Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ati1979

    veterán

    válasz Zsianett #29081 üzenetére

    Itt sokan hallottak már jobbfajta erősítőket, dac-okat.

    Nagyon szépen megvannak itt is, mint máshol is a szintek...
    Szóval nem véletlenül kerülnek a drágább dolgok annyiba amennyibe.

  • Bargyu

    tag

    válasz Zsianett #29081 üzenetére

    Annyiban igazat adnék Zsianettnek, hogyha nem mindegy milyen árkülönbségben gondolkodunk. Ha választanom kellene, akkor egyértelmű, hogy a HD600 után a HD800-at venném meg és inkább hallgatnám a laptop kimenetéről, ha ehhez el kell adnom az amp/dac-ot. A használtak esetén az árkülönbség kb. 150 ezer forint.

    Lehet, hogy ezzel sokan nem értetek egyet és nyilván ez a választás csak egyrészt a fenti két fejhallgató saját szubjektív hallásom utáni eredményén alapszik. Bocsánat, hogy ezt mondom, nem nagyképűség, merthogy én megvettem a hd800-at, de abban is van igazság, hogy a végeredményt utoljára a hanglfalból illetve a fejhallfatóból kapjuk. Ezért én is azt tanácsolnám úgy általában, hogy vedd meg a neked legjobban tetsző fejhallgatót, ami valószínűleg közel lesz ahhoz, ami az egyik legdrágább is a költségvetésedhez. A többit meg próbáld meg utána építeni és mikor eljutottál arra a szintre, ahol megint a fejhallgató a szűk keresztmetszet, akkor ugorj feljebb. Legalábbis én így csináltam, de persze ez ízlés kérdése. Megvettem a HD600-at 60 ezer forintért, ugrottam örömömben milyen jól szól, aztán mégis hiányzott egy erősítő, erre költöttem 40 ezer forintot. Aztán megvettem a HD800-at és vettem közepes dac-ot, de keresem az amp/dac párost, amivel előrébb tudnék lépni. Innentől viszont sokkal nehezebb a döntés, mert az amp/dac összeállításban, itt már sokkal kisebbek a különbségek és sokkal nagyobbak az árkülönbségek. Egész rendszert kell tesztelni, kihegyezett fülekkel kell hallgatni stb. Én úgy látom, hogy, amit azt egy korábbi hozzászólásomban bemásoltam egy 40 éve gitárokat gyártó figurától, egy szint után már érzések vannak és előbb van az, hogy valami jobban szól és utána kell megkeresni, hogy mitől. Szóval ez a megnézem a számokat gyakorlat egyrészt jó, mert nyilván nagy valószínűséggel egy 500 ezer forintos erősítő jobb lesz, mint egy 100 ezer forintos. De, egy 100-150 ezer forintos használt, ezért olcsóbb amp/dac páros például felveheti a versenyt szerintem, de itt nálam sokkal tapasztaltabbak is vannak.

    [ Szerkesztve ]

  • vodkaboy22

    addikt

    válasz Zsianett #29081 üzenetére

    És mi van akkor ha azt mondom nem a mérnöki tökéletesség a jó hangzás kulcsa?
    Mi van ha azt mondom pl a második felharmonikus nagyon kényelmes a fülnek és gyakori a hangszerekből így "jól bele illik a zenébe". Ha ezt a gondolat menetet tovább viszed hamar rájössz hogy ugyan leírható sok sok számmal egy jó hangzás, de ezt még nagyon is sokan keresik mivel nincs tökéletes "minta" és szimplán a mindenből a legkisebb torzítás nem jó megoldás. ;)
    És nem is hinnéd hogy mire képes egy tényleg profi elektromechanikus átalakító alias fejhallgató (lásd audize lcd2) olyan könnyen lehet olcsó eszközök tucat hibáját hallani vele hogy mellette értelmesen zenét hallgatni se lehet! ;]
    De ha ennyire érdekel a téma olvass utána kicsit szakmai szinten is! Van nem egy nagy manus aki még kutatási impaktanyagokat is publikált még komoly szakmai könyveket is! Pl: Morgan Jones, Nelson Pass, Jean-Hiraga stb stb. Mind villamosmérnökök és mind tudtak olyat írni néha amin én anno kezdő villamosmérnökként úgy meglepődtem...
    Én ezt a sportot már 2 éve űzöm... És az itteni korrekt tagok lehetnek tanúk arra hogy az elején még én is így kezdtem! Nem viccelek vitatkoztam itt a csoda THD számokról meg izé, most meg már csöves erősítőket csinálok és lassan fittyet hányok az olyan csoda dolgokra mint visszacsatolás, mivel meghallgatom vele és nélküle és eldöntöm melyik élvezetesebb és jobb.
    Lehet jönni itt csoda mérnöki hozzáállással és idővel rájönni hogy lehet ezt csinálni de ehhez még annyira kevés infód van és rálátásod hogy csak a felszínt kapizsgálod ... Sokkal egyszerűbb és gyorsabb ha leülsz és hallgatózol ha nem tetszik valami akkor cserélsz egy kondit és nem agyalsz hogy vajon mi a különbség gyártástechnológiai szinten egy MKS és egy MKP4 kondi között. Mert tisztán AB-zhető. Pedig miért is lenne különbség? Na ez egy ilyen sport... Pedig elektronikai technológiát végeztem a BME-n és jelenleg elektronmikroszkópos laborvezető vagyok a BME-n és mégis nem vacakolok és próbálok rájönni hogy az a kondi gyártása miben lehet más mint ez a kondi gyártása és mi a francért hallható ennyire?!
    Inkább cserélem a kondit...
    :R

    Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.

  • .DLL

    veterán

    válasz Zsianett #29081 üzenetére

    Ha nem hallottad a hibáit (valószínűleg nem hallottál sokmindent felette sem pl. a sokat említett Mytek DAC-ot), akkor nem is értékelnéd egy LCD tisztaságát.

    Azt hiszed, hogy ebben egy hagyományos hangszóró van. Pedig nem. És megint általánosítasz és elméleti előítéletekre alapozol.

    Ami oké, elsőre, de nem úgy tűnik, hogy be akarnád látni, hogy ez nem így megy.

    Nemrég én is azt hittem, hogy az aszinkron USB mindenható, mert elméletileg nem kéne hogy számítson a kábel, stb. a működési elvből adódóan. De elmondták, és megértettem, hogy a gyakorlatban kicsi a puffer, nagyobb lehet a késés, nem old meg minden gondot, és csak a drága DAC-okba pakolnak több memóriát, komoly ASRC-t, stb. És az ilyen minőségű hangszórókon érdekes módon meghallani a különbséget egy közepes és egy Hi-End DAC között. (különben nem is venné senki azokat) ;)

    (P.H.)

Új hozzászólás Aktív témák