-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz
troll81 #30948 üzenetére
Lehet hogy már régi az infóm. Három éve nézegettem ST kombikat is, hahu-n három is volt fent, svájci importosak, 1.2milla környékén. Akkor egy kuplungszett kettőstömegűvel 400k volt hozzá, nem is nagyon vitték ezeket, szépen csökkentek az árak mire elmentek.
De lehet hogy ez mindenhol így van, ahogy kopik az állomány, úgy csökkennek az alkatrészárak is. Katalizátor van a mk1 Focushoz már 50k körül, pedig azok is elég borsos áron mentek anno. -
#27070592
törölt tag
Gyári akku nem szokott ilyen hamar behalni. Lehet hogy csak fázós kedvében van, az utóbbi pár nap nem tetszett neki. Tegnapelőtt reggel jártam úgy hogy alig akarta megfordítani a motort, rámértem, 11.9volt..
Akku ki, töltő, délután visszaraktam, azóta pöccre indul.
Szóval én tennék egy próbát a töltéssel mielőtt kicserélem. Utángyártott akkuban már nem fogod visszakapni a gyári minőségét. -
#27070592
törölt tag
válasz
ReFleXx #30969 üzenetére
Kb. Ez is mind moondust silver, de két egyformát nem látok. -
#27070592
törölt tag
válasz
gabor9991 #30981 üzenetére
Szerintem a színnel semmi gond, ha rá is fújtak valahol, még mindig sokkal jobb egy javított fényezés mint egy szitává porladt sárvédő/küszöb/alváz.
Azt viszont nem tudom megérteni miért hiszik el a júzerek a 20k-s olaj legendáját. Aki zsigulikon nőtt fel (és százezer kilométer után ott már nem volt ritka a motorgenerál), az tudja hogy 10k de max egy év és olajcsere, mindegy mi van benne, "triszintetikus" csoda vagy csak egy becsületes gyári olaj, akkor is csere. Nem akarok konteózni hülyeségeken, de a gyárak is rájöhettek tíz-tizenöt éve, hogy rendszeresen cserélt olajjal egy blokk simán elfut félmilliót. Az pedig nem tesz jót az üzletnek. Toljuk ki az intervallumot, máris több motor pusztul el/több új autót adunk el. -
#27070592
törölt tag
Áh, semmi..
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz
Joker88 #31140 üzenetére
Nahát, valahonnan ismerős..
De őszintén szólva eddig eszembe sem jutott hogy ebben lemerülhet az elem. Több mint két éve használom napi szinten, azokkal az elemekkel amivel megvettem.
De most hogy kérdezted, szétszedtem, maxellek vannak benne. Ha a tiédben egy hét alatt lemerült, akkor vagy szahar elemeket vettél, vagy más gebasz van. Esetleg beázott szegény.
Ha biztosra akarsz menni, vegyél bele duracellt. Ha az is lemerül egy hét alatt, akkor nem az elemmel lesz a gond. -
#27070592
törölt tag
válasz
Joker88 #31164 üzenetére
Ja, a Spar Ausztriában is a drágább boltok közé tartozik.
Időnként szok lenni a lidlben is, 6db 499-ért. Állítólag azok sem annyira szaharok, legközelebb én is veszek egy pakkot. Fiókban elfér. 2032 hatos pakkot vettem már egyszer lidlben, bringalámpába kell, azok tűrhetően bírják. -
#27070592
törölt tag
válasz
troll81 #31192 üzenetére
Plusz most egyébként is rátesz a hideg idő. Ha sok a téli hidegindítás és a rövid táv, az szépen látszik a fogyasztáson. Nyáron el tudok járni 6.5-7 liter körül. Most 8.5-9 liter, nagyjából ugyanolyan felhasználással, nem padlózva, sokat motorfékezve, visszakapcsolgatva. Anno az oktatóm mindig azt mondogatta, hogy okos autós télen alig használja a féket.
A 20 liter szerintem sem valós, pontos értéket a teletank-majdnem üres tank-teletankolás módszerrel lehet kapni. -
#27070592
törölt tag
válasz
erdey_a #31376 üzenetére
2017-es Focusra elég sok panasz olvasható váltót illetően. Kuplungcsere általában a vége.
Volt egy visszahívás is, igaz az a literes ecoboost motoros példányokat érintette, 6seb. manuállal, nem tudom a tiéd épp ez a váltó vagy nem?
Négy éves autónak nem kellene ezt játszania. -
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #31412 üzenetére
Van az a márka-fanatizmus (vagy hibbantság.. kinek nem inge..) amikor az elköltött pénz mellékes.
KYB gátlókról jutott eszembe egy volt kollégám, nemrég vett egy patika offtopic 2105-öt, elég késői változatot, már az 1500-as blokkal. Ott sem nagyon számít a pénz, jónak kell lenni az autónak. Tehát KYB gátlók. Őt is meg tudom érteni, eddig volt nyolc offtopic 210X-e, taxizott is vele, rallizott is vele, és vett egy kilencediket, hobbiautónak. Mert csak. -
#27070592
törölt tag
válasz
lotuska #31417 üzenetére
Lehet hogy érdemes lenne üzemanyag vonalon elindulni és első körben 100-as benzinnel tele tankolni. Shell nálam bevált, OMV pl. annyira nem.
Második, nem sok pénzbe kerülő dolog a tank utáni benzinszűrő csere, ha kontakt is van ahol megcsinálják akkor pláne, pár perces munka. -
#27070592
törölt tag
válasz
lotuska #31424 üzenetére
Igen, a szűrőt tartó bilincs egy csavarral van rögzítve a padlólemezhez, ez olyan szinten bele tud gyógyulni a lukba, hogy legutóbb a dugókulcs nyelét eltörtem rajta. Lehet hogy az még a gyári szűrő volt, az előző gazdája könyvelő volt az autónak, szerintem ő csak a számlát fizette amin a szűrőcsere is szerepelt, de a szűrő sosem volt kicserélve. Szétfűrészeltem, konkrétan fekete volt a szűrőbetét a mocsoktól.
Mol benzinekre nem tudok mit modani, nem járok mol-kútra, de a 100-as benzinjükben nem etanol adalék van hanem etil-tercier-butil-éter, szerintem egy próbát megér.
Az etanol egy fontos szénhidrát, felelőtlen dolog belepocsékolni a benzinbe. -
#27070592
törölt tag
válasz
lotuska #31440 üzenetére
Nekem akkor szoktak így kilendülni a műszerek, amikor az akku le volt kötve és először indítom az autót (szintén mk1 Focus), utána soha. Lehet hogy rá kellene nézni az akku körüli vezetékekre.
Vagy pörgess végig egy öntesztet próbaképp. Az pedig úgy néz ki, hogy mielőtt ráadnád a gyújtást, tartsd folyamatosan lenyomva a napi km számláló nullázógombját, add rá a gyújtást, még mindig nyomva tartod a gombot, pár másodperc után megjelenik egy <TEST> felirat, a gomb nyomogatásával tudsz végiglépni a tesztpontokon. A motornak nem muszáj járnia, de be is indíthatod. Akkor a pontos fordulatszámot is láthatod, van egy ilyen menüpont is.
Itt egy lista a menüpontokról. Egyszer egy check engine lámpát ezzel sikerült eltüntetnem. -
#27070592
törölt tag
válasz
Zoli-bácsi #31448 üzenetére
Annyit fog látni, hogy végiglépi a kört, ugyanúgy kilendülnek a mutatók, kigyullad az összes lámpa a műszeregységben, esetleg van-e valami eltárolt DTC kód (6. pont, ha "none" felirat van, akkor nincs semmi)
Kicsit dolgozik az ECU.
Nm azt igértem hogy ettől fog megjavulni az autó. Csak egy önteszt. -
#27070592
törölt tag
válasz
Oryctolagus #31515 üzenetére
A "sok" egy roppant relatív dolog és több kérdés felmerül az olajcserével kapcsolatban.
Például: hajlamos vagy-e megcsinálni otthon, saját kezűleg? Vagy ilyesmi szóba sem kerül és idő/kedv/hely híján inkább kifizeted a munkát.
Másik kérdés: ismert helyre viszed az autót vagy csak fölhívtál egy márkaszervizt? Bízol annyira a szervízben hogy elhiszed a tényleges olajcserét, szűrőcserét, pontosan azt amit a számlán látsz és kifizetsz?
Én bizalmatlan, morózus objektum vagyok, azért cserélek olajat/szűrőket otthon. Így kerül összesen az olaj és szűrők ára+szállítás, + olajos melós ruha kimosása +fáradt olaj leadása cirka tízezerbe. -
#27070592
törölt tag
válasz
DeFranco #31546 üzenetére
Nagybátyám épp 80 múlt. 2018-ban volt egy "balesete", öreg swiftjével parkolás közben beletolatott egy másik autóba. Tenyérnyi horpadás, 300k "kár".. föl is emelték a díját az ötszörösére.. így biztosítót váltott, és megfelezték neki a díjat.
Az USA eü-helyzet egy érdekes üzleti modell. Minden kaját telenyomnak hfcs-el (magas fruktóztartalmú kukoricaszirup), a fruktóz metabolikus szindrómát okoz az ezt zabáló és vedelő hülyékben, ennek az éves kezelési gyógyítási költsége pedig 245milliárd$, amit kiszámláznak a privát biztosítóknak, amit azok kifizetnek a kórházaknak, gyógyszergyáraknak és beszednek a biztosítottaktól éves díjak formájában.
Pörög a gazdaság és a dzsídípí..
Erről egy hétig lehetne offolni, hagyjuk is a fenébe. -
#27070592
törölt tag
válasz
gabor9991 #31575 üzenetére
Nem annyira releváns, de vétel után amikor az ember reflexből azonnal olajat cserél, akkor éreztem azt az effektet hogy simábban és csendesebben járt a motor, új olajjal.
(Persze nem csodálkoztam azon hogy nem friss olaj volt az autóban. Általában itthon akkor válik meg valaki egy öregecskedő autótól ha már nem akar költeni rá.) -
#27070592
törölt tag
válasz
gabor9991 #31580 üzenetére
Hát én sem vagyok tribológus, de ha egyik olaj lassabban öregszik tovább bírja a hőterhelést és jobban keni az alkatrészeket egy évesen is az megér egy kis plusz pénzt. Elvileg minél kevesebb a motorkopadék vagyis minél jobban végzi a dolgát az olaj, annál világosabb a színe is csere előtt. De ezek elég vitás kérdések.
Olvastam egy régi amerikai pickupról, 70es évek, V8, amibe bődületes távot beletekert a gazdája, motor megbontása nélkül. Állítólag az volt a titok hogy 3k mérföldenként olajat cserélt.@troll81 Nem tudom miért ment ki a divatból az autó karbantartás. Ez a legbonyolultabb használati tárgyunk, ráadásul naponta rábízzuk az életünket.
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
válasz
milkabrams #31666 üzenetére
Azért ne azzal a szöveggel menj szervízbe, hogy motorgenerált kérsz 300-600k között, mert akkor mosolyogva meg is fogják neked csinálni.
Kedvenc vezérléscserés videom, amiben a mámi lépésről lépésre felvázolja mit miért csinál és mit hogy nem célszerű elbaltázni.
Ha jól tudom, a tiéd is DOHC Zetec blokk, vannak párhuzamok. Például elég precízen kell a szíjfeszítés mértékét beállítani, de annak is előfeltétele hogy mindhárom tengely pozícióban legyen amikor a szíj felkerül. Plusz nem árt ha a vezérműtengelyekre a két fogaskerék amin a szíj fut az az előírt nyomatékkal, pontos pozícióba van visszarakva (amit a szimering csere okán szedtek le róla, mert az sem árt ilyenkor). Mint ahogy főtengelyszimeringet és szelepfedél-tömítést is le szokás cserélni, (ha már ott dolgozik az ember), ezek nem tudom megtörténtek-e nálad, nem óriási összegek, de mégiscsak egy belsőégésű motorról van szó, aminek megvan a karbantartásigénye.
Különben nem vagyok szerelő, csak egy lelkes amatőr, de párszor már megnéztem a linkelt video-t, épp ilyen Zetec blokkom van, és nem bíznám a vezérléscserét csak Fordokon rendszeresen dolgozó szervízre. Ha valaki azt mondaná hogy azért csattog a vezérlésem mert fáradtak a hidrotőkék, azt a szerelőt gyorsan törölném a telefonomból. -
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #31692 üzenetére
Igen, nagyjából. A videoban 52:45től. De ott a szíjfeszesség mérő már nem külső eszköz hanem bele van építve a feszítőgörgőbe. A fogaskerekeket adott nyomatékra kell húzni, de anélkül hogy a rögzítőléc a helyén lenne. (mert ha a helyén hagyod akkor simán el is tud törni a vezérműtengely vége) Ezt lehet elkókányolni és máris nincs pontos szinkronban a vezérlés, nem veri szét a motort de nem is úgy fog dolgozni ahogy kellene. Ezért veszi ki a csajszi is a rögzítőlécet 53:56nál és villáskulccsal tartja meg a vezérműtengelyt amikor nyomatékra húzza a fogaskerék rögzítőcsavart, hogy a tengely ne tudjon elmászni. Aki ritkán dolgozik Fordokon az ezt el tudja szúrni szépen. Inkább kétemberes munka.
-
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #31699 üzenetére
Jó, ragozhatjuk még, van idő
Ellentartani lehet távolabb is a keréktől, nem fog annyit csavarodni a tengely hogy számítson. Egyébként okkal veszi ki a rögzítő lécet és nem kockáztatja a törést (amire van példa, nem egy..)
A főtengely itt poziban van, be is tett egy erre való rögzítőcsavart (a videoban is látható, most nem tudom pontosan hol, mobilról vagyok), vagyis ha a két vezérműtengely is poziban van, szíj fent, feszesség előírt, akkor tényleg csak a két vez.tengely fogaskerék precíz rögzítésén múlik.
A lényeg hogy az enyémet is rábíznám a csajra, vagy még inkább csinálnám én és felkérném hogy figyelje mit akarok épp elrontani.
Aztán ihatnánk egy jó hideg sört ha kész a gép és már csavartunk egy tesztkört. -
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #31703 üzenetére
Hát ebből a szempontból (nálam) nem versenyképes ez a szerelőcsaj.
Ami leginkább tetszik nála, az a szerelt részek gondos letakarítása gyári (vagy közelítő) állapotra. (azon túl, hogy következetesen lecseréli a szimeringeket és mindent gyári nyomatékra húz vissza) Azért kíváncsi lennék, hány magyarországi műhelyben csinálják ezt meg egy ilyen öreg blokkal.. -
#27070592
törölt tag
válasz
Zoli-bácsi #31718 üzenetére
Írj neki. Szoktak is válaszolni a videok alatt ha olyan kedvük van.
Egyébként mondja közben, hogy jobb egy célszerszámmal vagy egy pont akkora méretű kulcsfejjel helyére tolni (ha van kéznél). De legalább nem szárazon erőltette a helyére.
Én tavaly hátsó kerékcsapágy porvédő fémkupakkal voltam így. Kerestem egy passzoló méretű nagy csavaranyát, azzal ütöttem be. -
#27070592
törölt tag
válasz
Oryctolagus #31736 üzenetére
Ugyan nem "kell" kategória, inkább egyéni preferencia, de ha évente egy olajcsere az általános, akkor össze szokták kötni motor légszűrő-cserével is. (esetleg szezonkezdet lévén pollenszűrő-cserével)
-
#27070592
törölt tag
válasz
oliwire #31793 üzenetére
Ennyiért kitakarította a szelepfedél alatti komplett területet? 4X6.5k-ba platina elektródás gyertyák is beleférnének plusz egy új szelepfedél-tömítés. Ha magamnak csinálnám, ennyiért még egy kávét is adnék magamnak.
De ne értsd félre, nem piszkálódni akarok, csak a nyolcezer ütötte meg a szememet.szerk: 8 helyett 6.5k. Különben valahova el kell számolni a megélhetést is, senki nem dolgozik anyagárban, ez nem is várható senkitől.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz
oliwire #31799 üzenetére
A taxisok sem gázolajárban dolgoznak.
Rendszámtábla világításom viszont megint kiégett hátul (az egyik) , kezd már az agyamra menni, rakok oda egy ledes darabot. Ha találok jót.
Mostanában meg van sértődve az autó, műszeregység led is behalt az egyik. Cserés lesz így az összes, de nem tudom milyet vegyek bele. Nem cserélt valaki mostanában? Mk1.5 Focus az alany. -
#27070592
törölt tag
válasz
molnarpeter #31804 üzenetére
Adok nekik egy esélyt. Ez a hosszú vékony izzószál a szofita izzókban nem a rázós magyar utakra való. (főleg ha vízszintesen van a foglalatban)
-
#27070592
törölt tag
válasz
troll81 #31803 üzenetére
Ha ST, akkor Denso Iridium. Szerintem ki is jön 5k-ból, ha jó helyen veszed, ikh20 vagy ikh24 cikkszám alatt.
DeFranco: köszi, majd körbenézek. Lehet ezért lenne jó a ledes, nem tudom az most mennyire belekötős műszakin. Végül is rendszámtábla világításban nem is látszik az izzó.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz
radi8tor #31810 üzenetére
&DeFranco
Igen, sikerült bekevernem a szofitát a rizsszem izzóval.
Ami az olcsó dzsunka ledeket illeti, lehet hogy bírnák azok sokáig, ha stabil 12 voltot kapnának. Az ingadozó feszt lehet hogy már nem annyira csípik, a 14+volt amit a Focus generátor termel, több mint elég. -
#27070592
törölt tag
válasz
troll81 #31819 üzenetére
Ne vedd belepofázásnak, kicsit rákeres az ember és rájön hogy ez egy elég vitás kérdés ST tulajok körében és olyan szinten megy az izmozás hogy pontosan hány ezredhüvelyk az optimális gyertyahézag, intenzívebb használat eszi az elektródát, tehát minden második olajcserénél gyertyacsere..
úgyhogy ebben nagyon nem vagyok kompetens
olvasd át ezt például
Van aki a gyári gyertyára esküszik, mások szerint a densonál/NGKnál nincs jobb.. aztán úgyis minden tulaj maga dönt. -
#27070592
törölt tag
válasz
troll81 #31821 üzenetére
Ezek már igazi hitviták, kb. olyan szinten mint az ásványvizek íze között. Annak sincs hivatalos mértéke, tökéletesen szubjektív dolog.
Az NGK-nak van egy viszonylag új gyertyacsaládja amiben ruténium a középelektróda, ami nagyobb terhelésnél megbízhatóbb és tartósabb (a szöveg szerint..) szóval az iridium már nem menő.
Végül is van benne logika: ha papás stílusban, 1200-1500 körüli átlag fordulatszámmal gurulsz vagy ugyanazt a távot 2500-3000 közötti átlagfordulattal adja le a motor, az a gyertyáknak is kétszeres mennyiségű szikrát jelent.
Én ritkán vagyok pörgetős hangulatban, nem is vettem semmi extra gyertyát, elvagyok az "ezerkétszázforintos" febivel. -
#27070592
törölt tag
válasz
Stauffenberg #31847 üzenetére
+1 a faceliftes mk1.5-re.
A legenda szerint amikor a Ford 2000ben elég komoly pénzzel beszállt a Stewart-féle F1 csapatba, Stewart emberei néztek rá a Focus-futómű fejlesztésére és első szempont volt utcai használatnál is a mosolyfaktor. Erről Winklerék dumáltak egyszer vagy tíz éve, az egyik égéstérben.
Nekem is egy mk1.5 van, 1.8 benzines kombi, néha a Bükkben szoktam vele gurítani Eger és Miskolc között, csak azért hogy guruljak és minden kanyar egy élmény. És nem is horror az alkatrészek ára futóműhöz, érdemes rendben tartani. -
#27070592
törölt tag