Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • NYPD

    aktív tag

    válasz CactuS #80848 üzenetére

    Nem a konkrét fejlesztésre gondoltam, hanem az azt megelőző dolgokra mint pl forgatókönyv, story írás, karakterek, játékmenet, helyszín feltérképezése/fotózás, anyaggyűjtés ilyenek. Szerintem a VC borítékolható, logikusnak is mondanám talán, mert az az egyetlen rész amelyik nem kapott "felújított" verziót. Liberty City, SA pipa, már csak az hiányzik. Egy irdatlan nagy éghajlatváltozós mapot, évszakokkal én is adnék.

  • negyven2

    veterán

    válasz CactuS #80848 üzenetére

    Nem, nem volt hivatalos közlemény arról, hogy jelen generációs konzolokra nem fejlesztenek új GTA (VI) epizódot. Maximum annyi letehet, hogy mikor rákérdeztek, akkor annyi volt a válasz, hogy jelenleg nincs semmi bejelenti valójuk, vagy a "nem áll fejlesztés alatt", azt jelenti, hogy nem beszélhetnek róla. Ne feledjük azt, hogy a Rockstar Games azért azért azon kevés fejlesztőkhöz tartoznak ahol nagyon szeretnek titkolózni és ezt nagyon jól is teszik. RDR2 esetében is egy térkép szivárog ki még korábbról, de az se vették komolyan sokan (pont azért mert mellé rengeteg, nemcsak simán kamugyanús, de eleve nevetséges dolgok jöttek
    szivárogtak ki.

    Ettől függetlenül az várható volt, hogy jelen generációra egy GTA kaliberű játékot nem érdemes már lefejleszteti (leginkább a gyenge Jaguar CPU magok miatt). Ugye a GTA V, bár nagyszerű játék lett, de aki odafigyel az láthatja, hogy alapvetően a játék cél platformja (fő fejlesztési) egy olyan konzolgeneráció volt amiben pl. 512MB RAM volt (360-an esetén 512 DDR3-böl gazdálkodott a rendszer a játék, és a GPU, PS3 esetén pedig csak 256MB XDR volt a rendszer+játéknak és külön volt 256 GDDR3 a GPU-nak). A teljes HDD-röl való futtatás, meg mindkettő gép esetén részben opcionális volt (ajánlott is volt úgy futtatni, hogy egy része telepítve volt, egy része lemezről ment. Itt volt olyan nyilatkozat, hogy mikor 2015-ben leálltak az Online támogatásával, hogy pont a kevés RAM miatt nem támogatták tovább a játékot (nem bírták az akkor bevezetésre kerülő Free Mode alapú játékmódokat)

    Jelen generációnál, bár RAM-ból már sokkal többet használhatnak a játékok (Xbox One/PS4 esetén a 8GB-ból olyan 5-5.5GB használhatnak a játékok), de sajnos CPU részen ott van a a már megjelenéskor gyengének számító Jaguar alapú SoC. És bár kihoztak pl. egy alap konzolokon is nagyon jól kinéző RDR2-őt, de ott, egy erdős, havas, gyéren beépített terültetekkel operáló játékban azért annyi mindent, CPU oldalon nem igazán kell számolni. Szemben egy járművekkel, emberekkel zsúfolt, folyamatosan mozgásban lévő nagyvárossal és környékével.

    Szerencsére a következő generációban kettő korlátozó tényezőt megszüntetnek, mert mind a CPU, de legfőképpen az SSD beépítésével, hatalmas szabadságot kapnak a fejlesztők, pl. egy nagyon komplex, forgalmas, élethő város lemodellezése esetében is.

    És bár igaz, hogy 2014-ben nem volt még hivatalos infó arról, mi lesz a következő PS/Xbox-ban, de a távlati konzolos fejlesztések döntő részében úgy kezdik el a fejlesztést, hogy tippelnek, hogy mi lesz majd benne. Felvázolnak egy ötletet, hogy mit szeretnének megcsinálni, ahhoz párhuzamosan, hogy kb. 2020-ra mi lehet a standard konzol hardver, és ezekből kezdik el a tervezést. Ezen megoldások egyébként sok esetben láthatóak a játékiparban.
    Főleg mikor ezeket korán kezdik el promotálni. Pl. az Ubisoft generációváltáskor fiaskói, hogy a Watch_Dogs, vagy a The Divison sokkal jobban nézet ki és működött a korai előzeteseken, mint ahogy végül megjelent. Vagyis a korai bemutatók, azt mutatták, hogy mit szerettének kihozni az adott hardverból, amit meg megkaptunk az azt, hogy végül mit sikerült.
    Ez egyébként a Rockstar Games-nél is így van, de ők nem adnak ki annyi előzetest mint a többi cég. Elég megnézni a első egy-két előzetest, pl. a GTA V/RDR2 esetén. Mert bár a grafika minősége azért javult, viszont a környezet komplexitásán (pl. a világban elhelyezkedő, tárgyak összetettsége, menyisége csökkent, és így picit kihaltabbak tűnik az előzetesekhez képest).

    Az ingyen GTA V esetében pedig plusz bevételre nem biztos, hogy számítani kéne (Shark Card), mert alapvetően PC-re akik a 3000 Ft /10$ körüli összeget sajnálták rá, azok nem biztos hogy nekiállnak majd plusz pénzt költeni. Ráadásul kis érdekesség, hogy azt a két heten átívelő időszak alatt is amikor ingyen volt Epic Game Store-on, a játék akkor is bent volt a Top 10-es eladási lista második, illetve 4-ik helyen, ugye itt főleg a konzolos lemezes eladások miatt volt ez.

    Ami pedig a következő GTA helyszín, időszakáról való találgatásokról szól, én nem hiszem, hogy Vice City és, vagy 80-as évek évek lennének. Egész egyszerűen nincs benne akkora potenciál, ami egy másik GTAO-t hozna létre. A jelenkori helyszínek, kulturális szempontból nincs akkora jelentősége, mint pl New York-nak, vagy Los Angeles-nek, a 80-as éveket meg egyrészt már ellőtték a Vice City-vel, másrészt pedig a közel 40 évvel ezelőtti világ esetén kisebb pl. a technológiai lehetőségek száma.
    Nosztalgiára építeni meg nagyon veszélyes dolog. A RDO is ezért szenved az online terén, mert az eladott példányok arányaihoz képest nagyon kevesen játszanak az Online részével (ezt úgy értem, hogy pl a 130 millióban elkelt GTAO esetében mondjuk a játékosok 30%-a játszik az online-al akkor pl a RDO esetében az eladott 31 millióból kb. jó ha az 5%-a).

    De egy sztereotip példával élve: a 11 éves Pistikének jobban bejön az, hogy ha tankkal, repülő motorral szétlőheti az egész várost, miközben a rádióból valami tucatrap szól, minthogy a lósz*rós prérin lovagolva virágot szedjen. És itt a 11 éves Pistike nem mint korosztályt értem, hanem a vásárló közönség döntő részének a felfogását.

    "Zombies can’t swim. Famously underutilised anti-zombie measure. Walking Dead would have been over in one series if Rick Grimes had used his brain and gone to the Everglades."

Új hozzászólás Aktív témák