Új hozzászólás Aktív témák

  • klepto

    addikt

    Sziasztok!
    Az új Daciamra szeretnék gumikat. Még nincs meg a kocsi, ezért nyilatkozni nem tudok arról, hogy milyen nyári gumi van rajta, de már gondolkozom azon, hogy mi legyen a nyár végén, mennyi pénzt szánjak a dologra, és mi lenne a legjobb megoldás.
    Az autóval átlag évi 8ezer km-et megyek. Volt már ettől több kb. 12-13e km, de az utóbbi 2-3 évben ez a jellemző. A kocsit nyáron jellemzően nem használom 8-20h között a legnagyobb melegben, mivel szezonális vendéglátásban dolgozom. Ha nyáron napközben kocsiba szálok, akkor az csak árúbeszerzés lehet városon belül, és max. 20 perc amit vezetek. Télen hóban szintén nem megyek az autóval, mivel ahol lakom nagyon kevés a parkolóhely, és ha abból a hó még elvesz párat, akkor lehetetlen parkolót találni a környéken. Télen csak olvadásnál ülök autóba, amikor mások is elkezdenek mozogni, és több parkoló szabadul fel. Télen szintén nem megyek ki a városból. Legtöbbet tavasszal és ősszel használom az autót, ebben az időszakban jellemzően hoszabb utakra is megyek.
    Nos ehez keresek gumit. Én a legkézenfekvőbb megoldásnak egy 4 évszakost tartanék, de sok az ellenérv, és mindenki magából indul ki. Akiket kérdeztem, mintha meg sem hallották volna, hogy mikor és, hogy használom az autót. Tudom, a kocsin lesz 4 új nyári gumi, és ehez egyszerűbb lenne venni 4 téli garniturát; de: vagy veszek 4 abroncsot is, és a dög melegben az erkélyen tartom a télit, és a dög hidegben a nyárit, vagy a gumisnál tárolom felni nélkül. Ha veszek még 4 felni, az kb. 30-35k lenne, ha a gumisnál évente 2x cseréltetem és ott tároltatom, az cserénként kerekenként 690.-Ft, plusz a tárolási díj 500.-Ft fél vére.
    A legolcsóbb téli gumi 185/65R15 méretben 12k.
    Ha 4 évszakosat veszek és azt egyszer felszereltetem (és a nyárit be is számolnák, vagy bizibe átvennék, ami jó esélyel elmegy, mert elég széria méret), akkor egy olcsó 4 évszakos szintén 12k, de már lehet jó 4 évszakosat kapni 15-20k-ért is.
    Ha így számolom, akkor egy téli szett 48,000.-Ft+évenként 9520.-Ft szerelés/tárolás
    Vagy téli szett + felni kb. 80,000.-Ft (és tárolás a szabadban, vagy a fenti költség)
    Vagy az álltalam kinézett 4 évszakos Matador gumi Bővebben: link kb. 62,000.-Ft - a gyári abroncs kb. 25,000.-Ft vagyis ténylegesen kb. 37,000.-Ft
    Ebben kérnék tőletek tanácsot, hogy mit tegyek, mit vegyek, melyik verzió lenne a legoptimálisabb és a legkölcsékhatékonyabb az én gépjárműhasználati szokásaim szerint?

    Ha magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)

Új hozzászólás Aktív témák