-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Speeedfire
nagyúr
válasz BigBlackDog #20930 üzenetére
Igen a sima. De a letöbb gumin más jelölés szokott lenni. Kifejezetten pl mercire, audira stb.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #20930 üzenetére
Bögre járt így, ráadásul a 4 Conti gumiból 2 sima 2 meg AO (Audi Only) volt.
Ezeknek más a "hangolása" (keverékében, profiljában). Felteheted nem lesz tőle semmi baj.
mod:
Satan_Claus: Remek, akkor választhatsz a sz@r meg a még sz@rabb közül.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #20934 üzenetére
Van különbség az biztos. Nem tudom pontosan miben különbözik a Dunlopnál de általában a profillal meg a keverékkel játszanak, hogy olyan tartományba essen a gumi gördülési zaja amit az adott autó hangszigetelése elnyel de ezt egy máshogy (esetedben sehogy sem ) hangszigetelt autónál meg kimondottan zavaró tartományba eshet.
Szokás még a mintázaton kicsit módosítani és/vagy a profilmélységet is levenni picit (ezzel csökken a gördülési zaj) és a keveréket kicsit keményebbre venni, hogy az előbbi miatti kopásellenállóság romlását ellensúlyozzák (valamelyest).mod:
Amúgy ha halk gumi kell akkor UG9 a legjobb választás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #20961 üzenetére
Igen, ennyire. Nem szabad nyáron használni mert elveszti a rugalmasságát a hőterheléstől és megkeményedik. Ennek okán télen sem fog már jól tapadni. Ezért látod a repedéseket... Gondolom ilyesmi lehet mint itt a képen. Ez a gumi kuka.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #20963 üzenetére
Ha nem akar gumit cserélgetni akkor vegyen inkább 4évszakost.
#nincsbennetarcsi
-
lenko
aktív tag
válasz BigBlackDog #20961 üzenetére
Miért volt fenn nyáron?
A nyárit is megviseli a tél ugyanúgy.Az embereknek fáj az igazság!
-
Atomgeszi
veterán
válasz BigBlackDog #20972 üzenetére
Egy négyévszakost hamarabb is cserélsz le..
Én is most ezért próbálom ki, mert alapvetően kevés a km (évi 10k km se jóformán) és előbb öregszik el a gumi, minthogy a kopás ölje meg. Akkor meg inkább járjak 3-4 évente teljes friss gumival.. Mint mondjuk téli nyári szettel kihúzol 6-8 évet is..
Meg mondjuk Én idéntől tárolni sem tudom a régi gumijaimat, mert már nem fér el a motor mellett, szakszerűen meg végképp nem..
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #20972 üzenetére
De az 10 éve volt... az elmúlt években az éghajlati melegedés miatt a gyártók ráfeküdtek a nyárias 4évszakosokra mert már nincs igazán hideg ebben az égövben. Ha megnézed a topmárkák (Conti, Michelin) 4évszakosai mind alapvetően nyári(as) keverékűek.
Vannak alapvetően téli keverékű 4évszakosok (pl Goodyear Vector) és vannak az alapvetően nyári keverékűek (pl Michelin CC). Mind a kettőnek az optimális tartománya a téli és a nyári közé esik (eltolva a téli/nyári felé kicsit) ezért van az, hogy se nyáron se télen nem igazán jó. Cserébe egyik esetben sem esel le vele az útról normálisan használva. Egy esetben nagyon jók, amikor az út hőmérséklete pont olyan, hogy a télinek még nem elég hideg a nyáriak meg már nem elég meleg.
Amit előbb betettem képet az egy alapvetően téli keverékű 3 éves 4évszakos Bridgestone gumi amit sokat használtak 40 fokban. Mint látod nem igen tett jót neki...
Erre az éghajlatra inkább az alapvetően nyári keverék kell, mert a nyári(as) keverék használata hidegben nem okoz szerkezeti károsodást - míg fordítva igen, lásd kirepedezett gumi - csak szimplán nem tapad.#nincsbennetarcsi
-
addikt
válasz BigBlackDog #20980 üzenetére
Pedig ez elég nagy butaság, kár volt leírni. Van egy alapvetően (a télihez képest) kemény keverék, ami nyáron a nagy hőségben sem kezd el mállani. Ezt használod mondjuk -5 fokban, ahol már olyan kemény, mint a gyémánt, semmi rugalmassága nincs, de kapja ugyanazokat a terheléseket. Csakhogy nem deformálódik tőle, hanem szinte törik. Könnyebben sérül, maradandó károsodások keletkezhetnek a gumiban.
-
addikt
válasz BigBlackDog #20988 üzenetére
Attól függ. Ha pályázol vele, meg nagy sebességgel mész meg rossz úton, akkor biztos, hogy fog. Ha városban szaladgálsz, kisebb autóval, akkor meg sem érzi.
A nyári is legfeljebb ilyen körülmények között lehet életképes télen, de így is sokkal kevésbé, mint fordítva. -
veterán
válasz BigBlackDog #20961 üzenetére
Az a sejtésem, hogy a Nokiannál vmit elrontanak a gyártástechnológiában - ha emlékszel rá, én kora tavasszal garanciáztattam 3 és 4 éves nyári Nokianokat, mert rövid szakaszokon szétvált az oldalfal és a futófelület. 2013-as és 2014-es abroncsok voltak, szóval nem beszélhetünk pillanatnyi, csak egy adott műszak során előfordult technológiai hibáról.
(#20970) lenko: Hiba fűtött helyen tárolni a gumikat; pont hogy hűvös (+árnyékos +száraz) helyen célszerű tárolni őket. A roppant drága, sebességrekorder autókhoz gyártott abroncsokat hintőporozva ÉS hűtőszekrényben tárolják.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz BigBlackDog #21704 üzenetére
Bírom ezeket az ADAC teszteket, még a Michelin is képes a sor végén végezni, egyedül a Conti az, amelyik mindig az első. Mintha bérelt helye lenne. Lehet, hogy szó szerint
(#21703) rob210
Szóval egy befelé dőlő kerék kiegyenesedik attól, ha még több terhelést raknak rá? Zavart érzek az erőben... -
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #21966 üzenetére
Próbáld ki másik burkolatú úton is de ha rezonál akkor sanszos, hogy nem sikerült jól kicentrírozniuk.
Pedig az nem öreg gumi még... sőt. Más a profilmélység/mintázat a téli gumik általában mélyebb tónusban szólnak mint a nyárik ez közvetlenül a váltás után érzékelhető később megszokod.
#nincsbennetarcsi
-
blakey
titán
válasz BigBlackDog #21966 üzenetére
Bizony nem könnyű jó gumist találni, én is körbejártam a 11. kerületet és Budaörsöt, hogy megérdeklődjem mennyire vigyáznak a felnikre stb. Végül Lurdy-ba csináltattam, igaz tőlük is vettem a gumikat, de elsőre nagyon profi társaságnak tűnt, gyakorlatilag kesztyűs kézzel bántak a felnivel és a gumikkal is, remélem mindig ilyenek lesznek, mert szerintem oda fogok járni. AKH-nál is voltam érdeklődni, Fehérvári úton és ott is nagyon szépen dolgoztak, vigyáztak a bent lévő autóra.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
veterán
válasz BigBlackDog #21969 üzenetére
Amíg Budaörsön dolgoztam,
volt szerencsém mindkettőhöz; aKinizsiKároly király utcában akkoriban tahók dolgoztak; a 100-as nekem akkor szimpibb volt.
Ha komplett kerekeket cserélsz, akár magadnak is megoldhatod a cserét (s.k., for free, stb.); pár évente centrír.Szerk: nem a Kinizsi utcai gumisnál jártam, hanem a Károly király utcainál. Annál jobb a 100-as.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #21969 üzenetére
M1-en nem fog kiderülni semmi olyan hepehupás.
Állítva volt tárolva vagy fektetve? Át volt forgatva időnként? Az sem tesz jót a guminak ha sokat áll egy fix helyzetben ugyanis...
#nincsbennetarcsi
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #21966 üzenetére
Ez van sajnos, parasztok mindenhol, nem érdekli őket a másik cucca...
Kinizsi utcai AKH-ban voltam én is egyszer, ugyanezt tapasztaltam. -
Laybee
őstag
válasz BigBlackDog #21966 üzenetére
Nekem legutóbb a gumisnál a kocsit emelték fel bak nélkül teli lemezes emelővel... Bár ez Debrecen...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #21973 üzenetére
Akkor nem deformálódás miatt ráz. Na majd az újabb teszt kideríti.
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #22016 üzenetére
Nagyobb sebességnél úgyse hallod a szelzajtol a gumit
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #22021 üzenetére
Mi lesz a civic helyett?
-
tomcsi23
veterán
válasz BigBlackDog #22021 üzenetére
Itt arra gondolsz, hogy ami előtte fent volt, az azonos tengelyre került most is - jó esetben azonos oldalra is?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz BigBlackDog #22027 üzenetére
A különböző kopás miatt szokták cserélgetni (általában az első jobban kopik fwd-nál), hogy némileg egységesen kopjon összességében. Ha nincs nagy eltérés, akkor kb mindegy most.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Killer01
őstag
válasz BigBlackDog #22287 üzenetére
Talán ez, de a mérési körülményekből inkább "vizes tükörjég 0 fok feletti" szimulálása a helyes megnevezés
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #23255 üzenetére
Vennék rá 4 új
4évszakosattéli Hankook-ot és kész.#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz BigBlackDog #23255 üzenetére
Tavaszig a mostanit használnám; közben eldönteném, hogy:
- 2 szett gumit akarok, vagy esetleg egy tuti 4S-t,
- ha 2 szettet, akkor mekkora felnin (téli 16" - nyári 17"; téli 15" - nyári 16", esetleg mind2 16", stb.),
- ha 2 szett és a téli 16", akkor ősszel vennék egy friss szett télit. -
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #23255 üzenetére
Focvishoz csatlakozva ezt a szezont óvatosba' már kihúzod ezzel. Mondjuk az is megérdemelne egy korbácsolást aki hátra rakta a sz@rabb gumit és nem előre...
A futásteljesítmény ismeretében meg valóban megfontolandó egy jó 4S gumi vétele ha a nyárid is ilyen gatya...
#nincsbennetarcsi
-
hacki87
senior tag
válasz BigBlackDog #23274 üzenetére
mert a hátsó kerék megelőzheti az elejét. Azért kell oda a jobb, hogy tapadjon az elejét tudod "szabályozni a kormánnyal és a pedálokkal" saccperkb. Vmi autós oldalon olvastam.
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Már itt az ideje a téli abroncsok felszerelésének, tavasszal pedig jöhet az új nyári garnitúra
Alaptétel, hogy az autón a magasabb profilmélységű, tehát kevésbé kopott gumit kell hátra tenni azért, mert az autó egyenesfutásáért egy vészfékezés alkalmával az elkönnyülő autónál a két hátsó kerék felel.
Ha a hátsók kopottabbak, és a súly előre kerül, az egyébként is jól tapadó első kerekekre, az autó vége kitörhet, amit túlkormányozottság formájában jelentkezhet, aminek kivédése egy kevésbé gyakorlott vezető számára nem egyszerű feladat.[ Szerkesztve ]
-
hacki87
senior tag
válasz BigBlackDog #23276 üzenetére
Megmondom a frankót én is így voltam vele, hogy az elejével kormányzok és azzal is indítod el a legtöbb autót, de egyik nap találkoztam ezzel a verzióval.
Bálint nem tudom nincs erős autóm. Bár most mintha többször kaparna mint nyáron
-
addikt
válasz BigBlackDog #23274 üzenetére
Azért szokták azt mondani, hogy hátra kell a jobb, mert a jogosítvánnyal rendelkezők többsége teljesen rutintalan abban, hogy mit kell kezdeni egy autóval, ha elvesztik a kerekek a tapadást. És az alulkormányozottságot könnyebben kezelik, mint a felülkormányozottságot.
De ha nem ijedsz meg attól, ha az autó néha engedi a farát, akkor nyugodtan mehet hátra a rosszabb gumi. -
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #23282 üzenetére
Nem nézik itthon. Németek raknak a műszerfalra figyelmeztető matricát, ha a gumi sebességindexe korlátozó tényező lenne.
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #23282 üzenetére
a kérdés teljesen felesleges. 130 oszt' pofa súlyba
amúgy nem lehet gond, ha csak V-s. 205/55R16-ban amúgy is eléggé korlátozó tényező lenne, ha csak a W-sek közül válogathatnál.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #23282 üzenetére
Y a tuti. marad tartalék a chiphez.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #23274 üzenetére
Az ne legyen szempont, mert a 170/350-hez is kevés a Conti PC5 (215/55R16) nyáron, télen meg a TS850. Ekkora méneshez már 4wd dukálna. Mehet rá a külön téli/nyári de azzal se rakod le az útra ezt a teljesítmény simán. Ennyi erővel meg mehet(ne) akkor a 4s gumi is.
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
válasz BigBlackDog #23443 üzenetére
Nem lehet már kapni sehol ennyiért. Az emagon volt pár óráig 12-én kapható ennyiért. Sima kis műhely egy városban.
(#23444) Kornel: Nyugodt gyerek vagyok. Tudom, hogy hülyeségeket beszélt. Teljesen szélsőséges baromságokat mondott.
(#23445) elithun: Ohh neee Pedig minden nap nedves műgyantán megyek dolgozni. Olvastam én is azokat teszteket. Közel pluszban vagy éppen mínuszban tesztelni téligumit műgyantán szerintem hülyeség.
(#23446) Qru: Mondta a srác, hogy ezeket folyamatosan cserélgetni kell majd ahogy a téli nyárit is. Elölről hátra és fordítva. Megnyugtattam, hogy azt megtudom otthon is csinálnom, mert minden szerszámom megvan hozzá, tehát nem kell ide visszajönnöm
Rajtam nem keresnek a gumisok egy fillért sem ha nem muszáj. Minden csavarozó, emelő megvan otthon. Már rég visszajött az áruk.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #23494 üzenetére
Kor nem számít, nincs rá jogszabály.
Profilmélység, illetve gyári homolog méretnek kell lennie.
Casco-nal számíthat saját hibánál, ha nem évszaknak megfelelő gumi van fent, ha erre kitér a szerződés.
KGFB terhére elvileg ez sem számít, mert nincs rá jogszabály. -
Qru
MODERÁTOR
-
veterán
válasz BigBlackDog #23544 üzenetére
EMAG-on 27 900. [link]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #23544 üzenetére
Most csak 3 db van nekik raktáron, inkább az Emag. Bár lehet én nem is XL-t vennék, nem olyan nehéz az a Volver... Vagy jársz nagyon sz@r minőségű utakon?
#nincsbennetarcsi
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #23547 üzenetére
Hangosabb is, meg több vibrációt közvetít.
-
veterán
válasz BigBlackDog #23547 üzenetére
Sokat töprengtem rajta; ha olcsóbb az XL-es, akkor OK, én is azt venném a nem XL-est igénylő autómra.
Ha drágább az XL-es, akkor viszont nem, mert az enyémre elég a normál 91 terhelési indexű is. Az XL-eshez picit sprődebb rugózás és picit nagyobb súly társul.Ellenben szvsz egy S60 D5-re nem elég a 91-es terhelési index, ezt illene csekkolnod.
-
Doki16
addikt
válasz BigBlackDog #23547 üzenetére
Itt van sima. Én is ezt vettem a passatra.
(#23549) focvis: A 91-es is 615kg. Nem nehezebb szerintem kerekenként a kocsi elején a súly ettől. Ha igazad van akkor nekem sem jó a 91H a B7 passat kombira
(#23551) BigBlackDog: Hol találhatóak ilyen súlyindex előírások a kocsikhoz. Nekem a passat 1260kg.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #23547 üzenetére
Ha nincs sima csak XL akkor nem kérdés de azért leírom:
Nagyobb a tömege így nagyobb lesz a rugózatlan tömeg is, ennek összes hátrányával együtt (rugó/lengéscsillapító nagyobb igénybevételnek van kitéve, keményebb lesz a rugózás).
Persze ez minimális súlytöbblet, érdemben nem rövidíti a gátlók élettartamát. Sokkal nagyobb baj, hogy ha vmi nagy és olcsó=nehéz diszkófelnit teszel fel.
Szvsz több az előnye, mert strapabíróbb nem csak a szerkezetileg de ennek köszönhetően a nyomástűrése is nagyobb, így a deflexióval szemben is ellenállóbb (ezért általában nagyobb az XL-es gumi sebességindexe mint a sima verzióké nem csak a súlyindexe).#nincsbennetarcsi
-
SPeti1984
senior tag
válasz BigBlackDog #23544 üzenetére
Szia!
Mindenképpen Michelin-hez ragaszkodsz, mert a Goodyear ami még jobb is tesztek alapján olcsóbb nála:
Vagy ha olcsóbbat szeretnél szerintem ez az új fulda mintázat sem olyan rossz:
De itt van 26.750-ért Michelin is.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #23572 üzenetére
Vizen is jó lesz nagyon, hóban azért csak óvatosan majd.
#nincsbennetarcsi
-
athomi
veterán
válasz BigBlackDog #23572 üzenetére
Dehogy mondott ilyet a Michelin, hogy hóban nem ajánlja a használatát. A prezentációk során azt kommunikálta, hogy azoknak akik rendszeresen téli körülmények között, hóban használják a gépjárműveiket, azoknak továbbra is a prémium téli gumiabroncsait ajánlja.
Ahogy elnéztem a gumiteszteket hóban 40 km/h-ról kb. +2m a CC fékútja a prémium téliekhez képest. Bár ez nem elenyésző különbség, de még nem vészes.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #23575 üzenetére
Direkt próbálgattam Kormi vs Bubi pacskereiet hóban (tudom nem egyforma autón így nem ér), oldalra hajlamosabb kitörni meg a fékút is hosszabb (205/55R16 CC vs 205/55R16 Conti TS850), szóval nem igazi téli de bőven vállalható. Az elindulást nem tudom mert a fwd vs awd nagyon-nagyon más. De az tény, hogy a CC-vel jobban lehet csúszkálni egy elhagyott parkolóban.
mod:
Kornel: Remélem nem lesz felsózva az út mert akkor hiába mentek... Kivéve ha: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
csocs
tag
válasz BigBlackDog #23572 üzenetére
Nekem is a tapadás tűnt fel. Nehezen vagy nem is tudom kipörgetni a kereket elindulásnál. Nem mintha erre játszanék de hirtelen kuplung ráengedésnél azért elő szokott fordulni. Ezt valahogy nem sikerül. Lehet, hogy mert az autó is más, amint használom, de totál elégedett vagyok. A hétvégi havas rövid utakkal együtt.
-
addikt
válasz BigBlackDog #23715 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Hálózati / IP kamera
- Eredeti játékok OFF topik
- GoPro Topic
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest