-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
válasz BigBlackDog #15423 üzenetére
A Marso jó megbízható! És egyedüli hivatalos Magyarországi Nokian forgalmazó. [link]
Innen tuti frisset kapsz.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #15419 üzenetére
Amivel hegyre is mész arra Nokian (vizen marad csal el az A5 meg UG9 mögött), a másikra meg vennék egy Barum Polaris 3-at XL-es kivitelben ha már pakolós a verda.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz BigBlackDog #15439 üzenetére
Ennyi zséért Continentalt is kaptok, pl. itt , máshol most nem néztem az árakat.
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #16021 üzenetére
185/60R14
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #16024 üzenetére
Mitől cserés a felni?
-
veterán
válasz BigBlackDog #16021 üzenetére
A gyári 14" az 175/65r14 volt, téliben azt, nyáriban 195/50r15-öt használtam. 15-ből a gyári méret 195/55 vagy 205/50 (GSi 16V).
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #16028 üzenetére
195/50 r15 elég olcsó méret, szerintem nem (vagy csak minimálisan) drágább, mint a felsorolt r14-es méretek, bár a peressege miatt már jelentősen csökkenni fog a komfort.
-
veterán
válasz BigBlackDog #16028 üzenetére
A 15" ellen 2 dolog szól:
1. Sérülékenyebb, kényelmetlenebb - ha melós autóról beszélünk, akkor az esztétika másodlagos szvsz.
2. A GSi megérezte mikor a 14" téli lemez volt alatta, azzal jobban harapott. A 15" az eredeti, gyári alu volt.Volt 1.6 16v Astra F kombim is, az egyikkel se ment :/ ugyanezeket a méreteket használtam annál is. (20 év távlatából igyexem visszaemlékezni...)
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #16026 üzenetére
Képet tudsz dobni? Szvsz a legolcsóbb az lenne, ha adnál neki egy drótkorongos wellness-t, aztán lefestenéd ChrisFix csinált jó videót erről youtube-on.
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #16031 üzenetére
Valóban drágábbak, bár nem gondoltam volna, hogy melos autóra prémium gumi kerül😉
Optimális megoldás rá valóban a 175/65 vagy 185/60 r14, komfort és ár tekintetében is. -
tomcsi23
veterán
válasz BigBlackDog #16064 üzenetére
Autója válogatja.
A legtöbb olyan puritán hátsó futóművel van szerelve, hogy finomhangolási lehetőség nincs egyáltalán.[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #16066 üzenetére
Attól függ milyen a futómű hátul ahogy előttem is írták. Ha egy egyszerű csatolt hosszlengőkaros akkor nincs mit állítani rajta de ha egy multilink akkor ott nagyon is van mit állítani.
Mivel a G8-ad csatolt hosszlengőkaros nem kell/lehet csak az elsőt állítani.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #16107 üzenetére
Alapvetően az a perem amúgy is folyamatosan csiszolva van, a gumi deformációja mindig políroz rajta kicsit
-
tomcsi23
veterán
válasz BigBlackDog #16116 üzenetére
Continak elfogyott a marketing keret?
maxika2004: méret
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Gergőke88
addikt
válasz BigBlackDog #16116 üzenetére
Vicc a totalcar. Kint vannak az eredmények már több hete. Ennyi idő kell nekik hogy leírják a nagy semmit?
-
Gergőke88
addikt
válasz BigBlackDog #16121 üzenetére
Már mindenki lehozta az idei eredményeket, csak a TC hiányzott eddig.
Nem tettel semmi rosszat! -
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #16238 üzenetére
Gumi nélkül 80k, bár ahogy nézem a
gumi se ér rajta sokat.
Akkor a gumik mégis érnek azért valamit, bár azt már nehezebb megítélni, hogy mennyit.
Egybe nehezebb lesz eladni, az biztos.Mod: miért akarod eladni a szép gyári alufelniket?
[ Szerkesztve ]
-
choco01
addikt
válasz BigBlackDog #16241 üzenetére
Szerintem királyak ezek a gumik, persze nem ér már 30-at, de azért így is van még értéke.
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #16241 üzenetére
Javítottam magam, nyilván így többet ér.
Kérdés, hogy egyben mennyiért találnál rá vevőt.
Szerintem egyben 140-150 környéke max, ha hibátlanok a gumik.
Hondas fórumokban érdemes bedobni, ha komolyan gondolod, hogy eladod.Mod: tegnap láttam éppen egy olyat, mint az enyém, 16-os acél felnin, en nem cserélném el a a gyári 17-est semmire se 😉
-
veterán
válasz BigBlackDog #16254 üzenetére
kicsit tanácstalan vagyok, mert amikor felkerültek a nyári gumik, akkor kétszeri centírozás ellenére is rázott a kerék. elvittem arra a helyre ahol harmadik nekifutásra jól megcsinálták, és most átszerelés után sajnos megint ráz. szóval elviszem egy részletesebb átvizsgálásra, csak nem tudom hova. jó lenne egy megbízható pesti cég, mert nincs mindig időm tatabányán megállni.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
lama_lamm
aktív tag
válasz BigBlackDog #17780 üzenetére
Ugyanez van nálam is. Egész télen dicsértem, hogy mennyire f@sza, de amióta ez az idő van nagyon puhának érzem én is. Valamennyire számítottam rá, tekintve, hogy a jó havas tulajdonságokhoz lágy keverék kell, de már kezd egy kicsit zavaró lenni... Fogyasztás is több szerintem, amióta enyhült az idő. Azt hiszem lassan eljön a csere ideje.
-
őstag
válasz BigBlackDog #17780 üzenetére
Ezzel a gumival kapcsolatban nem tudok hozzászólni, de a jelenség nálam is hasonló egy DOT 3612-es Pirelli téligumi szettel.
Szárazban nincs gond, havon - persze ésszel közlekedve - nem volt gond, de tegnap este +3 fokban is villogott sokszor a kipörgésgátló, néha még hármasban is padlózásnál, pedig aztán a 101 paci meg a 150 Nm nem az az elemi erő, ami ilyet szokott produkálni.. Vannak körforgalmak, ahova motorfékkel szoktam csak beesni, nyáron meg szárazban nincs gond, de ebben a 0 fok körüli időben úgy csúszok kifele, mint a huzat, a kigyorsításnál elpörgő kerekekről nem is beszélve.
Azt hittem, hogy a gumik keményedtek meg (profil még bőven van rajtuk), de akkor még egy szezont megtartom őket, ha új gumikkal is ilyeneket lehet tapasztalni."Less but better" - Dieter Rams
-
Peter.70
őstag
válasz BigBlackDog #17782 üzenetére
Szerintem ugyanaz mehet mint nekem 175/65 R15
-
veterán
válasz BigBlackDog #17780 üzenetére
Érdekes, Asszonypajtás 1.4-es D Corsáján is ez van, nem érzem egyáltalán instabilnak tőle az autót, igaz, nem egy erőgép. Az én - szintén vadállat - B Vectrámon WR D3 van, itt csak annyi tűnt fel, hogy mintha jobban érezném az úthibákat mostanság, mint hidegben volt, de lehet, placebo. Mindkét szett első szezonját futja egyébként nálunk, de eddig mindkettővel maradéktalanul elégedett vagyok.
Más. Miután egyéb helyeken véleményeket olvasva rádöbbentem, hogy a Dunlop BR azért közel sem annyira fényesen teljesít a gyakorlatban (kátyú érzékeny, és 25k alatt ezt is el lehet koptatni), mint a teszteken, a Sport MAXX RT pedig jó eséllyel még ennyit sem bír ki, cserébe legalább nem veri szét kapásból a kátyú, más irányokba fordultam. A Goodyear EfficientGrip Performance-szal van esetleg valakinek tapasztalata 205/50 R16 (vagy e körüli) méretben?
Amit még ajánlottak, az az Uniroyal RainSport 3, de ez nekem annyira nem jön be, mert árban már alig van különbség a GY-hez képest.
[ Szerkesztve ]
-
lama_lamm
aktív tag
válasz BigBlackDog #17788 üzenetére
Azt még nem, de megpróbálom, köszi. Maga a szenzor úgyis a felni másik oldalán van, szóval amíg a műanyagot nem eszi meg, addig sok bajt csak nem okozhat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #17782 üzenetére
Fogyi csökkenés: A télid az kisebb méret, nem? Akkor nem csoda ha csökken a fogyid.
Mennyit mentek vele? Ha sokat akkor jöhet vmi keményebb keverékű túra ha kevesebbet akkor meg vmi lágyabb sportos. Utóbbival legalább meg is tudsz állni ha kell.
Bla82: Milyen méretben? Az azonos név különböző méretekben nem azonos keveréket jelent.
Összeségében mind a kettő a lágyabb sportos keverékhet áll közelebb. T-Trac 2 picit keményebb mint a Sport 5 cserébe a T jobb egy picit vízen. Én a T-t venném inkább.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #17780 üzenetére
Ez minden gumival igy lesz. Egyszeru fizika. Fagypont kornyeken a legcsuszosabb a jeg, mert meg nincs teljesen megfagyva, igy a legnagyobb a "viszkozitasa", mivel ez meg kasas, kristalyos es viz halmazallapotu. Ezert csuszik kevesbe -10-ben, mert ott mar kikristalyosodik teljesen. Pluszban meg ugye nem fagy, ott mar csak viz van.
Olyan ez, mint az eso eleje, amikor csak feloldja a koszt, de meg nem mossa le. -
tomcsi23
veterán
válasz BigBlackDog #18923 üzenetére
Nem olyan sokat kéne visszaolvasni, épp téma volt.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #18925 üzenetére
Ahogy nézem van már Kwik Fit is Budaörsön. Futóműállítás szempontjából AKH, vagy Kwik Fit szervizét választanátok?
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #18941 üzenetére
Autós topicban keress rá, több ajánlás is volt
Ha a kettő közül kellene választani, hát nem tudom. Inkább oda, ahonnan van is tapasztalat. -
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #18948 üzenetére
Itt voltam már, igaz nem állításon, csak rázópadon nézték a kocsit.
Korrektek voltak, egy első-hátsó futóműállítás amúgy 10500 Ft náluk.Ugyanakkor ha jól emlékszem, az autós topicból volt egy embernek olyan tapasztalata, hogy csak másodjára sikerült beállítani. Nem tudom, ki kellene próbálni
[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
-
Killer01
őstag
válasz BigBlackDog #19112 üzenetére
Dunlop-ot nem ismerem, de a WR D4 meglepően halk gumi téli létére.
-
Peter.70
őstag
válasz BigBlackDog #19112 üzenetére
Hallgass zenét, az elnyomja a susogást
-
F_Zolee
veterán
válasz BigBlackDog #19112 üzenetére
Gondolom a nagyobb méret nagyobb zajjal jár.
-
Speeedfire
nagyúr
válasz BigBlackDog #19112 üzenetére
Sokan váltanak a honda-nál 17"-ról vissza 16"-ra.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
válasz BigBlackDog #19120 üzenetére
(Dunlop és GoodYear) között van számottevő különbség hangban, minőségben?
Nem nagyon van, ugyan az a cég. Kisebb változások vannak csak.Ősszel én is elhatároztam, hogy a nyári is 16-os lesz. De adtam még egy esélyt (mégiscsak jobban néz ki, meg a 17-esre már megvolt a gumi), amit nem kellett volna.
Haver 7. gen accord-ján is 16"-van, mert 17" nem komfortos, pedig nem f*s futómű van alatta.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #19120 üzenetére
Ugyan már az ingerszegény környezet csak eltompítja az embert... amúgyis csak holtsúly a szigetelés.
A Dunlop a GoodYear B márkája. Az eredeti GY kicsit jobb cserébe drágább. Sztem a Dunlop is bőven elég mert az is nagyon jó gumi.
#nincsbennetarcsi
-
Peter.70
őstag
válasz BigBlackDog #19209 üzenetére
És hol szerezted be a nyomásmérőt?
-
Speeedfire
nagyúr
válasz BigBlackDog #19274 üzenetére
Az Árpád fejedelem úton voltam már én is az AKH-nál, de futómű állítás nem volt akkor.
F_Zolee: Az lett volna a legjobb nekem, de szét van szedve a gépük és május végéig nem tudnak vele foglalkozni. Azért az komoly, hogy olyankor szerzivelik, mikor szezon van.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #19274 üzenetére
Ők azok? Az elég közel van hozzánk, és elvinném én is futóműveshez az autót, a sok terep érzésre nem tesz jót a futóműnek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #19728 üzenetére
Ez kell a magyarnak, nagy salger lenne itthon.
-
Motion_Blur
félisten
válasz BigBlackDog #19728 üzenetére
Simán betiltanék minden ilyesmit.
Nem is értem hogy lehet ilyet forgalmazni??már látom magam előtt ahogy Jani vágja a panelban a Linglongokat az 5-ös bömbire
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #19728 üzenetére
Egyébként, ahogy látom, Köhém rendelet engedélyezi, ha a gumi gyártója jóváhagyta. Gondolom személyautó abroncsoknál már nem feltétlen lenne miből biztonságosan vágni.
"teherjárművek utánvágható gumiabroncsain legalább 20 mm-es átmérővel az „u” jelzést vagy a „REGROOVABLE” szót, amelyet mindkét oldalfalra felvisznek" - forrás
-
bul07
nagyúr
válasz BigBlackDog #19728 üzenetére
Ilyet már nagyon régóta használnak , és ha jól tudom személygépjármű abroncsoknál nem megengedett
Még a 90-évek elején adtak el édesapámnak ilyen vágott gumit 2000Km után szál szakadásos lett
Fél oldala a futófelületnek megpúposodott és remegtette az autót, időbe le lett cserélve és a gumisnak is be lett olvasva[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
gabor9991
őstag
válasz BigBlackDog #19928 üzenetére
Nagyon csendes?Ez remek hír, a dunlopot emiatt akartam megvenni, mert a legcsendesebbek közé tartozik.
Azért most veszek téli gumit, mert nincs és úgy látom ilyenkor eléggé nyomottak az árak. A nyári is bluresponse, meg vagyok elégedve vele.
Beállítottam az értesítést az árukeresőn, hogy értesítsen, ha az ár X- forint alá esik és ma jött az értesítés, hogy a bujáki guminál jó áron van + ingyenes a szállítás is.De mire hazaértem, már nem volt akciós
Így tényleg a nokian a másik jó választás csak nem tudom melyik, a wrd3 vagy a wrd4 a jobb, árban szinte egyformák.Esetleg a hankook w452.Na ez van, nem tudok dönteni.(#19927) Qru
Igen néztem, hogy ezek elég jók hóban és jégen, de én itt az alföldön gyakrabban használnám vizes-latyakos utakon, inkább az lett volna a fontos, hogy vizes úton jó legyen, meg ne legyen hangos.
De ebben úgy látszik a nokian is jó.
Plusz az se mindegy, hogyan öregszik, mert nálam inkább elöregszik egy gumi mint hogy elkopna.
És ha 2-3 év múlva megkeményedik és zúgni fog, akkor nem leszek boldog.De ezt előre ugye nem lehet tudni. -
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #20039 üzenetére
Vagy BMW.
-
hdanesz
senior tag
válasz BigBlackDog #20049 üzenetére
A szalon szerint semmi. A Comfort (én autóm) és a következő szint (Elegance) semmi futóműbeli különbség nincs. Állítható futómű csak a Sport vagy SportPlusban van.
Még egy kérdésem lenne, gumival kapcsolatban. 235/45/R17 azaz a gyár által ajánlott vagy 225/45/R17 amit pár gumisnál ajánlottak? -
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #20095 üzenetére
Szerinted ha GTK lenne, a casco nem fizetne?
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #20097 üzenetére
Nyilván figyelek, gondolom az autós topicokban láttad, hányszor törtem autót.
Elárulom egyszer se.
Egyszer volt egy saját hibás padkázásom, egy teljesen kuka gumival.De hogy összefoglaljam a topic utolsó gondolatmenetét:
Télen tömeggyilkos aki kimerészkedik negyevszakos gumival, és úgyis össze fogja törni az autóját.
Ámen.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs