Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tylerddd
veterán
válasz kunberci #23798 üzenetére
Úgy van, a nyári a 17-es szürke felnin van, a téli garnitúrát meg kompletten vettem megint lemezfelnivel. Csak valamiért úgy érzem jobban nézne ki más színű felnivel. Aztán lehet marad ez, lehet, h ha többször látom majd, akkor megtetszik. Gyakorlatilag akkor láttam csak a szürkével, amikor megérkezett és bementem lecsekkolni. Gondoltam érdeklődöm itt addig
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
kunberci
senior tag
válasz tylerddd #23806 üzenetére
Most már értem, akkor te megvetted a gyári yokohama szettet. Az elején kellett volna máshogy variálni, most már én hagynám, ahogy van, de ha van felesleges 224 akkor hajrá.
-TPMS szelep átrakás, gumi csere? Minek!!!!!!!!!
Össz-vissz 230-ból megse lennél.[ Szerkesztve ]
-
-
kunberci
senior tag
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #23811 üzenetére
Nincs, megszokás, sorry ha bántotta a szemed.
kunberci: nyilván plusz egy szett felnivel más is lehet a választás, de most már nem adnak.
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
Sziasztok
Elkezdtem nézegetni a felniket a kocsimhoz (Yaris), de a helyek nagy részén nem találok, ahol meg esetleg van ott pl. a felni szélessége nagyobb a gyári értéknél.
Most ilyen gumi felni páros van rajta175/65 R15 a gumi a felni pedig 5Jx15 ET 39 4x100
Tényleg ennyire nehéz ilyen méretű alufelnit találni a kocsira, vagy pedig ha kicsit nagyobb a felni szélessége vagy ET szám, az még nem baj?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
tylerddd
veterán
válasz kunberci #23809 üzenetére
Variálni max. úgy lehetett volna, h csak gumit veszek és rárakatom az alufelnire, amivel alapból adták. Én azt hittem, h télivel fogom kapni, de kiderült, h minden esetben nyári+alufelni kombóval kapod a kocsit.
Ezen kívül én mindenképp két garnitúrát akartam, a Swiftnél csak egy lemezfelnis volt, rohadt macera volt állandóan fel-le rakatni évente kétszer. A négyévszakosról engem a gumistól kezdve, ismerősökig mindeni lebeszélt, így ez nem is volt opció.
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
Kornel
veterán
válasz kunberci #23815 üzenetére
Kinek a pap, kinek a papné.
Hétvégén 15 fokban jó volt egyébként a téli?tylerddd: nyilván a gumis lebeszél róla, neki az a legjobb, ha a gyári felnin cserélgeted a 2 szett gumit...
Egyébként nem rég volt itt erről szó, keress vissza.
A Totalcar csinált egy elég sokrétű összehasonlítást nemrég: [link]
[ Szerkesztve ]
-
kunberci
senior tag
válasz jozsi252 #23816 üzenetére
Nekem ugyanilyen kell a Suzuki swift-hez annyi módosítással, hogy az ET az 40. A kezelési könyvben nekem max 6 coll széles felni mehet rá. Én ezt választottam.
Középfurat nálam 54.1 Fontos volt nálam, hogy központosító gyűrű ne kelljen.
Ezt találtam én is a gyárihoz legközelebbinek.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz tylerddd #23817 üzenetére
A gumistól kezdve, ismerősökig milyen négyévszakosról beszéltek le és ki, melyiket próbálta? Én is ódzkodtam a teljes szezonos gumiktól, de eddig kellemesen csalódtam (CC+). Szerintem, ha jót, bevált mintát vesz belőle az ember és nem takarítatlan, havas országúton kell heteken/hónapokon keresztül menni folyamatosan egy szezonon belül, akkor nem rossz választás.
Egyébként érdekességképpen én is kikértem a gumis véleményét, mikor feltette. Szerinte van akinek nagyon bejött, de volt olyan is, akinek nagyon nem. Száraz teljesítményét és vízelvezetését tekintve dicsérte a CC+-ot, de azért javasolta, hogy síelni ne ezzel menjek.
[ Szerkesztve ]
-
kunberci
senior tag
válasz jozsi252 #23822 üzenetére
Szűkek a lehetőségek, olyat nem fogsz találni, ami minden paraméterében megegyezik a gyárival. Ugyanezek a paraméterek kellettek volna nekem is az ET szám 1mm-es eltérésével. Ennél közelebbi paraméterű felnit nem fogsz találni a gyári kivételével. Az ET pár mm-es eltérése nem jelent olyan nagy gondot.
Én is a gyárival leg kompatibilisebbet szerettem volna venni.
Nálam az volt a fő szempont, hogy ne kelljen központosító gyűrű.
Ehhez pl: kell
175/65 R15 guminál a fél collal szélesebb felnin jobban kisimul a gumi, az ET pár mm-es eltérésétől nem kell parázni.[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz BigBlackDog #23820 üzenetére
A gumistól kezdve, ismerősökig milyen négyévszakosról beszéltek le és ki, melyiket próbálta?
A 10 millió futball szövetségi kapitány országában akad azért elég sok fotelszakértő, ami nem is baj, csak hát a guglival sincsenek közeli barátságban, így csípőből tüzelnek okosságokat.
Mi meg legalább megnéztünk jó sok tesztet, aztán arra jutottunk, hogy itteni viszonylatban a 4 évszakos gumi ideális választás lehet.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
kunberci
senior tag
válasz jozsi252 #23822 üzenetére
Fél collal szélesebb felni a gyárihoz képest 6mm-rel beljebb és 6mm-rel kijjebb lesz, azért növeli az ET számot 6mm-rel (a felni felfogatását), hogy a felni külső széle ugyanott maradjon, mint a gyári. Azonban befelé kevés hely van a felni növelésének, ellenben kifelé jóval több.
Az én esetemben is 35-45 közötti ET szám is megfelel. Tehát pár mm eltérés megengedett. -
Kornel
veterán
válasz forceberg #23824 üzenetére
A bátrabbak már tesztelték is
Főnökömtől is mit hallgatok, amikor mondom neki, hogy a napi 30-50 km-t futó furgonokra rakjunk négyévszakost, egy csomó pénzt megspórolható az évi kétszeri gumicserén, illetve az elöregedés miatt kidobott abroncsokon (volt már rá példa). Persze hasból nyomja, hogy #azszarsemmiresejo.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Vajon miért érzem úgy, hogy itthon - főleg Budapesten - sok ilyen lesz kihelyezve?
[link] -
addikt
válasz rob210 #23828 üzenetére
A videó szerint ez a közelmúltban történt autóval elkövetett terrorcselekmények ellen lenne. A betontömbök helyett. De aztán a végén hozzá teszi ,hogy a bunkó parkoló autósok ellen is használható. Ami viszont baromság.
(#23828) rob210 : Oké, mondjuk az autós ne álljon oda félig belógva az iskolaudvarra. És ha egy mentő, tűzoltó akarna odaállni? Szűk utcában ha szeretnénk elengedni a mentőt, de ilyen szarok vannak a járdán? Vagy akár a mentő kénytelen kikerülni valamit? Baromság a dolog.
[ Szerkesztve ]
a dog may just be a couple chapters in your life, but you're their whole book
-
rob210
nagyúr
válasz Kornel #23829 üzenetére
Ez teljesen igaz tehát abban egyet értünk, hogy nem csak a szabályozással kéne utolérni európát, hanem a "lehetőségekkel" is. De vannak olyan helyek ahol igen is ki lehetne tenni.
Ahova a mentő se megy, de az okos autós, azta oda pont befér a vas.
Igen valóban belvárosban nem alkalmaznám én se, de rengeteg zölövezeti rész van amit tönkretesznek az autósok.Renault power
-
veterán
válasz kunberci #23825 üzenetére
Azt néztem kalkulátorba hogy 5J ET39 & 5.5J ET45 annyiba különbözik hogy a külső nem változik, viszont a belső része 12mm-el beljebb van.
Ami linkeltél pl. ahhoz kellene központosító gyűrű, de ha lehet megpróbálnám kihagyni, de egyelőre elég nehéz ügy lesz. Végső esetben megkérdezem a Toyotat hogy mennyi lenne náluk 1 szett felni, mert igazából gyári amivel lehet kapni a Yarist nagyon bejön nekem.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz kunberci #23834 üzenetére
+ nyomásmérő szenzor. Na majd meglátom milyen árat dobnak. Aztán lehet hogy nem szarakodok, erre a fos utakra jó lesz acélfelni is.
Sajnos elég borzalmas állapotba vannak az utak, és 1-2x sikerült a sötétbe megtalálnom nagyobb kátyúkat, ilyenkor azért összeteszem a kezem hogy /65 a gumi, nem pedig jóval kisebb.iPhone 13 Pro Max
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kunberci #23812 üzenetére
Hát hiába nincs használatban, az elem benne akkor is merül sajnos, folyamatosan adja a jelet akkor is ha nincs használatban az adott kerék.
Én is inkább 4 évszakos gumira váltottam részben a TPMS miatt, részben meg azért mert úgy sem megyek vele nagy hóban sehova.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kunberci #23837 üzenetére
Az enyém 2010 év végi és még a gyári TPMS van benne. Bár tartok tőle, hogy már nem húzza olyan sokáig, azt olvastam, hogy kb 6-7 év a várható élettartamuk a jó minőségűeknek.
A második szett gumit koptatom (az első a gyári szerelésű Bridgestone Potenza volt), most Michelin CC van fent. A gumis nem csinált semmi extrát csak nem tépte ki izomból a szelepet amikor leszerelte a régi gumit. Simán levette a felniről a kopott gumit és felrakta az újat, centrír és gurultam vidáman tovább.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
cOxeR
Ármester
Sziasztok,
Eagle F1 assimetric 3-ról tapasztalat?
Csendes, jól tapadó gumit keresek. (nyárit)
225/40R18 és 255/35R18
A méret miatt sok gumi kiesik...
Esetleg Dunlop sport maxx rt
Köszi![ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
az említetteken felül a Michelin Pilot Sport 4-et dicsérik még azok közül, ami ebben a méretben kapható. milyen gépcsodának van ilyen elbaltázott méretű hátsó gumija?
ha 10%-nál kisebb az árkülönbözet, akkor a michelint venném, [OFF(]utána ha lehetne kapni, akkor bridgestone), utána dunlop, végül goodyear. -
veterán
Most cserélem a 4 mm-es Dunlop Sport Maxx RT-t, mert nem túl acélos a tapadása.
(Nem kizárt, hogy ebben közrejátszik az adott gumi VW homológ mivolta (VW1), és inkább a gördülési ellenállásra gyúrtak rá a homologizáció során.)Mi ez, M3?
Esetleg még Continental PremiumContact 6, azt csendesnek írják.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Köszi!
Z4 ezért keresek csendesebb gumit.
A Goodyear meg a Dunlop van árban alul, aztán a Conti meg a Michelin, szettenként már 30-40k többlet.
Hangban a két olcsóbbat írják jobbnak, amúgy mind kb ugyanaz a besorolás, kopásban viszont nagy a különbség, F1, PS4, majd CPC6 (bár ezek a tesztekkel szkeptikus vagyok) -
-
cOxeR
Ármester
Azért szerintem ez nem teljesen így van.
Ezek egyike se játszik, mert mind majdnem annyi mint pl az Eagle F1, akkor meg már azt, vagy akkor tényleg nagyon elmegyek olcsóba Conti másolat (Haida) és akkor az a fele árban, és akkor nem zavar, hogy egy szezon alatt letekerem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest