Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dryman

    aktív tag

    válasz Bobrooney #26330 üzenetére

    A szimo tankjában emlékeim szerint 2 csöves benzincsap van, az egyik cső 6cm körüli a másik meg egészen rövid, oldalán nyílással....ezek egymásba csúsztatva vannak...már ez is egy vízzsák funkció...ezzel oldották meg hogy tartalék csapállásnál némi üzemanyag maradhasson a tankban mire elvergődsz a köv benzinkútig.
    Akkor is nagy divatja volt az ilyen "vakuljparaszt" megoldásoknak amikor én simsonoztam. Volt a jó régi simson star, aztán az a másik dobozos, majd jöttek szépen sorra az újabbak.
    Megítélésem szerint annyi víz sohasem lehet az üzemanyagban hogy ez a tank aljában befolyásolja a dolgokat.
    Az oké hogy a víz nehezebb az üzemanyagnál, és leülhet a tank aljába,de milyen minőségű az az üzemanyag (keverék) ami annyi vizet tartalmaz hogy ezt egy speckó, vízzsákos csappal ki lehessen gyűjteni.....
    az etz-kre már mindre vízzsákos került. Normál állásnál a csapban lévő csövön (csöveken) keresztül halad az üzemanyag, ekkor keresztülmegy a vízzsák szűrőjén is, de ha tartalék állásban van, akkor a kialakítás miatt szerintem kerüli a vízzsákot.....itt alkatrészeire szedve [link]

    Emlékeimben inkább az van hogy csóró gyerek lévén az utolsó csepp üzemanyagot is kimotoroztuk a gépből, és bizony a tartalékra való átálláskor a tank aljában összegyűlt üzemanyagból kivált dzsuva is lefolyt a csövön, ergo a következő tankolás előtt valószínű hogy a karburátort is tisztítani kellett mert eldugult a tank aljából leszivárgó kicsapódott üzemanyag-üledéktől.....
    ha nem érvágás egy ilyen beszerzése akkor hajrá, de ha durván drága akkor az csak lehúzás akar lenni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák