Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jerry311

    nagyúr

    válasz Digital #61 üzenetére

    Személyautó LPG:
    - ha már felmerült az üzemi hőmérséklet: benzines üzemnél mekkora hő termelődik? Itt inkább a magas vízgőz arány miatti elhasználódásról lehet szó, nem?
    - tíz évente nyomásbróba: az árát tekintve még így is olcsóbb a gázüzem...
    - drága beszerelés: max. 400k HUF többletköltség, egy keveset fogyasztó korszerű dízel sok esetben még így is drágáb, meg a dízel is drágább mint a gáz.
    - volt idő amikor még a dízel tankolás is körülményes volt...
    - olvastam zöldkártya árakat, nem dupla, inkább csak másfélszeres.
    - elméletileg semmilyen mélygarázsba nem mehetnél LPG-s autóval.
    - és igen, télen benzinnel kell indulni, vagy olyan elpárologtatót kell beszerezni amelyik nem(csak) az autó hűtővizével melegíti a gázt.

    Az 1.0-1.2 autókról meg annyit, hogy a teljesítményük nem 10-15%-kal kevesebb, mint amikor a 3.5-ös motorba benzin helyett gázt enged az ember.

  • matyics

    őstag

    válasz Digital #61 üzenetére

    Amiket leírtál a gázautózás hátrányairól az általában igaz. Csak egy dolgot felejtettél ki, de azt nagyon! :)
    Az emberek, akik beszereltetik a gázt az autóikba, azok nem ezekért a hátrányokért teszik. Hanem lehet, hogy az egyetlen, de óriási előnye miatt. Ami az üzemanyagok közötti árkülönbség. Jelenlegi áron számolva a benzin a duplája a gázénak. Kb. 150 ft a különbség 1 literen. Egy olyan kocsi, amelyik tegyük fel 8 litert eszik 100 km-en benzinből, az kb 9-et gázból. 8*300=2400, 9*150= 1350, a különbség tehát 1050 Ft 100 km-en. Ha csak 10000 km-t autózik valaki évente, akkor 105000 Ft-ot spórol az üzemanyagon. De pl. mint én aki 30-40000 km-et megyek ennek a többszörösét. Szvsz ehhez képest elenyészik a + ráfordítások összege. De ha ez sem győz meg valakit arról, hogy megéri a gázt beszereltetni, akkor az járjon továbbra is benyával.

    Ha Isten azt akarta volna, hogy ne maszturbáljunk, akkor rövidebb kezet csinált volna

  • kovasz

    senior tag

    válasz Digital #61 üzenetére


    Autóbusz CNG: Drága hozzá minden,pl. egy tartály ára 6-700k huf (egy buszon 4-8 tartály található)A tartályokban az üzemanyag 200bar nyomáson pihen--> szigorú biztonsági előírások Karambol esetén a tartályokat le kell szerelni,a bennük lévő gázt ki lehet engedni
    (egy töltés a tartályok számától függően 45-90k huf) Speciális műhelyt igényelnek,spéci szikramentes szerszámokkal,laptop stb! Szerelők számár


    1m3 foldgaz annyi energiat tartalmaz mint 1L benzin vagy gazolaj. viszont 1m3 foldhaz valam 40..50ft lehet... agond az vele, hogy mi a pb 10bar-nal mar csepfolyosodik, olcso biztonsagos tartalyban tarolhato addig a metan nem csepfolyosodik, igy ha sok metant akarsz vinni akkor jol ossze kell nyomni. pl 50L-es tartalyba 10m3 metan nyomhato be 200bar nyomassal. ezzel 100..140km-lehet autozni, ami varosi hasznalatra boven eleg. ez egy 60x30x30cm-es tartaly pl konnyubuvar palack.

    mivel 1m3 foldaz 50ft korul van egy atlag auto 7L fogyaszt akkor 100km 7m3x50ft=>350ft-ba kerul. ugyanez benzinnel 7Lx320ft=>2240ft. lehet szamolgatni mi eri meg...

    a nagyobb melegedes abbol adodik, hogy a metannak jobb a kompresszioturese, igy gyakorlatilag dizel motorban is elegetheto ha van gyujtogyertya benne. ilyen az osszes kogeneraciora hasznalt generator. igy a hatasfok is magasabb de a motorhofok is.

Új hozzászólás Aktív témák