-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Reggel mikor mentem elég nagy víz volt még és ráadásul esett is még mellé bőven. Esőben is nagyon megállta a helyét az új gumi. Jó döntés volt.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz szőröscica #8453 üzenetére
Nyomtam is neki és volt egy sárga lámpánál egy elég határ esett fékezésem. De természetesen BP belül elég érdekes lenne határon kanyarognom.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
knuckle
aktív tag
válasz Deathunter79 #8447 üzenetére
beszéltem a gumisommal, és azt mondja, hogy a Dunlop Sport Blueresponse gumi, egy emberkénél 1 év alatt le lett darálva
Toyota Corolla Verso-n...
Most már csak az a kérdés, hogy az D4D-s volt-e, mert akkor fel sem lehetett volna tenni rá elméletileg.
Szóval picit elrettentett a Dunloptól.
Azt mondja, mostanában a Toyo és a Falken megy, ő azok közül javasolna.
Hát kiváncsi vagyok"...ki korpa közé keveredik, az beleesett a moslékosvödörbe..."
-
addikt
válasz knuckle #8455 üzenetére
Én meg azt hallottam,hogy az oldalfala gyengébb,mint a többi márkáé Többen vettek innen is belőle és nem panaszkodtak rá.Nem hinném,hogy rossz lenne.
Goodyear,Michelin,Continental-al sem lőhetsz nagyon mellé Válassz ezek közül.Még is csak prémium márkák.Utána jönne a Hankook,Falken,Barum. -
-
Zozzant
addikt
Falken ze914-ről viszont nekem van esős/kanyaros tapasztalatom, a gumi pazar.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
knuckle
aktív tag
konkrétan ezt írta:
"Good Year csoport nem rossz de én sajátnak nem tenném"
illetve mikor említettem neki, hogy ADAC tesztben az első 3-ban van, akkor ezt:
"Ami az adacon van az nem szlovén gyártás ....(sava gyár)"
Ettől függetlenül úgy gondolom, a Dunlop nem lenne rossz választás, de meghallgatom mit ajánl pontosan.
"...ki korpa közé keveredik, az beleesett a moslékosvödörbe..."
-
veterán
válasz EQMontoya #8462 üzenetére
+Qru
Akkor ebben nem értünk egyet biztos sznob vagyok, de előbb vennék Hankookot, mint Toyot. Hozzáteszem utóbbiak közül egyikkel sincs személyes tapasztalatom.
Szerk: csak semmi flame... , jut eszembe Ti japánautósok vagytok, így már érthető a Toyo a részetekről. Az nem az én világom
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Terepre és autópályára van a gumi.Csörlő is fent van.Aszfalton esőben csúszik mint állat és hangos is.Kemény keverék.Meg terepjáró méret,mert Hiluxra van......Szerintem senki nem rakna fel egy ilyet a saját kocsijára
Egy hilux belefér,mert jó autó.Itthon amúgy is 2 Ford van.Ennyi belefér -
Deathunter79
tag
Szerintem is inkább Toyo, mint Hankook. Sokan nem is ismerik a Toyo gumikat, mert nem nagyon vannak róla tesztek (miért nem tudom) pedig első osztályú gumik.
-
nagyúr
A 1191-es dot szam mit jelent?
-
Sziasztok!
Van egy kis problémám, talán van ilyesmiben tapasztalatotok. A sztori úgy kezdődött, hogy bevállaltam egy 1500 km-es túrát oda vissza Ausztriában, úgy, hogy 5-en ültünk a kocsiban. Mint utólag kiderült, ez nem azért nem volt jó ötlet, mert hátul kényelmetlen volt, annyi embernek (Alfa 147), hanem mert úgy lenyomták a kocsit, hogy hátul 1 centi volt a dob meg a gumi között. Sajnos így már kisebb bukkanókon is felkoppant a lengéscsillapító a véghelyzetig, néha elég csúnyán. Plusz a hátsó kerék is bele-beleért a dobba. Mondjuk ahogy néztem azért nagy kárt nem csinált, mert a filcet súrolta meg kicsit, az oldalán látszott kicsit a súrolásnyom, de szerintem a gumiban lényegében nem tett kárt.
Valami másban azonban igen. Odafelé nem volt különösebb gond, de hazafelé jöttünk, amikor elkezdtem érezni, hogy olyan furán ráz 110 felett, először nem is tudtam, hogy az út vagy a kerék lehet. Aztán csak úgy éreztem, hogy a kerék lesz. Megálltam, meghúztam a kerékcsavarokat, a jobb hátsón egész sokat tudtam fordítani, kb 135 fokot. Azt hittem, hogy kilazult és ez lesz a baj, (nemrég tetettem bele mozgókúpos csavarokat a felnibe). De ahogy elindultam és felgyorsultam, megmaradt a rázás.
Ezt szeretném kérdezni, hogy ez szerintetek mi lehet? Még abban sem vagyok biztos, hogy honnan jött, de szerintem a hátsó kerekektől (vagy legalább az egyiktől). Ha elértem a 110-et, akkor így elkezdett rázni, mint a hülye, azonnal vissza is lassítottam, ki ne essen a kerék alólam. Úgy éreztem, hogy oldalra ráz, mintha tényleg nem lenne meghúzva rajta a csavar és el tudna mozdulni oldalra. Holnap viszem futóműveshez, csak ilyen előzetes véleményre lennék kíváncsi, hogy ezek alapján valakinek van-e valami tippe vagy tapasztalt-e már hasonlót? -
EQMontoya
veterán
válasz HussarF #8476 üzenetére
Nézesd meg gumisnál a kerekeidet, ha pl. valamelyiken van egy púp, az okozhat ilyesmit.
Futóműben nem nagyon tud semmi elmenni úgy, hogy rázzon, max félrehúzna, szóval valamelyik keréknél lesz a gond.Egyébként az nem normális, hogy 5 embernél felkoppan a gátló és beleér a gumi a bódébe. Vágott rugód van, vagy mi a fene? Ez még tisztességes keménységű ültetőrugó mellett sem kellene, hogy előforduljon.
Same rules apply!
-
Ivan15
senior tag
válasz HussarF #8476 üzenetére
a lengescsillapito csinal ilyet akkor amikor rossz pl. kifolyik belöle az olaj, ill. a gaz. Ilyenkor csak a rugo csillapit es nincs összehuzva rendesen a lengescsillapitoval. Aminek az az eredm. (rugo nincs összehuzva) hogy egyenetlensegekkor ill egy bizonyos seb. tartomanyban (alatta felette nem!) pattog a kerek az uton a folyamatosan vegallasban levö rugo miatt. Es amikor pattog az egyik oldal elrantja a kocsit jobbra/balra. Veszelyes. Es az hogy 5 ember alatt földig leült az alfa szinten arra enged köv, hogy vmi a futomüvel nem kerek
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
Pattognia azért nem kellene ennyire önmagában egy döglött gátlótól, ha nincs valami komoly excenteresség a forgásban, akkor nincs, ami beindítsa a pattogást.
TaaT: nagyobb kerék önmagában játszhat, viszont a rugóutat nem befolyásolja: az nem önmagában nem okozhat felkoppanást.
Same rules apply!
-
válasz EQMontoya #8478 üzenetére
Valami nem gyári felni van rajta, de szerintem nem az a gáz. De szerintem sem normális, hogy beleültek 4-en (3 hátul, egy anyósülés, plusz a cuccok a csomagtartóban, de azok együtt tették ki szerintem egy fél ember súlyát) és a kerék meg a kasztni közé a kisujjamat alig tudtam bedugni. Nyilvánvalóan valami szétment a futómű környékén, mert utána már akkor is csinálta, mikor egyedül ültem benne. Holnap első dolgom elvinni egy gumis/futóműveshez.
-
EQMontoya
veterán
És abban a bizonyos tartományban mi okozna olyan rezgést, ami erősebb, mint a rugónak (amúgy kicsi, de létező) a csillapítási tényeőzje?
A gátló ugye azért van, hogy lényegesen növelje a rugó csillapítását. De valamennyi amúgy is van, csak gátló nélkül mondjuk hetet pattanna a kerék az úton egy kátyú után. Ha tudnánk olyan rugót gyártani, ami abszolút nem csillapít, akkor bizony a veszteségmentes energiatárolásért (aka. örökmozgó) Nóbel-díjat kapnánk.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
válasz HussarF #8483 üzenetére
Pedig sajnos előferdül.. Fabiaban is volt ilyen nálam. Egyszerűen nem erre van tervezve még ha papíron meg is felel. Bár ahogy írod, utána már terhelés nélkül is csinálta. TaaT jót javasolt, lehet hogy gumipogi és csillapító is cserés.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Ivan15
senior tag
válasz EQMontoya #8485 üzenetére
az okozza, hogy a rugo nem összehuzott, tehat lengescsillapito allapotban -, hanem tartosan kiengedett/kinyomott allapotbol veszi fel az uthibakat alulrol. Ez igy nem csillapit, hanem pattogast okoz es elrantja az autot. A proba egyszerü, egyebkent: bele kell menni egy melyedesbe kanalis, lefolyo stb. kb 60-al ha attol bepattog a futomü lesz a hibas nem a gumi.
Ezt csak a kerdesre, a masodik feleben nincs/sincs ellenvelemeny[ Szerkesztve ]
-
Na elvittem a gumishoz, végülis a probléma az 5x100-as felnire lesz visszavezethető. Cserélni akartam egyébként is, de csak ősz felé, mert mostanában elég sokat költöttem akocsira és úgy voltam vele, hogy egy fél évet kihúzok ezzel is. De így akkor inkább nem. Csak most akkor meg kell csinálnom a házifeladatot és megnézni, hogy milyen felni mehet rá. Ezzel az ET számmal nem vagyok teljesen tisztában. Mostani 35-ös. Akkor ezután is 35-öset nézzek, vagy ez mástól is függ?
Meg hogy a szélesség után írt "J" jelzésnek mekkora jelentősége van? -
EQMontoya
veterán
válasz HussarF #8489 üzenetére
Szerintem nézz utána neten, esetleg kérdezz rá alfás fórumon, hogy mi a gyári méret, és hasonló paraméterekkel próbálj keresni.
Ugyanakkor ha nem tegnapra kell, én javasolnék beszerezni bontottan, akármilyen fos állapotban egy rá való gyári alu szettet.
Nyugodtan lehet sómarta szar, 30-35 guriga körül felújítanak gyakorlatilag újra egy szett felnit görgőzéssel, homokszórással, fényezéssel.
Én is 35-ért vettem egy garnitura 17"-os gyári Lexus felnit nem szép állapotban, így végeredményként 65-ben állt meg a teljesen újnak tűnő gyári szett. És a gyári pontosan illeszkedik a futómű geometriájához, nem fog belelógni semmibe, nem kell szopni tehermentesítőkkel, stb, stb.Same rules apply!
-
A gépkönyvben nem találtam meg, de most felmerült egy másik megoldás fórumokat olvasgatva. Nem lehet, hogy csak a központosító gyűrűt kéne cserélni? Ahogy megemelte a gumis a kocsit és megforgatta a hátsó kereket, az úgy forgott, hogy látszott, hogy nem a közepénél van a tengely. Mondtam neki, hogy legalább a csavarokat vegyük ki és húzza be újra. Utána egyből sokkal jobban nézett ki. Nem tűnt úgy, mintha a helyzet magaslatán lenne a fazon. Lehet inkább máshoz kéne vinnem.
-
Zozzant
addikt
válasz HussarF #8492 üzenetére
A csavaroknak nem feladata forgástengelyen tartani a kereket, olyan felni kell aminek a középfurat mérete megegyezik a kerékagy felfekvő felületének méretével, ezt el lehet érni központosító, tehermentesítő gyűrűvel is. Egyébként az első kátyú vagy döccenő után már nem lesz középpontban és "ütni" fog.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
-
válasz Deathunter79 #8496 üzenetére
Nagyban segítené a dolgom, hogyha tudnám, hogy egyáltalán hogy kell kinéznie, de hát valahol el kell kezdeni. Netes képek alapján hátha látok rajta majd valamit.
Új hozzászólás Aktív témák
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hobby elektronika
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Politika
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban