-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dethroner
veterán
válasz Dluinet #5050 üzenetére
Nagyjából másfél hete nézem a márkákat, webboltokat, de van még mindig homályos folt
Ebben a méretben megéri venni prémium márkát, megérhet darabonként 4-5 ezret egy gazdaságosabb márkához képest, ad valami plusz, vagy csak a márkajelzést fizetném meg?
Vagy 4 vadiúj téligumival nagyot nem hibázhatok, ha a már említett márkákból választanék?
Van olyan gumi amit kerüljek, annak ellenére hogy neves, népszerű márka?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
nagyúr
válasz dethroner #5051 üzenetére
ebben a méretben Barum polaris 3 verhetetlen ár/érték arányban
a prémium gumik sem bírálják felül a fizikát, a névtelenek meg néha még a nyári gumikat is alulmúlják
Akár milyen jó téli gumit veszel vezess óvatosan, ebben a méretben a jégen mindegyik tehetetlen, olyan mint a korcsolya= vékony
165mm nagyon keskeny, az esélytelenek nyugalmával állnak neki a gumigyártók is ebben a szélességben, nem véletlen a Nokian mintaváltása sem
az első próbák iszonyat jók lesznek az új gumival, de ez miatt ne vezessél bátrabban
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
neduddki
nagyúr
-
nagyúr
válasz #81556480 #5055 üzenetére
Csak az a kérdés, hogy mihez képest olyan jó, és hogy egy szezonban hány napot szeretne a hóban menni. Gondolom 5-10 nap maximum, a 180 napból.
A többi tulajdonságáról nem beszélve.
Ebben a méretben pár ezer forinttal többért majdnem tökéletes gumit kap."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
addikt
Megjott a gumi.De nem vagyok megnyugodva.
UG 8 csak E és E a besorolása az mindegy?Én C-et néztem ki.Meg 2012 évjáratú.Ezektől még jó lesz?
Igaz csak 165/70/13. -
nagyúr
válasz grabber #5059 üzenetére
szerintem kár ezen izgulni, mert olyan matricát raknak fel a gyártok amilyent marketingesek mondanak
idén lehet C-t mondtak, hogy többet adjanak el
senki nem vonja felelősségre őket a címkék miattlehet hogy a te címkéd a valódi képességét mutatja a guminak, a C hazugság lenne
gondolj arra, hogy ha a többi gumira igazat írnának a te méretedben, akkor repkednének az F és a G besorolások, úgy meg nehéz gumit eladni, így viszont a Goodyear is hazudni kényszerül ha eladni akar[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
addikt
Nem nagyon érdekelt a matrica,de egy C és E kategória között csak kell valami különbségnek lennie?Mert ha nincs,akkor ennyire komolytalan az egész.Mindenképp jó gumit akarok rá vagy a legjobbat
Most egy régi barum van rajta,így vettük a kocsit.Ettől csak jobb lehet,ma biztos felkerül rá -
#81556480
törölt tag
válasz Dluinet #5056 üzenetére
Ez jogos, nem erőltetem rá senkire, csak egy nagyon pozitív véleményem van a gumiról.
Elsősorban az ár érték arányt figyelembe véve
( nem akarom természetesen a felső kategóriás gumiknál jobbnak titulálni)Előtte volt jó minőségű debica téligumi (nem tudom a tipust) volt az autón. aminek nem volt olyan mély mintája és sokkal rosszabbul viselkedett a nagy hóban mint ez.
Ugyan ezt el tudom mondani 60 ezer forintos michelin gumiról ( ez 15ös méretben, valami noname tipus ) hogy a mintája miat,t lehet más közegben jobb de nagy hóban rettentően jól eltalálták ezt az ék alakú mintát. Hozzá teszem hogy 13-as ban , nagyobban lehet hogy nincs ilyen jó. De ezt én nagyon ajánlom.
Akinek 13-as gumi van a kocsiján arról tudom feltételezni, hogy nem nagy autó, nem száguldozik, stb..Volt matador mp 55 is, az szintén nem volt ilyen jó.
Azért is írom ezt a véleményt, mert erről a gumiról szóló tesztek többnyire nagy méretben készültek. És lehet ez a titka hogy kicsi a kerék, keskeny a gumi. itt érvényesül.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz #81556480 #5064 üzenetére
itt vannak magánvélemények
a kingstar-ral nem találkoztam olyan olcsón, mint ahogy írtad, én nem sokat gondolkodnék, hogy 9700Ft kingstar vagy Barum 11200 Ft
7k-ért nem tudom honnan szereztetek kingstart, de annyit bőven megér, az árához képest nagyon jó.Az is igaz, hogy amikor én tanultam vezetni, akkor még nem volt téligumi, mégis eljártunk egész télen.
Azokhoz a gumikhoz képest egy KingStar maga a mennyország.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
addikt
válasz neduddki #5060 üzenetére
Nagyon baba
Kanyarban nagyon tapad Kidőlök az ülésből,és a felfüggesztés is behajlik.Eddig csúszott a Kumho(ez volt rajta,elöző tulaj)
Centirozva nem ráz a kormány.
Egyenesben,állóra fékezve,nem tudtam megcsúsztatni a gumit rendes forgalomban.
Kormányzás,mintha szervó lenne beszerelve.Kanyrarban mindig túltekertem emiatt.Még szoknom kell -
e=mc²
őstag
Sziasztok!
Nem igazan ertek a gumi/felni temahoz ezert kerdeznek:
Lehet-e eltero meretet hasznalni elol-hatul? Jelenleg van 185/65R15 noname negy evszakos szettem, ami cserere szorulna (hasznalt auto vasarlasbol jott). Ezen kivul van 2db Firestone Winterhawk 2 185/60R15 meretben. (regi kocsirol)
Mindenkeppen vennek uj teligumikat, es azon gondolkoztam, hogy meg lehet-e azt csinalni, hogy hatulra menne a jelenlegi lemezfelnin a hasznalt 185/60 Firestone, elore pedig mar az auto meretehez passzolo 185/65 os uj mondjuk Winterhawk 3-as, esetleg Continental Wintercontact.4db-ot jelenleg 2 dolog miatt nem szivesen vennek: penz (dupla ar ugye,), valamint van ket eleg jol hasznalhato abroncsom. (Winterhawk 2)
Hosszabb tavu cel (jovore esetleg ket ev mulva) pedig a hatsokat is lecserelnem megfelelo meretre.
Koszi, udv,
Ambulimax Provider
-
nagyúr
Fékezésnél vagy kanyarodáskor ne induljon el a hátulja,
Az első kereket tudod kormányozni.
Ha nem lehet elindulni, mert a hajtott kereken rosszabb gumi van, akkor jobb otthon maradni.
Ha dombon kell felmenni, akkor a hajtott kerékre hólánc kell.Ez a méretkülönbség nagy, de még tűrésen belül van.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz #81556480 #5071 üzenetére
Azt hogy hátulra kell rakni a jobb gumit, azt nem én találtam ki, és nem hit kéréde.
Egyszerűen közlekedésbiztonsági szakemberek sok-sok szimulációja és éles próbája alapján tisztán látszik, hogy minden esetben hátra kell rakni a jobb minőségű gumit."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz #81556480 #5073 üzenetére
előre rakva kisebb lenne a fékút, első kerék meghajtásnál könnyebben állna ki a havas parkolóból stb stb.
De nedves fékezéskor egyszerűen keresztbe állna az autóde egy jó ESP-vel és ABS-szel felszerelt autónál ezek a hátrányok el is tűnnének, csak a vezető ne rángassa a kormányt fékezés közben, ilyen esetben talán saját felelősségre mehet
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
#81556480
törölt tag
válasz Dluinet #5074 üzenetére
Mind a kettőnek megvan az előnye és hátsánya, gondolom ezt számítgatták az okosok és így dobta ki a matek: Jobb gumit hátra.
Én azt szoktam hogy ha van 4 új gumi, egy év alatt elöl jobban megkopik, következő tavasszal az a kettő hátra kerül, így ezzel a váltogatással nagyjából 3-4 év alatt egyszerre ér véget a 4 gumi.
Lehet hogy ez rosz, nemtudom.
Másik meg hogy hóban jobbnak találom az elsőkerék kormányozhatóságát, mivel a fékezés miatti megcsúszást rábízom az abs-re.Ezek egyéni vélemények, de a lényeg:
Mindig vezessünk az út és látási viszonyoknak megfelelően
-
nagyúr
válasz #81556480 #5075 üzenetére
a kopottság miatti csere az más tészta, mivel ha időben cserélgetik, akkor közel egyenlően kopnak, így tovább használhatóak
a kerék blokkolásának megakadályozása az ABS a felelős
az autó megpördüléséért az ESP a felelős, amit például hátra rakott sokkal rosszabb gumi okozESP nélküli autóba továbbra sem raknék hátra sokkal rosszabb gumit
ESP test video, először ESP nélkül láthatod, majd bekapcsolva
ABS végig működik"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
deicide
veterán
válasz #81556480 #5075 üzenetére
Ez a gumikopás biztos használatfüggő is gondolom, az F astramon most cseréltettem le a 2006-ban vásárolt bridgestone téli gumit, de csak mert már öreg volt, a profilmélysége szinte még a gyári volt, úgy, hogy 2011 óta, azaz közel 3 éve nem volt levéve a felniről, télen-nyáron azzal mentem, a 40 fokban is (szumma kb 80k km-t). Persze a legtöbbet autópályán és főúton, városban igen keveset és szinte sosem fékeztem hirtelen. Szóval nagypapis óvatossággal több szezont is túlélhet egy minőségi gumi. Persze ehhez olyan vezetési stílus is kell, pl sokszor jöttem haza úgy estefelé Budaörsről Sukoróra, hogy a fékre szinte nem is léptem, csak motorfék.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
nagyúr
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
e=mc²
őstag
Ne felejtsuk el, hogy elore nem nyari lesz, hanem ott is teli!
A vegszot ugyis a gumis mondja majd meg.Koszi!
Ambulimax Provider
-
addikt
Én előre raktam a jobbat,mert lejtőn faluból kijőve,mindig megcsúszott a kocsi nedves burkolaton,ha lendületesebben mentem.
Nálam a kanyarodás és fékút a legfontosabb,kevésbé fogok kifarolni vele remélhetőleg.Apukámnak tavaly sikerült,de nem lett nagy baj.
Kinek mi a fontos.Én inkább töröm a régi saját kocsimat,mint belecsússzak másvalakibe vagy...
-
deicide
veterán
Egyébként érdemes már most felrakatni a téliket, mikor a jövő hétre 16-18 fokot is jósolnak nappalra? Éjszaka viszont fagyhat is, ahogy reggel már ma is csak 1 fok volt.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
neduddki
nagyúr
válasz deicide #5081 üzenetére
HI!
otobil sokeve nyomja hogy egy jo nyari gummedli meg 0 fokon is leglab uj teljesit meg vizen is min a teli a dontes a Tijed:- )
udv
neduddki
mod: mellelseg teli gumin eddig meg csk a kioreedett nem elkopott
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
deicide
veterán
válasz neduddki #5082 üzenetére
Végül is úgy vagyok vele, hogy ha az F astra-n kibírta a 40 fokot a téli, akkor a 18 fok annyira nem lesz megterhelő kopás szempontjából és ilyenkor legalább nem kell sokat várni a szerelésre. Meg ki tudja meddig lesz akciós a Bridgestone.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
dethroner
veterán
ADAC teszt mennyire tükrözi a valóságot?
Mondjuk az hogy lehet hogy ugyanaz a gumi, ugyanabban a méretben két különböző ADAC teszt során teljesen más értékeket és értékelést kap?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
#81556480
törölt tag
sava eskimo?
Vélemény ? ( inkább tapasztalat ) -
nagyúr
-
#81556480
törölt tag
2009 év végi gumik,15" 175/65 Sava eskimo s3!!
210km/h..5mmes,nincs félrekopva,egyenletes gumik,ápoltak,jó állapotban. 16eft/4db..megéri?
Tavaly nem volt téligumim, ez annál csak jobb lehet
-
dethroner
veterán
válasz Dluinet #5086 üzenetére
De épp ezt mondom, hogy ugyanaz a méret. Ajánlom figyelmetekbe megnézni az ADAC 2013-as és 2010-es téligumitesztjét, 225/45 R17 H méretben. Mindkét tesztben szerepel a Michelin Alpin A4 és a Fulda Kristall Control HP. És teljesen eltérő pontokat kapnak a két teszt során
Van itt pár gumi és a hozzá tartozó árak. Érdemes ennyiért mondjuk prémium márkát vennii, vagy nem jobbak annyival mint mondjuk a Sava, Barum, Nokian vagy Fulda? Vagy van még más említésre méltó a képeken?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Dluinet #5091 üzenetére
Megváltoztak a körülmények? A száraz út már nem száraz, vagy a jég már nem csúszik? Vagy ezt csak úgy benyögted, mert akkor egy szmájlit dobj utána hogy értsem a viccet! De hogy a rosszsebbe változhat meg egy teszt körülmény? Ha meg egy adott gumi változik, akkor azt a gyártó mindenképp valamilyen plusz jelzés formájában feltüntetné szerintem. Így azonban azt kell tanulságként levonnom hogy ami az egyik évben 2x2=4, az a másik évben akár 5 is lehet, ahogy az érdekük kívánja
A linkből meg kimaradt a kettőspont, de amúgy egy nagy semmit ér. Se egy ajánlott gyártó, se egy javaslat. Csak hogy vezetési stílushoz, meg útvonalhoz megfelelő gumit válasszunk, Nesze semmi, fogd meg jól[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
nagyúr
válasz dethroner #5092 üzenetére
például a levegő és az út hőmérséklete más a hegyekben, sőt még a teszt ideje alatt is változik, nem ugyan olyan mint az egyik vagy a másik gumi tesztelése közben
simán meglehet 8-10°C különbség más évben készült teszt között
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
GumisPeter
senior tag
válasz Dluinet #5076 üzenetére
ABS ESP inkább ront a helyzeten mint javít...gyakorlat nélkülieknek a csodát jelentik ezek a 3 betüs feliratok, amugy hóban rosszabb, mint a fapados verdák.
esőben, szárazon hasznos, de télen inkább hátrány...[ Szerkesztve ]
Gumik Felnik Adás-Vétel ***0630-326-3600 *** SmartCar 1025 Bp Kapy út 33.
-
Bozso68
senior tag
válasz GumisPeter #5096 üzenetére
Peti!
Bridgestone Blizzak LM-80 EVO-ról Chevy Captiván mi a véleményed? 215/70R16
Köszi:Zsolt
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz GumisPeter #5096 üzenetére
akkor szerinted melyik jobb, miben, ebben a méretben 175/70 R13::
eco kategori
Sava Eskimo S3 +
Barum Polaris 3Prémium kategória:
ContiWinterContact TS 780
GoodYear Ultra Grip 8"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000