-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
Mit gondoltok a benzinárról? Érdemes most tankolni, vagy jövő héten lehet még olcsóbb? A dollár 295ft körül van per pillanat, 310ről esett tíz nap alatt. Év elején a brent olaj 70 dolcsi körül járt, most viszont beesett 50 alá.
Akkor egy liter 95ös benzin majdnem 400 forint volt. Ha a benzinár pontosan követné az olajárat, akkor most egy liter benzinnek 280 forintnak kellene lennie..
Persze tudom hogy nem ilyen egyszerű, sok összetevője van a benzinárnak, de én örülnék ha benézne az is 350 forint alá. Tavaly év elején voltunk 350 alatt, pedig akkor a brent olaj 60 dollár fölött volt, nem 48-on mint most. -
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #23428 üzenetére
Vitás kérdés. A ruszkik épp ma intettek be a kínálat-csökkentésnek (vagyis a kitermelés-korlátozásnak).
Ha durvul a koronavírus-hiszti és még tovább csökken a kereslet, érdekes olajárak lehetnek idén. -
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #23435 üzenetére
Én azt vettem le a cikkből, hogy a ruszkik eddig elfogadták az 1.7 millió hordó/nap kitermelés-korlátozást (ami a teljes OPEC-re és a nem tag de együttműködő országokra vonatkozik összesen), de ma arról ment a vita hogy ezt az 1.7 milliós korlátozást megemelnék további 1.5 millióval, amiből félmilliót a ruszkiknak kellene vállalniuk. Vagyis ők termelhetnének napi félmillió hordóval kevesebbet és ez nagyon nem tetszett nekik mert a költségvetésük nem kis részben az olajbevételekre van utalva, ezért simán beintettek az OPEC tagoknak.
Szaud-Arábia van szarban mert ők ugyan olcsón termelnek ki olajat, de 80 dollár fölötti olajár kellene nekik ahhoz hogy az éves büdzséjük egyensúlyban legyen. Ugyanez az érték a ruszkiknál csak 42,3 dollár, vagyis ők még elvannak a jelenlegi 46-48 dollár körüli olajárral és bolondok lennének plusz félmilli hordós kitermelés-csökkentést egyedül bevállalni, ha az OPEC tagok csak a maradék egymillió hordós plusz-csökkentést vállalják magukra. Mert az a ruszkiknak napi 25 millió dolcsis, éves szinten közel tízmilliárd dolcsis bevételkiesést jelentene, amire szerintem annyit mondott Putyin: anyátok pitschája..De ez a téma itt nagyon off..
-
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #23441 üzenetére
A mai találkozó után tovább mennek a tárgyalások egymás között.
De majd a piac eldönti, hogy a csökkenő keresletre nem csökkentett kitermeléssel "reagáló" vagyis nem reagáló olajkitermelő országoktól mennyiért vesz olajat. Ha nő a túlkínálat és a halmozódó raktárkészletek, az árcsökkenést fog okozni a piacon.
Mert a piacnak - az aranyszabály szerint - mindig igaza van. -
#27070592
törölt tag
válasz
molnarpeter #23449 üzenetére
Igen. A haszonjárművek még elég sokáig dízelmotorral fognak működni. Nem is lenne azokkal semmi baj, a koromképződéssel kellene kezdeni valamit de hatékonyabban mint perpill.
-
#27070592
törölt tag
válasz
#27070592 #22696 üzenetére
Fényszóró restaurálás, első menet
Az elején leszögezném hogy ennyi pénzért nem vártam csodát.
A kitben lévő "csiszolókorongok" az eldobandó kategóriában vannak, a fúrógépbe való tépőzáras munkakorongra felrakva és benedvesítve cirka két-három perces óvatos munka után egyszerűen szétmállottak.
Helyettük meg kell venni a "hagyományos" csiszolópapírokat és kézzel, a lámpát folyamatosan nedvesen tartva kell végigcsiszolni a fázisokat. 600-1000-1500-2000 a négy lépés amit használtam.
A polírozószivacs, ami szintén a kitben volt, viszont teljesen jó, fúrógéppel alacsony fordulaton használva szépen lehet vele dolgozni a polírpasztával.
A finishelő UV-védő folyadékot nem használtam fel, helyette lakkot tervezek, de nem tudom még milyen legyen.
Egyelőre itt tart a meló. Háztartási H7 és H1 izzók helyett is jobb lenne egy komolyabb izzószett, szintén keresés alatt.
előtte
utána -
#27070592
törölt tag
válasz
molnarpeter #23469 üzenetére
Válasszon az ember, ha tud..
WhiteVision Ultra
X-tremeVision G-force
XenonVision
Obi (549Ft)Túl sokat nem járok éjszaka. Egy pár 55wattos elég lesz szerintem, ami dupla fényerőt ad az átlag noname-hez képest.
-
#27070592
törölt tag
Mannol szett, ja. De hogy intézzük hogy értelme is legyen? Én csak Eger környékén mozgok, Pesten jövő hónapban lesz dolgom. A posta árából majdnem kapsz egy komplett újat. Csúzlival meg hiába lövöm el, úgysem találod meg..
flymi: Lehet nekem is elég lenne csak a távolságiba egy jóféle H1, tompítottal most is elvagyok. Színkülönbség van a nightbraker és a normál között?
-
#27070592
törölt tag
válasz
molnarpeter #23479 üzenetére
szívás cserélni a tompított izzót
mk1 Focusban is szívás, konkrétan minden izzót szívás ami az első lámpában van. Ha cserélnem kell valamelyiket, egyszerűen kiszedem a komplett lámpatestet. Már van rutin, nyugodt tempóban három perc alatt kint van. 1/4" kisracsni, tizes dugó, hosszabbító, hosszú csőrű fogó mindig az autóban.
-
#27070592
törölt tag
válasz
DeFranco #23484 üzenetére
Nem szokott kancsal lenni a lámpa, teljesen jó helyre világít a tompított is, reflektor is, most néztem. Égbe sem szokott világítani, motoros magasságállítás van hozzá. Szerintem azzal hogy kiveszem a helyéről, nem állítom el a belsejét.
Jobban szeretem úgy cserélni az izzókat, hogy közelről látom mit csinálok, az izzó pontosan van-e a foglalatban, nincs elbillenve semerre, a leszorítódrót oda kapcsolódik ahova kell, helyén van a csatlakozó, stb.
De ügyesebb vagy nálam, ha megoldod enélkül is. Igaz nekem akkora kezem van mint egy péklapát, ezért az első próbálkozás volt az utolsó (nehogy kárt tegyek az autóban), azóta mindig kikapom a lámpát. Van egy alsó rögzítőcsavar, amit elég nehezen lehet megtalálni először (alulról, anélkül hogy látnál valamit) de már az is megy odafigyelés nélkül.
Kancsal akkor szokott lenni a lámpa (ha a csere előtt nem volt az) ha az új izzó nincs tökéletesen a helyén hanem kicsit meg van billenve, elég is annyi hogy a tükör fókuszából kimozduljon. De ez nem fordul elő, ha látom hogy mit csinálok.
Először nem volt egyszerű leszedni az elektromos bejövő csatlakozót, olyan szépen rá volt gyógyulva az aljzatra hogy azt hittem sosem jön szét vagy valamit rosszul csinálok. Aztán kitakarítottam belőle a tizenéves retket, fújtam bele kontaktsprayt, adtam a háznak egy kis szilikonzsírt és most könnyen szétszedhető amikor kell. -
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #23523 üzenetére
Az a szivacspárna már a mk1 Focus A oszlop alján is ott van. Fogalmam sincs mi lehetett az eredeti funkciója, a gyár biztos tudna mondani valami frappáns magyarázatot, miért kell egy üregbe műanyagszivacsot rakni, ami nagyszerűen magában tartja a vizet ha kívülről megázik, a legkitűnőbb gócpontja a javíthatatlan rozsdásodásnak..
-
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #23525 üzenetére
Röhögünk rajta, de ez a tervezett elavulás, ami nemcsak az autóiparban hanem minden területen jelen van, a legpatkányabb dolog ami létezik. És szó nélkül tűrjük.
Mindenki aggódik az esőerdőkért, Greta Thunberg így meg Greta Thunberg úgy, de azt kiszámolta már valaki, hogy a tervezett elavulás miatt kukázott kolosszális mennyiségű terméknek (szemétnek) mekkora környezeti terhelése van?offtopic, nem érdekes..
-
#27070592
törölt tag
válasz
gabor9991 #23527 üzenetére
Aktuális video a totalcar-on most rakták fel, én sem láttam még.
-
#27070592
törölt tag
válasz
molnarpeter #23533 üzenetére
Gondoltam hogy a zajról van szó, de nem lehetne olyan anyaggal megoldani ami nem tartja magában a vizet? Mindegy.
-
#27070592
törölt tag
válasz
sparta2 #23618 üzenetére
Csak ne legyen kijárási tilalom.
De ha fölpörögnek az események, mint néhány országban, akkor erre lehet számítani és elhúzódhat akár egy hónapig is.
Lett volna egy kórházi időpontom is április 8-ra, egy másik április 29-re (egyik sem sürgős), tegnap telefonon mondták vissza. Próbálkozzak májusban.. -
#27070592
törölt tag
válasz
gabor9991 #23632 üzenetére
A zárt rendszer az stimmel, de ha a fűtésszabályzót teljesen hideg állásba fordítod, akkor a fűtőradiátort kizárod a keringésből egy csappal. (ettől függetlenül mindig van folyadék a fűtőradiátorban is)
Ezért érdemes télen hidegindításkor "hideg" állásba tekerni a fűtésszabályzót, hogy annyival is kevesebb folyadék keringjen a hűtőrendszerben, így hamarabb üzemmeleg lesz a motor.
-
#27070592
törölt tag
válasz
gabor9991 #23637 üzenetére
Balhézni ne kezdjünk, nem arra való a fórum, de én érzek egy határozott "kattanást" amikor teljesen hideg állásba tekerem a fűtésszabályzót (2002 mk1.5 Focus)
Ha én vélem tévesen a fűtőradiátort a rendszerből kizáró "csap" működésének azt a "kattanást", akkor én tévedek. -
#27070592
törölt tag
válasz
#31600896 #23696 üzenetére
Azt kellene megakadályozni (kellett volna már a tervezéskor
) hogy ez a hangszigetelő szivacs kívülről vizet tudjon kapni. Csak sajnos a gyár teljesen ellenérdekelt ebben és itt nem csak a Fordról van szó.
Mert az autógyárak az új autók eladásából és alkatrészkereskedelemből élnek. Ha egy adott modellt sok éven át lehet használni gond nélkül (persze az előírt karbantartásokkal), az a gyártóknak szignifikáns bevételkiesést okoz. Viszont ha a kerékdobokból kitakaríthatatlan sós dzsuva garantált korróziót okoz, az gyorsítja az amortizációt és a modellváltást a célpiacokon.
Különben nem értek hozzá. Csak épp lakatolás előtt állnak a Focusomon a küszöbök és első hátsó sárvédők alja, az üregekben felgyűlő iszap miatt. -
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #23700 üzenetére
Nem is volna a panelcserével semmi gond, nem egy nagy kifli lekapni a gyárit. Új utángyártottakat lehet hozzá kapni az USA-ban, röhögni fogsz, 25 dollárért. Ennyiért itthon a tizenéves bontottat sem kapod meg.
Pedig simán lecserélném, csak annyi meló lenne vele hogy le kellene tüsszenteni az autó színkódjára. És ha már le van véve, kitakarítanám mögüle az összes dzsamát, rozsdátlanítanék, alapoznék, valahogy vízhatlanná tenném a hangfogó szivacsot stb.
TMK ahogy régebben hívták. -
#27070592
törölt tag
válasz
molnarpeter #23722 üzenetére
A bontott, ugyanakkor ép karosszériaelem azért elég erős oximoron..
"Használható" inkább a helyes kifejezés.
Most hogy rákerestem, 10k egy utángyártott mk1 első sárvédő (plusz szállítás), csak a mázolást kell valahogy megoldani. De ezüstmetál spray is kapható végső esetben. Forgalmin pedig nem az esztétikát vizsgálják. -
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #23724 üzenetére
Holnap lehet hogy le is szedem a bal első sárvédőt, az van kritikus állapotban, de csak az alsó része. Ha a többi használható, akkor nem veszek komplett újat csak javítólemezt, és kevertetek hozzá színkódos sprayt, köszi a linket.
Csak addig nehogy kitalálják a kijárási tilalmat mert akkor a netes futáros kiszállításnak is búcsút inthetünk. -
#27070592
törölt tag
Motip három színben létezik , kétféle kiszerelésben (400 vs 150ml), az ár az hozzáállás kérdése, nem tíz percre veszed.
Egyébként 110 fokig írják a hőállóságot, azt egy hőálló hammerite simán túlteljesíti, olcsóbban. -
#27070592
törölt tag
Üdv a karanténból
Mivel jövő héten bőven lesz időm az autóval szöszölni, hozzá is fogtam, lekaptam a két első sárvédőt. A jobb oldali volt "jobb" állapotban, talán még menthető. A rozsdás hely kb egy centi vastagon volt borítva a lerakódott ki tudja hány éves megkövesedett poros sárral. A bal oldali rosszabb, az alsó része az szimplán levágós és eldobós.
De ha már hozzáfogtam, átnézem az egész alját az autónak, meg is szegtem a kijárási korlátozást és vettem 40%os rozsdamarót (mert csak 20%-os volt itthon..), ez lesz a jövő heti projekt, lemaratni minden létező rozsdafoltot, rozsdagátló festék, majd alvázvédő szlotty.De hogy ne csak negatív legyek, volt nemrég egy jubileum is.
-
#27070592
törölt tag
válasz
radi8tor #23803 üzenetére
Egy ideig biztosan bírja..
Elég sokváltozós kérdéskör. Mennyi idős az autó, hány kilométerrel? Kint parkol, vagy száraz garázsban? Télen mennyi sós latyakot kap az alja (és mikor lesz róla lemosva ?)
Ezekből kiindulva nincs két egyforma autó és két egyforma kaszni rozsda szempontból. -
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
Szivesen megnéztem volna egy előtte-utána képpárt.
De akkor is ráérsz ha legközelebb frissíted a polírt. Én eddig csak mostam az autót, nincs még kimattulva ez a "moondust silver" fényezés. Lehet hogy nyáron hozzányúlok.
(ha átmegy műszakin. ha nem megy át, akkor felgyújtom)
-
#27070592
törölt tag
válasz
#31600896 #23822 üzenetére
Hallgass bele az új égéstérbe , épp a "becsületesnepper" volt az egyik vendégművész. Állítólag nagyon megzuhant a kereslet, de a kínálat is, alig van forgalma. A többség próbálja tartalékolni a pénzét és inkább megtartani a régi autóját. Mindenki bizonytalan. Akinek nagyon kell a pénz, az lehet hogy perpillanat hajlandó nyomott áron is megszabadulni az autójától.
-
#27070592
törölt tag
válasz
DeFranco #23826 üzenetére
Tervezni most gyakorlatilag nem lehet, piaci káosz van. Minden azon múlik hogyan sikerül kezelni a járványt és a beszakadó gazdaságot.
Egy ismerősöm cnc-gépeken dolgozik, azt mondta hogy teljes gőzzel, három műszakban dolgoznak, konkrétan kínai megrendeléseket (teherautóváltókat, intardereket) teljesítenek ezerrel.
Kína érdekes ebből a szempontból, a másfélmilliárdos országban megoldották százezer alatti betegszámmal, azóta már sikerült újraindítani a gazdaságot. Persze ott be tud keményíteni a közigazgatás, ha akarják. Európában meg mintha a spanyolok versenyeznének az olaszokkal, kinél van több fertőzött és több halott..USA dettó, bőven a járvány elején vannak még, de már 150k betegnél tartanak, ott meg is lesz a több milliós betegszám és a százezer halott (de ez sem biztos). Ami biztos az a gazdasági zakó erre az évre. Nem tudnak annyi dollárt nyomtatni amennyi elég lenne "mentőcsomagnak".de offtopic
-
#27070592
törölt tag
válasz
gabor9991 #23833 üzenetére
A sok olasz rendelés furcsa első hallásra. Lehet hogy eddig máshol gyártattak, de azok a kapcsolatok jégen vannak?
A repülőgépgyártás leállása világos, ha nincs megrendelés újakra. Egyik repülőgépgyár sem termel raktárra. Olyan alacsony a légiforgalom a szokotthoz képest, ha így maradna, akkor a jelenleg használt gépek repülhetnének még húsz éveket.. -
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #23862 üzenetére
Én ma egy kicsit jobban bementem az erdőbe, nyitottam egy Focus bontót Van vele munka, ha elkezdi az ember
Ja, ugyanitt márkafüggetlen és aprólékos alváz-rozsdátlanítás és motorblokk-tisztítás, de csak hozott rozsdamaróval és brigéciollal. (a vegyszerek nem képezik részét a munkadíjnak!)
-
#27070592
törölt tag
Rendes fák vannak, nem fuck..
"Utána" kép még nincs, a hetet a rampán fogja tölteni az autó. Azért is van ezekkel a határozott farönkökkel alátámasztva. Ráérős munka lesz, letakarítok alul mindent, pormentesre. Szalonban volt utoljára ilyen tiszta. Persze a kipufogó rozsdás marad, de nem érdekes. Csak azért nem cserélem le. Még a gyári van rajta.
Különben nem volna rossz konstrukció a mk1 Focus, a szétszedés közben tetszettek a megoldások, csak a rozsdára figyelhettek volna jobban. A hangfogó szivacsot nem fogom visszarakni az első sárvédőbe, az biztos. -
#27070592
törölt tag
Fordoknál létező dolog hogy bizonyos javítások, alkatrészcserék után újra "el kell magyarázni" az autónak néhány dolgot.
-
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #23956 üzenetére
Jó ez a video, két profi lehúzási módszert is sikerült bemutatniuk, amikor a nagy semmiért leveszik a balekokat potom 45ezer forintra. Bár manapság ez már nem komoly összeg, ennyi pénzért két normális gumit sem lehet kapni.
"Rejtélyes" hűtővíz fogyással én is találkoztam már, a Focus termosztátházában fáradt el a tömítés és az azt tartó műanyag gyűrű. De az előző tulaj (vagy a gyökér nepper), ahelyett hogy vett volna egy új termosztátházat, rátépte a rögzítőcsavarokat a házra és telenyomta a hűtőrendszert "hűtőtömítő" trutymóval, hátha majd attól megszűnik a szivárgás..
Aztán egy fél délelőtt kellett öblíteni a hűtőrendszert amíg végre tiszta víz folyt ki belőle. -
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #23960 üzenetére
Én nem szoktam kisérletezni, bevált a 100as Shell benzin, akkor miért járnék mással? Legutóbb amikor mértem (teletank-"üres tank"-majd újra tele tankolva) akkor 6.6 literes vegyes használatú fogyasztás jött ki, ami egy 18 éves, 300k-t futott autótól teljesen jó szerintem.
-
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #23962 üzenetére
Nem pontosan értem hogyan kapcsolódik ez a két mondat az előző hsz-emhez.
A benzinekbe kevert "szeleptisztító" adalék a tapasztalatok alapján nagyrészt bullshit.
Én azért járok 100as benzinnel, mert nincs benne pálinka.
A sok év alatt a motorba lerakódott kokszot semmilyen üzemanyag nem fogja kipucolni. Ahhoz szét kell(ene) borítani a blokkot és darabonként elmosni. (ami öreg autónál egyenlő a gtk-val) -
#27070592
törölt tag
Ha olyan az autó és megéri a beleölt pénzt, időt mert (x tetszőleges indok..) az más dolog, de egy öreg tucatautónál már véleményes a dolog.
Az olajpárás kérdéshez nem tudok érdemben szólni. Olajszintet ha nézed rendszeresen és "csipegetést" látsz, az gond, de ha nincs olajfogyasztás akkor én nem bántanám, inkább lemosnám a párát és nézném hogy visszatérő jelenség-e vagy nem..(#23967) darvinya
Az OMV például azt állítja hogy a 100as benzinjükben max 0.2% etanol van. Shell német oldalán az áll: Shell V-Power Racing kann Restspuren von Ethanol enthalten (maximal 0,7%)szerk: nincs valakinek kölcsön egy kis Brigéciol? Kifogytam..
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz
KilgoreTrout #23971 üzenetére
Hélóhéló olajszintet nézted?
Ha azt sem tudnám milyen olaj van az autóban, simán lecserélném gyárira, szűrővel együtt. A márka nem annyira fontos, a lényeg hogy teljesítse a gyári előírásokat.egyébként van egy idevágó, jó régi szaktanács:
Ha a nívópálca nem éri el az olajszintet, érdemes szakkereskedésben egy hosszabb nívópálcát vásárolni. -
#27070592
törölt tag
válasz
#31600896 #24000 üzenetére
Tudomásom szerint az nem sárfogó hanem hővédő lemez. Ha a kéziféked nem old ki tökéletesen és egy picit is hozzáér a betét a tárcsához, elég komolyan fel tud forrósodni a tárcsa, ami persze szépen sugározza magából a hőt kifelé. Hogy megvédjék az érzékenyebb részeket (pl gumi fékcső) tettek ide egy hővédő lemezt. mk1 Focuson is ezért van hátul egy ilyen "hőpajzs", legalább is a négytárcsás változatokon.
Ha rosszul tudom, javítsatok ki. -
#27070592
törölt tag
válasz
KilgoreTrout #24006 üzenetére
Ha éjszaka vízszintes helyen áll az autó, akkor reggel nézd meg az olajszintet, hideg, álló motornál. Járó motornál, amikor az olajszivattyú is dolgozik, nem sok értelme van olajszintet nézegetni.
Bővebb infót itt is találsz. -
#27070592
törölt tag
válasz
bajnokpityu #24010 üzenetére
Nem hiszem hogy szignifikáns különbség lenne hideg motor vs. meleg, öt perce álló motor pálcán mért olajszintje között (feltéve hogy ugyanott áll az autó). De nem kötekedni akarok.
Talán fontosabb hogy KilgoreTrout túl legyen egy nagyjából szaxerű olajcserén és megszűnjön az olajnyomás lámpa villogása. -
#27070592
törölt tag
válasz
radi8tor #24083 üzenetére
Plusz vannak különleges szabályok, például városban 3000 köbcenti hengerűrtartalom felett nem 50 hanem 70 a limit.
Illetve ha pirosra vált a lámpa, még két autó átmehet.
Zebra előtt tilos megállni, lévén a szemből jövők sem állnak meg. A gyalogos ráér: azért jár gyalog.
A záróvonal is csak a hülyéknek van felfestve, akik azt sem tudják hol vannak.
Új hozzászólás Aktív témák
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!