-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
válasz vzsryl #28971 üzenetére
Helló,
Központosító gyűrűre gondol a sógorod, pl. itt tudsz rendelni [link], vagy AliExpress, eBay (hub center ring, hub centering ring, .... spacer, stb.).
Tudni kell hozzá mindkét autó kerekének középfuratát (japánt passzolom).Szerk: A kerekek ET-számát sem árt tudni, a szélesség is fontos (a 205 ill. 185 valami olyasmi akar lenni, de ezt hüvelykben [inch / "] szokás megadni). Szintén passz.
Szerk 2: Ahogy Doki írja, inkább vegyél Nissanra való felnit, pl. használtat a Jófogáson.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz vzsryl #28971 üzenetére
Az osztókörnek fixnek kell lennie. Ne értem a mondatod amiben azt írod, hogy "4x114.3-asra is felmegy". Miért másra is? De a Mazdára 5x114,3 való. Lehet elírtad?
Amúgy az agyközép ami nagyon fontos még a felni választása esetében. A te kocsidon 67,1 mm. Én nem voltam híve sose a központosítónak, ha felnit szeretnél inkább olyat válassz ami a kocsidra való. Van még egy fontos érték ami az ET szám. Tudni kellene milyen motorral szerelték az autódat. [link][ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
válasz vzsryl #30551 üzenetére
Szia!
Megfigyelésünk (nem királyi többes, szvsz mások is így látják) szerint a szezon elején vannak a legjobb árak.
185/65-ben létezik Michelin Primacy 4, nem olcsó, de ha sokat mész, megéri.
Kiemelkedik a mezőnyből még a Continental PremiumContact 5, ez aránylag gyorsan kopik, mindkét méretben kapható.
195/60-ban elérhető a Hankook Ventus Prime3, sokan dicsérik.Ezek is mind túra abroncsok; UHP (=sport) gumit nem találtam ezekben a méretekben. A maradék főleg eco gumi, vagy budget.
-
veterán
válasz vzsryl #30555 üzenetére
Ha megtartod az autót még 4-5 évig, akkor talán kifizetődik a Michelin 185/65. Egy Michelin látatlanban is a legjobb*, de 100 000 Ft a szett ebben az amúgy nem drága méretben. Tartóssága okán jobb biznisz a Continentalnál.
Rövidebb távon gondolkozva inkább a Hankook VP3-at venném 195/60-ban. (Szerk: vagy Dunlopot, ha jó az ára, de most megyek aludni...)*kis költői túlzás, de sz@rt nem gyárt
Szerk 2: a Primacy 4 2018-ban jelent meg, abszolút friss fejlesztés; a Continental régebbi, abból a PC6 a csúcs, ebben a méretben nem létezik.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz vzsryl #30562 üzenetére
Tegnap a Michelint 24.XXX Ft-tól láttam az árukeresőn; ha csak 2k/db a diffi, akkor gondolkodás nélkül a Michelint venném magamnak.
#MXT: Csak kérdem, annak nem inkább az Energy Saver a szellemi utóda? A Primacy meg az MXV / MXM leszármazottja?
@Brave: Megvenném a 94-est
[ Szerkesztve ]
-
Viszlát
addikt
válasz vzsryl #32813 üzenetére
Conti PC-vel kaptam az autót, de finoman fogalmazva sem voltam elégedett vele, főleg vizen rémgyenge, de ahhoz képest, hogy prémium márka a Continental, ennél többet vártam (a PC6 elvileg már sokkal jobb ezen a téren, ahogy Qru is írta). Végül egy ismerősöm javaslatára hallgatva lecseréltem erre a Bridgestone-ra és hát ég és föld, nagyon stabil, jó gumi. Tény, hogy nincs akkora futása, de ahogy te is írtad, inkább a jó tapadás, mint az a + 10e km futás.
245/45 R18 méretről van szó és egy 2010-es 530d-ről, párszor átszeltem ezzel a gumival Európát, és semmi panaszom nem volt a gumira. Nagy sebességnél is jól szerepelt (200+), özönvízszerű esőben is, de alpesi túrát is csináltam vele, úgyhogy mondhatni, hogy igen változatos körülmények között kínoztam. Tényleg csak ajánlani tudom.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz vzsryl #50800 üzenetére
Astrara mehet a Vredestein Quatrac, esetleg Hankook 4S2. Ha egeti a zsebed a love akkor Michelin CC2 (nyarias) vagy Goodyear Vector 4S Gen. 3 (telies).
Skoda: Hankook VP eleg vagy Vredestein Ultrac. A PS4 az inkabb sport(os) verdara valo nem egy utazoszedanra. Persze megveheted ra, csak szvsz felesleges.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz vzsryl #51317 üzenetére
Attol fugg mire? a Ventus Prime szeria turagumi (egesz jo tapadas, mersekelt kopas), az S1 evo3 meg sportgumi (kimaxolt tapadas az elettartam rovasara). Ha sokat mesz, akkor az elobbit, ha szezononkent 10k alatt, akkor mehet a sportos. Ketto kozott lehet valahol a Vredestein Ultrac, nekunk az elodjevel nagyon jo tapasztalataink vannak.
#TOTTI: nagyon szep, elsore azt hittem gyari. (Ez maximalisan dicseret!)
bear_: a CC2 eleg nyariasra hangolt, ugyhogy azt csak akkor javaslom, ha a par teli idojarassal biro napon vagy tudod nelkulozni az autod vagy tudsz tojasokon lepdelve kozlekedni, mint worst case scenario*. Mi is a CC2 mellett dontottunk, mert a 365 napbol nem max5-re kell optimalizalni, a tobbin viszont ez lesz a legjobb/ az egyik legjobb.
* tesztek szerint sokat javultak a teli tulajdonsagai, de azert az itteni tapasztalatok alapjan a CC es CC+ is sokat romlik az evek mulasaval teli korulmenyek kozott, igy inkabb keszuljon az ember a legrosszabbra es max pozitivan csalodik. -
veterán
válasz vzsryl #51317 üzenetére
Az egyik legutóbbi Laptiming részben dícsérték az autón lévő Hankookot, hogy megközelíti az általuk is preferált Michelin PS4 teljesítményét.
Nem derült ki, hogy konkrétan melyik Hankook volt, azonban a felhasználási módból arra következtettem, hogy az S1 Evo3 kell legyen.
(Van még egy öreg V-mintás sportgumija a Hankooknak, abból nem nézem ki, hogy a PS4-gyel egy lapon említenék.) -
tboldi
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz vzsryl #55382 üzenetére
Napkozben jarsz csak, akkor sima a nyari. Foleg ha zsir uj pihe-puha kerul fel.
Bar amennyire mennek fel az arak, lehet jobban jarsz ha a telit megveszed most kvazi elore.
De ha fent van a teli akkor nyomjal egy kihalt uton egy veszfekezes szimulaciot. Ha nem 2 sarokkal arrebb all meg a kocsi akkor maradjon fent. Mikro repedes nem gaz, a lenyeg hogy mennyire maradt puha a gumi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
z0d1@Ku$
senior tag
-
őstag
válasz vzsryl #55842 üzenetére
5 év alatt ha gyorsan kopik, akkor egy 4-5 mm tuti elkopik és az már olyan 2,5 - 3 mm mélységet jelent ami már az öregséggel együtt csereérettet jelenthet...
Melyik márka az amelyik nem kopik nagyon és féktávban is jó, ill. nedves burkolaton jól teljesít ?"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
nyuzoka
tag
válasz vzsryl #56168 üzenetére
Sajnos fogalmam sincs, hogyan tárolhatták. Hozzám már az autóval együtt került... Amikor vettem a kocsit, akkor a pincéből lett felhozva a téli szett, ami hasonlóan nézett ki (2017 bridgestone volt), nem volt kérdés az váltás (lm005-re).
#56167Qru
Mindenesetre elkezdek akkor nézelődni, ct200h egyébként. -
Qru
MODERÁTOR
válasz vzsryl #56732 üzenetére
Vállalható gumik. Nem vagyok híve a gumi mixelésnek inkább 4S-t tennék fel a többi meg mehet a kukába ha nem veszik meg.
Ha már vegyes vágott lesz a kocsin, akkor viszont a jobb gumit tedd hátra. Ha vészhelyzetben kitör a fara azt nehezebben kezeli le mint egy kis orrtolást (akkor gáz elvételre irányba áll a kocsi).
Lagesz:
A 215/50R17 is gyári méret, ha olcsóbb mint a /55 akkor maradhatsz annál. Amúgy ezekből válogathatsz: [link]
Az autó manualjában/adattábláján mik vannak? Mert elvileg csak az mehet fel, más nem szabályos rajta.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- Fotók, videók mobillal
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban