-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz cintula187 #3844 üzenetére
Tekintve, hogy mondjuk egy B737 NG szám szerint 6 forrásból (FMC, IRS L és R, GPS L és R, rádiónavigáció) kapja folyamatosan az adatokat az aktuális helyzetéről, így a válasz: nem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz cintula187 #3844 üzenetére
Bocsánat, én vagyok a beszűkült látókörű... Szal NG-nél nincs létjogosultsága, de például a B737 classic-okon nincs GPS, így ott kézzel kell pötyögni az állóhelyen, illetve összeolvasni az FMC adataival.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz cintula187 #3848 üzenetére
Mondom, ha a gépen nincs GPS, akkor be kell pötyögni az FMC-nél a POS INIT page-n. (Megkérdeztem egy classic-os kollégát ) Itten van még sok infó a B737-esek navigációs berendezéseiről.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Korcsii #5577 üzenetére
Nálunk SOP szerint most 8 mp alatt ajánlott lent lenni 50 feet-ről, az 375-ös vario. Persze az is fontos szempont, hogy hol van a gurulóút, ahol el kívánják hagyni a futópályát, hiszen nem mindegy, hogy mennyi üzemanyagot éget el taxizás közben, ha egy lágyabb leszállás miatt nagyot kell kerülnie. Jó példa erre LHBP-n 31L, ahol, ha nem jössz le a B2-n, akkor csak a C-n tudsz, és végig kell gurulni az I-es Apron-on, majd B1-cross the 31L-B2-A3-A4, stb. Ha kitolnak eléd egy fapadost, és van vki final-en, simán elgurul az ember 15-20 percet, ami bő 200 kg üzemanyag (B737 esetében). Tehát, ilyen esetben, ha reálisan úgy látod, hogy le tudsz jönni B2-n, akkor érdemesebb siklópálya alatt kicsivel bejönni, és határozottan, nagyobb varioval letenni a gépet a küszöb után egy 2-es AutoBrake-kel, mint utána 20 percet kolbászolni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ha vkit érdekel egy IRL landing. Kitalálja vki, hol készült?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Korcsii #5797 üzenetére
Röviden: orrfutó.
Bővebben: amikor elemeled VR-nél az orrfutót a pályáról, a kiegyensúlyozatlan orrkerék (nem egyenletes kopás miatt pl., de alapjában véve nem szoktak törekedni a tökéletes centrírozásra egyébként sem) egyenetlen forgása rángatja az orrfutómű futószárát, és ez adja ki a tompa, dübörgő hangot a pilótafülkében. Amikor behúzzák a futókat, hallani a surrogást is, ahogy a futóműaknában elhelyezett két fix fékpofán lefékeződik a kerék.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Tegnap repültem egy szépet Ecuadorban. A célpont UIO volt. A reptér 9.228 láb magasan fekszik, 18-20.000 láb magas hegyek által körülvéve. Jeppesen chart-ok itt érhetők el a reptérről. A bevezetési eljárás is kellemes volt ILS Rwy35-re, de ami igazán izgalmassá tette a leszállást, az a hegyek felőli leáramlásokat szimbolizáló, közel 90 fokos támadással érkező, 21-22 csomós oldalszél volt, no meg a nem túl hosszú pálya - legalábbis egy megpakolt 767-esnek. A gép: Level-D B767-300, HA-LHD.
On the final (azért repültem be siklópálya alatt, hogy az első kockára le tudjak dobbanni, és azért repültem itt még kicsit gyorsabban, hogy stabilizáljam a gépet az erős oldalszélben)
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Tegnap SPU-BUD útvonalon repülőztem FS9-cel Level-D B763-mal, és meglepő módon az irányítás 13R ILS-t adott. A vicces az volt, hogy vmi teljesen extrém útvonalon sikerült vektorálnia. VEBOS-t 5000 feet-re kérte, majd ezután 005-re fordított, nagyjából BP417 felé, és lesüllyesztett 3200-ra, onnan ráforgatott BP414-re, és levitt 2500-ra, aztán kb. BP113-nál vitt 130 fokra. Szal ez egy ilyen félig meddig RNAV eljárásra hasonlító bevezetés volt, bár az VEBOS 1J lett volna, shortcut-tal BP414-re, de azt meg above 9000-n kellett volna repülni, BP414-nél is még above 4000 az előírás. Ehelyett a B763-mal végigdörögtem 2500 feet-en Etyek, Nagykovácsi, Budakeszi fölött, úgy, hogy minden puklinál bejött a Terrain, illetve a Pull Up jelzés, és aggódtam kicsit a Hármashatárhegyi torony miatt is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Korcsii #6729 üzenetére
Csapadék jelentés
R88: a jelentés az összes futópályára vonatkozik;
/: a csapadék összetétele nem meghatározott;
1: a futópálya kevesebb, mint 10%-át borítja;
9: 9 mm vastagságban;
//: mélysége nem meghatározott;
95: fékhatás-érték (jó).[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A fékhatás előtti // természetesen nem a mélységet jelenti, hiszen azt az előtte levő digit határozza meg; ez a jelzés azt jelenti, hogy a csapadék az üzemelés szempontjából nem lényeges.
AirBooms: könnyű dolgom volt, levettem egy Jeppesen kötetet a polcról, és fellapoztam a meteorológiatáblázatoknál.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nos, ők alapvetően inkább pilóták, mint mérnökök, de azért megtudtam pár dolgot. A nálunk szolgáló TU-134-eseken D30-as és D32A hajtóművek voltak, melyik érdekel pontosan? Ígértek jövő hétre komplett dokumentációt is, ha jó vagy oroszból, meg tudom neked szerezni kölcsönbe. Egyelőre, emlékezetből annyit tudott mondani a volt TU-134-es főpilóta, hogy a teljes sűrítési arány 18.4 +- 0.2 volt, az egyes fokozat 1.2-es sűrítési aránnyal dolgozott, összesen 9 kompresszorfokozat és 2 turbinafokozat volt, de a folyosón többen elkezdtek mindenféle régi dokumetumokat keresgélni ezzel kapcsolatban, szal ha jön be infó, továbbítom.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nos, én ennyire nem vagyok műszaki ember, szal elnézést, ha rosszul használom a szakszavakat! Közben kiderítették, hogy a nyomásviszonyok úgy alakulnak a fokozatok között, hogy a ventilátor fokozat 1,4, az összes többi kompresszorfokozat 1,29-1,32-vel sűrít- 134-es doksit jövő hétre hozzák, akkor jelentkezem. Airbus-unk speciel nincs, csak B737 NG-k és Dash-ok.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Korcsii #6993 üzenetére
Ez tkp csak a hang fele, egészben így fest:
Geryson: az enyém 94 cm-es, ha filmet nézek, akkor 3 méterről teszem, mert úgy érzem kényelmesnek; ha levelezek, fórumozok, csetelek, akkor kb. 2 méter ez a távolság; ellenben, ha játszom, akkor olyan 1 méterrre vagyok a monitortól, és hatalmas élmény, hogy a játék betölti a perifériális látómezőt is, FPS-ezni, szimulátorozni nagyon jó így, de mondjuk RPG-t játszani, ahol a képernyő tele van funkciókkal már fárasztó a sok fej-tekergetés miatt, ezért WoW-ozni pl. "cset-távolságból" szoktam.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Geryson #6997 üzenetére
Alapvetően 32"-esben gondolkodtam, de kaptam egy nagyszerű ajánlatot erre a 37"-esre, és akkor inkább ezt választottam. Kicsit aggódtam a mérete és a látótávolság miatt (előtte 24"-es volt), de nem igazolódtak be a félelmeim, és nagyon szeretek vele repülni, egészen más érzés, mint a régi 24"-esen. 101 cm-es nálam már nem férne el, ezért nem került szóba, szerintem szimcsizni 1.4 - 1.5 méterről az is remek lehet.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
válasz Geryson #7006 üzenetére
Persze, hogy az, mármint feleslegesen drága. CPVA paneles ugyan, de egy 23"-as cPVA-s monitor 70k, ha abból veszel hármat, akkor is csak 210k-nál jársz. Itt nyilván a kuriózumot, az egyediséget, dizájnt kell megfizetni, és ha nem számítana a pénz, akkor meg is venném.
No, mindjárt nekiállunk repkedni Európa fölött.
#7008: lol
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Geryson #7015 üzenetére
Csekkold a RAM-felhasználást játék alatt, és akkor kiderül, hogy a memóriarezidens alkalmazásokkal együtt mennyit eszik az FSX.
FS9-ben tegnap megcsináltam a Cargo Run-t B767-essel. Jó volt. Szokta vki próbálgatni?
Aki esetleg nem ismerné:
Cargo Run: Here you attempt to land a Douglas DC3 in Alaska in bad weather,short strip,crosswind. The hard part is just aligning yourself with the runway at the proper altitude to land on speed. Don't forget to check the wind direction! I went around many times and went off the runway a few times. You have to land at the proper speed or you won't be able to stop! Did I mention there are also mountains? What a challenge it must have been in real life. Those guys were REAL pilots!''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Geryson #8609 üzenetére
Alapvetően lehetséges a második verzió is, de azért az valószínűtlen, hogy final-en egy siklópálya alatti magasságú waypoint van betéve. Ha rendesen meg lett tervezve az útvonal, FMC-ben ARR egyezik a kiválasztott RWY az ATC által adott RWY-jel, akkor ilyennek nem szabadna előfordulnia. Ha nincs rendesen felprogramozva az FMC, akkor persze bármi lehet, ez igaz.
BUD LAGO-n csináltam a minap egy CATIII C megközelítést PMDG 737-800-zal, hát kiderült, hogy a 31R ILS-e bő 10 méterrel balra a futópálya mellé hoz le a fűre.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Geryson #8612 üzenetére
FS9-cel játszom. Ritkán repülök mondjuk LHBP-re, mivel oda IRL is sokat repülök (bár nem aktívan természetesen), ezért csak most tűnt fel a hiba. CATIII C körülmények között egyébként nem is leszállni nehéz, hanem megtalálni a gurulóutat/állóhelyet.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
#8655: ez így konkrétan nem igaz Kerkira esetében, a legtöbb üzemeltetőnél B (néhánynál pedig A) kategóriás reptérként szerepel, ergo nincs kibocsátás, és nem csak oktató repülhet oda. Ugyanakkor Madeira-ra (Funchal) a portugál légügyi hatóság írja elő, hogy csak olyan pilóta szállhat le, aki D kategóriás szimulátoron ebből vizsgázott, és a cég benyújtja ezt az igazolást. A két reptér egyébként nagyon nem egy kategória.
#8656: ha el szeretnél kezdeni ismerkedni a repüléssel, akkor itt találsz néhány jó elméleti anyagot.
#8657: az alapelvek jók, amiket írsz, de van néhány tévedés (az elütésekről/elírásokról most nem írok). Nem kötözködésből, csak a pontosság kedvéért:
- az FMC (Flight Management Computer) csak egy része az FMS-nek (Flight Management System), ez utóbbi a lényeg
- amire gondolsz, azok adott repterek arrival, departure, stb. chart-jai, amik különböznek az enroute chart-októl
- a Transition Altitude azt a tengerszint feletti magasságot jelöli, ami fölött a magasság meghatározásakor váltani kell a konkrét QNH-ról a Standard QNH-ra, vagyis 1013 millibar-ra. A TA régiónként eltérő lehet, és természetesen semmi köze a sebességhez. Ehhez kapcsolódik a Transition Level, (jellemzően TA+500 feet), ahonnan FL-ben adják meg a magasságot és nem lábban
- a 250 csomós sebességkorlátozás régiónként, országonként változik, nem mindenhol standard limit a 250 kts FL100 (vagy 10000 feet) alatt
- az interception elfogást jelent, amire te gondolsz, az az intersection, ami metszéspontot jelöl, és nagyjából azt takarja, amit leírtál, de a példa nem jó, mert TIGRA waypoint és nem intersection[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Mindkét robotnak aktívnak kell lennie, különben nincs Autoland, szal
- ILS frekit betekered mindkét NAV-on,
- az ATC utasításainak megfelelő irányon és magasságon repülsz,
- az FMC-ben bent van az APP, így látod a pálya meghosszabbított vonalát,
- VOR/LOC set, a gép ráfordul a pályairányra
- CMD A és B set (az egyik eddig is aktív volt nyilván)
- APP set
- App. VRef kiválaszt, beteker
- Check speed FLAPS 40
- bejön a dual-channel
- hátradől.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékes FEJhallgatók
- Házimozi belépő szinten
- [SoP] Premier dátumot kapott a Silent Hill 2 Remake
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mobil flották
- Sony PSP
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen