-
GAMEPOD.hu
Üdv a Fűnyíró topikban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Üdvözlöm a helyieket!
A kérdésem a következő:
Van egy immáron jó 10 éves McCullogh mulcsozós, nem hajtott fűnyíróm. A gond vele az, hogy maga az alváz alulról elkezdett levelesen mállva rozsdásodni. A Briggs&Stratton motor közben kifogástalan, a téli öt hónapos állás után is legrosszabb esetben is másodig rántásra indul.
Kérdés, hogy lehet-e magát az alvázat pótolni -- vagy eleve reménytelen, lehet majd kidobni az egészet?
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
félisten
válasz headhunter #4478 üzenetére
Hívd fel az Aldi vevőszolgálatát, és ők megadják a forrást. Ha 3 éven belüli a vásárlás, ingyen küldenek is pótalkatrészt. Tiszta német szemlélet és kiszolgálás!
Én már több pótalkatrésszel jártam náluk (és a Lidlnél) így sikerrel.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz headhunter #4498 üzenetére
Szinte biztos, hogy a hazai szerviztől tudsz szíjat kapni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Hová tűnt az elmúlt 10 évben a benzinmotoros fűnyírók teljesítménye? A 10-15 éves B&S motoros gépeim 4,5-5,5 lőerősek, most meg alig látok azonos motorméretből 3,5 lóerősnél erősebbet.
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A helyzet azért sokkal összetettebb, mert a benzin- és az elektromos motor nyomatékleadási karakterisztikája gyökeresen eltérő. A villanymotor már nulla fordulatszámnál gyakorlatilag kifejti a maximális nyomatékát, a benzinmotornak viszont ehhez már érdemi pörgés kell.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Igen, de összehasonlításról volt szó. Annyit írtam, hogy a két rendszer összehasonlítása összetettebb feladat az eltérő karakterisztika miatt.
A motort (kést) a nyomaték forgatja, ahhoz pedig, hogy hasznos teljesítményed legyen (vágni tudj) forgás kell.
Nem mellesleg a forgó tömegek lendülete sem elhanyagolható tényező munka közben -- tehát nagyon körülményes az összehasonlítás.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz stickermajom #4688 üzenetére
Sok éve használok egy-egy lidl-ös, illetve Einhell műanyagkéses, akkus szegélynyírót. Nekem sokkal jobban bejön, mint a damilos. Élesebb is a penge, és én személy szerint rühellem a bénázást a damillal.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz stickermajom #4707 üzenetére
A műanyagpenge hajlamos elszállni, ha szilárd akadályba ütközik, de többször visszatehető, és meglepően sokat bír. Nyilván használati intenzitás kérdése, de a szegélynyíróhoz adott készlet sokáig elég lehet.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
-
félisten
A Tescoban kb. 3000 forint az arc előtti hálós védőeszköz. Nálam szemüveg elé is simán elfér, nem párásodik, koszolódik.
2T / 4T: hordozható eszközben a négyütemű gépek durva súlytöbbletet jelentenek és a billegtetésre sem olyan érzéketlenek, mint a kétüteműek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Az Einhell készletpolitikája elég érdekes. Én még tavasszal rendeltem tőlük, azaz magától a magyar Einhell-képviselettől egy falhoronymarót, amit raktáron levő termékként 3-5 napos szállítással igazoltak vissza. Miután már dolgozni kellett volna, egy hét után érdeklődni kezdtem, de mindig egy-két nap türelmet kértek. Aztán egy hónap után jött egy mail, hogy rendelés készlethiány miatt törölve.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Akkus fűnyírók között van mulcsozós?
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Az olajakkal az a gond, hogy pusztán a levegővel érintkezve, emberi hőmérsékleten is oxidálódnak -- persze messze nem annyira, mint üzemi körülmények között, és az sem mindegy, hogy egy még érintetlen, vagy egy már igénybe vételnek kitett olajról van-e szó.
Az ökölszabály az, hogy magában öt évig tartható el egy modern olaj, levegőnek kitéve meg kettőig. A probléma az, hogy a teljes elhasználódás kalkulációjához egy csomó valójában ismeretlen tényezőt kell figyelembe venni.
Több mint húsz éve egy a MOL-nál kenőanyagokkal foglalkozó ismerősöm erről a következőket mondta:
A töltéstől számított öt évig garantáltan minden olaj felhasználható. Az üzemórák száma csökkenti az olaj passzív körülmények közt garantált élettartamát is, ami autós hasonlattal azt jelentette, hogy ha 10e km az előírt ciklus, és nagyon keveset használom az autót, akkor 5e km-t megtéve nyugodtam kihúzhatom két évig a cserét, ha azonban már mentem 8e km-t, akkor legyen inkább másfél év.
Ha egyébként a félig kiürült flakonból áttöltöm a maradékot egy kisebbe, amiben kevesebb a levegő, jót teszek az olajjal, de ennek csak tényleg sok év távlatában van érdemi jelentősége.
A másik a benzin kérdése. nem csak kerti gépek esetén igaz, de sajnálatos tény: prémium benzint (nem márkázott 95-öst!) kell használni! Nem azért, mert 100-as, mert annak pont nincs jelentősége. Hanem egyrészt azért, mert a prémium benzineknek már az alapbenzine is fele annyi etanolt tartalmaz, másrészt azért, mert ténylegesen hasznos adalékokat tartalmaznak -- a V-Power és a MaxxMotion esetén legalábbis feltétlenül.
De ha a benzin három hónapnál tovább áll elégetetlenül, akkor még így is melegen ajánlott a stabilizáló használata, amelyből talán a Motorex Ethanol Treatment a legjobb választás.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
"De semmit nem jo nyelgazon jaratni."
Ezzel ezért óvatosan! Mert vajon mit is jelent a "nyélgáz"? Egy csomó gépen eleve nincs is teljesítményszabályozás, tehát eleve csak egy gázállás létezik, ahol meg van, a "nyélgáz" ott is egy tartós üzemállapotra alkalmas beállítás.
Én eddig csak otthoni használatra készült fűkaszákkal dolgoztam, és nem találkoztam olyan gázkarral, amelyik alkalmas lett volna arra, hogy hosszabb ideig részterhelésen tartsa őket az ember.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz stickermajom #4887 üzenetére
Van valami határoló?
A gázkarállás / szíváskeresztmetszet aránya egyébként általában nem lineáris. (Bár igényesebb kialakítással megoldható.)
Egy egyszerű megoldású gázmechanizmus esetén a 3/4-es gázkarállás akár kb. 60%-os keresztmetszetet is jelenthet.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz IMIIKE1998 #4892 üzenetére
A Praktikertől is tudsz rendelni, aztán átveszed az áruházban.
Magánszemélyként szerintem őrültség nem élni ezzel a lehetőséggel, ha nem vagy teljesen biztos a dolgodban -- amint ugye nem vagy az.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz tibcsiworld #4959 üzenetére
Egy jobb benzines (3000-4000 W) fűnyíróhoz képest azért még egy vezetékes villanyos (1300-1600 W) is komoly hátrányban van. Nagy híve vagyok az akkusoknak, de a pár száz wattjukkal egyszerűen nem mindenre alkalmasak, amire egy drótos vagy egy benzines.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz tibcsiworld #4973 üzenetére
Ha eleve meleg van, akkor az a hűtés sem tesz csodát, hiszen a környezeti levegőt kavarja. Most a kánikulában töltögettem ventilátoros Makita töltővel, és azt a következtetést vontam le, hogy egy kis asztali ventilátor kb. ugyanazt tudja -- csak ugye külön oda kell tenni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Motion_Blur #4990 üzenetére
Az én AlKómon a hajtószíj cseréjéhez magát a pengét kell levenni, ami által hozzáférhetővé válik a hajtó tárcsa. A hajtott részt egyben feszíti egy rugó, az kézzel könnyedén lazítható.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Motion_Blur #5001 üzenetére
Persze, a tengely fix. De nálam a kés levétele után simán elérhetővé válik a tárcsa, és a hajtómű játéka enged annyit, hogy illesszem a leugrott szíjat.
Magán a hajtóművön viszont erre nem elég a szíj "lógása".
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
+1
Ugyan nem karbantartási kérdés, de fontos lehet: nem ajánlott a gépet hosszabb időre kint hagyni a napon. Az akkuk könnyen felforrósodhatnak a napsütéstől, ami ugye nem éppen a hosszú életük titka.
És én meg mondjuk szeretek WD40-ez fújni a kezelőszervekbe...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Tompkins #5156 üzenetére
Az akkus kétségtelen előnye az, hogy jóval mozgékonyabb.
Ha heti rendszerességgel nyírsz, akkor talán nem is lesz szükséged a benzines erejére, de egy kicsit már szabadjára engedett fűvel már csak egy benzines fog megbirkózni, nem kell sok ahhoz az állapothoz, amikor már a vezetékes elektromos is kevés.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A Hecht egy érdekes "márka". Az ismeretségi körben kettő motorja ment tönkre három szezonon belül, és mindkettőre azt mondta a szerviz, hogy annyira vacak, hogy nem javítható.
Nekem prémium benzinnel egyébként még nem volt gondom egy éves állás után sem, de a benzinstabilizáló nem egy nagy kiadás.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A Loncint nem ismerem, a Hechtnél eddig csak a motor gyenge anyagáról, minőségéről hallottam panaszt.
Nálam három fűnyíró van szolgálatban, mindhárom B&G motoros. Ebből kettő az elmúlt 15 évben mindig második-harmadik rántásra indult a fél éves állás után is. A harmadikkal (ez egyébként elég keveset megy, csak egy 200 nm-es, máshonnan megközelíthetetlen terület a szolgálati körzete) kezdetektől voltak tavaszi indítási nehézségek, aztán a féktisztító felfedezésével ezek egy csapásra megszűntek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz #97520896 #5204 üzenetére
"Nem szeret már az emberek egy/nagy része a kertben fáradni, metszeni, permetezni, leveleket összeszedni, ültetni, stb (tisztelet a kivételnek). "
Ez sajnos már régen nem kedv kérdése. Egyszerűen az időnk értékelődött fel.
Nekem már a tíz percek is számítanak, úgyhogy baromi nagy kompromisszumokat kellett kötnöm a kertben.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ez persze nagyon szubjektív. Én kb. 35 éve jutottam el abba a helyzetbe, hogy a kertben töltött időm >99%-a a kertápolásra megy el. A szüleim még imádtak a kertben dolgozni, én önmagában a kerti munkát csak mérsékelten komálom. Ellenben rengeteg fontos és/vagy élvezeti értékkel kecsegtető tevékenységre nem marad időm, következésképpen minden perc, amit mondjuk a fűnyíráson hozni tudok, nettó nyereség.
Más az, ha valakinek a kerti munka a szenvedélye, és megint más, ha az csak az út ahhoz, hogy élvezhesse is a kertjét.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
-
félisten
Én, immáron bő negyven éves fűnyírási tapasztalattal az önjárófunkciónak kizárólag emelkedőn és nagyon magas fűben látom értelmét.
A telek nálunk elég vegyes domborzatú. Az emelkedős részeken értelemszerűen jól jön a hajtott hátsó kerék (az elsőkerék-hajtás nem vált be), és azokon a sík területeken is nagyon sokat segít, ahol akár 40 centisre is megnő a fű.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A Dedra márkát ismeri valaki?
Egy ismerősömre akarnak rábeszélni egyet azzal, hogy prémium minőség a gyalogbéka árszintjén.
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Fr3eWar #5321 üzenetére
FreEwar, Golota!
Köszönöm!
Itt a faluban is van egy "boltjuk", ahol nagyon hangsúlyozzák a prémiumságot.
A reklámanyagaik mondjuk kétségtelenül igényesek.
Azt lehet tudni, hogy milyen motorokkal szerelik a gépeiket? Csak mert arra még nem találtam megbízható adatot... Csak úgy kíváncsiságból.
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- OLED TV topic
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Gray Zone Warfare
- VoIP telefonálás
- Milyen processzort vegyek?
- LED világítás a lakásban
- További aktív témák...