Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kutyek

    senior tag

    válasz orbano #118093 üzenetére

    Igen, ez a kérdéskör masszívan szubjektív megítéléstől függ, ezért is írtam, hogy szerintem az általánosító kijelentések ("BT minőségi zenehallgatásra alkalmatlan") kerülendők.

    "Én is hallgattam vezetékkel és anélkül is a sonyt és jobban tetszett vezetékkel."
    Teljességgel elhiszem (és valószínűsítem), hogy valós különbséget hallottál. Részben oka lehet ennek az is, hogy ezek a SONY fejhallgatók kétféle drótós üzemmódot tudnak: ha teljesen passzívan csatlakoztatjuk, akkor a klasszikus drót-driver passzív jelút üzemel (nincs ANC és DSP, onboard elektronika teljesen OFF). VISZONT működik dróttal bekapcsolva is, így először 96k/24 ADC után az onboard DSP/DAC adja a hangot, van ANC). A "gyári" hangzás a DSP-s mód, ekkor nyilván számos dolgot korrigálnak a konkrét drivernek megfelelően - ez az elsődleges. Szerintem ez jobban szól, mint a passzív wired mód, de azzal 100% egyetértek, hogy jelentős, jól hallható különbség van a kettő között. Magyarán dróttal is két, jelentősen különböző hangzást ad a SONY, tehát még magához hasonlítva is "ég és föld" lehet a különbség.

    "nekem pont a fülhallgatók a referencia"
    Megint csak értem, amit írsz, azzal egyet is értek.
    Én itt elsősorban a térérzékelésre gondoltam. A hallásunk természetesen úgy működik, hogy az egyes hangforrások által gerjesztett hullámok tipikusan mindkét fülünkhöz eljutnak, különböző időben / amplitúdóval / fázissal. A hallásunk a különbségek folyamatos feldolgozásából "számolja" ki a hangforrások vélt térbeli elhelyezkedését (színpadkép).
    A sztereó zenei kiadványokat kevés kivételtől eltekintve ugyanilyen felállásban, monitorokkal mixelik, vagyis a hangmérnök / művész által jónak gondolt, szándékolt színpadkép a sztereó hatáson alapul. Ez a hatás sérül akkor, ha az egyik oldal hangja nem jut el a másik fülhöz, és vica versa. Amikor a bal csatornát csak a bal fül, a jobbat csak a jobb hallja, az egyrészt (az agyunknak / hallásunknak) teljesen természetellenes, másrészt biztosan nincs sok köze ahhoz, amit a stúdióban hallottak mix közben. Sokakat fáraszt ez a természetellenesség, mások éppen ellenkezőleg, élvezik az "extra" sztereó élményt.
    Úgy-ahogy ez könnyen korrigálható egyszerűbb crossfeed implemetációkkal (majd' minden lejátszó tud ilyet), de pontosan korrigálni csak olyan binaurális konvolúcióval lehet, amely egyrészt nagyon erőforrásigényes, másrészt olyan binaurális IR (impulse response) kell hozzá, amit személyre szabottan, a hallgató fülébe helyezett binaurális mikrofonnal kell rögzíteni egy adott sztereó rendszeren (pl. kedvenc otthoni rendszer). Az ilyen IR segítségével az adott személy (de csak ő!) fül/fejhallgatóval szinte pontosan úgy hallja a zenét, mintha az a kedvenc otthoni rendszere sztereó hangszóróiból szólna.
    Minden (hallgató-sztereó rendszer) kombóhoz egyénileg kell rögzíteni a binaurális IR-t...

    "És speciel az EQ-t is kevésbé tartom fontosnak a hangminőség megítélésében, mert a hangszín egy megszokható dolog."
    A végével egyetértek, az első felét kb. fordítva gondolom. Virágozzék minden virág :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák