-
GAMEPOD.hu
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
NEXUS-6
tag
válasz ozzy711 #102851 üzenetére
"Ha mindenáron kettős kábelezést akarsz, célszerű ugyanolyan ( típusú ) kábellel megoldani. Sok kellemetlenségtől megkíméled magad."
Konkrétan mire gondolsz?Nem kekeckedni akarok, de szerintem a kettős kábelezésnek is van azért erősen hallható eredménye, pont annyi, mintha lecseréled a kábelt, egy másikra. De valóban, mondjuk épp ezért nincs sok értelme két azonos kábelt használni.
Szerintem. -
NEXUS-6
tag
válasz ozzy711 #102887 üzenetére
Bocs kicsit hosszú lett.
Ezeket abszolút így gondolom én is. Hozzá tenném még konkrét hátrányként, hogy a minimálisan eltérő hosszúságú, anyagminőségű és kialakítású kábelek gyakorlatilag hallható fáziskülönbséget tudnak okozni. A hangkép első blikkre teresebb lesz, de ez valójában csak egyfajta visszhangosságot jelent, az egyes hangszerek énekesek pozíciója kezd egyre definiálatlanabbá válni. Ezen segíthet a mély kábelek visszavágása, de ez is tapasztalati úton található csak meg. Elvileg. Én még nem próbáltam.
És itt elkezdenék kitérni a mellette szóló érvekre.
Egyrészt a Hi-Fi komponenesek, és akár az egyetlen hangszóró kábel megtalálása is a legtöbbünknél bizony eléggé vaktában lövöldözős úton zajlik. Elolvas az ember 1-2 cikket, megpróbálja elképzelni a hangképet, aztán elmegy esetleg meghallgatni valamelyik szaküzletben. Aztán hazaviszi és marhára nem úgy szól a kis szobájában, ahogy elképzelte, vagy ahogy az üzletben hallotta. És kezdődik a sakkozás, agyalás mit cseréljen, mivel párosítson, milyen varázslattal, ráolvasással éljen az ember. Végülis ez adja az egész hobbi lényegét.És itt jön a képbe a következő tényező a költség. Nagyon általánosan azt mondhatjuk, hogy miközben a Hi-Fi berendezések, kellékek minősége, hangminősége mondjuk lineárisan emelkedik, ehhez képest az áruk exponenciálisan. Nem szól az elvárásainknak megfelelően a megvásárolt eszköz? Szal persze az az általános megoldás, hogy vegyünk drágábbat, mert az jobb! Aha, de mennyivel drágábat, biztos, hogy egy szintlépés a megoldás az igényeinkre, vagy csak adott árszinten valahogy meg kéne találni, ami nálunk is jól szól? Örök dilemma.
Hozzátenném, hogy a kettőskáberlezést a téma ellenzői a kábelgyártók egyfajta marketingjének tartják. De kicsit körülnézve a piacon azt látjuk, hogy bizony a hangfalgyártók is beállnak a sorba (miért raknak bele extra komponenst, ha az plussz költség, sőt rontja a termékük hangját!?), ugyan ez az erősítő oldalon is így van. Azonban akkor ki az, aki szinte egyöntetűen ellene van? Van ilyen egyáltalán? Igen, bizony van! Mégpedig mondhatni, hogy az audiofil kategória képviselői, vagy akik oda törekednek, akik nem gyártanak széles palettán olcsóbb, hanem szinte csak prémium eszközöket (meg mondjuk 1-1 sajátkábelt a pórnépnek, főleg hogy legyen mi ellen demózni, hogy az akár 15 milliós kábelük miért is 15 millió). Totálisan érthető, hogy miért: ha egy viszonylag olcsó megoldással alájuk vág valaki, akkor nem fogja a milliókkal drágább extra kábelét, vagy erősítőjét megvenni a júzer, ha vehet 2 olcsóbbat 1/5-árért. A "tömeghifi" előállítók viszont azt mondják, hogy inkább vegyél két kábelt, mert valami kis előnyt azért jelent ez is, minthogy ne vegyél csak egyet. És a hangfal, erősítő gyártó is azt mondja, ha egy kispénzű júzert ezzel meg tudom fogni, mert igénye van rá, akkor megfogom, mert előkészítem hozzá az eszközömet.
Szóval próba szerencse egy jó kábelszettet összeválogatni? Igen az, mint ahogy egy jó erősítőhöz, megtalálni a megfelelő hangfalat is az, ami adott szobában is jól szól.
De mégegyszer, hát nem pont ez a hobbink lényege?[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz ozzy711 #102918 üzenetére
Azt kérdezted, milyen PC táp hozza az analóg tápegységek szintjét, erre igyekeztem válaszolni. Lehet próbálkozni elméletben bármit cáfolni, de a HiFi-ben az okoskodásnál többet ér a gyakorlati próba, az pedig igen határozottan azt mutatja, hogy egy audio PC hangminősége erősen függ a tápegységtől. A kapcsolóüzemű tápegység még nem zárja ki a jó hangzást, pl. az én előerősítőmben is ilyen megoldás dolgozik és semmi panaszom nincs rá. Bármit meg lehet építeni magas minőségben és gagyi módon is. A szokványos PC tápoknál soha nem volt szempont az áram tisztasága, ezért nem is várhatunk el tőlük kiemelkedő hangminőséget.
De ha nem hiszel a tápegység jelentőségében, miért költenél rá extra pénzeket?
-
HUNNIA1920
őstag
válasz ozzy711 #102931 üzenetére
Köszi a választ mindenkinek.
Egyébként nem Audio PC-hez kell a táp, arra ott a Bodor Audio PC-m. Viszont van egy mindenes asztali gépem, amin szoktam zenét is hallgatni és gondoltam abba tennék valami jobb ATX tápot, ami már megüt egy bizonyos szintet.
Azért jött az ötlet, mert a DAC topikban már volt róla szó, hogy többek szerint a mai felső kategóriás kapcs. tápok hozzák azt a szintet, amit az analóg tápok.
Meg nem is biztos, hogy érdemes összehasonlítani egy 70 ezres ATX tápot egy 120 ezres analóg táppal."Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."
-
HUNNIA1920
őstag
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz ozzy711 #103405 üzenetére
Ezt elhiszem.
Volt egy Proton AM 455-öm is [link] , ami tkp. egy NAD klón. USA-ban készült, NAD gyártósoron. Hű, de szerettem. Egy barátommal együtt vettük a Szász Károly u.-ban, jó 20 évvel ezelőtt. Neki még mindig ez a fő rendszerében "az" erősítő. Távja sincs, meg full fapad, de annyira szereti, hogy hallani nem akar másik erősítőről. Ez (is) a szép a hifiben."csak a zene van"
-
#92251648
törölt tag
válasz ozzy711 #103415 üzenetére
"De ezeket általában közelről történő ( 1-2 méter ) hallgatásra tervezik nem?"
Azok a közeltéri hangsugárzók, de vannak jóval nagyobb mid és 100-200 literes main stúdió monitorok is (pl. az enyém is ide sorolható). A félreértés talán onnan ered, hogy a legtöbben az aprócska 10-15 literes, a kereskedők által stúdió monitornak kinevezett aktív dobozkákkal találkoznak, amiknek többsége egyetlen stúdióban sem fordul elő.
-
#92251648
törölt tag
válasz ozzy711 #103427 üzenetére
"Mire gondolsz akkor, amikor azt írod: "az átlag olyan szintet képvisel, amit a hifisták többsége soha nem tapasztal meg"."
Érdemes definiálni, mit is jelent az átlagos stúdió monitor. Az én fogalmaim szerint ilyen egy Genelec 1032, JBL 6332, Quested 3110. Ezek dinamikában, színezetlenségben, semlegességben már igen komoly szintet képviselnek a hasonló árú (1 MFt környéki) HiFi hangdobozokhoz képest, ám a hifisták többsége ilyenekkel nem találkozik.
-
#92251648
törölt tag
válasz ozzy711 #103446 üzenetére
Tisztában vagyok vele, hogy mióta HiFi létezik, a hifisták A tökéletes megoldást, A helyes utat keresik, de ez reménytelen próbálkozás, mert nincs tévút és nincs helyes út, csak utazás van. Utazni lehet hatékonyan, gyorsan, kényelmesen és szenvedősen, drágán, pazarló módon is. Legtöbbünk számára az a kérdés a HiFi területén, hogy adott pénzből milyen módon tudunk minél több élvezetet kapni. A magam válaszai már megvannak, mindenki megkeresheti a sajátjait, de ezek személyenként eltérhetnek.
Bármilyen megoldást meg lehet építeni magas minőségben és gagyi módon, csak hát a hifistáknak ez már túlságosan ingoványos terület. Ők IGEN/NEM és JÓ/ROSSZ válaszokat akarnak kapni, de a kérdések többségére nem lehet ilyeneket adni. Én biztosan nem szorgalmazom, hogy egy-egy technikai megoldást kinevezzünk Szent Grálnak.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz ozzy711 #103541 üzenetére
Én is ettől tartok.
Baryll: Nem ér a nevem. Libtec ről szó nem volt. Az egy eredetileg 300 ezres hf kábel. Legyen egy akármilyen gatyamadzag drót. Így lenne korrektebb. Aztán ugyanaz a gatyamadzag mehet a JBL-be is, hogy ne a kábel hangja legyen a döntő.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
duo
őstag
válasz ozzy711 #104393 üzenetére
Ez egy kompozit fejhallgató ÉS kiserősítő, Bkercsó műve, és kiváncsi vagyok hogyan szól egy hozzá illő hangfallal. (passzív dobozaim nincsenek amit ráköthetnék, , ez a fejesláncom) de egy kis csöves teljesítményét tudja, tehát könnyen hajtható doboz kell neki. Ez amolyan tájékozódó jellegű hallgatózás. Kváncsi vagyok. minél több cuccot meghallgatnék. továbbá már van bennem két adag Astra, szóval meg vagyok csippleve és oltási könyvem is van, így bátrabban mozog az ember ilyen téren is.
Hozzám jöhetsz, csak kicsit kiesek a szórásból, Kiskunhalasi vagyok.
köszi! evidenciában tartom!
Egyre keményebb vagy Frisco! -Egyre...
-
HUNNIA1920
őstag
-
-
válasz ozzy711 #104519 üzenetére
Húhh, ahhoz képest, hogy emberek miket használnak hangváltókban:
Under most "home" usage, 40v would be fairly loud. Drivers are typically rated (for sensitivity) at 2.83v. So . . . 5.66v would be +6dB, 11.3v is +12dB, 22.6v is +18dB, 32v is +21dB, and 40v would be +23dB, equivalent to 200w into 8 ohms, or 400w into 4.
250v would be almost 8000w (into 8 ohms).Nem szotkam hibázni.
-
Dorian
félisten
válasz ozzy711 #104973 üzenetére
Nagyon egyszerű: szar mérésű készülék hangja nem lehet jó (max egyénileg tetszhet), de jó mérésű készülék hangja is lehet rossz. Tehát első a mérés.
"A jó hallgatási pont megválasztása ... de azt sem mérésekkel, hanem meghallgatással érdemes kiválasztani."
Ne haragudj, ez butaság.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
ctrlaltdel13
őstag
válasz ozzy711 #104973 üzenetére
Az összes jelzőt amit használtok a jellemzésre az mind az agya az embernek kreálja, szóval iszonyat szubjektív.
Ugyanazon rendszerről, ugyan ott, miért van hogy más más ember másképp vélekedik?🤔Én nem vagyok "nagy " hifis, csak néha szeretek zenét hallgatni,elfogadható minőségbe.
Annó Bowerekkel kezdtem, mérettem, iszonyat torzítási adatokat produkált, ment is.
Utána Triangle lett, szintén mérettem, a magasának a frrki menete olyan gyalázat volt, hogy röhögtünk a grafikonon, én nem örömömbe.
Eladtam, aki megvette ódákat zeng róla, erről ennyit.Szóval nálam a konklúzió, hogy kell egy jó doboz ami képes megszólalzatni mindent úgy ahogy kell.
Kell egy jó lehallgató helység, hogy ne a szobát halljam zengeni.
Abba megtalálni a legoptimálisabb sp-t.
Irigyellek titeket, ha ez nektek fülre megy.
Viszont el nem tudom fogadni.Az hogy azt mondjátok itt a jó, az mi? Az minden csak nem racionális érv.
Lehet a sok hifis az ekg görbére hajazó freki menetbe hallja az ilyen olyan nüansznyi eltéréseket, meg a sok csuda jelzőt, amit néha értelmezni se tudok🤔🤔. -
Dorian
félisten
válasz ozzy711 #104992 üzenetére
Nem teljesen értem mire gondolsz. Nyilván a két hangfal tengelyes középvonalába kell ülni, hiszen akkor nem tolódik egyik irányba sem a tér. A jobb és bal oldal együttfutása pedig akkor valósul meg a legjobban, ha a hangfalak az oldalfalaktól egyenlő távolságra vannak, tehát szimmetrikus az elrendezés. Fentiekhez is mérni kell, de nem mikrofonnal, elég centivel.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Dorian
félisten
válasz ozzy711 #104994 üzenetére
Azt sejtem, hogy itt két külön dologról folyik párhuzamos eszmecsere.
Ha két hangfalat eltérő akusztikai körülmények közé helyezed (pl. egyik oldalt sarokba, mások oldalt nyitott oldaltérbe) akkor az alsó több oktávban, rosszabb esetben a középsávban is teljesen más átvitelük lesz. Ezen nyilvánvalóan sem mikrofonos mérés, sem centi nem segít, csupán a probléma feltárásában. Kb. 150 Hz-től felfelé lehet javítani rajta pl. elnyelők használatával.
A sztereó tér stabilitása pedig elsősorban a korai visszaverődések mérsékelésével (meg persze nem túl nagy utózengés mellett) javítható. Ha ez adott akkor már nem csak egyetlen pontból és mereven előre nézve kapunk színpadot.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
-
-
Mathiask
senior tag
-
denesdr
addikt
válasz ozzy711 #105151 üzenetére
Nyilván nem tudományos eredmény, de már több helyen is olvastam hasonlót. Amúgy igazat adok abban, hogy minél transzparensebb egy rendszer annál jobb, de előfordulhat, hogy valaki nem így hallja (lásd vinyl divat).
De mondom, én a papírforma szerinti jobb láncot hallottam jobbnak és nem egyezett a többiekével a véleményem, mondjuk nekik újdonság volt mindkét lánc hallgatása, én meg már ismerem egy ideje mindkettőt.[ Szerkesztve ]
-
Mathiask
senior tag
válasz ozzy711 #105502 üzenetére
"xlr bemeneten jobb a jel-zaj viszony"
Igen, de azt 4V kimeneti jelszint mellett mérik, míg az RCA-t ugye 2V-n, így eleve a szimmetrikus kimenet esetén a jelszint távolabb van a zajtól. De egy adott hangerő eléréséhez az RCA-n és XLR-en is mondjuk 0,5V kell hogy kijöjjön, így a magasabb jelszintből adódó előny elveszik. Persze ahogy te is és a többiek is írják, hogy ha amúgy a végerősítő jobban szereti a szimmetrikus hajtást felépítéséből adódóan, akkor mindegy. -
denesdr
addikt
válasz ozzy711 #105686 üzenetére
Így van, ha pedig totál rossz a fázis (180 fok eltérés két hangszóró között), akkor egy hatalmas kioltás, beszakadás (null) az eredmeny az frekvenciaátvitelben. Na ha ilyenkor megfordítjuk az egyik hangszóró polaritását, akkor eltűnik a gödör az átvitelből.
Magyarán ha az Aidánál csak a mélyhangszóró polaritását változtatnánk pozitívra (konyhanyelven kifelé lengőre) és a többihez e nyúlnánk (azaz hagynánk pozitívon) akkor egy hatalmas kioltást látnánk (és hallanánk) a mély és mélyközép váltási pontja körül.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz ozzy711 #105772 üzenetére
A jelenség valós, Disznész által említett Klippel teszt is vizsgálja ezt. Kilengési aszimmetria. Sok összetevője lehet a gumiperemtől kezdve a pillén át a meghajtómotorig (lengőtekercs, mágneskör).
Én igazából azt nem gondoltam, hogy ez hallható és a saját berendezéseimnél meg sosem tapasztaltam, hogy hallható lenne. Merthát oké, az aszimmetria harmónikus torzítást generál, de ez pozitív, meg negatív polaritás esetén is ugyanolyan harmónikus torzítás. De valójában, ha minél jobb a hangszórónk (meg persze az erősítőnk), annál kevésbé hallható az abszolút polaritás. A Stereophile tesztnek amit Mathiask is linkelt, ez a konklúziója.
Tehát valójában nem magát az abszolút polaritást halljuk (ha hallunk különbséget), hanem a hangszórónk tökéletlenségét. Valami ilyesmi.[ Szerkesztve ]
-
#01758976
törölt tag
válasz ozzy711 #105951 üzenetére
Hát még fülnél.
Dénes: Valójában igen, talán.
Ilyen is van, most már tudom. Lehet akkor még is érdemes bolyongani. Sajátomban olyasmi rémlik, hogy túl nagy jelentőségek tulajdonítottam nekik, azt hittem ezen is sok múlik (akkoriban múlt is), de közelebb csak alig, de alig alig léptem velük a célhoz. Mondjuk nekem ultra gagyi usb-m nem is volt.
[ Szerkesztve ]
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz ozzy711 #106081 üzenetére
Mint sokan most is a DSD-től, MQA-tól.
SACD-ből is vannak kiváló kiadványok, amikkel "tesztelni szoktak anno". Soha nem a hatásvadász, bazári hangú lemezek voltak az etalonok, hanem a kiváló keverésű, élethű zenei anyagok. Nem azt mondom, hogy a DSD (SACD) nem alkalmas zenehallgatásra, csak azt, hogy a kiadók rendre elcseszték, mert ha kell ha nem belenyulkáltak abba is, amit békén kellett volna hagyni. Bentley után nem kötünk lakókocsit..."csak a zene van"
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- UHD filmek lejátszása
- Óra topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Le Mans Ultimate
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple notebookok
- További aktív témák...
- Steam Deck 512Gb
- Dell UltraSharp U2415b, AH-IPS, 100% sRGB, FHD+, pivot talp, számla +garancia 1 év
- Kis gamer! HP (i7, 8GB, 1 TB, Geforce 840, FHD) notebook! AkciÓÓ!
- GIGABYTE RTX 3090 24GB GDDR6X GAMING OC Eladó! 210.000.-
- ÚJ HP Pavilion x360 2-in-1 - 14"IPS FHD Érintő - i3-1315U - 8GB - 512GB - Win11 - 3 év garancia -HUN
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest