-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Exodion
aktív tag
válasz Lackooo84 #24998 üzenetére
Amugy, en nem vagyok meggyozodve arrol hogy az nem egy IPS-es panel nala. Teljesen ugy nez ki mint az elso LG SUHD IPS TV-i. Edge hattervilagitas, alacsony kontraszt, kekes feketek, szines elszinezodes a sarkokban. Egy QLED TV backlight bleed/QLED reteg hiba igy nez ki: [link]. Persze a samu egy hulladek gyarto (en ezt mar hutoszekrenynel belattam, de ez nem az en reklamom helye ) es szerintuk meg azok sem hibak. 2020-ota az osszes Frame TV ilyen.
Ezert veszek en februarban is lg oled-et .
-
st6969
őstag
válasz Lackooo84 #25033 üzenetére
Köszönöm, hogy foglalkozol a témával és segíteni próbálsz. Véletlenül sem szeretnék kötözködni, de ezeket hiába tolom az orruk alá (természetesen meg fogom próbálni):
- az első képedben kiemelt rész csak a 10kg-nál nehezebb, vagy rögzített bekötésű eszközökre vonatkozik (az én 65ezer Ft-os mini hegesztőm nem ilyen, 5kg), így ez itt nem releváns.
- a homar blog-ban pedig ez van: "Ilyen esetekben álláspontunk szerint, a visszaküldés költségét minden esetben a vállalkozásnak kell viselnie."
A "homár álláspontja" a lőtéri kutyát nem érdekli sajnos (ez nem egy törvényi következmény, vagy bírósági döntés). Ráadásul az alatta lévő diskurzus alapján kb. annyi érv van mellette, mint ellene.
- a békéltetői döntés már viszont elég konkrét, de az meg olyan, ha nem akar, nem is vesz róla tudomást. Mellékelem majd, de szerintem el sem olvassák (mi közük van egy játékvezérlő pedálhoz), persze tudom, itt a postázás a lényeg.
- a PTK-ra tudok még hivatkozni, itt viszont az egyértelműség hiánya buktatja meg a dolgot.Meglátjuk, mi lesz, mindenkinek köszönöm
#25031 LuckyL "szerintem igazad van, kérdés hány kört vagy hajlandó futni 1-2 ezer ft ért"
Foxposttal 2900Ft-ba fog fájni a visszaküldés, nincs időm postára szaladgálni. 70 helyett akcióban 64-ért vettem a hegesztőt, ezzel el is megy a kedvezmény fele.
Arról nem is beszélve, ha cirkuszolok, bármi is lesz, a 2 év alatt, ha újabb jótállási igényem lesz, gondolom majd mindent megtesznek, hogy a lehető legrosszabbul és a leginkább kivárt határidővel teljesítsék. -
st6969
őstag
válasz Lackooo84 #25041 üzenetére
Köszönöm
Bár elsősorban itt is a 10kg-nál nehezebb terméket emeli ki (az enyém 5-6kg). De fura egy világban élünk egyébként: több oldalról bizonyítható, hogy a forgalmazó a hunyó, mégsem biztos, hogy történik bármi is, miután ezeket megküldöm neki. Számára a legegyszerűbb, ha le sem reagálja Mi történhet? Békéltetőhöz úgysem viszem egy postaköltség miatt (ami egyébként 2900Ft-omba került), bíróságra meg pláne nem (se időm, se pénzem erre).
Hogy őszinte legyek, egyre inkább azon filózom, hogy lehet, "elegánsan" benyelem ezt, mert 2 év garancia van a termékre. Ha ugyanis mondjuk 1 év múlva meg újra be kell jelentenem, akkor attól tartok, azt a hozzáállást nem teszem majd zsebre
Meglátjuk, mi lesz...még úton van a csomagom vissza. Majd megírom.A korábban linkelt homáros cikk alatt elolvastam jó pár hozzászólást, ahol a témában kereskedők és vevők feszültek egymásnak. A kereskedő azzal érvelt, hogy ez neki óriási veszteség, főleg, ha a termék kis értékű. Küldje vissza a vevő garanciális igénnyel saját költségen (jogszabály ide vagy oda), ha nem tetszik, jelentse fel a boltot. A vevő ezt nem fogja megtenni az ismert okok miatt (idő, pénz).
Tanulság ilyen esetben: egy dolog tisztában lenni a jogszabályokkal, egy másik meg érvényt szerezni neki. -
válasz Lackooo84 #25051 üzenetére
Azt hiszik (mint sokan mások) hogy bármit megtehetnek...én mindig kiharcolom a saját igazam és addig megyek utána, míg javamra nem döntenek (jogosan) , ha meg én lennék a sáros, akkor beismerem és elfogadom!
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
válasz Lackooo84 #25071 üzenetére
Én is így tudtam!
Ilyen esetben mi a teendő?
Várjak csak vagy írjak nekik, hogy ez így nem jó ahogy ők írták...◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
válasz Lackooo84 #25073 üzenetére
Itteni online rendelés
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
válasz Lackooo84 #25077 üzenetére
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Dreimus
senior tag
válasz Lackooo84 #25120 üzenetére
Annyi pontosítást tennék, hogy 2022.01.01.-től nem 6 hónapig kell a kereskedőnek bizonyítania, hanem 12 hónapig illetve a garancia nem létezik, hanem jótállás van és nem egyenlő egyik szavatóssági formával sem (se termék, se kellék). Csak hasonló, de más jogok és más az elbírálása is.
[ Szerkesztve ]
-
mzso
veterán
válasz Lackooo84 #25141 üzenetére
"10000 alatt van a 2 év kellékszavatosság (ezt EU kötelezően előírja), ami gyakorlatilag 2023 január 1-ig vásárolt termékekre 6 hónap, azután vásároltakra 1 év jótállást jelent."
Ezt nem bírom értelmezni. Az egyik fogalom ("kellékszavatosság") hogy jelenthet bármit egy másik kapcsán?
Akkor meg mi (volt?) az amikor nekem kelle volna bizonygatni, hogy hibás a termék. És két évig tart?
-
Dreimus
senior tag
válasz Lackooo84 #25141 üzenetére
A javított gari időről is majd szépen leszoknak, mert a fogyvédelem ezt is bünteti (tapasztalatból tudom), mert jelenleg Magyarországon sávos a jótállási idő megállapítása. A gyártói részhez meg a boltnak semmi köze és nem írhatja a jótállási jegyére azt az időt, mert az szabálytalan, plusz a bolt a gyártó jótállási jegyét sem bélyegezheti, mert nem a bolté. Amennyiben többet akar adni akkor bele kell írnia a jótállási jegyére, hogy miért adja, viszont az onnantól minden termékére érvényben lenne, így ilyen sem várható.
Erre írtam korábban, hogy a jelenlegi szabályzás nem mindenki használja megfelelően, sajnos nem is életszerű és ez a sávos idő is csak több gondot hozott, mint hasznot.[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
őstag
válasz Lackooo84 #25159 üzenetére
szavatosság van meg jótállás Magyarországon
a többi humbug, fantázianév"örökélet gari" ez bármit jelenthet, akár azt is hogy holdtöltekor fejenállva kell átadnod a boszporusz partján egy kínainak, ilyet nem tud senki "továbbadni", ezt rendezd a gyártóval közvetlenül, a boltnak, nagykernek semmi köze hozzá
cryptot minden termékemért elfogadom
-
GZoli7
senior tag
válasz Lackooo84 #25167 üzenetére
Amennyiben nem jutsz dűlőre az eladóval és érvényesíteni szeretnéd a jogaidat a bíróságon, akkor leginkább a jogszabályokra tudsz hivatkozni. Persze ilyenkor lehet a fogyasztó javára eltérni, de arra már a jogszabályban leírtaktól eltérő feltételeket is megszabhatnak, ami nem evidens. Itt már a fenti Boszporuszos példa megáll.
Amikor garanciát írnak, akkor legtöbbször a jótállást értik alatta, de ez sem biztos, hogy evidens. Jobb pontosan fogalmazni, akkor nem érheti szó a ház elejét. -
Dreimus
senior tag
válasz Lackooo84 #25157 üzenetére
Igen megbüntette a cégünket a fogyasztóvédelem, mert a jótállási jegyre a gyártó által adott jótállási időt írta fel a kolléga. Tehát a kereskedővel vagy szerződésben és a kereskedőnek az ár sávos jótállási időket kell használnia, de a gyártó/forgalmazó adhat többett amiről, Ő ad tájékoztatást a saját jótállási jegyén és érvényesíteni is Nála lehet. Természetesen ha a kereskedő jóban van a szervizzel és vagy forgalmazóval akkor rajta keresztül is intézhető, de magyar jog nem kötelezi a kereskedőt erre.
Erre írtam, hogy két éve érvényben vannak a változások és kevesen használják jól és nem is sok értelme volt így. Sajnos ez ilyen és el kell fogadni, tökéletes rendszer nem lesz az tuti[ Szerkesztve ]
-
#24845312
törölt tag
válasz Lackooo84 #25157 üzenetére
Hiába van a dobozon "60 month warranty" felirat, ha a bolt nem olyan forrásból szerezte be, ahonnan ő is ezt megkapta. A saját szakállára senki nem fog bevállalni x év garanciát (jótállást). Az emagos párezer Ft-os pendrive jó példa, pont ezért nem adnak rá semennyi garanciát sem. Amelyikre meg igen, az eleve más beszerzési forrásból származik. A kereskedő is csak azt a garanciát tudja továbbadni, amit ő is kapott (ha 1 évet, akkor azt, ha 3 évet, akkor azt). Persze a sávos jótállást be kell tartania mindenképpen (feltéve, ha fogyasztó részére értékesíti az adott terméket), de erre is láttam már "megoldást": bizonyos termékeket nem értékesítenek fogyasztók részére, hogy ne kelljen bebukniuk az adott terméket alkalomadtán (meghibásodás esetén).
-
Dreimus
senior tag
válasz Lackooo84 #25172 üzenetére
Nem, nem keverem. Nem tölthetem ki a gyártó jótállási jegyét, ha megtenném akkor a fogyvéd birságolhat, ha olyan a kedve.
A dobozon csak akkor érvényes az ilyen feliratok, ha az magyarul jelenik meg, így szól a törvény.
Sokan csak a vevői oldalról dobáloznak, hogy milyen szemetek a kereskedők (van ilyen is természetesen), de kereskedői oldalon is nagyon nem egyszerű az élet, főleg az ilyen nyakatekert törvényekkel főleg, hogy a jótállást több törvény is szabályozhatja, például gondolok a gázüzemű készülékekre, amit nem csak a fogyasztóvédelmi törvény szabályoz.[ Szerkesztve ]
-
válasz Lackooo84 #25183 üzenetére
Nekem volt mikor LG dokut a bolt (Euronics) nem töltötte ki és szervizes jött a TV-t elvinni javítani és ő ment be az Euronicsba kitöltetni a hivatalos "garijegyet" , mert azt ők "elfelejtették" termék eladáskor. /2010-ben volt vásárolva 5 év LG gari volt rá/
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
#24845312
törölt tag
válasz Lackooo84 #25181 üzenetére
Beszerzési forrástól függ. Nem az a lényeg, hogy a gyártó valahol valakinek hány év garanciát vállalt, hanem az, hogy akitől te veszed, neki az ő forrása mennyit adott. Ha az a bolt, akitől te vetted, már csak 3 évet kapott az 5 év helyett, akkor ő is csak 3 évvel fogja tudni továbbadni.
Járt már nálam olyan termék, aminek a dobozán 3 év szerepelt, és csak 1 évet kaptam rá (fogyasztóként), meg olyan is, aminek bár szintén 3 év szerepelt a dobozán, mégis 5 év garancia járt mellé. -
#24845312
törölt tag
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #25191 üzenetére
De ki az aki valahol a beszerzési láncban kevesebb garival veszi át és adja tovább??
Bárki. És nem is kell, hogy itt az országban legyen, ugye EU, szabad áruáramlás van, simán lehet, hogy már a külföldi dealernél is 3 év van, tehát már az országba úgy lép be az áru, hogy csak 3 év van rajta.
Na mindegy ezt én sosem fogom megérteni...
Pedig halál egyszerű:
3 év nagykeres garival pl. nettó 25 ezer Ft. a termék
5 év gyári garival, a magyar gyári mportőrön keresztül pl. nettó 26,680 Ft. És tekintve, hogy eladásra ebben az országban kerül, ahol utolsó előttiek vagyunk az EU-ban az egy főre jutó átlagkeresetben, bőven van olyan vevő, aki azt mondja, hogy én megspórolom azt a pár ezret, úgysem lesz semmi baja. Ez pont olyan vevő indukálta dolog, mint a neppergsm-es ajtógaranciás olcsó telefonok, ahol sw frissítéssel "javítanak", sőt ahol a szoftvergarancia szót is feltalálták, a max 150e km-es női nemdohányzó tulajdonostól származó használtautóhegyek meg anyámkínja. Nyilván ha senki nem venné így, akkor ez nem élne, és minden termék a magyar importőrön keresztüli lenne. -
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #25198 üzenetére
A nagyker is eleve 3-mal veszi. És (a végfelhasználóhoz hasonlóan) szintúgy olcsóbban, mintha a magyar importőrtől venné, ebből adódóan esetleg jobban is pörög a termék. Ha azzal is lehet üzletelni, akkor miért ne venné fel a "szürkeimportost" a kínálatba? Nem azzal lehet eladni egy terméket, hogy mi van ráírva, hanem hogy mennyibe kerül.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #25200 üzenetére
A gyár és közted átmegy vagy 4-15 cégen. Az egyiknél ezek közül.
hiszem a gyártó minden egyes terméket ami lejött a szalagról bármikor RMA-zik
Oh persze, meg ahogy te azt elképzeled. Volt már nem egyszer olyan gyártó, amely fizetős javításra sem vesz át szürkeimportos terméket, nemhogy garira. -
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #25213 üzenetére
Ha köze van, akkor sem. Azt lehet mondani, hogy a jelzett hiba nem esik a kötelező jótállás alatt kezelendőek közé, kimenti magát a cég. Azt mondja (és értelemszerűen nem csak mondja bele a levegőbe, hanem ez bizonyíthatóan megáll), hogy a jelzett hiba ezért és ezért nem gyártási hiba, hanem mondjuk szakszerűtlen kezelés következménye, így nem kell jótállásban kezelni és javítani a dolgot. De ekkor sem vonnak és vonhatnak meg semmit, csak azt mondják, a jelzett hiba nem garis eset, meg mutatnak egy ilyet a kis kezükkel: 🤷♂️.
-
jeni
félisten
válasz Lackooo84 #25218 üzenetére
Na most ez nem egészen így van.
Ha oly mértékű az LCD sérülés, hogy szétszedése, roncsolás nélkül vagy állapot romlás nélkül nem lehetséges akkor abban az esetben elutasitják az aksi cseréjét még akkor is ha ténylegesen gyenge benne, de nem púpos az akkumulátor. Egy szerviz sem fog felelőséget vállalni a kijelző további repedés vagy sérülése miatt felelősséget vállalni érte -
7Heads Drago
veterán
válasz Lackooo84 #25220 üzenetére
Nekem az Apple szervizben csak kijelzővel együtt lettek volna hajlandók akkut cserélni és hangszórót javítani, miközben csak karcos volt a kijelző. 130.000-ért valahogy nem volt kedvem akkut cseréltetni meg gyenge volt a hang.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
st6969
őstag
válasz Lackooo84 #25043 üzenetére
Nos, összeszedtem a linkeket, amiket kaptam tőled, írtam egy udvarias, de határozott e-mailt "okostojás" stílusban (§-ok, jogszabály linkek, hivatalos nyelvezet, stb...). Következő munkanapon kaptam a rövid választ (visszatért a megszólítás is ): "Egyeztettem a vezetőséggel, visszautaljuk önnek a postaköltséget". Innen másfél hétre, de tegnap meg is jött.
Ezúton is köszönöm a segítséget -
daver88
aktív tag
-
őstag
válasz Lackooo84 #25260 üzenetére
Egyrészt nincs olyan hogy "gari", ez nem jelent semmit, már itt borul amit állítassz.
Másrészt ha visszatérítésre kerül a vételár akkor semmis a tranzakció, nem lehet további követelés még jótállás esetén sem.
Ha már tanácsot adsz tiszteld meg azzal a topikot, hogy alap fogalmakat megtanulsz. De inkább ne adj, mert egyszerűen nincs meg hozzá a tudásod.cryptot minden termékemért elfogadom
-
jeni
félisten
válasz Lackooo84 #25262 üzenetére
az a bibi,hogy boltra válogatva.
ha az adott bolt azt a terrméket később +20-30%-al többért sikerült beszereznie az nem biztos,hogy egy ilyen cserés dologba 1:1-ben bele menne.
pl.:
2021-be az adott cucc neki 25000Ft-ba volt
most az ELFOGADOTT CSEREUTALVÁNYRA az adott cucc már 32000Ft-ba lenne.
bele megy egy ilyen be egy bolt?
azt mondja inkább kifizeti az akkor vételárat a számla alapján.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs