-
GAMEPOD.hu
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#92251648
törölt tag
válasz AMDFan #96471 üzenetére
A HiFi fórumokon megjelent hozzászólások 99,9 %-a simán mellébeszélésnek nyilvánítható, ha szigorúak akarunk lenni. Valóságra hivatkozni mindig veszélyes, mert legalább 7 milliárd létezik belőle, holnap még több lesz.
Egyetértek veled abban, hogy a hifisták között zajló viták mindig akkor válnak nevetségessé, mikor laikusok elkezdenek fizikai törvényekre, műszaki paraméterekre hivatkozni és ezekkel próbálnak igazolni/cáfolni egy állítást. Ilyenkor szoktam megszólalni, ha valami kínos marhaságot rángatnak elő, de hogy ki mit hall jobbnak, az engem semennyire sem érdekel. A "miért" már sokkal érdekesebb, de ez már erősen szakmai kérdés, nem HiFi fórumokra való.
A HiFi-ben minden esetleges, nincsenek tuti receptek, csak rengeteg szubjektív vélemény, amiket néha megpróbálunk megérteni, értelmezni. Néhány éve történt egy AVX-es összejövetelen, hogy hangsugárzókat tesztelt a nagyérdemű. Én is ott ültem a hátsó sorban, természetesen a magam véleménye is megvolt, de annak semmi szerepe nem volt, nem is mondtam el. Ellenben a jelenlévő kb 30 hobbitárs nagy része lelkesen fogalmazta meg benyomásait, amik semmilyen korrelációt nem mutattak. Szinte vállalhatatlan produkciókat is egekbe magasztaltak és igen becsületes hangzásról is mondták egyesek, hogy nem tudnának együtt élni vele. Mi pedig ültünk csendben hátul egymás mellett hangmérnök kollégámmal és valami új szakmán gondolkodtunk.
-
#92251648
törölt tag
válasz DonThomasino #96476 üzenetére
Nem állítottam, hogy nincsenek mérnökök, hanem hogy a túlnyomó többség nem az. Valódi műszaki eszmecserét műszaki szakemberek, mérnökök tudnak folytatni.
-
-
#92251648
törölt tag
válasz szazbolha #96699 üzenetére
"Mi lesz ha holnap meghallom az álom hangfalat miközben a hobby pénzem egy nem túl dizájnos eladhatatlan DIY hangszóróban áll."
Mi lesz, ha holnap meghallod az álom hangot egy DIY dobozból, miközben egy dizájnos gyári hangsugárzóban áll a pénzed? Nagy különbséget nem látok, amennyiben színvonalas produktumokról van szó és nem csak találomra beszerelt hangszórók halmazáról. Nem tudom, hány dobozt készítettem életemben, de az biztos, hogy eladásukkor egyiken sem buktam, némelyiken bőven kerestem is. Persze, egy DIY doboznál nehéz meghatározni a valódi bekerülési árat, a beleölt munkaórák árát nehéz elkérni értük, de nem is lehetetlen.
-
#92251648
törölt tag
válasz bajnokpityu #96799 üzenetére
"ui:nemrég voltam egy "stúdiós" boltban. a belépő monitorok rohadt sokat fejlődtek, már magam is elgondolkoztam ilyenen a PC mellé."
Presonus R65 - meglepően jó hangot produkál kis és közepes távolságból hallgatva.
-
#92251648
törölt tag
válasz Alabástrom #96800 üzenetére
Ha tanulni akarsz az akusztikáról, gyere el egy oktatásomra! Ha a szobát akarod valakivel rendbe rakatni, abban is tudok segíteni.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #96957 üzenetére
"...erős a gyanúm hogy EQ-zza a hangot, nem csak korrigál."
A kettő között mi a különbség?
A DSP-vel jó esetben a rendszer átviteli hibáinak némelyikét lehet ellensúlyozni, rossz esetben tovább ronthatjuk azokat. Hozzáértő kezekben előrelépést hozhat, de a készülékektől, hangsugárzótól, akusztikától elvárt hangminőséget nem tudja pótolni.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #96970 üzenetére
Mindegyik szobakorrektor egyfajta EQ (paraméterezhető szűrőcsoport) és delay (késleltető), csak némelyik okosabb, másik butább. A lecsengéseken egyik sem tud változtatni, ahhoz sokkal több furmány kell. Vannak nagyon okos DSP-k, de azokat nem a kommersz készülékekben találjuk meg, hanem stúdiós processzorokban, mixerekben.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz Eugene Roe #97058 üzenetére
"De inkább az az ijesztő, hogy képek alapján egy boltban 300 ezres állóban is elsőrendű hangváltó van a 2,5 utas rendszerben."
Ebből komoly következtetést ne vonj le! A keresztváltó vágási meredeksége nincs összefüggésben a hangsugárzó minőségével.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #97156 üzenetére
"Digitális átvitelnél, optika a leggyengébb...ennyi."
Az ilyen kijelentésekkel lehet a legtöbb kormot szórni a hobbitársak szemébe. Mindegyik adatátviteli megoldásnak vannak előnyei és hátrányai. A köztük hallható különbség kizárólag arról szól, hogy a készülékedben melyik digitális út milyen színvonalon lett megépítve. Találkoztam olyan rendszerrel, ami optikai összeköttetésen élvezetesebb produkciót adott, mint bármi máson. Vannak olyan High End megoldások is, amik kizárólag optikai összeköttetést alkalmaznak és nem sok panasz lehet rájuk.
Az elmúlt években mindenki az USB megoldásokat fejlesztette, a modern készülékek erre a csatlakozásra vannak kihegyezve, de hosszútávon a hálózati összeköttetés fog győzni, nem lesz szükség sem S/PDIF, sem USB csatlakozásra.
-
#92251648
törölt tag
válasz Tothg86 #97336 üzenetére
Bár nagyon rosszul látszik, de azért vegyük észre, hogy a hangnyomás görbén egy vonalköz 10 dB, tehát az erősen simított nem sokat árul el a doboz viselkedéséről. Dys-cus kollégával ezt már lebokszoltuk, ő valamiért csak ilyeneket publikál.
A nálam állomásozó CT 2000 némi átalakítás után ezt produkálja:
A magas tartományon kicsit még csiszolok, de már most is egészen vállalható, dinamikus, nyílt hangzást produkál meglepően alacsony torzítás mellett.
A tuning azok szemében értékcsökkentő, akik nem értenek hozzá és amit nem ismernek, attól félnek. Egy 30-40 éves készüléknél a tuning szinte kötelező, mivel öregszenek az alkatrészek, elmászkálnak a paraméterek. Ne is tuningnak hívjuk, hanem inkább karbantartásnak, aminek célja nem egy új hangzás létrehozása, hanem inkább az eredeti állapot visszaállítása.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz ktommy91 #97347 üzenetére
Nem feltétlenül neked írom, tehát nehogy megbántódj, de a tuningot lehet eszetlenül és gondolkodva is elkövetni. Cserélni akkor célszerű valamit, ha felfelé tudunk vele lépni. Oldalazgatásokra nem érdemes pénzt költeni, mert ezek csak rövid időre hoznak elégedettséget. Más lesz, de nem feltétlenül jobb.
Hogy a te dobozodban érdemes-e a kábelezést cserélni, azt így látatlanul nem lehet megmondani. A nálam lévő Canton dobozban eltérő huzalok voltak mindhárom útban, ami nyilván egy teljes káosz, ezért itt indokolt volt a csere.
Én réz/arany huzalokat használok a kábeleimnél és készülékek, hangsugárzók belső kábelezéséhez is.
-
#92251648
törölt tag
A térhatásnak több összetevője van. Ezek egy része a mono anyagokban is jelen van (pl. zengés, ami meghatározza a tér méretét, mélységét), mások (pl. irányhatás) csak több sávos anyagoknál lehetséges. A monó felvétel csak egy sávot tartalmaz. Ha többszörözzük is, attól még monó marad egészen addig, amíg mindegyiken ugyanaz az információ van.
-
#92251648
törölt tag
válasz Ear001 #97351 üzenetére
Valóban sokszor keverednek a fogalmak, ezért próbáltam definiálni, mi a tuning és mi a karbantartás. Utóbbi egy objektív folyamat, meghatározott kiindulási és megcélzott állapottal. A tuningnál a végeredmény általában homályos, inkább csak a JOBB hajszolásáról szól, de ezt is lehet hozzáértő és kutyaütő módon elkövetni.
Néhány évvel ezelőtt egy lelkes kezdő a kellő tőke birtokában bevásárolt a legkomolyabb Scan Speak Revelator hangszóró sorozatból egy 3 utas szettet, hogy ő majd megépíti minden idők legjobb hangdobozát. Eleinte egy ismert megvalósítási Troels G. tervet követett, de azt gondolta, majd ő jobban tudja és eltért tőle, új váltót és dobozt kalapált. Szaktudás hiányában a végeredmény vállalhatatlan lett, rengeteg sebből vérzett. Hősünk csalódottan piacra dobta a teljes csomagot, egy szemfüles kolléga pedig féláron hozzájutott a nagyszerű hangszóró készlethez, amiből készítettünk neki egy tényleg jófajta hangdobozt. Néha ilyen pozitív hatása is lehet az eszetlen tuningnak.
Egyébként a hozzám került Canton dobozokban is rossz polaritással kötötte be valaki a magassugárzókat, miáltal csodásan összekuszálódott a középtartomány és a térhatás, megemelkedett a torzítás. Ennek nyilván árcsökkentő hatása van az alku során, de pár perc alatt rendbe téve azonnal megugrott a dobozok értéke. Ez nyilván nem tuning, hanem hibaelhárítás, illetve az eszetlen tuning korrigálása.
Tipikus eset, mikor egy ismeretlen hobbitárs kérdezi, hogy van neki egy XYZ hangdoboza, mennyiért vállalnám a tuningolását. Ennek így nyilván semmi értelme, mert nem tudom, mi a kiindulási állapot és mi a cél, azaz mi a feladat. Ezért hát én csak akkor mondok bármi konkrétumot, ha ezeket megfogalmaztuk, kimértük, átbeszéltük.
-
#92251648
törölt tag
válasz ktommy91 #97357 üzenetére
Nagy csodák nincsenek olcsó kábel fronton, de 2-4 Ft/fm áron már becsületes megoldások érhetőek el. Ez egy 2 utas doboznál 10-20e forintos beruházást jelent.
Az alkatrészek állapota egy mérés által gyorsan kiderül. Ha nagyon elmásznak az értékek, az már elégséges indok a cserére, de az alsó és középkategóriás, gépsoron sorozatban gyártott hangdobozok keresztváltói már új korukban sem állnak mindig a helyzet magaslatán.
A minőségi upgrade az alkatrészeknél mindig járható út és csak a rendelkezésre álló pénz mértékétől függ, mennyire dobjuk el az agyunkat. Hogy mennyit hoz, az már nagyon szubjektív kérdés. Vakteszttel itt is nagy zavart ehetne okozni, de ez persze nem cél.
-
#92251648
törölt tag
-
#92251648
törölt tag
válasz #10726912 #97426 üzenetére
"A forrás nálam is pc, nincs tompaság, élettelenség."
Sokféle PC-t használnak zenelejátszásra, ezek nyilván nem ugyanazt a hangminőséget adják. Egy gagyi alkatrészekből épített, szoftveresen rosszul beállított, applikációkkal telepakolt, mindenféle feladatra használt masinából simán jöhet vállalhatatlan hangzás. Ráadásul a Windows rendszereknek megvan az a bája is, hogy idővel fakul, tompul a hangjuk. Szóval van ezzel dolog bőven, ha felfelé törekszünk.
-
#92251648
törölt tag
válasz #10726912 #97449 üzenetére
"Azóta kiderült pár dolog, pl jackkimeneten hallgatja a zenét, ami eleve hiba."
Nem hiba. A pici Korg interface nem is rendelkezik másik kimenettel, de nem is a csatlakozón múlik ez. Az én hangkártyámon sincs RCA aljzat, ahogy a legtöbb Pro cuccon sincs. A Jack Line Out ugyanolyan kimenet, mint az RCA, csak előbbi inkább stúdiós/színpadi környezethez, utóbbi meg HiFi készülékeknél jellemző. A jel ugyanaz, csak a csatlakozók mechanikai kialakítása más. Eltérés akkor van, ha szimmetrikus Jack kimenettel állunk szemben, de ez már egy másik történet.
-
-
#92251648
törölt tag
válasz #10726912 #97459 üzenetére
"Ha te nem tudod ezt mérni, akkor rossz a mérésed. Cserélj mikrofont, mert ugye a mikrofon JOBB, mint az emberi fül. "
Megint ez az utálatos JOBB szó... betiltanám hifista beszélgetésekben. A körte, vagy az alma a JOBB gyümölcs?
Igen, tudom, pár napja egy másik topikban leírtam, hogy "a mikrofonok érzékenyebbek, nagyobb átfogásúak, átvitelük egyenletesebb a fülünknél" és sejtettem, hogy ezt néhányan zászlajukra tűzik majd valamilyen értelmezésben. De ne akarjuk már ennyire félreérteni a szavaimat! Vegyük észre, hogy nem használtam a JOBB szót! A mikrofon és a fülünk egy (vagy két) eszköz, amiknek megvannak a fizikai (biológiai) paraméterei. Az említett technikai szempontok alapján a mikrofon győz (másban meg nem). De (!) a hallás nem csak a fülünkből áll, hanem egy komplex, szubjektív és erősen befolyásolható folyamat, amiben az agyunk kiértékeli és érzésekké alakítja a fülünkből érkező adatokat. Ez a folyamat sem lineárisnak, sem tárgyilagosnak nem mondható. A mikrofon nem hall, mivel nincs agya, csak átalakítja a hangnyomást elektromos jellé. Nem tudja és nem is akarja értelmezni, véleményezni azt. Az agyunk ennél jóval önkényesebb, mindenről véleménye van. Egy hangjelenségről nem tudja megmondani, milyen frekvencián, hangnyomáson történik, mert nem hiteles műszer. Ellenben magabiztosan meg tudja mondani, hogy két hang közül melyiknek magasabb a frekvenciája és a hangnyomása, mert viszonyításban (véleményezésben) elég jól teljesít. Sőt még hangulatot, érzést is létrehoz bennünk, ám itt már nagy a szórás az agyak között, innen válik szubjektívvé a folyamat és ezért (is) mond teljesen eltérő véleményt két hifista ugyanarról a hangélményről.
Ne kínozd AMDFan kollégát, mert a hagyományos mérési módszerekkel nem fog tudni különbségeket kimutatni kábelek produkciója között. Kapacitásban, induktivitásban, ellenállásban eltérő adatokat mutatnak, de a végeredményben nem. Én többször is próbáltam több módon, de nem sikerült még olyan esetben sem, amit vaktesztben magabiztosan hoztam, az erősítők kimenetén és mikrofonnal is mért görbék között semmi eltérés nem volt. Sokaknak ez már elégséges bizonyíték a tagadásra, másoknak elégtelen és persze a két tábor folyamatos tüzérségi tűz alatt tartja egymást. Vakarhatjuk a fejünket, hogy akkor most mi a franc van, a műszer nem mutat semmit, miközben halljuk... pedig könnyen lehet, hogy egyszerűen csak a fától nem látjuk az erdőt és nem azt és nem ott mérjük, ahol az eltérés realizálódik. Talán nem a hangokban kell keresni, hanem az agyunk működésében, ott pedig multiméterrel és mérőmikrofonnal nem sokra megyünk.
-
#92251648
törölt tag
válasz #10726912 #97468 üzenetére
Tudományról én nem beszélnék a HiFi esetében felhasználói oldalon, ellenben tényleg sok a (vak) hitbeli meggyőződés, amiktől a szakik összes szőrszála feláll. De mindez lényegtelen, csak annyi a fontos, hogy a felhasználó élvezetet találjon a hobbiban a maga módján. Magam sem értem, miért és honnan, de mindig jönnek olyanok, akik megpróbálják ezt kívülről megkérdőjelezni. Talán nekik ez a hobbijuk.
Most már erősen kilógunk ebből a topikból a témával, adjuk vissza a felületet a vásárlási tanácsoknak!
-
#92251648
törölt tag
válasz Tothg86 #97706 üzenetére
Létezik, én is gyártok ilyent, amin csak az adatfolyam megy át, a tápág ki van hagyva. Azoknak jó, akik nem a PC tápáramát akarják használni a DAC fogadó áramkörének kiszolgálására, hanem valami más áramforrást kötnek rá, pl. Y kábellel. Nem minden géppel működik.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz otamas #97773 üzenetére
Ez nem Mk II, hanem az I. verzió.
Az A kimeneteket a fejhallgató Jack aljzatba épített kapcsolónak kellene leoldania. Ha ez nem történik meg, amikor bedugod a Jack dugót, akkor hibás az aljzat. Használd a B kimeneteket, azokat az előlapi manuális kapcsolóval tudod ki/be kapcsolni!
-
#92251648
törölt tag
válasz sarasota123 #97785 üzenetére
Az elvárt zenehallgatási hangerőhöz szükséges egy adott elektromos teljesítmény az erősítőből, ennek mértéke a hangsugárzó érzékenységétől függ. Az általad említett számok határértékek, nem ezeken üzemelnek a készülékek. Ha a szükséges teljesítmény e határértékeken belül van, akkor üzemképes lesz a rendszered. Szokványos hangerőhöz átlagos méretű szobában elég a 10-20 Watt teljesítmény is. Az izmosabb erősítőkkel is ugyanazt az átlagos hangnyomást fogod létrehozni, csak azokkal több lesz a dinamikai tartalék a rendszeredben. Megoszlik a hifisták véleménye a kérdésben, hogy szükséges-e több száz Wattos erősítő, ebbe én most nem mennék bele.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz funkmester #97798 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy másként szólnak, mint az eredeti kiadvány! A "szebben" és "digitalizált hangzású" nehezen értelmezhető jelzők, de ha definiálni tudod őket, tovább tudunk haladni a beszélgetésben.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #97801 üzenetére
Nyilván nem a digitalizálástól lesz "jobb", hanem a digitális technikában rejlő lehetőségek miatt. Egyik kedvenc munkám egy fővárosi színház hangarchívumának digitalizálása és restaurálása volt. Szerénytelenül állítom neked, hogy a végeredmény sokkal élvezhetőbb lett, mint az eredeti szalagról hallgatva.
Úgy tűnik, hetente tisztázni kell, mit is jelent a remastering. Ezt jellemzően digitális felvételeken végzik, amik a 80-90-es évek kezdetleges digitális technológiájával készültek és az alkotók, vagy a kiadó úgy gondolja, hogy a modern technikával többet ki lehet hozni belőlük, vagy egyszerűen csak újabb bőrréteget lehet lehúzni a rókáról. Értem, hogy Te az eredeti verziót preferálod, de piaci tapasztalat, hogy ha a polcon egymás mellett van az eredeti és a remastered verzió, a többség az utóbbit teszi a kosarába. És a zenekiadó ipar a tömeget igyekszik kiszolgálni.
"ami először AAD vot, azt később DDD ként adták ki újból és ez is már egyfajta remaster"
Ez sem remastering, hanem csoda, hiszen a három betűből az első azt jelzi, az eredeti nyers felvétel analóg, vagy digitális rögzítővel készült. Ha ez a betű megváltozik, az egy teljesen új felvételt jelez. A második betű a keverési technikáról, a harmadik pedig a mastering-ről jelzi, hogy analóg, vagy digitális eszközökkel végezték. Ez a kettő változhat egy anyag esetében, de az első nem.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #97810 üzenetére
Nyilván lehetne ma is AAD felvételeket készíteni, ám a zenekiadás üzleti tevékenység, ahol a tömegigény a fő vezérlő erő és ha a tömeg a bazári minőségre vevő, akkor azt fogják gyártani a lehető legkisebb költséggel. A kisebbség igényeinek kiszolgálására ott vannak a kis kiadók, amiknél kiemelt szerepet kaphat a hangminőség is, csak hát ezekre a kiadványokra olyan elenyésző igény van, hogy szinte képtelenség rentábilisan előállítani őket, hacsak nem adják őket extrém áron.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz funkmester #97811 üzenetére
Minden technikát lehet körültekintően, ízlésesen és ízléstelen vaddisznó módjára is használni. Erről nem a technika tehet, hanem a felhasználó.
-
#92251648
törölt tag
válasz funkmester #97834 üzenetére
Mivel ma már szinte kizárólag digitális felvételek készülnek, leszoktak a jelölésről. Régebbi kiadványoknál megtalálod a hátsó borítón.
Ahogy már többen is írtuk, a masteringet az utolsó betű jelzi. Ha egy régi analóg felvétel átesik digitális masteringen, attól még nem lesz DDD, maxium AAD, vagy ha eredeti analóg sávonként digitalizálják és újra is keverik, akkor ADD.
-
#92251648
törölt tag
válasz HUNNIA1920 #98031 üzenetére
A függönynek fényáteresztőnek kell lennie, vagy ez nem szempont? Mekkora az ablak?
A többi ötletet mi alapján találtad ki? Vályogházba, álmennyezethez kérdéses a basszuscsapda szükségessége. Persze így látatlanul ez csak árnyékboxolás.
-
#92251648
törölt tag
válasz HUNNIA1920 #98042 üzenetére
Mérés nélkül ez nem több mezei tippelgetésnél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Luck Dragon: Kenyér
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- Androidos tablet topic
- További aktív témák...
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- iPhone 12 64Gb Fehér - Újszerű állapotban, 95%-os akkumulátor.
- Creative SFXI SoundBlaster X4 Külső hangkártya
- KIÁRUSÍTÁS! MINI PC : Intel Pentium J4205 - 8GB DDR4 - 256GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen