-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
scang
senior tag
válasz Viszlát #1057 üzenetére
persze, hogy végigolvastam
értem is a lényegét, nem ezze van a gond
fizikailag mennyi a különbség a /60 és a /50 között? mármint cm-ben?
én inkább a tapasztalatokról hallanék szívesen, mennyire verik szét a felnit a pesti utak ekkora gumik alatt.
gondolm itt még nincs akkora különbség a gyári értékhez képest, hísz nem teszek fel rá bazinagy felnit csak egy/10-el alacsonyabb gumit.Kétféle vélemény van: az enyém és a helytelen.
-
GumisPeter
senior tag
válasz Viszlát #1871 üzenetére
Szia.
Igen, felnikkel is.
www.alcar.hu
www.borbet.de
www.rial.deInnen a konfiguratorral becélzod a keresett felnit és adok rá árat.
Gumiban, 225/40R18 ha javasolhatom, van 37400-/db áron a legujabb Dunlop SportMaxx TT.
4 db van összesen...
[link]Gumik Felnik Adás-Vétel ***0630-326-3600 *** SmartCar 1025 Bp Kapy út 33.
-
válasz Viszlát #29717 üzenetére
Az, hogy belül mit fogsz hallani, az majdnem teljesen független attól, hogy a kívülről mért zaj mekkora. Az, hogy belül mennyire hangos, az sokkal inkább a kocsitól függ, mint az abroncstól. Ha jól szigetelt a kocsi, akkor halk lesz, ha nem, akkor hangos.
Ami esetleg baj lehet, hogy ha pont olyan elrendezés alakul mi, ami valami rezonanciát kelt, akkor bármilyen gumi lehet hangos. Tehát a kerék által keltett hang hullámhosszát felerősíti a kerékdob vagy ilyesmi.
De ez a gumi hangosság igazából egy túlfújt, de kb. üres lufi. Ez kb. az utolsó szempont kell, hogy legyen, amikor választasz.[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
válasz Viszlát #29720 üzenetére
Ebben a méretben nincs is a Kléber.
Egyébként én is majdnem UG9-et vettem, mert nekem is fontos volt a zajszint, de végül a Klébernek akkora volt az árelőnye hogy nem volt kérdés. (60 vs. 96e/szett). Szerencsére ez is halk
Nyugodtan vedd az UG9-et, sokáig puha és jó gumi lesz
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
bmakszim
senior tag
válasz Viszlát #29958 üzenetére
Láttam én is azt a felnit, csak sötétet szeretnék mindenképpen, mert a gyári az világos és gondoltam legyen akkor eltérő télen. Így az említett MAK-en kívül még a Sparco Trofeo 4 játszik (ET42).
wheel-size.com kalkulátorát használtam, csak ott nem tudok 47,5-es ET-t beállítani, csak egészértéket.
Ha 47-et adok meg jelenleginek és 48-at a kívánt felninek, akkor ezt írja:"Rim offset is more than OE, so brake support will be closer to the rim. Make sure they are not touching."
De holnap megkérdezem inkább a szervizt, hogy milyen ET értékű felni ajánlott. Én 38-48-at találtam az egyik oldalon.
-
Kornel
veterán
válasz Viszlát #30255 üzenetére
Biztos sok múlik az elektronikán is, a Civic a megcsúszás előtt mindig minden körülmények között elvette a gázt, akár kanyar közben is, utáltam mint a ....t. Ott nem is pörgött ki a 225/45 R17, maximum jégen, mert mielőtt megtörtént volna, már visszafogta a teljesítményt.
Itt szerencsére nincs ez, tényleg csak veszélyes mértékű megcsúszáskor avatkozik be, nekem ez sokkal jobban tetszik.Ami biztos, amit focvis is mondott, mai napon is 1-2-3-ban is meg tudtam forgatni a kerekeket szépen, mert Hondanal ez majdnem lehetetlen lett volna az agresszív ESP ASR stb. miatt.
Nyilván a gumi is számít, egy Crossclimate már lesz összehasonlításnak, valami jó téli gumis jelentkező is jól jönne, azonos körülmények között megnézni, mennyi múlik a gumin.
-
szőröscica
addikt
válasz Viszlát #30255 üzenetére
Én sem értem, az Ampera a gyakorlatilag nulláról rendelkezésre álló 370Nm-rével sem forgatja el a gumikat, pedig ugyanaz a 215/55 R17 a mérete. Még a hat éves, kőkemény Energy Saverekkel is csak nedves felületen volt gond, szárazon sosem.
Ugyanígy anno az 530d sem villogtatta a kipörgésgátlót, a csóró 525i-ről nem is beszélve.
De vezettem hasonló kategóriájú motorral szerelt autót, mint Kornélé (Skoda Octavia 3, 1.4 TSI 140 ló), az bérautó volt, téli útviszonyok között, kinyomtam a szemét, de nem pörgött el, pedig nagyon jól ment az az autó. És gondolom, hogy nem TS850-ek voltak rajta, mert az autóbérlős cégek azért inkább olcsóbb abroncsokat tesznek fel.
Szóval nem értem, vagy ezek a gumik nem az igaziak, vagy a Suzuki nem 220Nm-t tud, vagy buta a súlyelosztása/futóműve, mert azért nem olyan gyilkos számok azok, amik ezt kellene okozzák.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Viszlát #30382 üzenetére
Amennyiben szerinted bármelyik pont nagyképű bunkóság, akkor nálad van a hiba.
Vegyen mindenki acélfelnit nyárra is, mert a télről már mindenki meg lett győzve, hogy azonnal tönkremegy az összes alufelni.
Az egyes pontra visszatérve ha figyelmesen olvastad volna az általam leírtakat, akkor láthattad, hogy az eladott autóm átadása előtt rakattam fel az "elhasznált" 4 éves 3-4 mm-es gumikat megbeszélés alapján, az árat ezzel figyelembe véve. Gondolom órási probléma, hogy a törvényi minimumnál kétszer akkora profilmélységű gumit fel mertem raktani. Legközelebb jobb indokot keress, ha kötekedni akarsz.
Az meg hogy hogy közlekedek magánügy, amíg azzal mást nem veszélyeztetek, és a törvényes keretek között van. Attól, hogy neked nem tetszik, ezután is le fogom írni a különböző általam használt abroncsokról a szubjektív és objektív tapasztalataimat itt.
Ha már személyeskedésnél tartunk, gondolom BMW-d van, hogy frusztrációt érzel a nagyképű bunkóság autómárkához való kapcsolódásában
Viszlát
shteer:
Nyilván, kérdés, hogy egy acélfelni jobban bírja-e, mint egy gyári alufelni. Szerintem nem, ahol elhajlik a gyári alufelni, ott az acélfelni is el fog hajlani. Volt 16-os gyári Ford alufelnim Mondo-n, annál erősebb felnim szerintem nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Viszlát #30388 üzenetére
Hát nem tom. Engem nem győzött meg annyira, bár így látatlanba, tapasztalat nélkül elég nehéz, csak tapogatózom, olvasgatok véleményeket akiknek volt.
Ugyanezen az áron van Firestone Roadhawk is (~17k), hangyányit többért Bridgestone Turanza t005 (~19k), azért ezek sem lehetnek olyan rosszak.
Nekem eddig két szimpatikus abroncs van, ha a Hankook Ventus Prime 3 túlságosan "túrapapucs" (pedig állítólag csak középkategória, nem is prémium), mégpedig a Continental PremiumContact 5 és a Goodyear Effgrip Performance (~21k), bár inkább talán az utóbbi.Aztán tervben vannak nagyobb utak (Szlovákia, Ausztria), gumin nem spórolnék. Ha kibír 3-4 szezont már megérte a befektetést, mintha spórolnék 2-3 ezret egy abroncson, de az "rosszabb minőségű". Csak tudjam biztonságban a családom, ennyit megér nekem pár plusz Mátyás.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Kornel
veterán
válasz Viszlát #30460 üzenetére
Ki a gyártó, ha tudható?
A rossz minőségű Swift Sport I felniket a Ronal gyártotta, made in CZ. Hajlott mindenkinél, az utód már nem azt kapta, gondolom nem véletlenül.
Reggie0: lehet akkor én vagyok szerencsés, vagy kerülöm ki jó hatékonysággal a nagyon nagy aknákat, de engem ez eddig a fent vázolt eseten kívül nem érintett, ott is úgy vettem az autóval használtan.
Autó fényezése is sérül? Milyen út az?
[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz Viszlát #30689 üzenetére
De ha alapból lufis akkor is? (205/55 R16)
Meg azért is kérdeztem, h érdemes-e egyáltalán az XL verziót venni a sima helyett?
XL-nek mi a konkrét előnye? Padkázósan parkolós sofőröknek való? Hátrányát már mondtad.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz Viszlát #30692 üzenetére
Lehet, hogy nem kellett volna túlfújni. Az a kb 2-3% súlytöbblet pont semmit nem fog okozni. Egy kopottabb és egy új féktárcsa nagyobb súlykülönbséget jelent, mint egy sima és XL gumi. Én elég alaposan körbejártam a témát, keress vissza. A konklúzió az volt, hogy kb. irreleváns, hogy sima vagy XL.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Viszlát #30692 üzenetére
Én is így gondoltam, de nem tapasztaltam ilyet eddig. (az UFOn és az S60-on használtam XL-es gumit). Itt volt korábban egy hosszabb témába vágó írás.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Viszlát #30772 üzenetére
Igen de végülis nem (csak) a saját sávomba kanyarodtam, illetve az irányjelzés is elmaradt...
Nem tudom a BMW-s srác menyivel úszta meg, teljesen külön szeparáltak minket. Az vt a mákom, hogy a másik rendőr a másik srácok szórakoztatta, a többiek meg fáztak és visszaültek a kocsijukba melegedni, így kellemesebb légkört tudtam kialakítani.#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
válasz Viszlát #30798 üzenetére
"...kompromisszummentes közlekedés."
Nem vitaindítónak, de tényleg, csak eszembe jutott valami. Két évvel ezelőtt nem négyévszakost használtam, hanem téli-nyári szettet. Ott is megvolt évente az a néhány nap, amikor azért nem indultam olyan magabiztosan útnak. Egyrészt tipikusan szeptember-október tájékán, az első fagyok környékén szoktak lenni, mikor bejönnek a hajnali -2-1 fok körüli hőmérsékletek és a párásabb idő. Ilyenkor még nyári van fent, mivel napközben azért simán volt, hogy 20-25 fokos, napsütéses időben jöttem haza. Reggel viszont érezhetően csúszkált már a nyári gumi intenzívebb gyorsításnál, kanyarnál. Illetve még jópárszor megesett, hogy február-március tájékán, napközben a "meleg", napos időben mászkáltam a télivel. A nyúlóssága eléggé feltűnő volt.
Most, négyévszakossal ezeket nem tapasztalom, tavaszi, nyári, őszi időszakban nem volt gondom. Egyedül télen van hátránya számomra, de legfeljebb hó esetén marad a home office (igen, ez nem mindenkinek opció, megértem). Szóval el tudok képzelni olyan felhasználási módot, ahol ugyanakkora "kompromisszum" van a négyévszakosnál és a külön szetteknél is. És értelemszerűen lehet szvsz lehet kisebb a "kompromisszum" a négyévszakosnál és a téli-nyári szettnél is.
[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz Viszlát #30798 üzenetére
Az évi 2X 20 perc is kompromisszum, tehát nincs gond egyikkel sem, én mindkettő módszeren túl vagyok, a 4 évszakos ilyen időjárási körülmények között jobb választás és számomra ez a kompromisszummentes választás.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Viszlát #30798 üzenetére
Hát kinek mi a kompromisszum.
Az idő pénz, nekem van mindkét megoldás, de most roppant mód megtetszett ez a megoldás..
Aki sokat megy, annak jó a két szett, aki keveset, annak jó a négyévszakos.
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
őstag
válasz Viszlát #30798 üzenetére
Így csináltam sokáig, de az időpont gumisnál főidőszakban nem egyszerű (ha nem előre eldönti az ember hogy pl. november 1. és március 1., de ezzel mindkét irányban lehet hatalmasakat szívni).
A kompromisszum menteset már megbeszéltétek
De ha nyugati határról járnék az osztrák Alpokba akkor simán lenne téli gumim, tehát valahol egyetértünk a körülmények függvényében.
Én most is a CC+-al járok. Hóban (friss nem letaposottban), és csak általában a hidegben teljesen jól elvagyok. Jégen és nagyon letaposott hóban azért van szívás.. De úgy látom ott senkinek sem őszinte a mosolya (mindenki csúszkál, de nyilván jó téli kevésbé).
Amire vigyáznom kell hogy sokkal simább az elindulás mint a megállás (allgrip scross).
-
őstag
válasz Viszlát #30812 üzenetére
Ezzel egyet tudok érteni, nem járok arra, az Alpok volt az a véglet ahol biztosan kell.
Én teleket szigorúan Budapesten (és budai hegyekben sem járok, 99% Zugló és Pest általában) és autópályán tudom le (na jó néha elhúzok repülővel valami melegebb helyre, de ez már nem autós téma ). -
Kornel
veterán
válasz Viszlát #30812 üzenetére
Igen, ki lehet sarkítani.
Ma is megnéztem vizes / lefagyott úton -3-4 fokban a szokásos helyen (M3-M0 felhajtó) - előttem utánam senki, így maximum magam veszélyeztetve - a kanyarsebességet, és tudott annyit, mint nyáron, mert az autó sem egy nagy kanyarvadász, egy pont után már a futómű nem tudja megoldani a helyzetet.
Nyilván tükör jégen, letaposott havon, havon, hókásán nem tud nyári tempót, főleg fékútban, szerintem ezt sehol nem írtam, ha mégis, akkor utólag is elnézést kérek, de kétlem.
Hozzáteszem, hogy ez elvileg egy télies négyévszakos, a legutolsó Autobild teszten havon majdnem elérte a referencia téli gumi szintjét, ennek ellenére többször leírtam, hogy egy zsír új TS850 annak idején sokkal jobb volt, bár az telén vizen nálam nem muzsikált jól, annyit a mostani Quadrexer2-k is tudnak.
-
-
-
-
Def26
félisten
válasz Viszlát #32277 üzenetére
Köszönöm ezt is.
Lényegében semmi extra (160LE, és sport kombi) az autó, az igénybevétel sem különc vagy elrugaszkodó a figyelmesebb de sportos átlagtól. Nyilván itthon nem mehetek ennyivel, de azért szeretem tartani a 140-150 közötti tempót esőben is.
Az esőre csak azért pörgök rá jobban, mert ott érzem bizonytalanabbnak az autót, és ezen próbálok javítani.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
válasz Viszlát #32277 üzenetére
Milyen P Zero-d volt? Abból elég sokfajta van. Gyakorlatilag az összes performance gumiját úgy hívja a Pirelli és még csak valami generációs jelzést sem tesz rá, hogy meg lehessen különböztetni. Ugye nem Nero vagy Nero GT?
(#32279) Def26
Milyen autó is ez? 160 lóhoz azért elég overkill az a 245-ös gumi. Hacsak nincs a kocsi legalább 1,8 tonna. Akkor viszont nem mozgathatja azt a kasznit nagyon idegesen a motor. A vízen való teljesítményt nagyban befolyásolja a gumi szélessége és minél szélesebb, annál gyengébb vízen. Ha keskenyebb abroncsot raksz rá, azzal sokkal jobban tudod növelni a vízen való teljesítményt, mint ha középkategóriás helyett mondjuk prémiumot veszel. Szóval biztos, hogy neked ahhoz 245-ös abroncs kell?(#32282) focvis
Pedig az a V12 evo2 egy nagyon jó abroncs, én szerettem nagyon 225/50R17-en. Se hangos nem volt, se nem kopott fűrészfogasra. 1 szezon után így nézett ki, mikor eladtam:
[kép1]
[kép2]
[kép3][ Szerkesztve ]
-
válasz Viszlát #32297 üzenetére
Volt itt erről egy teszt, ahol szélesség függvényében vizsgálták a fékutat vízen. Nem tudom már ki linkelte. Az pontosan ezt támasztotta alá. Szélesebb abroncs könnyebben felfut a vízen, mert kisebb nyomás, nehezebben szorítja ki maga alól a vizet. Keskeny abroncs mindenképp jobb volt, nem volt semmilyen kompromisszum.
Új hozzászólás Aktív témák
- GTA VI
- Milyen NAS-t vegyek?
- Alkoholista nevelde
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban