-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz Luck Dragon #20491 üzenetére
Nem igazán, vagy nehézkesen. Van benne rizikó, de (ha ez megnyugtat) én már a második "rizikós" motorú Fordot használom (1.8, 2.0), és egyik se ette az olajat.
-
kcsa
veterán
válasz molnarpeter #20494 üzenetére
Kompressziócsökkenés valószínűleg nincs is (legalábbis az elején): olajlehúzó gyűrű szokott elkokszolódni, és olyankor annyi történik, hogy az égéstérben marad olaj, amit nem tud lecsorgatni maga alá a henger faláról a dugattyú, ezért elégeti.
-
-
kcsa
veterán
válasz Drughi #20916 üzenetére
Az egész attól függ mennyire vagytok mániákus pakolók. Mi ugyan csak hárman vagyunk, de egy ötajtós (MK2.5) Focussal elmentünk tengerpartra úgy, hogy nálam szabály hogy utastérbe nem rakunk csomagot. De tudok olyat, akik szintén négyen Cmax-szal még fel kellett dobjanak egy nagyobb tetődobozt.
1.6 alapvetően nem rossz, sem a sima, sem a Ti-VCT. Utóbbival van tapasztalatom, egészen kellemes. Van baja: okoskerék, javítható, nem olcsó, de nem is extrém drága - 25k körül van darabja.
-
kcsa
veterán
Kicsit szerintem sok, bár sok liter van az ember lábában, amit meg lehet spórolni ügyes vezetéssel.
Itt az én fogyasztásom - Focus MK2,5, 2.0, 4F27E - motor azonos, váltók rokonok, súly nem nagyon tér el, de távolról sem annyi, mint a tiéd -bár most jön az emelkedő tendencia, reggelente hideg van... Hétközben rövid távok 5-8 kilométer oda-vissza, nem dugó, de nem is országút, normál agglomerációs forgalom.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Kicsit ha megtúrod a Spritmonitort, akkor láthatod, hogy a 15l az elég extrém.
De a 15l/100km az mért fogyasztás, vagy amit a műszer kiír? Csak mért/kalkulált értékeknek higyj, a fedkompnak soha.
-
kcsa
veterán
-
kcsa
veterán
válasz dssport #21119 üzenetére
... hogy szokja a forgalom ritmusát parkolást stb... lefulladás nélkül aztán utána vagy áttérünk kézire...
Nézd, ha automatával lefullad, ott tényleg nagyon nagy a baj :D
Egyébként én is a manuálist ajánlom, pláne ha az eladó cigánykodik, ilyenkor gyanús, de valamit titkol.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz daniel2121 #21133 üzenetére
Tudni nem tudom, de ha valamivel egyezne, az a Galaxy lenne.
-
kcsa
veterán
Abszolút adom, Kléber téligumi nekem is volt (első és utolsó újautó vásárlásomhoz adták), és rendesen veszélyesnek tartottam, és tartom ma is: Kléber Krisalp HP2
Michelin gumikra egyébként jellemző a felkeményedés, pl. Energy Saver, 6-7 év után se kopik el, cserébe csúszik.
Téligumiknál a Barum saját tapasztalatom és mások véleménye szerint is (olyanok véleménye, akik véleményére adok is ) az árkategóriájában általában a legjobb, így bátran vettem idén a Focusra is.
-
kcsa
veterán
válasz tibbike01 #21213 üzenetére
Ilyen állítás szerintem sosem hangzott el. Az igazság kicsit árnyaltabb.
-
kcsa
veterán
válasz tibbike01 #21218 üzenetére
Fordos topikban milyen választ vársz?
Egyébként egykutya az összes (a legtöbb) kisbenzines turbós: három henger, DMF, mostanában néha DPF-el, olajra-cserére érzékeny, ennyi.
Ennek tükrében kb. mindegy mit vesz az ember manapság. Szerintem. Rettenetesen rossz híre nincs, péntek délutáni darab mindenből előfordul, én vennék ilyet. A konkrét darabot meg neked kell körberágicsálni, hogy hihető-e az óra állása
-
kcsa
veterán
Azt hittem már rég megtanultátok, hogy kinek a hozzászólásait nem kell észrevenni...
-
kcsa
veterán
válasz Sub-ZeRo #21304 üzenetére
Nem kell 3000-en menni, nem úgy szántam a mondanivalóm. Csak annyi, hogy a túl alacsony fordulatszám legalább akkora kárt tud okozni - én pl. budai agglomeráció, hegyekkel, kétezres fordulaton adott esetben csak szenvedve tudnék elindulni otthonról emelkedőn.
szerk.: kb. amit DeFranco is írt felettem
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz gabor9991 #21342 üzenetére
Az hogy ugyanaz a váltó (ib5) nem jelent semmit... Végáttétel, de egyes fokozatok áttételei is eltérhetnek.
Kiragadott példa, amit hirtelen találtam, ez speciel MTX75, de a lényeg látható - azonos típus, más karosszériához más végáttétel. Ugyanez előfordulhat két eltérő motornál is (sima vs. ti-vct), de focushoz most nem találtam valódi adatot.
Típus 1. 2. 3. 4. 5. R. vég
Mk1 Mondeo 1.6 16V Zetec Hatchback1992 >3.42 2.13 1.45 1.03 0.77 3.46 3.82
Mk1 Mondeo 1.6 16V Zetec Estate1992 > 3.42 2.13 1.45 1.03 0.77 3.46 4.06Párszor már próbáltam ezt megemlíteni itt a topikban is (csak úgy látom nehezen hihető ) amikor előkerül, hogy mennyivel jobb lenne egy hatfokozatú váltó: a fokozatok száma továbbra sem befolyásolja az adott sebességhez tartozó fordulatszámot, az csak és kizárólag az áttételeken múlik.
szerk.: úgy látom elcsúszott a szépen, space-el formázott táblázatom, sebaj, a lényeg látható.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz ZolkoW #21345 üzenetére
Ezt nem igazán lehet így megmondani.
Előző munkahelyemen céges fabiaval (1.2 TSI, 6 seb.) sokszor volt olyan, hogy városi forgalomban nehéz volt adott sebességet tartani, mert pl négyes sok, ötös kevés volt. Nem is igazán szerettem.
Most meg négysebességes automatám van, de az tény, hogy a kettes és a hármas között nagyobb a lyuk, mint az ideális lenne - kb onnan hiányzik egy valódi harmadik fokozat, mert a 4-5 rendben lenne.
Mindenesetre szerintem rendben van az 1.6 kiosztása, megengedett legnagyobb sebességen még bőven közepes fordulatszám-tartományban van.
Zajszigetelés, az kéne inkább :D
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Router gondok
- Anime filmek és sorozatok
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Linux kezdőknek
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- E-book olvasók
- PlayStation 5
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen