-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #42610 üzenetére
Még nem sikerült az ideálisat megtalálnom, mert minden mérő mást mutat...
Én elől-hátul 2,8-ra fújtam a contis kompresszorral a nyárit, de vacak...
A téli nem rossz komfortra, inkább zajosnak mondanám, de BP-en annyira nem zavaró a fokozott zajszennyezés miatt...@blakey: Igen, rém szörnyűek, de elhasználom mostmár, amúgy lehet vele közlekedni, csak nedves úton életveszélyes tud lenni...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz MC Pite #42622 üzenetére
"Kerekítsük, lófasz a különbség." +1 de ha ezt én írom le, akkor kapok megint egy 24h-s bant... A régi autómat Energy Saver-el kaptam 165/75R14, utána 185/60R14 GY Eagle F1 ment rá, jelentem ugyanannyit fogyasztott fedkomp szerint, pedig mindkét szettbe nyomtam ~50k km-t, de tapadásban érezhető volt a különbség, hogy Kornel-t idézzem: "mintha egy másik autót vezetnél"
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
De akkor legyen már a márkakereskedésben ilyen "safety first" opció, h köszönöm, azt a lapát exkrementumot itt hagyom nektek és tegyetek rá mást ugyanazért az árért... mert én már csak ilyen "kis ökobuzi" vagyok, h szerintem egy GTK-ra tört 2 éves autó pótlása (mert pótolni fogja a tulaj) nagyobb légszennyezéssel jár, mint amennyit tervezett élete során (300k km/15 év) megspórolt volna az autó az ECO gumikon...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #42628 üzenetére
Na igen, nem is kell mindig egyet értenünk, csak nem elég h elspórolják a pótkereket meg az emelőt, de még rá is teszik ezeket az ECO gumikat... lassan mint egy használt autó, kihozod a szalonból aztán rá kell költeni még 3-400ezret, mire használható "autó" lesz belőle, mert az életveszély gumit ledobod róla, a defektjavítót (ami saját bevallásuk szerint is tönkreteszi a szintén EU által előírt méregdrága szelepet) lecseréled egy emelőre meg egy pótkerékre.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Zirowe #42657 üzenetére
Majd a saját kárukon megtanulják, mellesleg ha arra jársz kérdezd már meg tőlük, hogy milyen indítatás vitte őket rá hogy eltérjenek a gyári abroncs mérettől amit mérnökök hada hosszú évek munkájával állapított meg?
Vannak tippjeim, de ebbe ne menjünk bele mert kikapok... (váltóméretet még megértem)Ne térj el tőle, mert rendellenes futómű kopáshoz, idő előtti lógásokhoz, kopogásokhoz vezethet és a C4 nem arról híres h gombokért árulnák a futómű alkatrészeket hozzá.
Sajnos ez a majom banán esete, tudom h drága méret, de hidd el jót akarunk neked.Van ahol műszakin is belekötnek, én a fővárosban nem tapasztaltam, de nagyon nem ajánlom h úgy csináld mint én... Van egy mondás: "az okos ember a más kárából tanul, a buta még a sajátjából sem..."
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ez nem csak casco-nál van?
Bár én is barkópáztam az Allianzos hölggyel egy kört ezen hogy évszaknak megfelelő meg ilyesmi....
Amúgy nem tűnt fel a kárszakértőnek sem, hogy nem a gyári méret van a corollán és fizetett ugyanúgy a casco is meg a KGFB is... (Vagy csak nekem van túl határozott fellépésem )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
"Láttam olyan gumihotelt, hogy 3 oldalról és teteje zárt, talán hullámlemez, és az egyik oldal (DNy) jó nagy részén csak rács.
Gondolom nyáron a téli abroncsok jót izzadnak."UV védelem meg úrimuri, mi? Szép, és ezért van aki fizet! Na ezért sem fizetek ilyenért, a sötét ablaktalan pincében letakarva bőven jól el vannak nyáron is...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz nightzone #42830 üzenetére
"Végülis nem lételem. Fővárosban közlekedek többnyire, ott meg van tömegközlekedés(meg persze pótkerék is a kocsiban ha épp nem ott történne meg), csak kiváncsi vagyok aki ilyet használ hasznos-e/megéri-e."
Távol álljon tőlem a szakmaiatlan belevaú, de ahogyna én látom többet vesztesz mint nyersz:
- rosszabb úthiba csillapítás (mert ugye BP-en nincsen kátyú... persze mert amin mi járunk azt a világ többi pontján nem csúfolják útnak)
- drágább beszerezni
- javítani is drágább
- nagyobb a tömege, tehát a futóművet (szilentblokkok) is jobban igénybe vesziTPMS nem kötelező hozzá, de ajánlott...
Magánvéleményként írom csupán le, szerintem nem éri meg, inkább sima abroncs és bedobnék egy teljesértékűt pótkereket a csomagtartóba (akár a másik szettből egy kereket). Azon el lehet járni amíg a gumis meg nem javítja a tiédet, mert itt Karácsonyisztánban a gumisok is úgy dolgoznak mint a politikusok, csak lassan szépen ahogyan a csillag megy az égen... szóval van hogy az ember egy hetet is vár a defekt javítására, szezonban meg inkább hagyjuk...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Csabex #42847 üzenetére
Hungaroring és egésznaposra, rántópados tesztet imádni fogod, nem fogod megbánni, a nap eleje könnyedén fog menni ha van rutinod, de délután a vizes műgyantán esni-kelni fogsz mint malac a jégen, de ezért mész oda, hogy megtanuld.
Mi szoktunk bohóckodni is a kollégákkal már a vége felé, meg fogadásokat kötni, hogy a rántópados tesztet ki mennyivel fogja megcsinálni... bár mi szoktunk büntifékeset is csinálni, meg tanítanak ilyen vizuális fikszáció kivédésére meg menekülési út tervezésére. De ha mi megyünk akkor az egész tanpálya bezár és csak mi vagyunk ott...
És ajánlom hogy pakold ki a csomagtartót reggel mert egésznap csilingelni fog hátul minden... ami nem feltétlenül muszáj a kocsiba, azt hagyd otthon.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Régen ezt többen csinálták, mi jártunk a Groupamára, aztán ide Tökölre is ( [link] Gyula bácsi maxi respect arc, vele lehetett alkudni, személyreszabott tréning stb.), de most a főnök mással próbálkozik ( [link] ), mert kellene újítani, mert a feladatok többségét a srácok fél kézzel megcsinálták, és erre felesleges pénzt ellocsolni, mert nem olcsó ha lezáratjuk magunknak a pályát... Én tökölön rárongyoltam 140-el a műgyantára és 360fokot forogtam rajta, meg rózsaszín csacsit kerülgettünk, szóval ha jól meg van szervezve, és jó az oktató, akkor nagyon megéri és hidd el, ott kijön mennyire retek a 2 éves KinergyEco 2-3mm profillal, csak utas vagy 40 fölött a csiszolt nedves betonon... Persze ebből rendes körülmények között semmit sem érzel, vagy a Ducato borulékonyságából és rossz súlyelosztásából, amíg nem kell szlalomozni a műgyantán vele vagy moose tesztet csinálni a csiszolt betonon. Ezért szoktam mondani hogy aki ezekkel a furgonokkal 140-el mer menni a pályán, az vagy nagyon tudjon vezetni és legyen ott a szeren vagy kiáltsuk ki közveszélyesnek, mert szerintem a 90%-uk nincsen tisztábban azzal hogy manőverezőképessége katasztrófa... 140-nél ki kell hirtelen kerülni egy lepattant dísztárcsát vagy keresztbe fordult autót, akkor 10-ből 9 tuti felborítja, ezt bizton állítom.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz raziel01 #42864 üzenetére
Már megbocsáss de most nem értünk egyet...
Van akinek jó, mert vagy a gépjármű nem tud többet (ABStelen Ignác 2003-ból) vagy a sofőr kicsit megragadt a múltban és ha elkezd havazni, az ördög sem tudná 30km/h-nál gyorsabban üldözni...Plusz a neten általában a Taurust nem a fiatalabb korosztály rendelgeti (max szétracsézni), hanem unokák/gyereke a nagyszülőknek/szülőknek, ők meg kapják az e-mail-t h "kérjük értékelje a terméket.." gondolom úgy vannak vele h tojok bele fivestar aztán menjen a búsba... max még trollkodási célzattal mekeg valamit szöveges ítéletkétn, de ennyi.
Imádom amikor a szállítás pontosságával meg a futár kedvességével vannak tele az értékelés rovatok, az nem a terméket hanem a boltot és a speditőr céget minősíti, semmi köze a termékhez, mert ha jövő héten ugyanattól a cégtől rendelek alufelnit akkor az is 2 csillagos lesz, mert bunkó volt a futár és lassan jött meg a Taurus gumim!? Nem, a termék attól még jó lehet... Szóval necces ez...
Amúgy ugorj majd egyszer át, körbeszaladunk a panelparkolóban gumi mustrára, de defibrillátort hozzál, mert azok az autók napihasználósak...
(GTRadial, Infinity, Debica, Toyo, Dayton, Sailun, Admiral, stb. szigorúan betonkeményen 8+ éves kor, akinek nem olyanja van, nálunk az a buzi...)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz bazsimano #42852 üzenetére
Neked ajánlottam múltkor a Polaris5 vagy HP3 gumikat? HP3-at amíg nem megy fel az ára, mert most 3. helyen végzett... A Taurust meg felejtsd el gyorsan... Wartburgra feltenném, de nem az új Citroen-edre...
Válts le 16"-ra pls, hidd el nekem, a futómű is megköszöni és 10 év múlva a derekad is meg fogja, csak most még nem tudja átható sajgással a tudtodra adni a voksát.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #42868 üzenetére
Igen, jól emlékszel, de csupán peldaloztam, mert nem akartam belemenni h 17 év alatt a gyári fékfolyadék végett régen kirohatd vagy beállt az ABS vezérlő... A lényeg h nem mind1 milyen vasra tesszük fel, egy 20 éves autón papasan vezetve tuti elmegy az is...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz stefanitsr #42871 üzenetére
Nem katasztrofális, de a kleber veri magasan... Nem ismerem a kérdezőt, így nálam hiába viselkedik jól a Sebring Snow, ajánlani nem fogom. Amúgy itt a fórumon nem szoktunk másodvonal alatti gumikat ajánlani, hacsak nincsenek vele kimagaslóan jó tapasztalatok...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Csabex #42880 üzenetére
Szivesen, fel hívod bármelyik linkelt céget, elmondod h milyen autó mire használod stb és ajánlani fognak neked képzést, mindegyik csapat profi biztonsági szakemberekből és sokat látott vezetéstechnikai trénerekből áll, alapvetően tőlünk nyugatabbra ez kötelező mindenkinek, itthon még a hivatásoshoz sem kell, tehát vezethetsz úgy 40tonnás kamiont hogy életedben egyszer nem szlalomoztál műgyantán/hókásán, nem tudsz egy célfékezést megcsinálni nedves úton... Ezért írtam a furgonos példát.
Amúgy molnarpeti könnyen elérhető, privátra is válaszol ha ideje engedi. (de ne bombázd vele )
@F_Zolee: Hobbiból? És miért ne? A c-családnak lehet Porsche Cayenne hybrid SUVja, a munkanélküli alkesz szomszédnak 5-ös dízel bömöse, nekem meg mérnökként és családapaként ne legyen egy Suzukim mert nem megyek csak évi 3ezer km-t!? Na ne már... A Molos autót meg töltögesse a fene, hát Győrig alig érek el vele ha véletlenül bekapcsolva felejtem a rádiót... Bérelni meg nem fogok napi 30-40ezer + 300k kaucióért, már megbocsáss, mert 3 alkalom alatt a Vittya éves fenntartása visszajön és nem is kell konstans mozdítható 300k-nak pihennie a számlámon... Most a vételártól úriasan tekintsünk el...
@Tompie: Sok sikert, az egy buzeráns méret (már elnézést), alig akad gyártó aki készít ekkora abroncsot, én ezért váltottam méretet, mert egyszerűen nem lehetett itt a "parasztelosztóban" sehol kapni tisztességes téligumit 185/65R14 méretben, bezzeg 185/55R14 és 185/60R14-ben volt rogyásig, utánam hajították kb... Csak nem egy corolla?
@rbalint88: "a ketto helyett venni egy hibridet/plugint." Az a volvo 10 év múlva is volvo lesz, a konnektroba dughatós hybridnek meg nincsen sok értelme ha igazak a híresztelések és nincsen otthon gyorstöltőd... Anyagi csőd, mert a belsőégésű motor hibáit ötvözték az elektromos hajtás hibáival, szóval szerviz költségben lehet leveri a DPF-es dízeleket, de még nincsenek régóta a piacon (csak a Prius), ezért a tapasztalat is kevés velük... Ráadásul ahogyan hallottam jövőre nem lesz rá "ződrencám", aztán lehet hajtani a rollert, mert lesz rá teljesítmény adó (benzin+villany, olcsó lesz biztosan), nem lesz több ingyen parkolás, és töltésért is fizetni kell majd, de ugyanúgy mint egy sima turbós benzinest vinni kell olajat cserélni, akkupack is lehal néha, szabályzóelektronika is meg azért a befecsik is pár százezrenként bedobják a törcsit... Tiszta haszon h 4,2-vel eljár városban, nem?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz bazsimano #42901 üzenetére
Az elég nagy difi, nem biztos hogy közel félcentit központosítóval raknék fel... De ez csupán magánvélemény.
Ha biztosra akarsz menni akkor keresel olyan felnit aminek jó a középfurata. (#csakagyari)
Esetleg próbálj meg utángyártottat nézni...@Tompie: Ismerjük, akkor csak az a méret jó neked...
@juvegamer: Nem tudom mire szeretnéd feltenni, de én (mint a Hankook ellenesség élharcosa) messzire elkerülném... Mi lenne a cél? Kicsit konkretizáld a kérdést kérlek, és talán egy EU gyártó másod/harmadvonalából tudunk ajánlani valamit.
Egy tipp (vagy megfogadod vagy nem): a gumistól sose kérdezd melyiket ajánlja, mert még egyről sem hallottam aki foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vádjával állt volna bíróság előtt, de szülőről többről is tudok aki eltemette a gyerekét/börtönbe ment fos gumi/nem karbantartott autó miatt bekövetkezett baleset után... Mintha a szobafestőtől kérdeznéd meg hogy ő mit festene le a szobában és mivel... más szerszámával a csalánt piszkálni nem bátorság..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz MC Pite #42897 üzenetére
"Hagyjuk már azokat a korrupt/buta/...nemtom gumisokat, akik ezt a szart preferálják, mert ha eladnak belőle x szettett, síkabátot, söröshordót, bluetooth hangfalat, meg csajos naptárt kapnak." Oh, az semmi, ha ennél lejjebb egyik sem menne, akkor nem lenne baj, de van amelyik a GTRadial, Sailun, Giti vonalat erősíti... De láttam már Infinity zászlós gumist is, na ott merje valaki megkérdezni mit ajánl olcsón...
Amíg veréb van addig lesz... (nem merem már leírni, mert megint kibanolnak 24h-ra )[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Willie #42908 üzenetére
Pótkerékre én 4évszakosat vettem (így télen-nyáron használható), keress olyat ami nem V mintás, azon jó eséllyel inside-outside van csak megkötve. Én Infinity Ecofour-t vettem ( [link] ), de ebben az árkategóriában kb mindegy milyet választasz, túl nagy difi nem lesz. ( pl: [link] )
@tboldi: Átmérőben fél centi, valóban fogalmazhattam volna egyértelműbben is... cserébe könnyű szétbarmolni a gyűrűt (meg a felnit is) ha valami "többet erővel mint ésszel" kaliberű gumis teszi fel neki... A légkulcs rá fogja tépni a csavart, abban nem lesz hiba, aztán hogy a gyűrű hogyan áll...
Ha valaki magának cserélgeti akkor okés a gyűrű vagy ha nem sajnálja a pénzt a profi szakemberekre... láttam már olyat h tessék-lássékból felakasztotta a helyére a kereket, rátett egy anyát aztán rátépte kulccsal majd sorban a többit, mondván a csavar majd pozícionálja... de olyat is h két fordulatra betekerte a tőcsavart a többit meg géppel beletépte... én meg az anyját téptem volna meg amikor egy facsavar miatt le kellett venni a gyári 30cm-es kerékkulccsal az út szélén, term. havasesőben."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Willie #42912 üzenetére
Mondanám h bátran, de amíg nem próbáltad télen havas latyakos úton 3 téli és 1 db nyári kombót, addig nehezen tudom szavakba önteni miért ne, inkább csak annyit mondok h ne. 4évszakosat vagy télit a pótkerékre, én 4évszakra szavazok, de ezért is linkeltem a Toyo-t, ha az 15490-ért ingyen szállítással nem jó ár... kb nullát fogsz menni rajta, ha "peched van" akkor a csomagtartóban fog elöregedni 8 -10 év alatt.
[link] Apollo Alnac 4G AllSeason 14k-tól
[link] Toyo Celsius 14k-tól
[link] Vredestein QuaTrac5 15,5k-tól
[link] Debica Navigator 2 12k-tól
[link] Sava Adapto 12k-tólÉn az első 3ból venném azt amelyikhez olcsóbban hozzájutok... Pótkeréknek mindegyik tökéletes lesz, ahhoz a nullához konvergáló futásteljesítményre nem érdemes sok pénzt áldozni, tudjon az ember hazaevickélni vele/a gumisig és használható maradjon az autó, plusz nem 80-al kell haza vánszorogni a pályán. Én még bedobtam egy kukackészletet is a pótkerék mellé, mert én évek óta csak beadom a defekteset a gumisnak aztán szól ha kész, addig meg a pótkeréken járok. Ha kapok még egy defektet amíg a pótkerék van fent, akkor jön a kukacozás...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Én 16 évig használtam a gyári Michelin Energy Saver-t pótkeréknek...
Szalonban csak nyárit kapsz, ha kéred lecserélik télire , persze nem ingyen, de pl a Vitarához ha fizettem volna se adnak teljesértékű pótkereket, csak mankókerék készlet lett volna...
Nyárival is kaptam meg november derekán, mert sajnáltam 260k a Yokohama szettre."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Csabex #42951 üzenetére
Hol a hiba? Megveszi a "paraszt", nem? Régi poén, de még igaz: "...nem mind1? forogjon a pénz az a lényeg..." Mellesleg ezért sem ár alapján kell webshopot választani, mert lehet hogy ezekből kapsz egyet... Ugorj be az AKH-ba ha arra jársz és nézd meg hogy ők hogyan tárolják az eladásra szánt gumikat...
És mindezzel még nem is lenne baj ha erről az autósok nem elenyésző része tudna, ha nem látnám hogy a téligumik az erkélyen virítanak sokaknál nyáron a tűző napon (igen, le sincsen takarva), mosásról meg kezelésről sosem hallottak...és ezek után csodálkozunk hogy annyian halnak meg az utakon és virágzik a használt gumis biznisz...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Először is keverj szappanos vizet - jó habosra - egy félliteres üvegbe és úgy állj meg az autóval, hogy alul legyen a szelep, öntsd rá, ha buborékozik a szelep körül akkor az a ludas, ha nem akkor le kell venni a kereket, mert lehet szög, facsavar, de még akár az is hogy elvállt a perem a felnitől, vagy egy kátyú felütötte, de szelepfáradás is lehet. Gondolom cseréltettél szelepet amikor felkerült a gumi. Ha meg lomtalanítás volt mostanság a környéken, akkor tuti h defekt.
Az utcán áll éjjel az autó vagy bent az udvarban? Ha utcán áll akkor élj a gyanuperrel hogy valaki a helyedre pályázik... vagy gyerekek szórakoznak veled. Előbbi rosszabb mert vannak olyan elvetemültek akik képesek facsavart hajtani az oldalfalába is...
+1 tipp: Én ilyenkor fel szoktam rakni a pótkereket pár napra és megnézem hogy a csomagtartóban is ereszt e, mert nekem volt már olyan hogy a pótkerék is leeresztett varázslatos módon reggelre, de a csomagtartóban lévő nem... Amikor megint visszacseréltem akkor a pótkerék jó volt, az autón lévő megint leeresztett reggelre... (csodák már pedig vannak )
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FireFox1996 #43080 üzenetére
Nem tudom hova jársz gumishoz, de ez BP-en olcsónak mondható... Nekem ennyiért csak a gumisarok szerel 16"-ra gumiszeleppel ütött súllyal...
Az átlag olyan 3-4000 HUF/kerékre jön ki, de nívósabb helyeken van pofájuk 5-6rongyot is elkérni egy abroncs szerelésért..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz bozont #43085 üzenetére
Futómű, biztosan, ha egyébként nem ráz és nem szitál a kocsi. Ha jó a futóműved és jó a centrír, akkor 160-nál ha elengeded a kormányt (no nem teljesen, csak ne markold vérhólyagosra, fogd lazán) fut az autó egyenesen, de KI NE PRÓBÁLD!
Lézeres futóműbeállításra gugliz rá, mert ez kormánymű gond lesz, fejből megmondom. Vagy összekötő gömbfej, vagy alsószilent. Ha kerék baja van (felni/abroncs) akkor ráz, szitál, morog, dübörög.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz MC Pite #43311 üzenetére
Én még azzal egészíteném ki a dolgot, hogy mindenki másképpen áll az abroncsokhoz, van aki gumihotelben tartja, akad aki csak kivágja az erkélyre, van aki lemosva, leápolózva, letakarva tárolja a pincében, és ez bizony az öregedés szempontjából nem elhanyagolható.
Nekem volt híresen jó Dunlop télim, de valószínűleg melegebb időben meg lett küldve autópályán ezért 3-4 évesen elkezdte a futófelületét darabokban elhagyni... ezt csupán azért hoztam fel, hogy nem minden fekete és fehér, lehet egy vacakabb abroncs is jobban teljesít, ha vigyáztak rá, mint a prémium minőségű, amit télen-nyáron nyúztak...Amiről én be tudok számolni azt le szoktam írni, nekem a Barum abroncsok (Brillantis 2, Polaris 2-3) 6 évet elmentek és kifogástalan állapotban voltak. 6 évesen sem nyikorgott, nem pattogott el, nem zúgott, ugyanúgy megfogta az autót, mint újkorában, de én ezért teszek is. Nem rég vettem le az egyik ismerős autójáról az Alpin6-okat 3 évesen olyan állapotban hogy én virágágyásba tettem volna, mert sosem jutott el vele időben gumishoz, sosem mosta, kezelte őket, csak használta, akkor voltak cserélve amikor a "mágusok" ráértek. Tiszta repedés volt, itt-ott elvált a futófelület és olyan kemény volt mint a beton... Na az nyirkos időben életveszély lehetett, tehát nálam sem rúgtak volna labdába, de neki bőven jó volt, nagy nehezen lebeszéltem róla hogy visszategye...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz PainKiller13 #43361 üzenetére
[link] "It wasn't me..."
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz PainKiller13 #43364 üzenetére
i30-ról tudok nyilatkozni, az öntanult, feltették a márkaszervizes fiúk a lízing cég által - Isten tudja honnan, de biztosan mélyen áron alul - rendelt téliszettet, akkor vinnyogott h "tyre pressure failure" és elindultam vele, mire beértem reggel melózni (4-5 km), addigra elcsendesült... hogy beletörődött vagy felismerte nem tudom, de azóta átszerelésnél nem nyíg, ez biztos. Szerencsére a márkaszerviz azt ajánlotta a lízing cégnek h szerelt kereket rendeljenek, mert ők nem vállalnak felelősséget a szelepért (ha nem náluk veszik a garnitúrát), úgyhogy én nem is láttam szétszedve, egyben volt mire odaértem. Feldobták és mentem vele dolgozni.
Suzuki szelepről tudok még nyilatkozni (VDO), szintén szerelt kereket vettem (6 hó gari a szelepekre, szóval valszeg alis), de azt sem kellett tanítani, nem is jelzett be semmit, feltettem és minden oké volt, mintha mi sem történt volna... Méri is a nyomást szépen.
Szerény véleményem szerint nem kell tanítani őket... de ez csak magánvélemény.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #43370 üzenetére
Azaz Nem szeretek ilyen CE minősített (Chineese Export) cuccokat reklámozni, én hiszek az EU erejében. Bár valószínűleg meghasonlok önönmagammal és én is ilyet fogok rendelni a Vitarába, mivel az utángyári sajnos nem megy el négyszer annyit... Ha ezek a kínai cuccok kihúznak 5-6 évet (ami nálam egy szett abroncs ugye) akkor elégedett leszek vele.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz sgabor #43378 üzenetére
Nem tom, gondolom ráírják hogy "GIFT" és akkor nem érdekli a NAV-ot. Passz, még sosem rendeltem, összeszerelve kaptam/vettem mindig a kerekeket. Ha meg is Áfázza, rácsap 27%-ot? Szerintem amíg 5 ezer alatt marad darabja a gyári 12k+ -hoz képest és ugyanannyi ideig megy el, én adom...
"Nem mondom hogy így kell, csak azt hogy így is lehet...""...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz bazsimano #43384 üzenetére
Felnitisztító spray-vel (700HUF-csillagoségig) vagy autósamponos víz (legolcsóbb Kentaur sampon bőven jó rá, van vagy 400HUF literje az Obiban). Könnyűfém felnire nem a legolcsóbb a legjobb, arra érdemes egy Sonax-ot venni legalább...
De adok tippet én hogyan csinálom: [link]
Kerülete válogatja, Zuglóban pl egy vödör tiszta vizet se önts az autódra, mert ha feljelent rendszám alapján a szomszéd, kapsz egy 150ezres csekket az önkoritól...
Ha jársz a kocsival kézi mosóban, akkor ott érdemes, abba nem kötnek bele...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Dluinet #43388 üzenetére
Egy szivacs vagy kefe nem árt hozzá, tehát ez nem "érintésmentes" módszer... de ha gondolod gyere majd egyszer át és megmutatom hogyan hozza le...
@bazsimano: Azt a Sonax-ot amit Dluinet is linkelt azt bátran ajánlom, elég jó cucc.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz hentes555 #43432 üzenetére
Ezesetben be kell menni egy lézeres futómű állításra és majd ők belövik, de minél hamarabb mielőtt az új abroncsot is félre koptatja...
A Swift könnyű, ezért kapar el, de el kell hogy keserítselek, a trabantot is nyikkant még a gumi 2-esben, pedig az nem volt egy erőgép...Mellesleg idéznék az összefoglalóból: "Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!"
Kérdezz bátran, mert mi sem az anyatejjel szívtuk magunkba a tudást, hanem kérdeztünk.
A hova kell tenni a jobb abroncsot kérdésre pedig a válasz szintén az összefoglalóban van, de ez inkább vezetéstechnikai kérdés. Ha a gumist kérdezed ő előre fogja ajánlani, mert ott hamarabb kopik, így hamarabb mész vissza a pénzeddel hozzá...
Azért kell hátra tenni (és most idézem a Gyula bá' vezetéstechnikai trénert): "ha az elje libeg el azt megérzed a kormányon, elveszed a gázt és visszaragad, de ha a hátulja megy el ordítod h b***a+ és mész a málnásba..."
Úgyhogy biztonságilag mindig a jobb állapotút tesszük hátra, pont. Gondolom ezt nem tanították amikor a jogsidat csináltad..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BigBlackDog #43424 üzenetére
Elárulod hogy mit kell nézni, mert ezen én látok több problémát is...
A hosszanti repedések miatt kuka, ha jobban megnézitek (koncentrikus körök) meg van a megfejtés:
Üzenem a tulajnak hogy álló helyzetben nem tekergetjük a kormányt mert ez lesz! Az abroncsok futófelületét nem oldali irányú terhelésre tervezték...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BigBlackDog #43444 üzenetére
Annak idején a faterom mindig lecseszett ha parkolásnál egyhelyben tekertem a kormányt (meg gyerekkoromban is amikor még csak játszottam a 120L-ben), mert "szét b***od a gumit..."
Már értem miért mondta. Én értem h nem megoldható sokszor (tapasztaltam én is) hogy parkolásnál se tekerjük állóhelyzetben a kormányt, de hogy ennyire gyalázatosá tegyen egy gumit... mellesleg még az idegen tárgyat sem hagynám ki, lehet átment vmi fémtörmeléken és észre sem vette, de ahogyan elnézem a sérüléseket még a murvát vagy élesebb kavicsokat sem zárnám ki...
Kuka mindkettő, ne akarja a kedves tulaj megtudni mi lesz ha az a repedés átszakad... padka, árok, gombászás...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz raziel01 #43459 üzenetére
Keveritek a szezont a fazonnal. Műszakin nem megy át 4 évesnél öregebb gumival az osztrákoknál, ha 6 évesnél öregebbel elkap a rendőr akkor a legközelebbi gumishoz elkísér és addig nem enged tovább amíg nem veszel rá újat. 4mm profilja minimum legyen, mert van náluk a kitolós mérőke és mostmár hólánc is kell, amit ha kéri fel is kell tenned, időjárástól függetlenül, ha az osztrák rendőr kéri akkor meg kell mutatni h fel tudod tenni, érdemes gyakorolni...
Az osztrákot a Michelin baromsága nem hatja meg, ő a DOT számot nézi, náluk pedig nem lehet eladni túltárolt gumit csak rém akciósan...Nem kell rajta meglepődni, ők ilyenek na. (amúgy itthon is bevezethetnék ezeket)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz bazsimano #43468 üzenetére
Téligarnitúra lesz, nem? Arra tökéletes, szépen leszedte a gedvát róla, majd tavasszal vegyél egy ilyen "alufelni javító szettet" ( [link], csak ne innen ), szépen a karcokat, meghúzás nyomokat lekezeled vele és örökélet+5nap. Nem olyan rondák, használt, de legalább nincsen szétpadkázva és nem tudom róla megmondani hogy hölgy vagy férfi tulajdonostól vetted és a bazalt szegőkő sem szedett ki belőle centis darabokat. Rendelj hozzá aliról kupakokat, télen úgyis szeretnek ezek a műanyag vacakok elfáradni meg az útszóró só is megkapja őket pár szezon után.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TheProb #43603 üzenetére
Ezért kell olyan helyre menni ahol értenek is hozzá, nem csak a számlatömböt ismerik... (autószerelőhöz? Minek? Futóműves hely kell neked)
Ki lehet centrírozni egy szálszakadt gumit is, mert értenek hozzá, ütött felnire is felteszik a gumit és a ki is centrírozzák, de a lényeg, hogy ebben a téliszettel csökkenő rázás volt a kulcs.
Gondolom sosem görgőztettél még, valószínűleg ezért ráz. Ha gyorsítasz csökken az intenzitás és nő a freki? A hátsódat rázza inkább vagy a kormányt?Lézeres futómű diagnosztika amire rá kellene guglizni, nézzék meg minden 5.5 e és után lehet felnivel meg gumival pénztemetőset játszani...
Olyan 90%-ra mondom h fel van ütve/meg van padkázva a felnid, lehet nem is tudtál róla. Nekem úgy lett a gyári acélfelni tojás alakú, hogy nem is tudtam róla, pedig annál kapott az élettől vastagon, de peremcsiszolták és megszűnt a hiba. Ha BP-i vagy akkor dobj egy privátot és ajánlok egy-két helyet, ahol tudnak segíteni...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
TPMS szeleppel szerelt autó, tehát nem kell, de érdemes külön szett felnire szereltetni. Keress vissza, volt itt téma S-Cross és Vitara kapcsán is ugyanez,vakkor küldtünk linkeket szerelt kerékre, ott lehet válogatni kedvedre. Esetleg 4S gumiban is gondolkodhatsz, ha a használati körülmények lehetővé teszik...
BP-en rendes gumis? Merre? Ugye nem mindegy hogy Dél-Pest vagy Óbuda..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Lootolok #43648 üzenetére
Most ugye nem fogsz egy Suzuki Swift kapcsán a majom banánnal előjönni!?
Feltett egy kérdést, ne minősítsük már a kérdező anyagi helyzetét ennyiből...
Ésszel él az ember, ezért is kérdezett, mert nem a saját pénztárcája ellensége..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FireFox1996 #44929 üzenetére
Ritka méretnél ezt benyalod, mert közölni fogják hogy van tavalyi meg tavalyi, jah meg találtunk Fukushima alsón tavalyit, ugyanis akkor gyártottak belőle utoljára és majd jövőre fognak megint, kell vagy nem...
Szerintem azért a 6 hónap erős kicsit, de való igaz, hogy 3-4 éve a raktárban egyik sarokból a másikba dobált abroncsot én sem vennék meg teljesáron... mert a kémia nem ismeri a naptárat, attól még a különböző kemikáliák dolgoznak benne hogy felkerült e az autóra, vagy a raktárban porosodik..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A Nexen ilyen kicsi méretben jól szokott vizsgázni 4S abroncsok közül, esetleg arra is ránézhetsz, talán AMD Power használta egy 60LE-s Astrán BP-i szaladgálósnak, Tom1939 is olyat használt/használ, szóval bőven van vele gyakorlati tapasztalat is, de azzal számolj, hogy a 4S abroncsok (mivel egész évben az autón vannak) olyan 3-4 éves korukra csereérettek lehetnek.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tompie #44982 üzenetére
Semmi konkrét ok nincs, csak rühellem a Hankook-ot... szerintem túlárazott.
@Qru: Most én is extrémsportnak éltem meg a havas autópályát az i*cept-el, bár necces a minta rajta, indulás előtt 4,4 és 4,2 közötti értékeket mértünk...
@AMD Power: jaja, reméljük azon is bevállik.
@Rotyi: Nem kell aggódni, csak amikor mész vele, ne felejtsd el hogy 4S és nem szezonális abroncs, ne azzal akarj pályacsúcsot menni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen