nem a melykisutes hanem az egysegnyi sulyra eso minel nagyobb inditoaram miatt kerulnek az olomba, ezzel fordizltott aranyba csokken a ciklus es melykisutesallosag.Minel jobban megyunk a munkaakku es solar akku fele, annal inkabb tiszta olom a cellaracs es annal tobb az 1 wattorara eso suly, ezt sajnos semmilyen otvozettel nem lehet kikerulni.
Vagy litium csak az meg meg hobbyzni eleg draga[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz Batman2 #75022 üzenetére
Mivel te már beleástad magad, nem pont neked hanem csak általánosan.
Kicsit hosszú, ha van kedvetek olvassátok végig.
Pb akku két módon hal meg (most attól tekintsünk el hogy leesik a Gellért hegy tetejéről)
Az egyik az amikor a használat során a cellarácsokból kipereg az aktív anyag. Ez a hőmérsékletváltozások és a töltés-kisütés során, különösen nagyobb áramoknál történik, lazul a rács. Mélykisütésnél eléggé durva is lehet a fizikai változás, szinte görbülnek a lemezek.
Ezt teljesen kiküszöbölni nem, de lassítan lehet.
Hagyományos szerkezetnél ez a kipergett anyag szépen leül a cella aljára és mivel kitűnő vezető, egy magasságot elérve rövidre zárja a pólusokat, ez a teljes cellazárlat.Ezt kiküszöbölendő találták ki hogy az egész rácsot feltekerik, a két pólus között üvegszál fátyol van és ebben van elnyeletve az elektrolit, a kénsav. Másodlagos, igen pozitív hatása a technológiának a nagy fokú rázásállóság, és a kénsav kiömlésének teljes megszűnése, akár fejjel lefelé vagy bárhogyan beépíthetőek és esetleges edénytörésnél is képesk tovább üzemelni.
Ha túltöltik, a desztillát víz kifúj a túlnyomás szelepen, javításra, elektrolit pótlásra nincs lehetőség, ezért nagyon oda kell erre figyelni.
AGM, Absorber Glass Mat. A mostanában divatos EFB, Enhanced Flooded Battery az gyakorlatilag ugyanez belülről csak speciálisan sok indításra tervezve (divatos start-stop mód).Ez a módszer sem küszöböli ki a másik öregedést, a szulfátosodást.
Ez a kisütve magára hagyott vagy rossz töltési metódust és rossz töltési feszültségen töltött akkuk betegsége.
Mivel minden kisütésnél szulfátosodik az aktív felület, ez egy üzeműllapot, nem ez a veszélyes hanem amikor örgedés vagy rossz kezelés miatt kemény ólomszulfid kristályok alakulnak ki.
És ez utóbbiak már nem alakulnak vissza a töltés során..
Eredmény az aktív, a kémiai folyamatban részt vevő felület csökkenése.
Ez egyenlő a kapacitás csökkenésével és a belső ellenállás megnövekedésvel.Erre született a megoldás, az akku szulfátlanító készülék.
Lényege hogy a kis időtartamú de hatalmas áramú tűimpulzusokkal bombázza a cellát, ettől a kemény kristályok fellazulnak, széthullanak és ismét részt tud venni az egész felület az elektrokémiai átalakításban.
A művelet nem veszélytelen az akkura nézve, akár cellazárlat is lehet a következménye, és nem 100% a javulás sem, ha az egész felület már szulfátos akkor értelemszerűen nem tud visszaalakulni.
Nyitott, hagyományos akkuknál a folyamatot meg lehet támogatni kémiai szerekkel amit a cellába kell önteni.A nosztalgia emlékek amik szerint a régi akkuk bizony tovább bírták, 3 okra vezethetők vissza, és igaz is némileg.
Az első hogy anno túlméretezett akkuk voltak a kocsikba, ennek jótékony hatását nem kell részletezni az élettartamra.
A másik hogy sokkal vastagabbak voltak a rácsok, sokkal később elakult ki a szulfát és még ilyenkor is maradt anyag ami részt vehetett az elektrokémiai folyamatban.
A harmadik hogy a régi szelénes egyenirányítók jelentős visszárammal rendelkeztek, így az akku egy ilyen töltés során meg lett rendesen "mozgatva" , egy 5 amperes töltési áramcsúcsot követett egy pár 10-100mA kisütés és ennek jótékony hatása a szulfát oldására vitathatatlan.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz MedweSajt #75037 üzenetére
Mindent hagyj így csak az ssr vezérlést bontsd el és kapcsolgasd külső tápról.
Ha jó, akkor az ssr jó.A modul kimenetre tegyél külső ledet, ha az is jól működik, a kitöltési tényező (pontosabban a fázishasítás pillanatnyi helyzetétől) függvényében változó fényerőt sajnos valószínűleg nem lehet szemmel látni de ha világít, akkor a modul is jó.
Ha így van akkor tranziens zavarok vannak, érzékeny a modul, ha van lehetőség rajta akkor külső táppal kéne próbálni.
Mégegy. A SSR véletlenül nem nullátmeneti kapcsolós?
Akkor összezavarodik minden elég szépen, sose fog gyújtani ha 5-8 foknál nagyobb a gyújtási szög és ezek nem szeretik az impulzusgyújtást, ez érthető, a belső vezérlésnek kellene kis idő mire kiadja a nullátmenetre szinkronizált triak gyújtó impulzust.
Kéne a pontos típus.Izzóval lehet hogy kínjába produkál valamit.
[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
Nem lesz egyszerű mérkőzésed.
Ha a kolléga által mellékelt rajz szerinti, akkor van a motorba 3 tekercs (brushless DC motor) és van 3 Hall szenzor, ez utóbbiak aktívak mert 5V Dc a tápjuk.
Azért ciripel és gyenge vagy bizonyos pozíciókban nem indul mert vagy leszakadt valamelyik hall jeladó, vagy meghibásodott és nem tudja a vezérlő hogy hol van éppen a forgórész pozíciója.Az 5 voltot rá kéne adni és lassan forgatva mérni a 3 hall kimenetet.
Testhez és a pozitívhoz is.
Ezen 0-5V körül, vagy ha nem is ennyi de határozott néhány V négyzögjelnek kell lennie forgatáskor.
99% hogy ez vagy az összekötő vezetékben van a hiba.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
Rejtetten tudod vezetékelni?
Bármilyen legkisebb telefontöltő.
Ha így nagyon világít akkor 1-2-3 soros (nem politika) diódával csökkenteni.Energiatakarékossági okok miatt nem vagyok a módsze híve de a mostani töltők gyakorlatilag nem fogyasztanak ha be vannak dugva készenlétbe.
És bírják is, nálam az asszony töltője 4 éve lett bedugva az ágy mögé.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
1 darab AAA elemnek 500mAh a kapacitása, ha az eredeti tápellátást veszem alapul.
2032-es ennek a negyede-tizede.
Nézzél litium cellát ekkorába, laposba, pl. nagyon kicsike telefon akkuja, bluetooth hangszóróét stb.
Vagy mérjél áramfelvételt a modulon, akkor meg tudom mondani a körülbelüli üzemidőt is.
Ennek 30x35mm a mérete és 5mm a vastagsága.Több ötletem momentán nincsen.
[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
Ha fennt vagy FB.-n akkor ajánlom az
Elektronikai alkatrész, csere bere adok veszek
csoportot.
A csövekre meg ugyanitt a TV simogató csoportot, itt a régi csöves cuccok megszállottjai gyűltek össze.
De van ilyesmi a hobbielektronika.hu oldalon is ha jól emlékszek.
Ha nem megy sehogy el, ne dobd ki, tedd fel ezeken az oldalakon az ingyen elvihetőbe.Így általába el szokott kopni a portéka.
Sok melód lesz vele ha árulod, kismillió fényképet csinálj, leírást, esetleges árazás, valamint millió mail, egyéni megkeresés is lehetséges.
Mert lehet vannak olyanok a 30 dobozba ami valakinek nagyon kellene de csak1 darab konkrét alkatrész.Ha meg tényleg 70-es évekbeliek, akkor lehet már semmire nem mennek velük, méret és egyéb okok miatt.
[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
Nem 3x500mAh hanem 1x500mAh/4,5V
Ha 100 darabot kötsz sorba akkor is 500mAh azaz az áramterhelhetőség nem lesz több csak a feszültség lesz 150V.
Az hogy a Wh (wattóra, azaz a kivehető munka a 100szorosa lesz abba most itt ne menjünk bele.)
Vagyis neked 1 darab litium cella kell ami 500Mah kapacitású az ki tudja váltani a 3 darab AAA elemet.
Ez sem igaz teljesen de a te alkalmazásodban jó lesz. -
tordaitibi
veterán
1 FET szakadása=egy tekercs szakadása=1 hall jeladó hibája
Ugyanaz a tünet mivel hiányzik 1 vagy "fél" fázis a háromból.
Ugyanezzel egyenértékű a vezérlés egyik csatornájának hibája.
Mindegy mitől marad ki az egyik fázis az eredmény ez.
Zárlatos FET az nem, az biztosíték kiolvadással vagy nyák égéssel párosul.
A kimeneti tripla H híd is letesztelhető csak ahhoz meg vagy jó 3 hall jeladó vagy a vezérlő bemeneti feszültségének ismerete és manuális 3 kapcsoló és 3 digitális voltmérő kell és ajánlott az akkufeszültségnek megfelelő előterhelés, pl. 3 darab 24V fényszóróizzó . -
tordaitibi
veterán
Igen lehet
Nem tudsz valahonnan 5 voltot keriteni, akar a deszka vezerlojebol is jo.
Rakotod valahogy a motor megfelelo kapcsaira, akar repulovezetekkel es lassan forgatva mersz a 3 kimeneten.
Itt a motor forgoresz allasatol fuggoen valtakozo negyszogjelet mersz, ez ertelemszeruen mindharom kimeneten megcsinalod.
Ha valamelyik hall kimenet nem valtozik akkor megvan a hiba, ha viszont jok akkor nem kell uj motort venni hanem lehet a vezerlobe keresgelni de ez nem olyan egyszeru -
tordaitibi
veterán
0 ohm, közel jár hozzá ezért mezei multival nem lehet korrekten megmérni.
Vagy a 4 vezetékes megoldás, vagy induktivitásmérés.
Nem jellemző a motorok menetzárlata, elég vastag a tekercshuzal, ennek ellenére előfordulhat ez a hiba is.
Motorba még nagyon ritkán elmozdul valamelyik hall szenzor, elenged a ragasztás ha ragasztott és hibás pozíciót ad. Esélye szinte nulla.
Akkor vezérlő hiba lesz, hogy mi azt így távolról nem tudom csak saccolni.
Amit elkövethetsz, a 3 H híd fetek mérése, passzívan ellenállásmérés de zárlatos fet nem valószínű mert akkor valami biztosíték kiolvadna ha az ellenpárja rányit.
Aktív méréshez kevés a multi, egy minimum 1MHz szkóp kellene a PWM négyszögjelek miatt és ezzel nézni a meghajtást a gate lábakon és utána a kimeneteken.
Ha 2 csatornás az a hab a tortán, akkor az esetleges egybenyitást is lehet látni ami általában nem vagy nagyon nehezen javítható és vezérlési hiba.
Én a motorhibát kizárnám de tévedhetek és ugye ez csak távtippelés. -
-
tordaitibi
veterán
válasz ecaddsell #75100 üzenetére
Germanium-kontra szilicium temara, a germanium az kimaradt a teljesitmenyelektronikabol .
Pl vasut, vontatas, varosi vontatas (villamos, troli) .
Ezeken a teruleteken a higanyos egyeniranyitokat es ezek vezerelt valtozatait (fazishasitas) a szilicium eszkozok valtottak fel, nem volt soha erdemi torekves a germanium felvezetokre, a borzaszto rossz tulajdonsagai miatt.
Nagyon kis tularam tures, homerseklet erzekenyseg, 50-60 fok felett nagysagrenddel romlik minden parametere, iszonyat meretu hutest kivan es a tranziens es sebesseg is csapnivalo nagy aramoknal
Latott valaki eleteben nagyaramu tirisztort, triakot germaniumbol? Pont ezek miatt nem -
tordaitibi
veterán
válasz Salex1 #75111 üzenetére
Szintén tyúkól,
Az enyém 1 darab 4093, ez a fotoellenállás schmitt triggere, meg a le-fel logika, két tranzisztor meg 2 relé, a végállások mechanikusak, az ajtón mágnes a két végállásba meg riasztóból bontott, teljesen zárt kültéri reed relés érzékelő.
A motort egy kiskínai CC-CV panel hajtja, a valamikori ablakemelő motor kb. 4-5 voltot kap, ha mégis megszorulna (kb. évente egyszer amikor a madamok a szalmát az ajtóba kaparják) akkor halkan ciripel de semmi nem megy tönkre.
Tettem manuális kapcsolót is, a videón ezzel kapcsolgatom, így bármikor ki-be tudom zárni, pl. ha meszelem-fertőtlenítem az ólat akkor pár óráig ne menjenek be napközbe.
Tápja egy fiókba talált valamikori TpLink AP 12v/2A dugasztáp.
A feltekerőzsinór egy darab hajlékony biciklibowden, az orsó egy rossz horgászorsó.
A becsukáshoz szükséges ellensúly az ajtó közepén egy kalapács feje.
A maximális költséghatékonyság miatt a doboza egy felfalt Ferrero Rosé átlátszó doboz, abből kilát a fényellenállás is.
5 éve télen-nyáron minden este-reggel tökéletes. -
tordaitibi
veterán
válasz seadrone #75122 üzenetére
Ne próbálkozz vele hanem vidd vissza ha normális helyen vetted és cseréltesd ki.
Mivel túlfeszültség védős, a benne lévő varisztorok ütöttek át 230 volton és ezért oldott ki a belső védelme.
Valami gyári hibás kerülhetett bele. ha egyszer átütött akkor másodszor is át fog.Az hogy egy zárlat leveri a kismegszakítót, akár sorba többet is az előfordul.
Azt írja a weblapon hogy a védelme visszaállítható de én nem kísérleteznék vele, ha vissza is kapcsolható és úgy is marad, lehet hogy már nem fog védeni egy esetleges villámcsapás esetén mert már tönkrement a benne lévő varisztor.
[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz Batman2 #75141 üzenetére
Egy másik fórumon is leírtam mindezeket, szintén csirkeól ajtó automatizálás volt a feladat.
Ott majdnem lehurrogtak, az egyik kolléga valami 12V orsós tolómotort rendelt elég húzós áron és PIC-es óra vezérelte.
Mikor mondom neki hogy időzítés nem jó mert napi szinten 3-4 perc, évszak szinten 5 órás eltolódások vannak és a fényérzékelés nagyon bevált, meg áramszünet is lehet, akkor sem esett kétségbe.
Rendelt még a PIC-hez egy GPS modult mert ugye áramszünetnél nem tudta a vezérlés hogy melyik hónap hanyadik nap és hány óra is van épp, és gps-en lekérdezi az időt, majd beprogramozta mind a 365 nap napkelte-napnyugtát.
Mikor azt is közöltem vele hogy ugyanazon a naptári napon félóra eltérés is lehet egy felhős-borult-ködös őszi nap és egy szikrázó vénasszonyok nyarán, és ezt meg is tapasztalta, akkor kiegészítette egy fényérzékelővel.
Hát ez is egy megoldás, ha hobbizni akar valaki.Köszönöm az elismerést, jólesett.
-
tordaitibi
veterán
Talán valaki látott ilyet és tudna segíteni mert én megakadtam, de a 2 műszaki zseni fiamnak is megállt a tudománya.
Daewoo DTY-28A7K S
25 éves CRT tv, hibátlan, 6 éve helyeztem üzembe a szobánkba.
Előtte sokáig pihent, hónapokat.
Bekapcsolásnál feldobott egy menü ablakot ahol a nyelvet lehetett kiválasztani, majd lefuttatott egy automata keresést és azóta is nézzük a Digi kábeles adásait.
Viszont sok adót áthelyeztek, megszűnt, szeretném megint lefuttatni az automata keresést hogy ne kelljen fél napig manuálisan szórakozni 50-60 csatornával.
És nem találjuk sehol ezt a menüt, több netes leírás alapján arra jutottam hogy ez csak az első bekapcsoláskor, vagy hosszú, több hónapos kikapcsolás után jön elő.
Nem lehet ezt a menüt valahogy előcsalni, vagy leresetelni a tévét, valaki tudna segíteni?
Itt egy videó, ennyi az egész menüje, 4 fő sor és pár almenü és snitt, sehol semmi több.
[link] -
tordaitibi
veterán
válasz ElektrikusDE #75186 üzenetére
És leweegee2,
a megoldás, valóban az ATSS az automata csatornakeresés indítása, én ezen már 20x túlvoltam mert semmit nem csinált, és a megoldás:
ATSS, és az OK gombot jó hosszan nyomva, kb. 6 másodpercig, és elindul a automatikus keresés!
54 adót talált eddig, ez elég szerintem
A leírt szerviz menübe lépés egyik módszerrel sem sikerült, a tv kb. 20 éves lehet, elképzelhető hogy ebbe nincs is ilyen még.
Köszönöm a segítségeket. -
tordaitibi
veterán
válasz csabyka666 #75212 üzenetére
Newazz, ez alapjan...? Hat ez a szakszeru kerdezes, egy blogbejegyzest linkelni. Tele van hasznos tecbnikai informacioval! .
Jo hogy nem kozmetikai vagy mezogazdasai a blog
Kimergelodtem magam.Csak gyanitom, ugye a korrekten belinkelt adatlap es muszaki parameterek alapjan ....hogy fazishasitos a szabalyzasa, ezt a "zizeg a kismegszakito" leirasbol logikazom ki, akkor viszontv az ajanlott lagyindito nem jo megoldas.
Pont a szinusz csucsan veri oda az 500W allasba, es meg hideg a futoszal is=1 -2 masodpercig nagy aramcsucsok.
Probaltad maxon, mit csinal, akkor fel tud futni a szinusz, de lehet semmit nem tudsz vele kezdeni mert el van faradva a kismegszakiton az ora alatt.
Athidalo megoldaskent probald meg egy 20-25 meteres hosszabbitoval hasznalni, ez sokszor bejon a regi nagyflex eseten is, nem verdesi az automatat mert a kis ohmos ellenallas picit korlatozza az aramcsucsot[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz csabyka666 #75262 üzenetére
Mert valoszinu hogy nem 3 darab 500W betet van benne hanem 1 darab 1500W es fazishasitassal szabalyoz.
Es itt a szinusz vallan kapxsol azaz a csucsaram 1500W+a hideg futoszal[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz csabyka666 #75264 üzenetére
Ha szabályzása PID vagy fázishasításos akkor a lágyindítóval csak megkevered benne az elektronikát, így nem jó.
Ötletem sincs, azaz van egy csomó csak nem épeszűek, pl. veszel mégyegy ilyet, belül kiheréled a vezérléseket és sorbakötöd a kettőt, kb. 600W lesz.
Vagy építesz hozzá egy aktív PFC-t és szintén kiheréled a belső szabályzást.
Vagy veszel egy olyat amibe csak a fűtőszálak vannak és 1 darab mechanikus kapcsoló.
Vagy a leginkább reális, kismegszakítót cseréltetni, ingyen kell cserélnie a szolgáltatónak ha bizonyítható hogy a névleges értéke 70%-ánál már leold.
És nálad pontosan ez van, a 10A az 2300W vagyis a C karakterisztikát és a tartós, hosszúidejű karakterisztikát is figyelembe véve erről a kismegszakítóról egy 2000W fogyasztónak még működnie kéne évekig egyfolytában. -
tordaitibi
veterán
válasz csabyka666 #75276 üzenetére
Értsd már meg hogy az 500W az a színusz csúcsa után picivel van, számolj szinusz területet, és azt is értsd már meg hogy mivel 1 darab fűtőszál van ami 1500 wattos, a színusz csúcsán kapcsolva az 1500W és ennek megfelelő 7A csúcsáram, + a hideg fűtőszál 20-25%-al kisebb névleges ellenállással rendelkezik, azaz pillanatokra 10A fölé is mehetnek az áramcsúcsok és az öreg kismegszakító leold.
Azt is értsd már meg hogy ha valóban fázishasításos, akkor az az 1500W fűtőszál az éjjel, nappal, ködbe, KualaLumpurba, réten, erdőbe mindenhol 1500W és a szabályzó a szinusz területével játszik, így szabályoz.
Ha meg PID, akkor 500W állásba 1 másodpercig fűt a teljes 1500W majd 2 másodperc szünet, és így megy tovább és így lesz meg mindkét módszerrel az ÁTLAG 500W.
Nem tudom magyarabbul leírni. -
tordaitibi
veterán
válasz csabyka666 #75285 üzenetére
Ott biztosan jó lesz hiszen 10A 230V melett az 2300W,
szolgáltatónak addig kell rágni a fülét amíg kicseréli az elöregedett kismegszakítókat.
Ezen kívül csak olyan megoldás jöhet szóba hogy szétborítod a hősugárzót, kiiktatod a belét és beteszel helyette egy tönkrement porszívóból bontott szabályzót.
Ezt legkisebb állásba tekerve bekapcsolod a cuccost és kb. 8-10 másodperc alatt lassan feltekered félállásig.
A folyamat igény szerint automatizálható, sok készen kapható lágyindító is ezt modellezi le.
Csak a lágyindító meg a gyári elektronika rendesen összeveszne, ezért együtt a kettő értelmetlen.
Vagy meghekkeled a gyári elektronikát, könnyen elképzelhető hogy alkalmas erre ha valóban benne van már egy triakos fázishasítós teljesítményszabályzó. -
tordaitibi
veterán
válasz klambi #75321 üzenetére
Így nehéz lesz tanácsot adni mert a konkrét típust nem ismerjük, az a 2-3 fokozat az lehet közvetlen (ennek esélye kevés), lehet elektronikusan PWM-mel szabályzott és lehet über atom bonyolult ahol a CAN vagy valamilyen belső buszrendszer vezérli vagy közvetlenül, vagy egy mindenes (chassis, comfort) modulon, vagy helyi egységen keresztül.
Ez utóbbi megoldásokál létezhet visszacsatolás is azaz visszakommunikál hogy milyen meleg, ez nem gyengén bonyolítja meg a kivitelezést, sőt lehetetlenné teszi ha a vezérlő szoftvere 2 fokozatra van felkészítve te meg 3-mat szeretnél.Pl. helyi egység van sok autó csomagtartójába ha vonóhorgot tesznek fel és az vezérli a futó lámpáit.
Egy ilyennel volt szerencsém találkozni, CAN vezérelt,
egy gumiharmonika kicsúszása miatt ronggyá ázott és tönkrement. Ára 57ezer magyar Ft, így a tulaj azóta is hálás mert megoldottam 5 darab relével, 2 tranzisztorral meg 5 biztivel, hatalmas szerencsénkre volt az autóba hátul egy szivargyújtó aljzat aminek az áramát hálistennek nem figyeli a rendszer és így nem kellett a biztitáblától külön madzagot hátrahúzni.
Ami ugrott az az utánfutó irányjelző kontroll, ha nagyon akarom megoldható az is.
Talán kokányolásnak tűnik de majd' 60 rongyot nem sokan akarnak kifizetni egy cigisdoboznyi méretű dobozkáért amit én vagy te nem is tudunk csak úgy ad-hoc beépíteni vagy kicserélni mert a márkaszervizbe fel kell tanítani a központi vezérlőnek hogy halló, innentől van egy utánfutó vezérlő is a buszon.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz darvinya #75327 üzenetére
Azért ezt az autós témát nem lehet csak egyszerűen így sarkítani.
Én 20 éve egy ZUK tehearutóból ültem át egy WV Transporterbe.
A Zuk alapmodell persze, akkor volt 27 éves, minden hétvégén alatta bújkáltam hogy hétfőn el tudjak menni vele dolgozni, egy vidéki út az örökkévalóság volt mert 70 felett úgy érztem szétesik.
Pótfűtés kellett bele mert télen kifagytam belőle, ha a targoncás előre tolta az 1 tonnát a raklapon akkor leszakadt a karom mire befordultam a sarkon, komfort nulla.
WV, orgazmusom volt komolyan.
Nem huzatos, télen meleg, a váltó pöccintésre járt, elektromos ablakemelő, távirányítós centrálzár, halk, a Zukhoz képest rakéta, tempomat, ülésfűtés, kisujjal tekergethető szervokormány stb. stb.
És 17 liter benzin helyett fogyasztott 9 liter gázolajat úgy hogy 70 helyett 100-110-el mentem vele.
Az utána következő fullos Opelről ne is beszéljünk és az beérte 8 literrel.
Senki ne magyarázza meg nekem hogy a több mint 50% fogyasztáscsökkenés nem az elektronikának, a mindenre kiterjedő motorvezérlésnek , a piezo befecskendezőnek stb. kösönhető.
Elektronika nélkül hol lennének a mai takarékos motorok?
És a kényelem. Azt se magyarázza be nekem senki hogy egy Trabant helyett nem vezetne inkább egy csendes, halk, dinamikus, automata váltós, minden extrával felszerelt, vészfékassziszntenssel, tábla és sávfelismeréssel és minimális autopilottal felszerelt autót.
Én 38 éve vezetek, mai napig sokszor nagy távolságokat és ha valaki az előző kettő közül a Trabantot választaná az szimplán hülye.
Bocsánat a kifejezésért, senkit nem akarok megsérteni de ha valaki a saját kényelme és biztonsága ellensége akkor arra ez a szó illik.
Az akkor próbáljon meg egy fullos DAF vagy Volvo vagy Iveco helyett egy Ifával havi 10.000 kilométert kamionozni vagy egy mai autóbusz helyett egy Ikarussal megjárni pl. Görögországot oda-vissza. Nemáá, mazochizmus, halál.
Nem a hétvégi autókázásról beszélek hanem aki az élete felét vezetéssel tölti.
A saját személyautóm nekem is egy alap Skoda Felicia és amikor a cégesből átülök, bizony irgalmatlan fapados és hiányoznak + funkciók nagyon.
Mivel nagy vonalakban egy kategórián belül a motorizáció, fogyasztás, menettulajdonságok megegyeznek, az autógyártók nem tudnak csak a kényelmi és az extra dolgokkal kitűnni a tömegből. És ennek akárhogy is nézzük, mi, a vevők, a felhasználók látjuk az előnyét, ezért van egyre több extra (ami ma már nem is extra) egy modern kisautóba is. -
tordaitibi
veterán
válasz darvinya #75339 üzenetére
Épp tegnapelőtt szaladtam 260 kilométert egy Ford 1,5 tonnással. Egy délelőtt megjártam, fel-le rakodással.
120 végig a pályán de bőven van benne tartalék, nem sokan előztek meg, valahol 150-re saccolom a végét, a dombot megérzi persze.
6 gang, tempomat, normális fűtés, nyárra klíma, el. ablakok, mindent jelez, nyitott ajtót, mikor váltsak fel-le, csendes, szuper gyári autórádió, ülésfűtések, esőleső ablaktörlő, könyök, kartámaszok a vezetőnek, soroljam? És ez egy teherautó, 10+ éves, nem mai darab, leharcolva, olyan mindenki kocsija a cégnél.
370 ezer KM van benne, ezt csinálld meg egy régi cocialista autóval ahol 2 havonta futóműalkatrész csere, smelyik nem ment el 100ezret motorgenerál nélkül, a Zsiguli ette a kardánkereszteket, a Dacia a féltengelyeket, a kisPolskit ugye nem lehet autónak nevezni, a Skodák forrtak mint a teafőző, a 4ütemű Wartburgba 1 azaz 1 jó dolog volt, a WV motor mert a többi egy forintot nem ért..?Ezt az litániát folytathatom teherautóba is, Kamaz, Zil, Ifa, Barkas (na AZ volt még egy torzszülemény, te AtyaÚristen...), mindent vezettem.
Ezek mind így vannak, 38 éve vezetek napi szinten.Zukkal ez a mutatvány egy napba lett volna, összehasonlíthatatlan komfort eltéréssel.
Aki akar maradjon az Ifánál, és meló után menjen haza a Trabijával.
Én így lassan 60 felé inkább nem ha lehet.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz DarkByte #75399 üzenetére
A CE jel, de ezt is mar hamisitjak ugye.
Amiket gyarilag adnak a telefonokhoz azok jok szoktak lenni, itt is lehet meghibasodas, semmi nem 100% .
Amit irtam hogy evek ota megy rola az ora, az egy valamikori Wayteq tablet gyari toltoje.
Elmeletileg amit a boltvan veszel itthon azok eredetiek, megfelelnek a szabvanyoknak, de lattam enar boltban vasarolt neves gyarto termeket ami belil ures volt, konkretan egy ultrahangos szunyogriaszto.
Valoszinuleg a gyar se tudta hogy a dobozka belul ures mert akkor nem engedte volna a neve alatt arusitani -
tordaitibi
veterán
válasz PC4200 #75421 üzenetére
2-2-őtpárhuzamosan kötsz, előtte mérjél fesz.t, ha 0,2V felett van eltérés akor külső töltővel hozd óket azanos szintre, nem kell csutkára feltölteni csak pl. 3,95V, 3,71V, az alacsonyabbat töltsd egy kicsit.
Majd ezt a két-két párhuzamos cellát beteszed az eredetiek helyére.
Ha valami überintelligens valami a kütyüd akkor lehet nem fog működni, mert elképzelhető bevitt-kivett kapacitásmérés de nem valószínű.
Valamint valószínűleg a duplájára nő a töltési idő vagy még kicsit többre is. -
tordaitibi
veterán
válasz PC4200 #75425 üzenetére
Ja, oké.
Jó az csak legyen türelmed hozzá.
Vagy nézel/csinálsz egy combosabb töltőt, pl. step modulból amibe van CC/CV funkció meg egy régebbi PC tápból vagy laptop adapterből, de ez feltételez valami minimális balanszert vagy bms-t mert 2S a cella, kettő van sorba.
Vagy veszel egy félprofi-profi töltőt és abba bepattintva vagy adaptert használva töltöd a cellákat kívül.
Ez a legtutibb, de ha amatőr szinten maradsz akkor nem éri meg mert 15-20ropi körül kezdődik a normális, ha belelendülsz akkor mindenképp kell egy ilyen töltő. A fiam aktívan modellezik, saját építésű terepautó és elektromos repülő vonalon, neki 3 darab is van de őneki ez a hobbija 8 éve.A gyorstöltők sem töltik fel 100%-ra 1 óra alatt.
Valamint ha házi barkács töltőt építenél mégis, eléggé szigorú követelményeknek kell megfelelnie, ez nem vicc, könnyen lehet tűzijáték a vége. Ezért is írtam hogy mielőtt a 2 cellát párhuzamosan kötöd, egy szintre kell őket hozni mert ha 0,3-0,5V az eltérés, akár 50A kiegyenlítő áram is folyhat, lévén egy új cella belső ellenállása 20-50mohm (milliohm).Ha érdekel a litium akkuk működése, írtam egy cikket erről laikusnak is könnyen érthető stílusban.
Minden önreklám nélkül: [link][ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz d3tox1c #75427 üzenetére
Ha 5V a gyari adapter akkor nagyon keves remeny van hogy tulelte.
Szet kene szedni a bemenet kornyeken neznii es merni, hatha van valami vedelem ami elolvadt, picike nulla ohmos ellenallas is lehet.
Ha 5V az adapter akkor arrol kozvetlenul megy tobb belso egyseg, azok lehet hogy vegervenyesen elhalaloztak.
Ha 9, 12V az adapter akkor realisabb hogy javithato.A laptop toltore nem tudok mit mondani, azok tulterheles es zarlatvedettek, arra tudok gondolni hogy a felredugasnal mechanikusan serulhetett a dugasz, plane ha a vekony tűérintkezos, vagy 3 polusu amin visszafele is megy a kommunikacio, nem jut vissza a toltobe a laptop uzenete
-
tordaitibi
veterán
válasz taf120 #75456 üzenetére
Kb 2 éve találtam én is félmarékkal ilyeneket.
Meg valami őskövület triakot.
Mind működik még, igaz nem erősítőt építettem velük hanem pici reléket kapcsolgatnak.
Szerintem semmit nem változnak az állásban, ezt arra alapozom hogy a 37 éves Orion SE260 erősítőm az öszes eredeti alkatrészével a mai napig működik és még mindig hatalmasat szól, szépen tisztán ahogy kell.
Pedig az az első 5-6 évében, '82-87-ig kapott rendesen, diszkóztam meg hangosítottam vele.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz fgabor87 #75463 üzenetére
Impulzussal mer, ha a kitoltesi tenyezo pl 1:10 akkor par ilyen periodusra a multimeter 1,2 voltot mér, illetve ennyit se a tehetetlensege miatt, masodpercenkenti 5-10 mintavetel es konverzio, peak hold kene, azaz csucsertek tartas mint a kollega irta Zenerrel nem lesz jo szerintem
-
tordaitibi
veterán
válasz fgabor87 #75471 üzenetére
"Ha egyszerűen csak egy kondit iktatok be,"
Annek semmi értelme mert 0,01 másodperc alatt töltődik fel és sül ki, nem lesz késleltetés és itt pont ez lenne a cél.
Amid van otthon, próbáld már ki, mitől robbanna fel az ellenállás, ugyanilyeneket alkalmaznak 230 voltos kapcsolásokba, gondolod ha bármi veszélye lenne akkor én ezt a tanácsot adnám..?
6,8 kiloohmon a 12V 0,00176470588235 ampert hajt át, ettől a 2 milliampertől mi robbanna fel?
Kösd már be, ellenállás a +12V és a kamera remote szál közé, a kondi meg a remote szál és a testre.
Ha semmit nem csinál a kamera akkor az áramkör részletes magyarázatát és működésének leírását mellőzve egyszerűen kisebb ellenállás kell, 500ohm-1kohm.A 22 mikros kondenzátor viszon legalább 16 voltos legyen!
[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
"Ha nagyon kicsi az áram (pl uA nagyságrendű), valószínűleg magas értékű ellenállás van a bemeneten, és nem biztos, hogy ilyen egyszerű RC taggal meg tudod oldani a feladatot."
Ez pont nem így van ahogy leírtad,
Csak az elmélet végett, pontosan akkor ha az van amit leírtál, akkor a legegyszerűbb méretezni a késleltető RC tagot, mivel az időállandó csak az RC tagok értékétől függ, nem kell beleszámolni a terhelésen folyó áramot és annak az időállandóra gyakorolt hatását.
Mint egy rezgőkör, akkor a legideálisabb a működése ha a kicsatolás végtelen impedancián történik, így nem hat vissza a rezgőkörre. -
tordaitibi
veterán
válasz Submarine #75475 üzenetére
Mezei cinezés, pardon, forrasztóón.
Az kb. 180-220C fok felett kezd lágyulni, ha egy generátor belsejében ennyi van akkor valószínűleg ég az autó, akkor meg úgyis mindegy.
De meg ne sértődj, a kérdés felesleges, ha már szétszedted és kiforrasztottad az állórésztekercsek végeit, az feltűnt volna hogyha keményforrasz mert akkor még mindig melegítenéd egy mezei hagyományos pákával.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sweet.tv - internetes TV
- Mobil flották
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Facebook és Messenger
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- Milyen TV-t vegyek?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs