-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nem akarlak meggyőzni, mert látom neked mások a prioritásaid (nagyon mások)
de: egy gumitól nem lesz az autó "billegősebb" mert a komfort nem csak nagy dolgokban mérhető, hanem apróban is, például a menetzaj vagy az apró rezgések csillapítása
remek példa: feleségem CX5-ösén lecseréltük a Toyo Proxes R46A-kat (gyári szerelés) 4 évszakos GoodYear Vector 4Seasons Gen3-ra
a Toyo-val ha átmentem egy százason, meg tudtam mondani, hogy fej vagy írás. a GoodYear-el meg azt se veszem észre, hogy ott volt egy százas...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
legyen hátránya is a 4S-nek: 1 teli tankolás után +0,4 liter a 100km-re eső fogyasztás. mért érték, nem a computer által jelzett. kérdéses, hogy ez már felül van-e a statisztikai hibahatáron, de nincsenek jó előérzeteim, mert a felhasználás maga nem változott: DM/Lidl/ovijárat plusz néha 20-20km át a szomszéd városba meg vissza. benzin sem változott, 100-as Mol.
(Vector 4Seasons Gen3)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
minden telitanknál írom a km-t, így számolok fogyasztást (spritmonitor elven) tehát mikor már majdnem nullára fogyott akkor elmegyek és tele tankolom első kattanásig.
ezzel a módszerrel az előző 8,3 az előző telitanknál volt, most meg 8,7 a mai tele tank után. mivel mindkét teli tank legalább 500km városi (falusi? két lámpás kereszteződésünk van összesen) közlekedést jelent, így egy-egy traktor vagy kicsit alacsonyabb-magasabb hőmérséklet nem tudom mennyire befolyásolja érdemben.
a korábbi teli tankos mért értékek közül azok, amikben nem volt autópálya azok jellemzően a 8,3 körül szórtak, ekkora kiugrás nem volt (eddig).“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
CX-5 úgy működ, hogy az első kb 30-40mp-ben 1500-as az alapjárat, aztán vissza veszi kb 850-900-ra (Accelerated Warmup System)
ez gyakorlatban azt jelenti, hogy télen-nyáron így indul.
tankolni meg egy helyre járunk, a MOL-ra és egy ideje már csak 100-assal etetjük, mert keveset megy így a költség növekmény elhanyagolható, de cserébe talán nem akkora gáz, hogy áll benne az E10mindettől függetlenül kiemelten figyelem majd, hogy alakul a következő tankolásnál a fogyasztás
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
szerencsésnek mondhatom magunkat, ha nem is fűtött, de temperált és szigetelt (a ház thermális burkán belül lévő) garázsban tartjuk az autót, ahol a hőmérséklet a leghidegebb télen sem megy +10 fok alá, és jellemzően +15-25 fok között mozog.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
céges verdára 205/60 R16 méretben Falken Euroall Season AS210-et rendeltem végül, nem megy sokat
ha lesz tapasztalat róla, akkor majd írom“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
holnap kerülnek fel a Lexus-ra a télik (Continental TS850p)
ezek közül választhattam:
- Nexen Winguard Sport 2 44.500-
- Pirelli Scorpion Winter 55.000-
- Bridgestone LM005 58.000-
- Coninental TS850P 60.000-ami számomra érdekes: a minta nagyon elvékonyodik a szélére, a teljes mintamélységgel rendelkező vastagsága a guminak kb egy 195-ös gumival egyezik meg (gondolom terhelve több?) hiszen oldalanként 1,5-2 centin a minta fele sem elérhető. amúgy középen 8,4mm mély a minta
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
válasz
Zozzant #59366 üzenetére
a Bridgestone nyári ami fenn van, annak van egy jól kivehető "éle" az oldalán, ameddig a teljes mintamélység elérhető
ehhez képest a Conti sokkal hamarabb elkezd "elkopni" kifelé[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
akinek jó Székesfehérvár is, ott van Barum Quartaris 5 22.740-ért
(amúgy 1500/db a házhozszállítás)oh wait, 195/55 kell. nevermind.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
a "rolling resistance" a GY Vector sorában megmagyarázná a fogyasztás növekedést, a második teli tank 8,9 liter lett per 100km (még rosszabb, mint az előző)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
válasz
menyhartlevi #59588 üzenetére
egy oldalt sem kell(ene) visszaolvasni
(és az összefoglalóban is benne van)
A gyártástól számított 3 évig „frissen gyártott” gumiabroncsról beszélünk, 5 éves koráig „újról”. Egy 5 évig szakszerűen tárolt új - tehát még nem használt - abroncs felszerelése nem jár semmilyen műszaki kockázattal és további 5 évig még használható. - [link]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
válasz
krypton #59897 üzenetére
2014 óta a mostani a harmadik (új)autóm, és egyiekhez se volt téli felni, minden esetben az alufelnin cseréltettem gumit.
soha egyetlen problémám nem volt belőle, igaz 120-130 ezret megyek egy évben, így mire lejárt a lízing, addigra lefutott a gumi is (4 év)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
szárazon a GoodYear 4 évszakos furán reagál a satufékre, mintha az autó megbillenne a bordákon előre, azaz tapadás van, csak a minták túl magasak és puhák
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
az első link nem elérhető
és a másodikon sem találok hivatalos forrást
rendőrnek nehéz arra hivatkozni, hogy olvastam a gumi.hu-n
azt hittem van valami jogszabály linked, vagy hasonló“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
válasz
szabonagyur #60332 üzenetére
pont ezt akartam írni, hogy vészhelyzetek esőben és havon alakulnak ki jellemzőbben, nem szárazon
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
válasz
szabonagyur #60367 üzenetére
igen, rájöttem én is, hogy csak egy igazság van. és az nem lehet az enyém
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
válasz
szabonagyur #60650 üzenetére
és akkor ezen hogy áll?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
a wheel-size szerint a gyártói méret az a 205/60 R15 és a 195/65 R15 gondolom felszereltségtől függően.
a 205/55 R16 az utóbbinak váltómérete“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
ez standard használt gumis séma
kétféle ember van, akit érdekel a DOT meg akit nem
- akit nem érdekel, az ár alapján vesz használt gumit
- akit meg érdekel, az nézi a DOT-ot is, sőt akár szűr is rá olyan oldalakon, ahol ez szűrhető. namost azért, hogy nehogy a jóképességű eladó elessen az átlagnál egy fokkal tudatosabb ügyféltől, direkt rossz értéket állít be, így feldobja a kereső az ő hirdetését is, megakad a szemed rajta, akár még el is mész érte, vagy megrendeled egy webshopon
a trükk az egészben az, hogy az emberek nem szeretik a "sunk cost"-ot azaz a megszerzésig felmerült költséget (idő vagy pénz) és inkább megbékél a plusz pár hónap gyártással, minthogy elálljon az üzlettől.
több gumisnál voltam öcsémnek a Passatra 205/50 R17 gumit keresni, és többször futottam bele a "bocsi elnéztük" dologba
ami egy magánszemélynél még csak-csak elnézhető, de ők ebből élnek, könyörgöm!!egy rendes gumis már a mintából megmondja az évjáratot, nem kell neki DOT szám. szóval ha egy profi "elrontja" az igazából direkt van.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
azt vettem észre, hogy egyes aszfalt típusokon a jelenlegi "melegben" is már a másodéves Bridgestone nyikorog kanyarban. pont úgy, mint anno a feleségem Clio-ján a 8 éves Michelinek
ez mennyire normális? kikeményedett volna ennyi idő alatt? gyakorlatilag most egy éves az autó, kb 2 hónapja van fenn újra a nyári szett“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
válasz
szabonagyur #62520 üzenetére
én meg olyan gumishoz járok, aki fejből vágja az autón a gumi nyomás értékeket. típusonként, kerékméretenként
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen processzort vegyek?
- Motoros topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Filmvilág
- Autós topik
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- További aktív témák...
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg