Hirdetés
Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
válasz #16741888 #729 üzenetére
ja igen tényleg volt vmi, sajna
értem mire gondolsz, Monty-nak valóban lett volna esélye, de ehez több minden kellett abban az évben (MS meghíresült lekörözése pl. Magyar és a Német nagydíjjon.
egyébként 2003-ban Kimi végzett MS mögött 2ponttal, Monty-na 11pont htránya volt.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz Nowhereman #733 üzenetére
Én nem bánnám ha a Williams megfogná ezt az évet.
Azt sajnálnám megmondom kereken, hogy ha MS-nek így kellene visszavonulnia, mert szvsz nagy bajnok, és megérdemli hogy VB-vel fejezze be a pályafutását (ha befejezi egyáltalán),
de minden más szempontból nagyon örülnék ha be tudna törni a Williams az eddigi 'stabil' élmezőnybe. -
#70869248
törölt tag
válasz Nowhereman #741 üzenetére
be van nézve.
Nálam a magam szórakozása az elsődleges, tehát mindenképpen az izgalmas futamok mellett vagyok.
Van sok kedvelt pilótám, de azért az izgalmas verseny mindenek felett,...elvégre azzal nem fogok jobban szórakozni, ha a kedveltebb pilótám/csapat egyeduralkodó módon nyer, de maga a verseny nézése nem hozza a verseny izgalmát.
orrhosszos versenyek, 2es-3as befutók..ilyesmi az vmi. -
#70869248
törölt tag
válasz Flashcash #791 üzenetére
Jó sorrend, tetszik.
Ha Alonso nem tudja megfogni a Mergákat a rajtnál, akkor valszeg beszorul, MS elvileg mindenkit meg kell tudjon fogni egész Alonso-ig,..bár nem lesz egyszerű átugrani 6 versenyzőt, és a rajtnál legalább kettőt kellene fognia.
Term. lehet hogy az első két sor megszökik, de ..bármi lehet a rajtnál..nagyon szűk a kivezető kanyarkombináció ehez az élmezőnyhöz, és mindnek kell figyelnie hátra is.
Ha viszont összejönnek, akkor bitang első nyolc lesz.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz szeva000 #795 üzenetére
Igen, ez is előfordulhat tényleg,
én abból kombinálok, hogy a McLaren-nél Alonso-t próbálják fogni mint a pontversenyben vezetőt, tehát a két Merga összefog, és zárják az utat..hiszen Alonso is jó rajtra képes, tehát a Mergák Alonso-t fogják nem annyira előre figyelnek, MS feszül hogy feljöjjön, az eleje pedig vívja a maga csatáját.
[Szerkesztve] -
-
#70869248
törölt tag
Alonso nagyon szépen megcsinálta ezt a 3. helyet.
nah,inkább nézem.. -
#70869248
törölt tag
válasz salieri. #899 üzenetére
Egy jó rajtot inkább a rajtoltató elektronika (term. az autóban) határozza meg, mint az erő...az erő akkor számít ha nehéz az autó, és akkor is inkább a rajt utáni 50-100méteren, itt pedig látványosan, rögtön gyorsabb volt a Renault.
..egyébként számomra is nagy meglepetés volt hogy Alonso ennyire könnyedén lerajtolta mindkét Mergát. Viszont nagyon szépen csinálta.
Tovább most nem is írok, majd csak du, mert nagyon ki vok bukva a közvetítésen...egyszerűen hihetetlen hogy a két közvetítőnk perceken keresztül olcsón gúnyolódnak azon hogy hogyan-milyen 'kemény' kűzdelemben fogja Massa majd elengedni MS-t, ezen heherészve, a humortalan gúnyokon felmászva/tornászva magukra irányítják a figyelmet a közvetítendő műsor megfelelő szintű kommentálása helyett.
..majd miután nem jött be...ez az egész gáz dumájuk önmagába fullt azzal hogy nem történt meg a csere, eszükbe sem jutott ezért elnézést kérni bárkitől is aki esetleg hallgatta őket.
Komolyan döbbenet, hogy milyen szinvonalat képesek hozni ebbe a kanál vizükben amit F1 közvetítés címen neveznek meg.
na eh.
Heidfeld-ért kár, ahogy mindenkiért aki kiesett persze, de azért ő szép meglepetés lett volna a bímerrel.
Button tényleg a lekörözésnél bukta el a helycserét, éérdekes volt hogy mennyire nincs tekintettel rá Speed, bár kemény pozicióharcban volt, de azért mégis bosszantó.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
Nah, kiment a hév
Ami lejött:
..és sajnos ez ütközik Aesir véleményével, aminek nem örülök, de a véleményem ezért nem hallgatom el, remélem elfogadod Aesir hogy másvéleményem van.
- Szal ahogy levettem, a Magyar közvetítés alapvetően azoknak szól akik nem értik az F1-et, akik értik azok nézzék máshol.
re: Ez nem kifejezetten jó pont a közvetítőinknek..de hát ha ez a megoldás, akkor ezzel kell élni.
- Én még sosem mondtam egy megrendelőmnek sem ha kifogásolta a munkámat (amiért fizet), hogy ha nem jó neki, akkor csinálja meg jobban...elvégre azért kaptam meg én a munkát, mert értek hozzá, ha nem értem akkor megtanulom..tanulni mindig lehet.
Ez az FIA-Ferrari összefonódást olyan szintű képtelenségnek tartom, hogy ez a fél mondat is felesleges, érveket hozni vele szemben szintén, mindenesetre ezek inkább érzelmi töltésűek, nem megalapozottak, ha vki komoly érvekkel, szabályokkal való szembeállítással- felhozásával tud mellette érvelni, akor lehet esetleg foglalkozni vele, egyébként flame, és ->fórum alapelvek. -
#70869248
törölt tag
Most komolyan elfilóztam hogy milyen pockok vannak a szárnyaknál
Kell innom még egy kávét, mert vagy 15perc mire rájöttem hogy pöckök.
Egyébként sztem ment egy kérdés,
-figy FIA hol hajolhat mennyit a szárny?
-Itt és ennyit.
-szal ha máshol hajlik az ok?
-persze, ha nem balesetveszélyes.
-nem az.
most pedig unéz ki mégis baj,..amin különösen nem lepődök meg, mert ez a szabályalkotás, és azok rögzített alkalmazása..hááát...mondom úgy: különleges.
Ez egy technikai sport, ha a szabályok határain belül kidolgoznak új ötleteket, az fejlesztésnek minősül.
Mint ahoy régebben írtam, a szélesedő gumi is nálam annak minősült...nem is nagyon értettem hogy mi a baj.
szabály szellemével nem összeegyeztethető...hát vzzz, ezt azért elég sokmindenre el lehet sütni. ..jaja ön végül is jogosan fizetett ennyi adót,...de a szabály szellemével mérve mégis fizessen még ennyit-annyit. -
#70869248
törölt tag
válasz velizare #1173 üzenetére
miből gondolod?
Egy szárnyat, ami nagy erőnek van kitéve elsősorban a biztonság szempontjából figyelnek, azaz bizonyos helyeken nem deformálódhat és nem lehet kitéve tartós lengésnek..mert ott esély van rá hogy eltörik...gondolom illesztés, legnagyobb erőhatás, ilyesmi.
Ebben az esetben más helyeken meghajolhat..elvégre az sincs meghatározva hogy milyen anyagból készülhet az aerodinamikai elem, pusztán biztonsági megszorítások és a csapatok jól felfogott érdeke szerint készül abból ami.
Ezen kivűl valszeg vizsgálják a szárny umond függetlenségét is, azaz ne lehessen aktív szárny, ahogy azt írta is itt már vki.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz Flashget #1177 üzenetére
Ez sem lep meg igazán, vhol én is kb. úgy számítottam rá ahogy Pá írta a (#1161) hsz-ben, azaz enged az FIA a nyomásnak.
De azért érdekes végigondolni, azaz ha kikérik az FIA véleményét, ők rábólintanak...ezért a
- Ferrari kifejleszti pénzért, majd ezt sok csapat kifogásolja, ezért az FIA mégis úgy dönt hogy a Ferrari-nak új szárnyat kell fejleszteni..
- Ami érdekes hogy nem tudták a szabályokkal megfogni a Ferkát, mert a mérési eredményeknek megfelelő volt,..így a szabályok szellemiségére hivatkoznak.
pl. képtelenség, ne tessék komolyan venni, tekerve van:
amit végiggondolva érdekes, hisz sok szabályt abban a 'szellemiségben' hoztak (bevallottan), hogy lassúljon az F1, és több előzésre legyen lehetőség...így ha vki túl gyors, akkor ugyan nem vét a szabályok ellen, de azok 'szellemisége' ellen igen, és ha egy versenyen keveset előz vki, akkor megóvják az eredményt...tessék többet előzni, rajt-cél győzelemért egyversenyes eltiltás jár. -
#70869248
törölt tag
válasz velizare #1226 üzenetére
ezt kicsit megtekerted.
Tekerek rajta én is:
Ha bent vagy egy házban aminek 40 szobája van, és azt mondják hogy 10 szobába nem mehetsz be, akkor mit csinálsz (illetve mit csinál egy állandóan fejlesztési kényszerhelyzetben lévő csapat.) ülsz és nem mozdulsz sehova?
illetve ha azt mondják hogy abba a 10 szobába 10h-12h-ig nem mehetsz be akkor mit értelmezel?
Itt a szabály úgy rendelkezett hogy ezen és ezen a mérési pontokon ennyi és ennyi lehet az elhajlás.
pont.
számukra, illetve a vizsgálat szempontjából érdektelen pontokon való elhajlásról nem rendelkeztek, nem voltak meghatározó adatok aminek alapján mérhető-elmarasztalható lett volna a szárny, hisz akkor a helyzet jóval egyszerűbb, ha eltér->büntetünk. -
#70869248
törölt tag
válasz velizare #1241 üzenetére
De most akkor ezt hogyan is gondolod?
Ha az illesztéseknél mérik az elhajlást súlyakasztással, akkor ott ahol nem mérik, azaz nincs mérési pont, ott milyen szabály vonatkozik rá?
Elvégre egy szárny, eltérő módon reagál a menetszélre, ez függ sokmindentől:
-a rögzítéstől, pl. hátsó szány ahol a vizszintes elem két vége van rögzítve, és az első szárny ahol a rögzítés a vízszintes elem közepén van.
-hajlítástól, azaz milyen légellenállást fejt ki az elemrész, ez az első szárnyra jellemző inkább, bár ezen a képen azért szépen látszik:[link] a hátsón is (BAR 007 - revised rear wing).
- és persze a felhasznált anyag minőségétől az erőhatás mértékének megfelelően.
Tehát ha teszem azt nézzük ezt az első elemet: [link] (Ferrari 248 F1 - front wing development),
ha mérési pontok között min. és max. elhajlási keret van, akkor megint csak egyszerű lenne büntetni, hiszen ha meghaladja, akkor büntetnek.
sajna a részletest még nem néztem az FIA-tól, de azért ezt is érdemes olvasgatni, és lekattintani a részletekért:
[link]
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz velizare #1249 üzenetére
váhá
elbeszélsz mellettem, én értem amit mondasz, de ez a séma nem illik a helyzetre, én ma átolvasgatom az ide vonatkozó, jelenleg érvényes szabályokat, ma lesz időm rá.
De addig is mond ezt a >ami a tiltáson kivül esik az engedélyezett, ami az engedélyezésen kivül esik az tiltott< elméletet hogy alkalmazod pl. ebben az esetben (kitalált):
- Az aeroelem végpontól visszmért 100mm-nél, a 25kg súlyt alkalmazva az elhajlás mértéke max. 12mm. (alátámasztás középen)
Az aeroelem középpontján, az 50kg súlyt alkalmazva az elhajlás mértéke max. 22mm.
(alátámasztás két hoszvégponton)
Ebben az esetben hogyan müködik a vázolt elméleted?
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz #70869248 #1252 üzenetére
átnézegettem,..elég érdekes, egyáltalán nem erre számítottam.
biztonságtechnikai kitétel nincs külön az aerodinamikai elemekre, a kasztnival egyenlő besorolásnak vetik alá.
Nincsenek meghatározott mérési pontok külön a szárnyakra, vagy bármely más aeroelemre.
Viszont a kasztnit nagyon sokféleképpen vizsgálják (biztechnika), de a lényeg ami nekem lejött hogy speciálisan a szárnyra nincs biztteszt, illetve uaz teszt vonatkozik rá mint a kasztnira.
Elhelyezkedésre van, tehát túlnyúlás ilyesmi, de egyébként biztszempontból kasztni.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
Ez jó felvétel:
-[link]
kifejezetten csípem az ilyet..nem csak a PRbúra.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz velizare #1265 üzenetére
Nem fog ez menni
alapvetően az elgondolásod szerint ahol meg van szabályozva hogy mennyit térhet el, ott annyit eltérhet minden más ponton nem lehet elmozdulás.
Ez viszont kivitelezhetetlen egy aerodinamikai elemnél, illetve mivel az egész mozog, nincs olyan centimétere a szárnyak ami nem mozdul el, nem rezeg illetve csapkod...de ha ott nincs mérési pont akkor a logikád szerint az már szabálytalan.
De a lényeg hogy nincs külön vizsgálva, az vonatkozik rá ami a kasztnira, annyiban lehet bonyolítani, hogy a kasztni viszont több elemre is szét van bontva biztonságtechnikai mérések szermpontja szerint.
de elolvasgattam a mostani görbe tükröt, és ott olyasmit ír az arc, hogy az oldalirányú elmozdulás a kifogásolt
Ezt megnéztem, és ez tényleg szerepel a szabályzatban, azaz nem lehet hézag. -
#70869248
törölt tag
válasz szeva000 #1512 üzenetére
Az egész Aguri csapatot??
Ha ebben a felfogásban nézzük, akkor sosem lenne új csapat az F1-ben..hisz mindenki lentről kezdi aki belejön a sorozatba.
Rubinho nem Ide miatt bukta el az idejét (pfff), mivel amikor megelőzte, akkor még csak másfél tizedet bukott.
Ha ebből felkerekítünk 5tizedre, akkor sincs sehol az utolsó szektorban tök üresen futott 8tizedes hátrányhoz amit összeautózott.
Bravo Button, bravo Honda.
(vmint a két Bímer)
és Ferrari -
#70869248
törölt tag
válasz szeva000 #1526 üzenetére
Azért ne húzd fel magad
Utána lehetne nézni, hogy melyik jelenlegi nagy istálló volt sereghajtó a bemutatkozó évében, és sztem jóval szegényebb lenne az F1 világa ha ezeket mindjárt menesztenék.
Aztán azt is vedd hozzá, hogy Ide nem karcolt még ezen a pályán, és ez az autó egyenlőre nem jó...Minardi színvonal..talán.
Én ugyan még a Minardi alá sorolnám, mert mivel a motor jó, ezért nagy diszharmonia van az autó motorikus képességei és a futómű, kihajtás, aerodinamika között,..míg a Minardi-n legalább minden egyformán gyenge volt.
Nem kell rugni még beléjük sztem, kűzdenek ők rendesen, Rubinho nem ezen bukta el a jó eredményét, Massa sem ezért csúszott ki, és az eső jobban bekavart ebbe az egészbe mint a Super Aguri, mégsem akarja senki kitiltani az esőt és fedett pálya alatt lefuttatni a versenyt. -
#70869248
törölt tag
válasz Nowhereman #1538 üzenetére
Én arra gondolok, hogy Rubinho is változik...talán.
Én jó pilótának tartom, viszont nem túl jó versenyzőnek, de ez saját vélemény.
Viszont lehet hogy nála ennyi volt..végül is nem törvényszerű hogy mindenki jól viseli az eltelt időt, Volt egy 'nyugdíjjas' állása, amiből kijött idénre, ez felrázta, de vhogy nem klappolnak össze a dolgok (más autó, más csapat,..másállapot ) szal könnyen lehet egyfajta mentális zavarba/mélypontra jutni, ez pedig szvsz jelent 1mp-t, sőt ha nem tudja irányítani az autója beállításait kellőképpen, akkor többet is.
De ez csak az én kitalációm, egyáltalán nem biztos hogy így van, de mivel ennél az elért eredményeknél én is jobb képességű pilótának tartom, ezért ez jutott eszembe.
DC. pl. szikla mentálisan
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #1603 üzenetére
Igazából sztem sem volt, bár Hakkinen vezetési stilusa-versenyzése-hozzáállása nekem jobban bejövős (még mindig, és még sokáig nagyon kedvelem ezért), DC viszont egy bulldog (jó értlemben véve persze) talán mint a jó angol foci, nincs kecmec, de nagyon jól vezet, egyszerűen így jött ki neki a lépés.
Hakkinen pedig meg tudott lepni. -
#70869248
törölt tag
válasz Nowhereman #1602 üzenetére
bezony igaz lehet.
-
#70869248
törölt tag
válasz Csimoka #1660 üzenetére
nem csak neki van hozzá köze..nekem is, meg másoknak is.
Nekem spec. már kicsit tele a t'köm azzal hogy észérvekkel meg a közösségi szellemre gondolva próbáljak másokat normális hangvételre győzködni, szal ezt hagyom a rákba, olvasd el vzze légyszives a fórum alapelveket, és akkor talán megérted hogy kinek mi köze hozzá..
kiszedem neked mert eddig sem igazán találtad meg:
''..amit tiltunk fórumunkban:
* a kulturált társalgást szembeötlően zavaró, agresszív, vulgáris, obszcén, hangulatkeltő hozzászólások (a hozzászóláshoz értve a nicknevet, aláírást és egyéb, a felhasználó által megadott adatot)
''
és igen ide tartozik a 'köcsög' (kocsog formában is), a hugyos..stb
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
Hát nem volt gyenge futam az 100
A Midland...pfff, itt vmi szabályváltoztatás kellene (), pl. nem is nagyon értem hogy miért nincs érvényben az a repülőrajtos szabály, hogy belengetik a zöld zászlót (és ezt rá is kiabálják a pilóta fülére a rádión) és onnan van a teligázas repülőrajtolás.
Mert itt ebben az a zavaró, hogy ha Alonso félpályától lépésre lassítna, az SC pedig begurul a pit-be, akkor Alonso gyakorlatilag tőgázon mehetne a célvonalig, a két Midland ezt a tempót nem tudja viszont a célvonalig nem előzhetik őket meg...,szal ez így elég furcsa első hallásra.. -
#70869248
törölt tag
Az egy viszonylag gyors kanyar, és gázos is, tehát valóban elkönnyül a jobb első kerék, elemelkednie azért nem szabadna, talán az első kerekek terpesztésével együtt tünhetett úgy hogy elemelkedik.
De nem kizárt azért hogy hézag lett, akkor valszeg hátul lágyabb merevítéssel futott az autó, ez eredményezheti hogy gázadáson, jobb kanyarban a bal hátsó kerékre 'ül' le az autó, és a legkönyebb kerék ilyenkor a jobb első. -
#70869248
törölt tag
válasz #16741888 #1833 üzenetére
Sztem ez nem fért be Button-nak, és én spec. örülök hogy nem fért be.
neki nem posztja bosszúállást játszani...Alonso jól csinálta, és ha vki jó versenyző akkor azt nem nem ilyenekkel szokás jutalmazni.
Az hogy miután Button elrontott egy szituációt, Alonso viszont nem, Button egy ilyen húzással bünteti, az egyfelől kicsinyességet mutat, másfelől egyszerűen nem fair.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #2088 üzenetére
Ez elég érdekes eset, mindenesetre én kőkeményen beintenék a V10-es Red Bull-nak, mert már megint reklámfelület van a pályán, csak az a különbség hogy még kevesebbet kell rá költeni...
-
#70869248
törölt tag
válasz Nowhereman #2096 üzenetére
Stoddart valóban bűvészkedett, ám az mellett hogy elismerem az erőfeszítéseit és az eszét, még simán orrbaverném mondjuk csapatdrukkerként.
Meg az sem igazán jött be hogy benyelték az utolsó csapatnak járó összes előnyt (pénzügyi támogatás, 2005-ös év aerodinamkiai módosítások késleltetése), az összes hátrányt viszont nyomták a közvéleménynek
bár ehhh, annyira nem bosszantott, de remélem Stoddart vezetését nem fogadják el újra...sztem ez a név, most akár European Minardi, akár sima Minardi, többet érdemel mint ezt a bűvészkedést. -
#70869248
törölt tag
Integra:
[link] -
#70869248
törölt tag
Sztem elég egyszerű, legalábbis kapásból belegondolva..
A felniméret az előírt, és peresebb gumival csökkenne a kerékátmérő ami jó gyorsuláshoz (de ez ezeknél az autóknál a 'de minek' kategória..így is TC van)
Na de szal ezzel egyidejűleg csökkenne a végsebesség.
kisebb kerékátmérő->jobb gyorsulás, kisebb végsebesség.
nagyobb kerékátmérő-> rosszabb gyorsulás, nagyobb végsebesség.
A kerék össztömege nagyon fontos kérdés, pörgetyűs hatás miatt is...azaz kevésbé fordulékony az autó a nagy sebességű irányváltáson, és persze a kihajtás végén jelentkező súlytöbblet nagyon káros a teljesítménykifejtésre.
A végsebesség itt most nem csak a sebesség végét jelenti, hanem egy fokozatosan jelentkező hatás a sebesség növekedésére, mert egy Ladára hiába teszel mittomén 10es felnit peres gumival hiába lesz 100 a végsebessége, már 60-80-nál nem fog annyival jobban gyorsulni, mint a kezdeti különbség az eredeti kerékátmérőhöz képest.
(ezt sikerült jó bonyolultan írni, de csak összerakja aki akarja )
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
A gumik deformálódnak, ezt Indianapolis-ban nagyon lehetett látni, de valszeg igen jó gumik.
Az hogy csökkentsék az oldalmagaságot, de megmaradjon a kerékátmérő, ahoz nagyobb felni kellene, az viszont több tömeg.
Végül is ezek 600kg-os iszonyat tapadófelülettel rendelkező középontos súlyelrendezésű autók, szal más közelítéssel kell rájuk nézni mint egy kasztnis sportkocsira.
valszeg így járnak jobban. -
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #2302 üzenetére
szépen látszik hogy a balos gumik melegszenek el, aszimetrikusra kell állítani a setup-ot.
-
#70869248
törölt tag
Hát sztem 'szakkomentátorainknak' 0 versenytaktikai érzékük van, szemük egy szál se, szájuk meg minek...
MS pedig óriási volt
Csak úgy vezették meg az egész Renault-t ahogy kellett...
De ezt nem venni észre..
Egyszer Alonso az übertökéletes versenykörök karcolója, ...majd ''sztem ha itt egy kicsit hosszabb féktávot venne..'' komolyan mondom:
MS azt csinálta a kiállás előtt amit kellett, tökéletes volt.
sztem:
A Renault is jól csinálta, mert amint megláttál hogy gyorsabbak, egyből ráléptek arra a lehetőségre hogy ha Alonso-nak sikerül itt Imola-ban megverni MS-t, akkor gyakorlatilag 'pszihésen' ütik le a Ferrari mindent.
MS közben meg,..és ez volt a nem gyenge, fogta és megfogta Alonso-t, szépen túllasssította a kanyarokat, és figyelt az előzési pontokon.
Az fel sem tünt a 'szakkommentátorainknak' hogy a két lekörözött(!) járgány simán ott maradt mögöttük, csak annyira fogta meg MS Alonso tempóját,..ezzel elérte azt hogy Massa nagyon közeledett Alonso-ra, és ezért Alonso-t ki kellett venni MS mögül, mert ez volt a lényeg, ha MS ment volna ki előbb kerékcserére, ahogy kellett volna, akkor Alonso helyzeti előnybe kerül, elég ha fél másodpercel.
Így viszont a Renault-t rákényszerítették hogy kihozzák Alonso-t MS mögül, ahogy kiment kerékcserére, érdekes módon MS összerakott egy jóval gyorsabb kört, majd kiment ő is,..és ezzel visszajött Alonso elé, utána már csak bevédekezte a versenyt.
nagyon szép volt!
Az ilyen össze-vissza dumákról már nem is beszélve:
- ''Alonso tavaly zseniálisan kivédekezte MS-t..(világbajnokhoz méltó..stb-stb)''
vs
- ''Ezen a pályán nem lehet előzni''
meg ''olaj van a pályán..'', meg ''...azért nem kopnak a gumik mert új aszfaltot raktak a sikánra''
vs.
- ''az új aszfaltrétegen 4 kerékkel csúszva érkeznek..''
hmmm
Na de szal tetszett amit MS csinált, nagyon nagy volt, grat. -
#70869248
törölt tag
válasz brownus #2675 üzenetére
Igazából nem az a lényeg hogy tartotta Alonso-t, hanem ahogy lassította.
Tökéletesen csinálta, egyenesben nem tud lassítani így az elgyorsításra nagyon ügyelt, viszont a fontos kanyarokban egyszerűen túllassította, Alonso többször külsőívre rakta az autóját már, annyira fogta MS.
Az volt szép ahogy ezt megcsinálta, tudta...hogy a fene enné tökéletesen tudta hogy hol mennyit kell tennie, hogy Alonso ne bírjon elmenni, és széttördelte ezzel Alonso addigi versenyritmusát.
Igazából sok lövésem nincs hogy hogyan kell ezt tökéletesen csinálni, de ha valaki ennyire ismeri a pályát és az autóversenyzést, akkor az így csinálja, egyenesekben ügyel a kigyorsra, és pont útban van a pályán féktávokra, kanyarközépen meg ahol csak lehet lassítja a tempót, Alonso ritmusa meglehetősen szét is hullott a végére.
Egyébként ez érdekes dolog, azt szokták mondani hogy jó autóval jó állapotban lévő pályán 1másodpercre megközelíteni a jó időt nem akkora kunszt, mint megtalálni az utolsó tizedeket.
Az legtöbbször, azonos versenytechnika mellett, fejben szokott meglenni, amikor valaki rákoncentrál a pályára és összerakja a kört/köröket.
ha ilyenkor ebből kizökkentik, akkor fél másodpercet tud bukni csak emiatt.
Alonso-n vmi ilyesmit lehetett látni amikor leesett az ívekről, és elfékezgette magát.
Engem meglepett amikor MS belassult, de mikor megláttam hogy a lekörözött versenyzők ott tudnak tempózni mögöttük, akkor leesett hogy mit csinál MS, és állam leesett hogy milyen szépen csinálta. -
#70869248
törölt tag
válasz brownus #2688 üzenetére
nem tudom.
Nem vagyok a helyében így nem tudom, valszeg nem is akarok a helyében lenni, és ez jó a nézőknek is
Emléxem mikor Superbike közvetítésen Harmati Árpi (Talma-ig, Bitter-ig a modernebb kor legeredményesebb gyorsasági Magyar motorosa volt), szal Árpit elkapta a versenyhév, és lökte vagányan:
- és most szélárnyékban, ..igen, és most és most ott van a seggében!!
úgy nevettem könnyem kijött...szal nem mindenki tudja ezt csinálni jól, de nekem Árpi nagyon bejött, kár hogy aztán elmaradt az akkori motorközvetítésekről.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #2833 üzenetére
Ha van kedved és időd, nézd meg, jó kis online futam volt
- [link]
Holnap Laguna Seca lesz. -
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #2835 üzenetére
Akkor nem ér meglepetés mert ezek formula autók lesznek
Formula Nippon bajnokság Essington-i futamáról. -
#70869248
törölt tag
lehetségesnek lehetséges.....megfelelően lassú tempó mellett
A tempókülönbségeket nézve sztem kell a fék.
- [link]
Én nem igazán szeretem a Silverstone-i pályát, a 16-os kanyartól a hajam feláll, még belemenni nem is rossz, de összeségében az egy olyan kanyar amit nagyon nem szeretek.
egyébként meg én úgy emlékszem hogy az 1-es kanyarnál is mellényomtam a féket, sőt így visszagondolva vagy a 3. kivezető szakaszán vagy a 4. kivezető szakaszán is mellényomtam, attól függ hogy sikerült az ív...mivel nagyon lendületesen autózható ez a rész. A 7. kanyarban nem kell sok fék beállítástól függően, a képen vészesebbnek néz ki.
De a 8.-ra már mindenképpen kell fék, a 8as kanyar egy enyhe ív után egy lejtős féktáv, ami után elkezdődik a 9-es kanyar.
Szal ha nagyon felveszem a szárnyakat, akkor szvsz talán a 8.ig meg lehet úszni, de akkor a köridő nem jó...ezen a pályán azért van 3 döngetéses rész.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz #70869248 #2871 üzenetére
Na megnéztem azért, sajnos licenc-es játékunk nincs 2003 óta pc-re, ezért nehéz bármit is állítani a mostani állapotra.
Csepy-vel mi egy kanyarra gondolunk csak én a linkelt kép szerinti számra hivatkoztam.
Szal meg lehet csinálni viszonylag tempóban a 8as kanyar kivételével az összeset motorfékkel, de lassabb vagyok mintha a gáz mellé nyomnám a féket, az 1-es, a gyors kombinációban ahogy írtam, a Stowe kanyart is gyorsabban veszem ha azért mellényomom a féket, és a 8-as az kőkemény fékes.
utána gázos részek jönnek, nincs fék egészen a 11-es bemeneteléig, majd megint gázos illetve gázelvételes kanyarok jönnek a 15-ös kanyarig, ott van fék, majd jön a 16-os kanyar ami elvileg egy trükkös kanyar lenne, és a bemenetele az is (könnyű leesni az ívről), de sztem inkább unalmasra sikerült, mindenesetre könnyű elrontani.
De egyébként majd a közvetítésen kiderül hogy hogyan mennek, remélem lesz megint gáz és fék kijelzéses kamera.
[Szerkesztve]
Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Synology NAS
- Politikai mémek
- Formula-1
- Motorolaj és szűrő topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Bestbuy játékok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen