-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #22994 üzenetére
Szia!
Ha 1 év jótállás és +1 év gyári garancia volt az egérhez, akkor semmit sem tehetsz, el kell fogadnod, amit a bolt felajánl.
Ha 2 év jótállást kaptál, akkor meg lehet próbálni kardozni azért, hogy ne csak simán pénzvissza legyen, de ebből nagy eséllyel évekig húzódó per lesz, ergó ez esetben is érdemes elfogadni, amit a bolt felajánl.
Max annyit tehetsz ilyenkor, hogy direktben a gyártóval gariztatsz, de ezzel már elkéstél, mert a boltba vitted, akik ki tudja hova küldték és ki tudja mit csináltak vele... -
4Grider
nagyúr
válasz Vikusz77 #23826 üzenetére
E-mailben is simán elállhatsz, nem kell túlragozni.
Az elállási nyilatkozatból átmásolod az e-mailbe a szövegrészt és megszerkeszted a saját adataiddal. Fontos, hogy fogyasztóként (magánszemélyként) állhatsz el, a nyilatkozatban tehát nem szerepelhet cég, vállalkozó, stb.
Célszerű arról az e-mail címedről küldd el a nyilatkozatot, amin a rendelést megtetted, a nyilatkozatban szerepeljen a rendelés száma, a számla száma, a számlán szereplő vevői adatok (név, lakcím). Ezek bőven elegendőek egy elállási nyilatkozat megtételéhez. -
4Grider
nagyúr
válasz Vikusz77 #23834 üzenetére
Tényleg nem kell túlragozni.
Az elállási nyilatkozatból egyértelműen derüljön ki, hogy ki (fogyasztó neve, címe) és milyen szerződéstől (rendelésszám, számlaszám) kíván elállni. Ennyi. Ha pontosítást akarnak, akkor majd keresnek. A vissza/beszállítás részleteire esetleg rákérdezhetsz a nyilatkozat végén. -
Vikusz77
tag
válasz Vikusz77 #23918 üzenetére
Fejlemény az ügyben:
Elnézést kértek, "technikai probléma" miatt nem utalták vissza nekem a szállítási díjat, pótolni fogják.
Viszont az "utánvét költség" iránti visszatérítési kérésemre ezt írták:"Elállás esetén csak a termék ára és a szállítási díj jár vissza, az utánvét kezelési díj nem. Ez a díj szolgáltatásnak minősül, melyet annak teljesítése után nem lehet visszaigényelni, hiszen a futárnál történő fizetéssel az teljesült."
Kis összegről (499 Ft) van szó, de azért piszkálja a csőrömet, nekem ez az érvelés kicsit furcsa.
Szerintem maga a szállítás is egy szolgáltatás, ami szintén teljesült, az mégis visszajár.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Vikusz77 #23924 üzenetére
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. [link]
Nem igaz amit írnak, vissza kell kapnod az utánvétkezelési díjat is. -
félisten
válasz Vikusz77 #23926 üzenetére
Teljesen mindegy melyik ászf mit ír, mert a kormányrendelet mindenki számára a mérvadó. Abban pedig nincs szó se szállításról külön, se másról. Minden olyan költséget vissza kell téríteniük, amit a vásárlás során te kifizettél.
Ennyi erővel a szállítás is megvalósult, ahogy te is írtad.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Vikusz77 #23928 üzenetére
Egyszer velem is előfordult, hogy az utánvételes szállítási díjat nem utalták vissza. Írtam nekik ezügyben, hivatkozva a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 23. § (1) - es bekezdésére, másnap megérkezett az összeg. Az üzlet csak a vásárló előnyére térhet el a jogszabályi rendelkezésektől.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #23924 üzenetére
Kit terhelnek a postai és banki költségek az indokolás nélküli elállás esetén. Meg kell-e téríteni a vállalkozásnak a szállítás költségeit?
"Amikor a fogyasztó az indokolás nélküli elállás jogával és, akkor őt olyan helyzetbe kell hozni, mintha, a vásárlás nem is történt volna meg. tehát részére visszaját a termékért fizetett vételkáron kívül szállításért vagy ha az adott fizetési módért külön fizetett költség is. A visszaküldés költsége azonban általában a fogyasztót terheli."
[link] -
Vikusz77
tag
válasz Vikusz77 #23934 üzenetére
Megjött a válasz:
Az Ön által említett 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet kitér arra, hogy a szolgáltatásoktól is el lehet állni, ha azok még nem mentek végbe. Jelen esetben az utánvétkezelési díj szolgáltatásnak minősül, hiszen Ön rendeléskor ezt a fizetési módot jelölte meg. Online kártyás és előre utalásos rendelésnél ilyen költséget rendszerünk nem számol fel. Ez alapján ezt a szolgáltatást, miszerint Ön a futárnál szeretne fizetni, az Ön kérésére rögzítettük, melynek van egy díja. Mivel Ön a csomagot átvette és kifizette az utánvét összegét, így a szolgáltatás végbement, tehát ennek a vételétől nem lehet elállni.
Cégünk korábban részt vett egy továbbképzésen, mely főleg a 2021.01.01-től érvényes új jótállási törvényhez kapcsolódik, de ebben a kérdésben is egyértelmű választ kaptunk: a termék ára és a szállítási díj visszajár (ahogy eddig is), de az utánvétkezelési díj nem.Tájékoztattak még a levél végén a jogorvoslati lehetőségekről, illetve mellékeltek egy elutasító jegyzőkönyvet a kifogásomról.
Gondolom, ezzel ők lezártnak tekintik az ügyet.
Írtam még nekik egy választ, amiben arra hegyezem ki a dolgot, hogy a rendelet véleményem szerint, amikor a szolgáltatásokkal kapcsolatos elállásról ír, akkor nem egy áru megvásárlásához kapcsolódó szolgáltatásról rendelkezik, hanem egy olyan vásárlásról, ahol az adásvétel (szerződés) tárgya maga a szolgáltatás.
A rendeletből az alábbiakat beidéztem még nekik ennek alátámasztására.:
"29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogáta) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;"
Sok reakcióra nem számítok már, talán utánajárok a dolognak, mert kíváncsi vagyok, hogy kinek is van igaza.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Vikusz77 #23959 üzenetére
Mese habbal. Te nem egy külön szolgáltatásra szerződtél, ahogy írod is, hanem egy termékre, annak megvásárlására. Az utánvétkezelési díj, pedig ahhoz kapcsolódik, ahogy a szállítás is, márpedig azokra itt a rendelet részlete: [link]
Ha igaz lenne bármi abból amit írnak, akkor a szállítási költséget miért is kellene visszafizetni? Ennyi erővel az is egy szolgáltatás, hiszen be is mehetnél érte.
Cégünk korábban részt vett egy továbbképzésen, mely főleg a 2021.01.01-től érvényes új jótállási törvényhez kapcsolódik,
Ennek megint mi köze ehhez?
Olyan esetekben nem köteles visszatéríteni plusz szolgáltatást, ha például expressz kiszállítást kér a vásárló. Vagy például az oázis computernél kérsz monitor kalibrálást. Csak hát játszanak a szavakkal és elbizonytalanítják az embert.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH
- Üzletből, gyártói garanciával, Lenovo Yoga Slim 7 Pro, i5/16GBRAM/512GBSSD/14,1" 2,8K OLED
- Realme GT Neo2 5G 256GB
- M.2 2280 256GB SSD-k eladók Ingyen posta
- DELL WD15 Type-C Fekete +130W Töltő Ingyen szállítás