-
GAMEPOD.hu
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #52946 üzenetére
Ezt a fasságot hol lehet elolvasni? Csak hogy tudjam, hogy véletlenül se tévedjek oda...
-
cucka
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #52959 üzenetére
A metronóm használatát javaslom.
-
cucka
addikt
válasz Smiley #52963 üzenetére
Lassítva gyakorolni hasznos, de nem ebben az esetben.
Ha nincs meg a zene tempója, és magának a szólónak a belső ritmusa, akkor hiába lassítod le.
Ha nem hallod, hogy az ütem közepén már a következő akkordra játszol, és nem b*ssza a füled, hogy nem passzolnak a hangok, akkor lassabb tempóban sem fogod hallani.A lassú tempó azért kell, hogy a játékhoz szükséges mozgásokat rögzítsd, mert akkor fogod tudni gyorsan eljátszani.
A metronóm meg azért kell, hogy a mozgások, amiket rögzítesz, azok tempóban legyenek. -
-
cucka
addikt
-
cucka
addikt
válasz benedekco #53011 üzenetére
Persze a wikipédia mindent is meg kell említsen, mint hatást. De azért hadd vitatkozzak vele.
Amit ma rock és metál zenének hívunk, az mind a 60-as és korai 70-es években gyökerezik. Cream, Led Zeppelin, Rolling Stones, The Who, Black Sabbath. Ezeknél indult.
És ami ezekben közös, az pont az, hogy a blues és az r&b volt a fő hatásuk, ezekből a hatásokból alkották meg a műfajt.
Szóval ennek a műfajnak nincs sok köze se a countryhoz, se az Elvis Presley féle rock and rollhoz, se a gospelhez, meg a többi felsorolthoz. Azokat az amerikaiak találták fel. Azt, amit mi rockzenének hívunk, azt meg a britek.
-
cucka
addikt
válasz benedekco #53026 üzenetére
Műszakilag ugyanaz a kettő, nyugodtan lehet a fender beállítási útmutatóját használni a squierhez is.
A squier strat az egy stratocaster, minden paraméterében. Nem egy stratocaster-másolat, és nem stratocaster-jellegű gitár.
Kidolgozásban, anyagminőségben persze van különbség köztük. De működésben és méretezésben ugyanaz a kettő, az alkatrészek többsége is csereszabatos a squier és a fender között. -
cucka
addikt
válasz emiki6 #53070 üzenetére
Javaslom, legalább nézz meg pár youtube videót a helyes kéztartásról, vagy még inkább vegyél 1-2 órát tanártól.
A basszusgitáron vastagak a húrok és hosszú a menzúra, szóval elég könnyen tudsz vele szerezni egy jó kis ínhüvelygyulladást.A cél, hogy minél kevesebb fizikai munkával tudj játszani. Ha megnézed a profikat, azt látod, mint ha játék közben nem csinálnának semmit.
-
cucka
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #53072 üzenetére
Annyira azért nem bonyolult, amit Steve Harris játszik.
Viszont ha megpróbálod utána csinálni, akkor kb. a negyedik percnél azt fogod érzni, hogy leszakad a jobb kezed a folyamatos galoppozástól, és hát akkor még egy számot sem játszottál végig.A trükkje, hogy minimális erővel pengeti a húrokat, így spórol az energiával.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #53079 üzenetére
A nem bonyolultat úgy értem, hogy ha a zenében egy D akkord van, akkor Steve Harris szinte biztosan egy D power chord-ot fog így vagy úgy kipengetni.
Szóval amit csinál az nem igazán bonyolult, viszont eljátszani rohadt fárasztó (fiatalon is, nem hogy 70 évesen), és nagyon oda kell figyelj a technikára.
Amúgy őt tiszelet övezi mindenhol, bár szerintem az is közrejátszik, hogy ő a főnök a zenekarban, ezért náluk mindig rohadt hangos a basszusgitár a mixben, plusz úgy is van megírva a zene, hogy fontos szerepe legyen benne Harrisnek.
(Utóbbi heavy metálban nem jellemző, igazából basszusgitár szempontjából a metál egy nagyon egysíkú műfaj. Kivételek persze vannak, pl. Steve Harris)[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz emiki6 #53081 üzenetére
Pont erre akartam célozni. A bal kezednél minimális erőkifejtéssel le kell tudd fogni a húrt. És nagyon nem is kell szétterpeszteni az ujjaidat.
Ha nagyon szupinált helyzetben van a kézfejed, akkor jó eséllyel rossz a kéztartásod, vagy nincs elég magasan a gitár nyaka. Ha érzed, hogy feszülnek az izületek és az inak a kezedben, akkor javítani kell a tartáson.Jobb kéz az más tészta, igazából az végzi az érdemi munkát, ott lehet finoman és agresszíven is játszani.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz emiki6 #53086 üzenetére
Nyilván felfele néz a tenyered, de nem a tenyered tartja a hangszer nyakának a súlyát. És figyelj rá, hogy ne legyen feszültség a csuklóban meg egyéb izületekben.
A kezed méretén filózni meg fasság.
Pino Palladino egy két méteres fickó lapát tenyérrel és iszonyú hosszú pókláb-szerű ujjakkal, és a világ egyik legjobb basszusgitárosa,.
Victor Wooten egy alacsony fickó gyerek méretű kézzel, mini-virsli kinézetű ujjakkal, és a világ egyik legjobb basszusgitárosa.
Szóval hidd el, nem ez számít. -
cucka
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #53211 üzenetére
Rack szekrénynek hívják. Azért jó, mert szabványos méretű és minden bele van csavarozva, szóval szállításnál nem fog sérülni.
Talán láttál már szervert rack szekrényben, na ez ugyanaz.És igen, van benne egy Axe FX, ami egy multieffekt, az csinálja a gitárhangot, az erősítő és ládaszimulációt.
És ez nem sok cucc, azért tűnik soknak, mert mindenből legalább kettő van benne. Ha az egyik elromlik, így tudnak váltani a backupra.
Általában előre beállított hangzások vannak. Váltani közöttük lábkapcsolóval (ott a videóban a rackben látod a lábkapcsoló központi egységét) vagy takjelre előre programozottan lehet, attól függ, melyik zenekar.
-
cucka
addikt
válasz MATEO6600 #53222 üzenetére
1. klasszikus gitár pozíció, ahogy előttem is írták
2. figyelj oda a bal könyöködre, próbáld eltartani a testedtől, esetleg kicsit előrefele. Ezzel tudod változtatni a szöget, amiben a bal csuklód meghajlik.Sajnos látványra így nem leszel annyira cool, mint Hetfield. Cserébe adsz esélyt az izületeidnek/szalagjaidnak, hogy meggyógyuljanak, de legalábbis ne okozz még nagyobb kárt bennük.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #53234 üzenetére
A "harmonic" az magyarul üveghang.
A pinch harmonic, amikor a jobb kezeddel rögtön a pengetés után hozzáérsz egy kicsit a húrhoz, ezáltal üveghangot képezel.
Azért van, hogy visítson a gitár. Nem hallottál még Panterát vagy Zakk Wylde-ot? Amikor játék közben 1-1 hang visítva szólal meg, na ez az.Nézzél meg egy tutorialt róla, mert nem fogsz rájönni magadtól. És első próbálkozásra tuti nem fog kijönni, ezt gyakorolni kell. Számít a mozdulat és az is, hogy hol csinálod a húron.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #53254 üzenetére
Nem a húrmagasság a probléma, hanem hogy elhal az egyik húron a hang.
Lehet, hogy beleér a húr valamibe, azért történik. Lehet hogy a húr rossz, cserélni kell.
És olyan is van, hogy maga a gitár teste elnyel bizonyos frekvenciákat. Azt fogod hallani, hogy mindenhol jól szól, kivéve 1 helyen, ahol elhal a hang, nem szól megfelelően. Ez szopóka, amivel lehet próbálkozni, hogy a gitár fejének súlyát megváltoztatni.
-
cucka
addikt
válasz FockeWulf #53459 üzenetére
Abszolut nem értek egyet.
A gitárgyártáshoz nem minimális befektetés kell, hanem rohadt nagy.
A fa szárítását nem a természet végzi, hanem egy alacsony páratartalmú raktárban kell tartani a fát hónapokig-évekig, addig fizeted a raktárat és áll a pénzed a faanyagban.
Kivágni CNC géppel vágják ki, de utána kézzel kell az egészet lecsiszolni.
A lakkozás sem filléres művelet, mert lakkozás után szárítani kell, lehetőleg egy pormentes, kontrollált páratartalmú helyen, és utána pedig polírozni, szintén kézzel.A gitárgyártás eszköz és emberi munkaerő igényes.
Egy pár cipő sem csak egy darab bőr meg egy gumitalp.
Egy lakóház sem csak tégla meg festék. -
cucka
addikt
A cnc gép az remek dolog, de a gitárkészítés egy kis részét tudja automatizálni.
Kicsit olyan, mint ha házépítésnél lenne egy gép, ami az emberi munkaerő helyett automatán rakosgatja a téglákat és felépíti a falakat. Ami nagyon jó, csak hát a falak felhúzása az a teljes költség és munkaigény 15%-a. A maradék 85%-ot attól még ugyanúgy meg kell csinálni.
#53475Goose-T
Igen, de az is költség, mert kell hozzá gép, ami áramot fogyaszt, stb.
Szóval az továbbra sem igaz, hogy a fa szárítását ingyen elvégzi a természet.
A mostani "roasted maple" őrület is ezért van alapvetően, így olcsóbb jó minőségű száraz fát létrehozni.
Amúgy ez egy modern probléma, egyszerűen az ültetvényen termesztett, gyors növekedésre kényszerített fák faanyaga szar minőségű. Szemléltető kép ami többet mond ezer szónál: [link][ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz FockeWulf #53479 üzenetére
A gitár nem egy bonyolult eszköz. Ami bonyolult, hogy ennyi pénzért le tudd gyártani.
Ha bemész a boltba és veszel 120 ezerért egy olcsó ibanez gitárt, akkor azt a gitárt az ibanez indonéz gyára le kell tudja gyártani úgy kb. 30 ezer forintos költségen. Amiben benne vannak az alkatrészek, a fák, a cnc gép, az összes manuális munka, a munkabérek, a helyi adók, a villanyszámla, a befektetés és a hitelek, és hát valószínűleg még pénzt is szeretnének keresni vele.Na ez a nagy dolog.
-
cucka
addikt
Ezeket a ragasztott nyak körüli legendákat már sok helyen olvastam, nem tudom, ki találta ki őket.
Az összes akusztikus húros hangszernek ragasztott nyaka van. A legolcsóbb tüzifa dobozgitárnak is.
Valaki látta, hogy a Gibson gitárok drágák és jók, és azoknak ragasztott nyakuk van, gondolom innen jön ez a legenda, hogy a ragasztott nyak valamiféle minőségi mérce.Fun fact - egy rendesen megcsinált, szorosan illeszkedő csavarozott nyakat sokkal nehezebb megcsinálni, mint két fát adott szögben összeragasztani egy sablon segítségével.
#53490espista
Az összes sorozatgyártású gitárt betanított munkások rakják össze. Igen, a milliós Gibsont is. Ettől sorozatgyártásúak. -
cucka
addikt
Namost a Gibson azért csinálta olyanra a Les Paul nyakát, mert egy az egyben átvették azt, ahogy az akusztikus gitárok nyakát rögzítik. Ami ugye nagyon hasonló ahhoz, ahogy az összes akusztikus hangszer (hegedűk, csellók stb) nyakát rögzítették a testhez úgy a reneszánsz kor óta.
Szóval maradjunk annyiban, hogy a Gibson lóf*szt se talált fel. Voltak innovációik, de ez pont nem az. Az egyetlen cég, ahol feltaláltak valamit ezen a téren, az a Fender volt a csavarozott nyakkal.
Ezek amiket írsz, nem tudom, milyen fantázia birodalomból származnak. Két darab fát összeragasztani egy hangszerben azt a reneszánsz kor óta csináljuk, nem tudom, milyen varázslatos tulajdonságokat képzelsz bele, de hidd el, ezek nem léteznek.
Az, hogy milyen könnyű elérni a felső bundokat, az nem a nyak rögzítésétől függ, hanem attól, hogy hol csatlakozik a nyak a testhez és milyen a test formája.
Ja még egy apróság - a Gibsont nem szabadalmak védik, hanem védjegyek. A test és a fej formája van védjegyoltalom alatt. Egy les paul gitáron nincs semmilyen műszaki megoldás szabadalmi oltalom alatt, és ha valamikor volt is, az már réges rég lejárt.
Ezért van az, hogy kb. minden cég készít les paul stílusú gitárt, de a test és a fej formáján apró módosításkat kell csináljanak.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz FockeWulf #53502 üzenetére
Újabb fun fact - a "modern" ragasztó, amivel a két fát összeragasztják, az sokkal szilárdabb, mint maga a faanyag. Ezért sem látsz soha olyat, hogy egy gitárnyak a ragasztásnál törik le.
Szóval nem szükséges a szoros nyakzseb. Ha túl szoros, nem is tudod rendesen összeragasztani, mert kell hely a ragasztó rétegnek. Ha van rés, azt a folyékony ragasztó úgyis ki fogja tölteni.
Ugyanígy, igazából a csavarozott nyaknál sem szokott kiszakadni a nyak, még akkor sem, ha nem szoros a nyakzseb. Az inkább egy minőségi mérce, hogy mennyire volt igényes a gitár készítője.És hadd előzzem meg a többi legendát a különleges és drága mahagóni fáról (ami annyira különleges és drága, hogy bútorokat csináltak belőle), meg a roppant különleges Titebond ragasztóról, amit a Gibson használ (amit annyira különleges, hogy amerikában ez a standard faragasztó, minden barkácsboltban megveheted fillérekért).
Az a helyzet a gibsonnal, hogy nem csak gitárokat gyártanak, de legendákat és bullshitet is.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Azt senki nem fogja tudni megmondani, hogy egy gitárgyár mennyiért veszi a faanyagot, mert üzleti titok.
Ami biztos, hogy egy Fender gitárt olcsóbb legyártani, mint egy Les Paul-t, igazából Leo Fender nagy innovációja az volt, hogy feltalálta, hogyan lehet olcsón futószalagon elektromos gitárt gyártani. Például ezek miatt:
- párhuzamosan tudják a nyakat és a testet gyártani, ha valamelyik selejt, nem megy az egész gitár a kukába
- egy fender gitár nyakát egy darab fából ki lehet vágni, a gibson nyak legalább 2 darabból van, amit össze kell ragasztani
- a binding elég munkaigényes, ki kell marni a csatornát és kézzel beragasztani a műanyag szalagot
- a gibson nitrocellulóz lakkot használ, ami drágább, nehezebb vele dolgozni és nagyon lassan szárad
- a gibson gitár hátának és előlapjának általában más a színe, ilyenkor maszkolni kell és 2 menetben fényezni. ugyanez van a fejnél, az eleje fekete, a háta vörös, akkor az 2 festési fázis, maszkolni kell és a 2 lépés között várni amíg a lassan száradó nitró megköt eléggé
- a juhar fedlapot ketté kell vágni, fel kell ragasztani és ki kell faragni. egy fenderen a kontúrokat egyszerű csiszolószalaggal meg lehet csinálni
- a legtöbb gibson áttetsző lakkot kap, tehát minőségibb, válogatottabb faanyagot kell használni, különösen a fedlaphoz
- egyszerűen több fa kell egy gibsonba, és több fát kell összeragasztani a testhez
- a gibson fején a grafika egy berakás, a fenderen általában egy matrica
- egy fenderen az elektronikát könnyű külön soron összerakni, majd egyszerűen becsavarozni a gitárba. a gibson ennél munkaigényesebbSzóval ezek miatt drága egy les paul-t legyártani. Nem azért, mert a nyak beragasztása akkora munka lenne a csavarozáshoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #53521 üzenetére
Érdekelt, hogyan csinálják, megnéztem pár videót erről. A többire rájösz magadtól, pl. hogy ha két festett felület egy vonalban találkozik, akkor azt nem tudod egy menetben lefesteni, maszkolni kell.
Ugyanígy bár senki se mondta, azért nem nehéz rájönni arra, hogy a klasszikus fender gitárokon a sunburst festés miért fekete a gitár széleinél - hogy ne legyen olyan feltűnő, hogy több darabból van a gitár teste.
A nyak azért van két darabból, mert a Gibson gitár feje szögben áll. Fogják a hosszú fadarabot, amiből a nyak lesz, kettévágják szögben, az egyik darabot megfordítják és újra összeragasztják. Így jön létre az a szög, amiben a nyak és a fej találkozik.
A Fender gitár feje párhuzamos a nyakkal, ott nem kell ezt megjátszani, 1 darab fából ki lehet faragni az egészet.
-
cucka
addikt
[link] itt van egy kép az internetről, ha nem lett volna érthető.
A felső az egy fender gitár nyaka. 1 darab fából ki lehet faragni viszonylag kevés veszteséggel.
Az alsó egy gibson gitár nyaka. Ugyanúgy 1 darab fából van, kevés veszteséggel, de szögben elvágták, elforgatták, és összeragasztották. Ettől fog a gitár feje szögben állni.
A középső kép az, hogy milyen lenne ragasztás nélkül gibson gitár nyakat faragni. Elpocsékolsz egy csomó fát, és a szálirányból látszik, hogy strukturálisan gyenge lesz a gitár feje.
-
cucka
addikt
A tökéletes azt takarja, hogy te hallgatóként soha a büdös életben nem fogod megmondani a különbséget.
A legtöbb zenekar már most full digitális cuccal koncertezik, és egyből mindenki észrevette a minőségromlást. Ja nem, pont ugyanúgy szól.#53550X2N
Elvileg ezek a vox fejhallgató cuccok fullos használható hangot adnak ki magukból, erősítő + láda szimulációval.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz arnyekxxx #53553 üzenetére
A zenészek a szemükkel hallanak, ez köztudott.
De most komolyan, vannak műszaki problémák, kihívások, amelyeket régen drága eszközökkel lehetett megoldani, de mára már lényegében megszűntek problémának lenni.
Pl. a jó minőségű mozgókép egy probléma volt a VHS korszakban, ma már nem az.
A jó minőségű hang is probléma volt a bakelitek és a magnókazetták idejében, ma már nem az.
Na ugyanúgy a gitárhang is egy probléma volt akkor, amikor kellett hozzá venni egy erősítőt 3 havi fizetésért, és akkor kaptál 1 fajta hangot, majd vehettél másik erősítőt egy másik hangért. Ma már ez egy nem létező probléma. -
cucka
addikt
A Vox ketyere és a kombó előnye, hogy bedugod és szól.
Tehát az idődet gitározással fogod eltölteni, nem a pluginek nyomkodásával meg a DAW szoftver kattintgatásával.
Ugyanez a bajom a multieffektekkel is kezdőknek. Egy multieffektben van tizenhat féle torzító aminek az összes paraméterét tekergetni tudod, és ez pontosan nulla mértékben fog ahhoz hozzájárulni, hogy jobban megtanulj játszani a hangszeren.[ Szerkesztve ]
-
-
cucka
addikt
A másik jelentősebb előnye, hogy nem romlik el, csökken az emberi hibázás lehetősége, és hogy nem annyira érzékeny az elektromágneses zajra.
Ahogy már írtam, 20 kamionnyi cuccal járnak. Mekkora spórolás már, hogy két gitárládával kevesebbet kell felvigyenek a road-ok.
Angus Young meg szép lasssan 80 éves, és kb. 60 éve ugyanazon a cuccon játssza ugyanazt a zenét. Ne tőle várd már el a hűde nagy nyitottságot az újdonságok irányába.
A SunnO))) koncertnek pedig a lényege az a hatás, amit a csutkára tekert erősítők és ládák kiváltanak az emberi idegrendszerből. Ezért kell kurva hangos legyen, ezért kell bele az össszes zaj és tökéletlenség, ami a csöves erősítők sajátja. És ezért nevezték el a zenekarukat egy erősítőről.
Most érted, 15 másodpercenként belepenget egyet a gitárba, ha ezt a dolgot kiveszed a zenéjükből, nem marad ott semmi .[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #53596 üzenetére
A gerjedést nem az erősítő okozza, nem kell lemodellezni.
A hangszóróból kijövő hanghullámok gerjesztik a húrokat (rosszabb esetben a pickupot vagy a gitár testét), így jön létre a feedback loop.
Bár a tippem, hogy valaki valahol kitalált már megoldást arra, hogy hogyan lehet ezt digitálisan létrehozni egy csendes színpadon fülmonitorral.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Amúgy ha jól értem, az az állításod, hogy a szobában jobban szól 412-es Marshall stack, mint egy pc-s modellezés egy pc-s hangszórón hallgatva?
Hát tökre meglepő, sose gondoltam volna .Az felmerült már, hogy a 412-es láda és a hangerő okozza a különbséget, nem pedig a rossz minőségű erősítő-szimuláció?
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
A fejet le tudod modellezni, kb. megkülönböztethetetlen minőségben, mert az egy bemenő elektromos jel alapján létrejövő kimenő elektromos jel.
A bemikrofonozott ládát is le tudod modellezni, mert ott is elektromos jelből jön létre elektromos jel.Amit nem tudsz lemodellezni, az a hangerő, mert az nem egy elektromos jel, hanem egy élmény, amit átélsz.
Ezért nem fogod tudni soha az otthoni hifin átélni azt az élményt, amikor egy nagyszínpadon megszólal egy koncert.Ugyanaz van, mint a versenyautó vagy repülőgép szimulátoroknál. Tökéletesen ki lehet számolni minden paramétert, de azt az érzést nem tudod szoftveresen előidézni, amikor 3-4-5 g oldalgyorsulással veszed be a kanyart.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Amire te gondolsz mondjuk egy Kemper, ami ugyanarra jó, mint egy gitárerősítő.
Youtubeon van róla egy csomó videó, lényegében ugyanúgy szól, mint az eredeti csöves erősítő, amit leprofiloztak vele, AB teszten kb. senki se mondja meg a különbséget.Pontosan azt csinálja, hogy rádugod a valódi erősítőt, és megnézi, milyen bemenetre milyen kimenetet kapsz, ebből csinál egy profilt, és ezt fogja reprodukálni neked.
(A különbség, hogy nem egy valamilyen elképzelt erősítőt modellez le, hanem a te erősítődet "méri meg", és azt reprodukálja)
A másik - hát én sok ember fülében bízok, hogy hallja a különbséget a japán feszültség stabilizátor és a sima között. De a 80 éves Agnus Young, aki egész életét csutkára tekert erősítők mellett töltötte, na az ő hallásában nem bíznék vakon .
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz AndyN84 #53682 üzenetére
Volt régen Marshall fülesem. Jól nézett ki, amúgy szar volt.
Cipőt a cipőboltból, fejhallgatót a fejhallgató gyártótól.#53686Ctrl+Alt~Del
Egy 80 ohmos füles már igényli a külön erősítőt, egy sima füles kimenet nem biztos, hogy meg tudja hajtani, szóval halk lesz.
A DT770-esből létezik 32 ohmos változat, pont ezért.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz bigrob #54143 üzenetére
Sikerült borszakértői mélységekbe eljutni.
A "szaturált" hang azt jelenti, hogy a jel torzítva és kompresszálva van. Ami pont nem jellemző az aktív EMG pickupokra.
Pickup pedig úgy tudja befolyásolni a sustain-t, ha kompresszál, aminek a mellékhatása, hogy csökken a dinamikatartományod, ami egy pickupnál pont nem kívánatos tulajdonság.
-
cucka
addikt
válasz bigrob #54153 üzenetére
Hát bocs, belőlem egy gitár pickup ilyen heves érzelmeket nem vált ki. Ez a téma bőven túl van lihegve, szerintem egyáltalán nem lényegi kérdés.
Inkább ismeretterjesztő jellegű hozzászólás volt, azok a szavak hogy "túlszaturált" meg "sustain" azok nem egy érzetet jelentenek, hanem konkrét, mérhető tulajdonságok.
Ha már EMG. A hifis steril hangzást a konstrukció adja - ezek nagyon alacsony jelszintű pickupok előerősítővel, hogy a kimeneti jelszint normális legyen. Emiatt több a magas hang, szélesebb a spektrum, "hifisnek" érzed a hangot. Amúgy az EMG gyárt vagy 30 fajta hangszedőt, nem mindegyik szól ugyanúgy.
A Fishman teljesen más tészta, azok nem hagyományos hangszedők, nincs bennük rézdrót tekercs.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #54159 üzenetére
Nem szedtem szét ilyet, de az a tippem, hogy ez látványban hasonlít egy hagyományos humbcker-re, de ugyanaz van benne, mint a többi Fluence pickupban.
Amit csináltak, hogy rézdrót tekercs helyett nyomtatott áramkörből csinálnak egy szendvicset, lásd [link] , a közepén a lyukba jönnek a mágnesek.
Elektronikai szempontból itt is van "tekercs", de nem a szokásos tekercselt rézdróttal oldják meg. -
cucka
addikt
válasz espista #54227 üzenetére
Gitárnál nem tudom, de basszusgitárnál az acél és a nikkel húr az két külön műfaj. Más hang, más játékérzet. És semmi köze ahhoz, hogy miből van a bund.
Hamár túl kell okoskodni, inkább fordítva mondanám, acél húr valószínűleg gyorsabban koptatja a nikkel bundokat.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Bittorrent topik
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- OTP Bank topic
- PlayStation 5
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Eladó PlayStation 5(lemezes) 825GB + God of War Ragnarök 1 év garancia + RDR2
- HP Color Laser 150a
- Galaxy Watch 4 classic BT ezüst, 46 mm (SM-R890)
- Xbox 360 TELJESKÖRŰ szerviz/adásvétel-joystick,tápegység,olvasófej,alaplap,javítás,modd-adásvétel
- Corsair VENGEANCE RGB PRO 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CMW16GX4M2D3600C18
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen