-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vikusz77
tag
Sziasztok!
Egy egeret garanciáztatok a Media Marktnál.
Két év garancia volt rá, nem sokkal a vége előtt döglött be.
Most írtak, hogy nem gazdaságos a javítása, fáradjak be a boltba.
Kérdésem, hogy én vagy a bolt joga eldönteni, hogy kapok egy új terméket vagy visszafizetik az árát.
Jelenleg is árusítják ezt az egeret, de most 12 ezer Ft helyett már kb. a duplájába kerül.
Ezért szeretnék a pénz helyett, ha lehet egy másik egeret kapni.
Csak nem tudom, hogy ezt kinek a joga eldönteni.Előre is kösz a segítséget!
-
Vikusz77
tag
Sziasztok!
Egy Bosch elektromos szerszámot szeretnék magánszemélyként felregisztrálni a gyártó oldalán, hogy így legyen + 2 év garanciám rá.
A kérdés, hogy a "vásárlás napja" dátumaként a termék átvételének napját (csomagautomatából vettem át) vagy a weben történő megrendelés napját kell beírnom a netes felületen?
Nekem az átvétel napja tűnik a jó megoldásnak, de gondoltam biztos, ami biztos megkérdezem a tájékozottabbaktól.
Üdv,
Viktor -
Vikusz77
tag
Sziasztok!
Vettem egy hűtőszekrényt, a hangját zavarónak találom, ezért szeretnék élni a 14 napos elállással, és visszaküldeni a webshopnak. (Sajnos ez 10 ezer forintomba fog fájni, de mindegy.)
Nincs gyakorlatom az ilyesmiben, ezért a láma kérdések.
Ezt a nyilatkozatmintát közlik az ÁSZF-ben ehhez.:
[link]Gondoltam, hogy letöltöm kinyomtatom, beszkennelem, és e-mailben elküldöm nekik.
Kérdéseim:A dokumentum címéből „Elállási/Felmondási nyilatkozatminta”
nyomtatás előtt a „minta” szót letöröljem a végéről, vagy egy az egyben hagyjam így a dokumentumot, ahogy közzétették?A termék megnevezésénél a termék gyártó/típusszám-on kívül a gyártási számot is be kell írnom? Szerintem igen.
Illetve ez van a nyilatkozatminta végén:
„A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)”
Jól értem, hogy ha én kinyomtatom, kitöltöm, szkennelem, akkor előtte alá kell írnom, ugye?
(Egyébként kicsit furcsállottam, hogy a vásárláskor kapott (papíralapú) számlán és jótállási jegyen nem találtam a hűtő gyártási számát, csak a típusa szerepel rajta de ez csak zárójeles megjegyzés.)
Szóval, a fentiekben kérem a tanácsotokat, útmutatásotokat, bocs, ha evidens dolgokat kérdeztem!Előre is köszönöm!
Viktor
-
-
Vikusz77
tag
válasz 4Grider #23836 üzenetére
Még egy kérdés merült fel bennem.
A vásárlás után két nappal írtam a webshopnak egy levelet, amiben jeleztem a problémámat (zavaró a hűtőszekrény hangja), és közöltem, hogy kérem a 3 munkanapon belüli hiba esetén igényelhető cserét. (erre annyit válaszoltak, hogy forduljak a gyártóhoz (LG) vizsgáltassam be, és ha tényleg hibás, akkor visszafizetik (mert nincs már nekik belőle).
Az Lg-hez végül nem fordultam, nem volt kedvem a hercehurcához.A kérdésem:
Mielőtt elküldöm a webshopnak a vásárlástól való elállási nyilatkozatot, küldjek-e előtte egy e-mailt nekik, amiben jelzem, hogy a korábban tett 3 napos cseregarancia iránti igényemet visszavonom?
Nem szeretném, ha a korábban tett csere iránti igényem "belezavarna" az utána tett elállási nyilatkozatomba.Nem vagyok a jogban annyira járatos, de szeretném, ha simán intéződne a dolog, ezért vetődött fel bennem ez a kérdés, persze, lehet, hogy kicsit túlaggódom.
[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
Sziasztok!
Nemrég, 14 napos elállási jogommal élve visszaküldtem egy hűtőszekrényt makulátlan állapotban (ez 9990 Ft-ba került nekem, a webshop intézte).
Ma visszautalták a hűtőszekrény vételárát, viszont ezen felül az eredeti vásárlásnál volt egy 4999 Ft-os szállítási költség, és egy 499 Ft-os utánvét költség, amit nem kaptam vissza.
Rákerestem neten pár helyen, és nekem úgy tűnik, hogy a törvény szerint a szállítási költséget is vissza kell kapnom, és mivel azt olvastam, hogy az elállás után anyagilag olyan állapotot kell "létrehozni", hogy a vásárló pénzügyileg úgy jöjjön ki a dologból, mintha a vásárlás meg sem történt volna, nekem ez azt mondja, hogy az utánvét költséget is vissza kell fizetniük nekem, tehát összesen: 5.498 Ft-tal kaptam kevesebbet, mint amennyit kellett volna.
Ebben kérnék segítséget, hogy jól gondolom-e?Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
válasz Vikusz77 #23918 üzenetére
Fejlemény az ügyben:
Elnézést kértek, "technikai probléma" miatt nem utalták vissza nekem a szállítási díjat, pótolni fogják.
Viszont az "utánvét költség" iránti visszatérítési kérésemre ezt írták:"Elállás esetén csak a termék ára és a szállítási díj jár vissza, az utánvét kezelési díj nem. Ez a díj szolgáltatásnak minősül, melyet annak teljesítése után nem lehet visszaigényelni, hiszen a futárnál történő fizetéssel az teljesült."
Kis összegről (499 Ft) van szó, de azért piszkálja a csőrömet, nekem ez az érvelés kicsit furcsa.
Szerintem maga a szállítás is egy szolgáltatás, ami szintén teljesült, az mégis visszajár.[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
Köszönöm a segítséget, én is így gondoltam, de valami most elbizonytalanított (próbáltam keresgélni hivatalos infót a neten, de nem sok mindent találtam).
De más webshopokban is hivatkoznak erre.
Az alábbi a Deichmann ÁSZF-ében található :
"Elállás esetén a DEICHMANN nem téríti vissza az olyan megvalósult szolgáltatásokat, mint az utánvét kezelés díja."
Ugyanaz a szöveg, amit az ügyintéző írt nekem a hűtő kapcsán, de itt már "hivatalosan", az ÁSZF-ben is írják.
Más webshopoknál is megtalálható ugyanez a szöveg.Igaz, ahol én vettem a hűtőt, ott ez nem szerepel az ÁSZF-ben (ha esetleg ez számít valamit).
Szóval, nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
válasz Vikusz77 #23934 üzenetére
Megjött a válasz:
Az Ön által említett 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet kitér arra, hogy a szolgáltatásoktól is el lehet állni, ha azok még nem mentek végbe. Jelen esetben az utánvétkezelési díj szolgáltatásnak minősül, hiszen Ön rendeléskor ezt a fizetési módot jelölte meg. Online kártyás és előre utalásos rendelésnél ilyen költséget rendszerünk nem számol fel. Ez alapján ezt a szolgáltatást, miszerint Ön a futárnál szeretne fizetni, az Ön kérésére rögzítettük, melynek van egy díja. Mivel Ön a csomagot átvette és kifizette az utánvét összegét, így a szolgáltatás végbement, tehát ennek a vételétől nem lehet elállni.
Cégünk korábban részt vett egy továbbképzésen, mely főleg a 2021.01.01-től érvényes új jótállási törvényhez kapcsolódik, de ebben a kérdésben is egyértelmű választ kaptunk: a termék ára és a szállítási díj visszajár (ahogy eddig is), de az utánvétkezelési díj nem.Tájékoztattak még a levél végén a jogorvoslati lehetőségekről, illetve mellékeltek egy elutasító jegyzőkönyvet a kifogásomról.
Gondolom, ezzel ők lezártnak tekintik az ügyet.
Írtam még nekik egy választ, amiben arra hegyezem ki a dolgot, hogy a rendelet véleményem szerint, amikor a szolgáltatásokkal kapcsolatos elállásról ír, akkor nem egy áru megvásárlásához kapcsolódó szolgáltatásról rendelkezik, hanem egy olyan vásárlásról, ahol az adásvétel (szerződés) tárgya maga a szolgáltatás.
A rendeletből az alábbiakat beidéztem még nekik ennek alátámasztására.:
"29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogáta) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;"
Sok reakcióra nem számítok már, talán utánajárok a dolognak, mert kíváncsi vagyok, hogy kinek is van igaza.
[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
válasz Superhun #23962 üzenetére
Szia!
Meglátom még, valószínűleg megkérdezem a véleményüket a dologról, de nem fogok békéltető eljárást indítani, tárgyalásra járni az biztos.
Ahhoz, meg hogy valami jogi erővel bíró precedens legyen szerintem perre kéne vinni az ügyet, a békéltető testület amennyire tudom csak ajánlást fogalmaz meg.
Új hozzászólás Aktív témák
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.