Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hikvision

    senior tag

    Üdv Mindenkinek!

    Adott egy Duratec HE 2.0 Benzines Blokkos S-max 2006-ból, Első gazdás volt az autó, tehát fix 189.000.-Km-el, végig Fordhoz volt hordva évente vagy 20 ezrenként olajcserére, számlákkal igazoltan, és a következő a tünet:
    Hidegen beindítva alapjáraton semmi füst, melegen sem, menet közben szintén nem látni tükörből, viszont ha álló helyzetben felpörgetjük akkor dobja a kék füstöt, meg a korom pamacsot a földre a kipufogóból. Olajfogyasztás még ismeretlen mert, friss olajat kapott amikor megvettük, kérdés az, hogy ennyi kilométernél, elképzelhető, hogy le van ragadva az olajlehúzó gyűrű? szelepszár szimmeringet kizárnám mert motorfék után sem dobja a füstöt, csak és kizárólag fordulaton. Gondoltam még a PCV szelep eltömődésére, mert elég nagy a karternyomás ha leveszem az olajbetöltőt miközben jár a motor.

    Előre is köszi az ötleteket.

    20 éve a PH-n.

  • Hikvision

    senior tag

    válasz kcsa #15634 üzenetére

    Tuti, hogy eszi, különben nem füstölne :) , nekem inkább a kérdésem elméleti síkon volt, hogy ez hogy jöhet össze ennyire dokumentált előélettel, illetve viszonylag alacsony futásnál, és egy idős első tulajnál...

    20 éve a PH-n.

  • Hikvision

    senior tag

    Köszönöm a választ mindenkinek, igen valóban sok a gyári 20-ezres olajcsere intervallum, 99%-hogy ez miatt ragadtak le a gyűrűk, mert a Ford Kipp Németbe Most cserélt rajta utoljára olajat 184.000.-km-nél Áprilisban, és amikor leengedtem az olajat, olyan volt mint amibe legalább 20-ezer van.

    Nyilván az is benne lehet, hogy annyira mégse cserélték le, csak kiszámlázták, bár az olajszűrő ami gyár ford-volt, meg a levegőszűrő is új volt benne, tehát lehet, hogy eleve olajsaras volt a motor, ennek fényében, kapott gyorsan egy Xado Vitaflush-t a régi olajba csere előtt, aztán, kapott egy standard 5W-30-ast amivel mentünk kb 300km-ert és le lett engedve egy Liqui Moly Fél literes Motor-cleant,és úgy kapta most meg a Xado 5W30-at, plusz a OneStage revitalizálót, most már gyönyörű szép az olaj, illetve a szelepfedélen benézve, eltűnt minden olajsár, de hát nyilván a gyűrűkkel nem lehet mit kezdeni.

    Jah és ez most nem Xado reklám, csak nálam már rengetegszer bizonyított az elmúlt 6-évben, úgyhogy azóta minden autót azzal "kezelek".

    Egy standard gyűrűzés kijöhet 200-ból valóban, ha csak a hengerfejet kell rendbe tenni, meg a gyűrűket, baráti munkadíjjal, csak el tudja b*szni az ember kedvét, hogy egy amúgy minden tekintetben tip-top benzines autót 190-ezernél már gyűrűzni kell...

    20 éve a PH-n.

  • Hikvision

    senior tag

    válasz SzlobiG #15644 üzenetére

    Sajnos, én is utólag olvastam utána, szégyen a Ford részéről, és hány típusba szerelték ezt az ótvar Duratec-et...

    20 éve a PH-n.

  • Hikvision

    senior tag

    Ford S-max 2006.12, 2.0 DuratecHE, vezetett szervizkönyv, valós 190.000.km, tankolásonként legalább 1 Liter olaj elfogyasztása....

    Elkészült a beavatkozás, hengerfej lekokszosodva, szelepszárakkal együtt, dugattyú gyűrűk olyan puhák voltak mintha egy kólás dobozból lennének, alattuk szintén koksz.

    Hengerfej teljes rendbetétele ( síkolás, szelep becsiszolás, csészézés, szimmeringek stb), Goetze gyűrűgarnitúra.

    A nagy szerencse, hogy a henger, a dugattyúk, a hajtókarcsapágyak, újszerű állapotban voltak.

    Teljes tömítés készlet, hengerfej csavarok stb.

    Ami érdekes, a gyári 190ezret futott lánc minimális nyúlást mutatott, mondom akkor cseréljük azt is, Cromaxból megrendelve alvázszám alapján, meghozták a szettet gyári ford dobozban, benne made in ITALY lánccal, ami azon kívül, hogy sorjás volt, oldalirányban akkora csaplógása volt, hogy ha a végénél fogtam meg majdnem visszahajlott, hosszúságra 1mm-el rövidebb volt mint ami benne volt, tehát nem nagy nyúlásról beszélünk.

    Kérdezem, hogy akkor ez most vicc, vagy hol a gyári lánc? Cromaxba csak annyit mondtak, hogy ez a gyári ezeket adják el, de kibontottak egy Febi/Swag láncot és abban centire pontosan, szinre szagra ugyan az az ITALY lánc volt mint a gyári original dobozban, csak pont fele annyiért...

    Erre mondták, hogy már nem kell csodát várni, nincs normális alkatrész, a fordnak nem érdeke...

    Úgyhogy visszakerült a gyári lánc, az a többihez képest új állapotban volt.

    Az egész művelet, szívósor felújítással együtt kb 350ezerből állt meg.

    Pár Kép.

    20 éve a PH-n.

  • Hikvision

    senior tag

    válasz Dr.Burn #16000 üzenetére

    Írástudatlan embertől, nem szerencsés autót venni ;]

    20 éve a PH-n.

Új hozzászólás Aktív témák