-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz sepsi0 #14544 üzenetére
A legjobb tudásom szerint a garancia, mint fogalom, a polgári törvénykönyvben nem szerepel, tehát az, hogy a köznyelvben mit jelent, jelen szempontból mindegy. Ha a jótállási jegyen le van írva, hogy a 24 hónap "garancia" miből épül fel, akkor azt kell figyelembe venni. Ha nincs leírva, akkor értelemszerűen a legkedvezőbb formát kell tekinteni, azaz a jótállást.
Én személy szerint jobban nem szeretnék belemenni ebbe a vitába, mert egyrészt jó párszor lefolyt már ez itt a topikban, másrészt most nincs időm mindennek alaposan utánanézni.
[ Szerkesztve ]
-
sepsi0
őstag
válasz sepsi0 #15615 üzenetére
Még egy közérdekű, mert szoktam itt érdekes dolgokat olvasni... pl a boltnak csak egy évig küldheted, aztán meg neked kell a gyártóhoz.....
"Három (munka)napon belüli reklamáció fogadása, illetőleg szervizhez irányítás
Ismert olyan forgalmazói eljárás is, amelynek keretében arról tájékoztatják a fogyasztókat, hogy minőségi kifogásaikat csak három (munka)napon belül tehetik meg az üzletben (a vállalkozásnál), és ezt követően már csakis a jótállási jegyen/használati útmutatón feltüntetett szervizhez vagy a gyártóhoz fordulhatnak minőségi kifogásaikkal.
A hibás teljesítés miatti – akár szavatosság, akár jótállás alapján fennálló – felelősség az eladó felet, vagyis a forgalmazót terheli. Ebből adódóan a fogyasztó jogosult minden esetben annál a forgalmazónál megtenni minőségi kifogását, akitől a terméket megvásárolta. Még akkor sem lehet (jogszerűen) továbbirányítani őt a szervizhez, ha kötelező jótállás alapján kijavítás iránti igényt kíván bejelenteni.
A Kormányrendelet 5. § (1) bekezdése alapján ugyanakkor a fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti, vagyis, ha ez kedvezőbb számára, a kijavításra irányuló igényét nem csak az eladó félnél jelezheti, tehát a fogyasztót illeti meg e körben a választás joga. Amennyiben cserét, árleszállítást, vagy vételár visszatérítést kíván, úgy az ezek valamelyikére irányuló igénybejelentését viszont minden esetben az eladó féllel, a forgalmazóval kell közölnie. A kijavítás iránti igény kapcsán pedig jogellenes őt ide-oda küldözgetni (üzletből a szervizhez, vagy fordítva)."
Még talán annyi, mielőtt le lennék ugatva... kötelező jótállás egy jogi minimum, nem maximum!
kötelező jótállás (jogilag) = szerződéses jótállás
(#15617) Superhun
Ebben Neked teljesen igazad van!
A garancia/jotállási papir a szerződés az eladó és vevő között és az ebben levő "határidők" az irányadók (minimum 1 év)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Renault, Dacia topik
- EAFC 24
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Dark Souls sorozat
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Politika
- Sorozatok
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- További aktív témák...
- HP Pavilion 27-ca2006nb - ÚJ - 27" All-IN-ONE PC - i5-13400T, 16GB, 1TB SSD, QHD 2k, 350nit
- Dell Optiplex 7070 SFF:Kis tervező/gamer PC:i7 9700, 32GB RAM, 512GB SSD,Quadro P1000,4xmDP+HDMI,Win
- Dell Latitude 7400 - i5 8365u/8GB/256GB Nvme SSD/Windows 11
- Sigma 23mm f/1.4 DC DN (C) Sony E objektív
- Delta 3400RPM 113CFM Ventilátor 12cm / 500+ Raktáron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs