-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Attix82
őstag
Sajnos én is jártam már úgy, hogy nagykerből eljutott hozzám a termék, persze gyári csomagolás meg minden. Átadtam a vevőnek , és otthon szól ,hogy nincs benne a jeladó. (bill + egér kombó volt)
Ilyenkor mit tudok tenni? Ő vette ki? Vagy már a nagykertől is így jött meg? A Vevő azt hiszi, hogy én loptam ki?
Inkább kicseréltem neki egy másikra és itt előtte megnéztük benne van e és benne volt.
Ezt már nagyon nehéz bebizonyítani mi is történt.
-
Attix82
őstag
Valószínű 8 napos elállást alkalmazva jutott vissza az a termék.
Én mindig hangsúlyozom, hogy ez az elállás dolog elég béna dolog, mert a vevő újat szeretne mindig. Ami természetes dolog, de az eladó mit tegyen a visszavitt termékkel? Főleg ami nem is olcsó....
Ha jó és teljes a tartalom + gari akkor ez van.
-
Attix82
őstag
válasz sasa311 #9742 üzenetére
Ha te lennél az eladó, vennék tőled 2 db 200e ftos laptopot...hazaviszem kibontom nyomok rajta mindent 7 napig. Visszaviszem, hogy hát mégse jó nekem. Természetes lenne a mosolyod?
Gondold el a laptop ára mennyi, és mennyi a haszon a termékeken.
+ a jótállás is ki lett töltve a vevő részére, és nincs több mert 1 db adnak mindegyikhez....hogy lehet ezt eladni?(#9743) Prevent
Pedig hidd el meg sokat is írt sok esetben.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz sasa311 #9745 üzenetére
"Áruld az üzletbe, ott nincs ilyen probléma."
Nagyon sokan személyesen veszik át de mégse érvényes rám a bolti átvétel , mert neten rendelik meg.
Itt kéne átgondolni az egészet, boltba is ugyan annyit tudsz tenni a termékkel mintha neten rendeled és személyesen veszed át.
-
Attix82
őstag
válasz sasa311 #9747 üzenetére
Ezzel csak azt szeretném kifejteni, hogy úgy mint a ruháknál is lehetne kivételek.
Pl a fülesek amik higéniai okok miatt nincs elállás, vagy sz.gép alkatrészek amik amúgy se próbálhatók ki boltban sem + nem működnek egymagukba.
De vannak olyan termékek amik boltba kipróbálhatók pl monitor, laptop stb...amik egymagukba is működő képesek tehát ott már nem biztos, hogy megfelel a vevőnek.
-
Attix82
őstag
Ezzel csak azt írtad le, hogy "Az egyik készüléket a bejelentő visszavitte két napon belül az üzletbe, ahol a telefont egy hónapos határidővel javításra vették át átvételi elismervény-jegyzőkönyv alapján"
A javítás volt a hiba és nem a vizsgálat. Ezt írtam én is,hogy csak cserét szabad alkalmazni.
-
Attix82
őstag
válasz Superhun #9771 üzenetére
"Mindez nem jelenti azt, hogy a forgalmazó ne lenne jogosult a termék hibájának eredetét vizsgálni. Miután kicserélte a készüléket, jogosult vizsgálni a hiba eredetét és amennyiben azt tapasztalja, hogy az a vásárlást követően keletkezett okra vezethető vissza, illetve rendeltetésellenes használat eredménye, a polgári jog általános szabályai szerint érvényesítheti kártérítési igényét a fogyasztóval szemben."
Nem egyszerűbb előtte bevizsgálni? Mint utána pereskedni a Vevő felé?
Te 1 millióra én 2 millióra perellek
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz Superhun #9773 üzenetére
Ezekkel több probléma is van.
1. Webshoppoknak nincs raktárkészlet. Egyes termékek akár 5 munkanapba is kerülnek beszerzésre (ritka darabok + vidéki boltok)
2. Hiányosan is visszahozhatják és vannak olyan termékek amiket csak a Márkaszerviz tud maximálisan megnézni. (eltelik pár nap mire odaér a termék + megnézik)Vagyis Ti azt mondjátok, hogy bevisz egy ember egy hibás terméket 3 munkanapon belül, ránézés nélkül cserélje ki azonnal.
És aztán utólag ha valami gixer van a Vevőt perelje be az Eladó , mert ez meg az miatt nem jogosult volt a cserére.
Elég érdekes ismét ez a törvényszemlélet, de gyakorlatba jobb ha kijönnek ez eladóval a vevők. Mindig is mondtam, hogy jobb jóban lenni az eladóval, de ez fordítva is az eladó a vevővel, mivel egymásra vannak utalva kb. Persze ha ez nem megy akkor jöhetnek a komolyabb megoldások.
-
Attix82
őstag
válasz Superhun #9776 üzenetére
Gyakorlatba ez nem megy, a Vevő is sok mindent elkerülhet , ha hagyja az eladót beviszgáltatni.
Mert:
1. lehet nem is az a termék a hibás , hanem más miatt
2. nincs peres dolog, ha az eladó a szemébe mondja, hogy hát elejtetted. Fizikai sérülés. Jobb mintha az eladó kiküld egy bírósági papírt ,hogy 100 000 ft ..közbe a termék volt 12e ft.A fent említett bíróságos ügyben 1 db nagy hiba volt: a javítás , mert tilos javítani ha 3 munkanapon belül viszed vissza a boltba.
Aztán a többi márcsak mellékes dolog volt + valószínű más problémák is voltak ott.
+ mint említettem, sok helyen nincs raktáron pont az a termék, így beszerzési idő is van....ha ragaszkodik a vevő ahhoz a termékhez, de miért ne ragaszkodna hisz az kell neki Így az azonnali csere értelmét veszti.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz sasa311 #9783 üzenetére
Legtöbbször az ár számít, ha ott van és drágább akkor 90%ba nem érdekli a másik hely, de ez mellékes.
Ugye amikor a vevő visszahozza megmondja az eladó, hogy figyi 5 munkanap alatt itt a termék, vagy pénz vissza....és ezzel el van intézve.
Ha 5 munkanapost választja abba benne van: a vizsgálat + az új termék beszerzés
Ha pénz vissza, lehet kap egy bírósági idézést, mert nem normál használat mellett lett olyan amilyen a termék.Vidéken a boltok üresek, az MM van de az meg dupla ár.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz sasa311 #9790 üzenetére
Csak egy példa:
Elméleti elállás: A vevő fel van háborodva, hogy 30 napig kell várnia a pénzvisszafizetésre. Sem az eladót sem a jogot nem érdekli, hogy a vevő mit szól ehhez.
Gyakorlati: Eladó bevizsgáltatja, minden tartozék megvan, nincs sérülés és működik is, így szól a vevőnek, hogy jöhet átvenni / utalás az összegért. Eltelt max 5 munkanap.
Ezen kell elgondolkodni, hogy bíztok az eladóba vagy nem....persze ha átbaszos a szitu akkor nincs min gondolkodni.
Pl a mai esetem, komplett gépet összerakta a gyerek, a CPU hűtője nem fér be a házba. Inkább másikat választana. Jó rendben beszereztem 1 munkanap alatt az új hűtőjét, ma jön és kicserélem neki.
Mit szólna ha azt mondanám, hogy 30 nap múlva utalom a lóvét és vedd meg addig az újat? Nem célom elveszteni egy jó ügyfelet.
Ha az eladóhoz normálisan áll a vevő, akkor az eladó is úgy fog. (Persze biztos vannak kivételek). Nem vezet sose jóra ha rögtön üti az ember az asztalt.
Nem szabad első körbe elméleti síkon gondolkodni.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
Engem speciál sose érdekelt mibe halálozott el a termék. Ha a nagyker észreveszi akkor annyi, de amúgy én mint eladó nem nagyon érdekel. (én meg nem közlöm senkivel se ,hogy mi is történt csak a hibaleírást megírom, hogy mit produkál)
De amúgy általában közlik mi is történt.
-
Attix82
őstag
Ha mondták, hogy péntekre ott lesz , akkor illik megvárni....ha nem lesz addigra, akkor már pénzt visszakérheted.
(nem is értem, miből gondoltad azt, hogy tudod péntekre ott lesz és Te direkt bemész csütörtökön a pénzt visszakérni, ilyet se hallottam még . Ezt inkább ne írtad volna )
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz enginev3.0 #10055 üzenetére
Munkanapokat számold és ne a napokat. Pl most van 4 munkaszüneti nap amin nem történik semmi se a szervizben sem.
1. oda kell érni.
2. sorra kell ,hogy kerüljön.
3. megnézik, hiba megvan.
4. alkatrészt várnak.
5. megjavítják
6. visszaküldik.Ha ez nálad 15 napba beleférne a sok munkaszüneti napokkal + gondolom bemegy naponta 1000 hibás termék....
-
Attix82
őstag
-
Attix82
őstag
válasz enginev3.0 #10059 üzenetére
Hányadikán vitted be?
-
Attix82
őstag
válasz enginev3.0 #10061 üzenetére
Ilyenkor már érdemes érdeklődni tényleg mi a helyzet, 16 munkanap telt el azóta. Szerdán kérdezd meg, és egy elfogadható dátumba egyezz meg velük . Ha arra se lesz meg , akkor már érdemes tenni valamit az ügyben.
-
Attix82
őstag
válasz Attix82 #10062 üzenetére
Még a másik dolog, ha tudja bizonyítani az üzlet, hogy mindent megtett az ügy érdekébe, hogy minél hamarabb meglegyen a készülék, akkor lehet több is a javítási idő. (1 héten belül elküldte a szervizbe, tudja bizonyítani, hogy érdeklődött minden héten a szerviznél, illetve a szerviz bizonyítja, hogy alkatrészre vár stb) . Ebben az esetben sokat nem tudsz tenni se.
-
Attix82
őstag
válasz enginev3.0 #10087 üzenetére
Nah várj, a Bolt ahol vetted megszűnt. És Te máshol adtad le? Hogy van ez?
-
Attix82
őstag
válasz enginev3.0 #10090 üzenetére
Ha a leadott hely nem jogutód , akkor szivacs....kb semmit se tudsz tenni szerintem.
-
Attix82
őstag
válasz enginev3.0 #10093 üzenetére
Ha nincs jogutód és megszűnt , akkor nem tudsz kit.
-
Attix82
őstag
válasz allein #10126 üzenetére
"Nyilvánvaló, hogy mindig az adott eset összes körülményére tekintettel lehet csak meghatározni, hogy mit lehet megfelelő határidőnek tekinteni. Amennyiben azonban a forgalmazó a fent hivatkozott, 15 napos határidőn belül egyáltalán nem tesz intézkedéseket a kijavítás/csere elvégzése iránt, úgy felelőssége kétséget kizáróan megállapítható."
Vagyis ha bebizonyosodik , hogy a bolt megfelelő határidővel átadta a szerviznek a terméket javításra/cserére, akkor sok mindent nem tudsz tenni.
Max annyit lehet, hogy megállapodsz velük egy időpontba. És ha addigra nem lesz meg, akkor már a kezedbe lesz valami megállapodásszerűség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Apple iPhone SE (3. generáció) - szélsebes múltidézés
- Renault, Dacia topik
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Diablo IV
- Samus: Könnyűfém felni festése
- MIUI / HyperOS topik
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen