Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SaGa59

    őstag

    válasz sheep #1695 üzenetére

    A "craft" és a hozzá kapcsolódó gyüjtögetés, szortírozás, egyebek a korábbi (FO3 és FNV) változatokhoz készített legnépszerűbb modok alapján kerültek bele, ezekre volt igénye a játékosoknak.Ahogy a "városépítgeté" és "erődvédelem" is az RTS és egy másik, kifejezetten erőd építésre és védelemre kihegyezett mod eredménye lehet. Ennek nem jut eszembe a neve, de én is pont ezeket a modokat pakoltam a NV-ba (craftolás, falu és erőd építés). Úgy tűnik a fejlesztők is tanulmányozták a Nexus letöltési adatait....

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz tetris #1772 üzenetére

    Tolókaput nem lehet építeni? A falak, automata gépuskák, lépcsők ismerősek a FNV erődépítős modjából, de ott kétféle tolókapuval is lehet trükközni, az őrség ha jól állította be az ember, ki-be mászkált rajta, meg a prospectorok, de az ellenség nem tudta kinyitni...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz pomk #2447 üzenetére

    Ezt akkor írja ki, amikor már a fele HP-ját lelőtted róla, és hitelen megint 100%-on van, visszagyógyult. Csak a legendary-k játszanak ilyet, de azok sokszor...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz MK VII #2739 üzenetére

    Állj!

    A "felső sor" nem a perkeket, hanem a S.P.E.C.I.A.L. tulajdonságokat (erő, kitartás, ügyesség, karizma, stb...) tartalmazza, azokat, amiket a vaultból kifelé jövet még módosíthattál. A második sortól Level 1-5) kezdődnek a perkek. Ezek közül némelyek szürkék, azok nem elérhetőek pillanatnyilag. amik színesek, azokra tehetsz pontot, mindegy melyik sorban vannak. Az egyes tulajdonságok alatt az azt használó perkeket találod meg.

    Az, hogy melyik színes, elsősorban attól függ, hogy a felső sorban melyik tulajdonságra hány pontot tettél. Amelyikre keveset, az alatt sok lesz a szürke, ezeket néha az elért saját szinted "megnyitja", de legtöbbször soha sem lesznek elérhetőek, kivéve. ha az első sorban lévő tulajdonságra is áldozol pontokat fölöttük. Az, hogy az első sorra is tehetsz, itt jött be először, a korábbi verziókban amit kiosztottál az elején, annyi volt meg a játék közben megtalálható "bólogató Jancsik" adtak 1-1 pontot hozzájuk, oszt annyi, így jó előre ki kellett választani, hogy erőből mindent és mindenkit lenyomó teherhordó leszel, vagy inkább lopakodó tolvaj, esetleg a jó beszélőkéjével magát mindenből kivágó figura. Ezek mindegyike más játékstílust kívánt és némileg eltérő történetet eredményezett, mert a questek bizonyos "ágai" csak akkor kerülnek elő, ha azt a fajta megoldást használod, nem egy másikat.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz MK VII #2781 üzenetére

    A GI Joe - szerintem, erős, kitartó, nem túl okos, nem barátságos karakter, így erőre (Strenght, 5 fölött), kitartásra (Endurance, legalább 5 ), gyorsaságra, reflexekre (Agility, 4+) van elsősorban szüksége és nem árt, ha van némi szerencséje (Luck, 2-3) és "érzékelőképessége" (Perception, 4-5), hogy ne menjen el 5 méterrel felfedezendő helyek mellett vakon...

    Az erő kell a páncél és fegyver fejlesztéshez (blacksmith: kovács, armourer: páncélműves), de a teherbírást (Strong Back) nagy pofonokat (puncher), erős ütőfegyver használatot (Big League) is segíti, a nehézfegyverekkel is könnyebben bánik , stb...
    A kitartás (Endurance) alatt jól jöhet a Toughness (jobban bírja a sebzést, a végére már páncél nélkül is alig sérül), az Aquaboy (nem kapja be a sugárzást a vízben úszkálva, illetve egy szint után levegőt is kap víz alatt. Adamantium skeleton: nehezebben törnek a csontjai (bár mióta egy szimpla alvással gyógyulnak a lábtörések, ennek semmi értelme, a korábbi verziókban ehhez mindenképp orvos kellett). Viszont ehhez már 7 pont kell az Endurance-ra.

    Agility alatt a Gunslinger a pisztolyokhoz, a Commando az automata fegyverekhez jó, egy GI Joe-nak ez utóbbi jobban fekszik szerintem, bár én a Falloutokban nem szeretem az automata fegyvereket. Ugyanitt a Sneak (lopakodás), a Ninja, a Blitz a közelharcban segít, a Gun Fu érdekes jószág, lőfegyverrel harcművészkedik, ha van 10 pontod Agility-re.

    Ingelligenciára legalább 3 pont kell, hogy a Gun Nut (lőfegyver fejlesztés) elérhető legyen, vagy be kell érned a megtalált, másokról lelőtt cumóval.

    Perception-nál a Rifleman (2 pont) lehet jó, ha puskákat akarsz használni, de a Demolition Expert (robbantómester) is jó, igaz, ehhez már 5 pont kell rá, annyi meg nem jut, csak később növelheted...

    Intelligencia 4 pont nélkül nem tudsz csak alap terminálokat hackelni, ugyanígy a Perceptionra minimum 4 pont kell az alap zárak felnyitásához. Viszont általában a tényleg fontos ajtók, páncélszekrények esetén zár és terminál egyaránt van, így azt kell eldöntened előre, hogy melyik irányt kedvelnéd jobban. 6-os Intelligencia kell pl az elektromos fegyver fejlesztésekhez a blacksmith mellé.

    Stb...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz pomk #2818 üzenetére

    A fegyvermodok leszedésekor is van alapanyag felhasználás, mert cserébe egy másik modot kell rátenned, pl a céltávcső helyére egy nyílt irányzékot.. Persze ha ebből van raktáron, akkor azt fogja rátenni. A páncélmodok esetében, ha az alapra állítod vissza, akkor nincs alapanyag igény, mert egyszerűen csak leszeded a kiegészítőt, nem raksz fel valami mást helyette.

    Az egyes modok csak ugyanolyan típusú fegyverre, páncélra rakhatóak, azaz egy pipe fegyver távcsöve nem jó a 10 mm-esre vagy egy vadászfegyverre. Ahogy a bőr lábvért modja se lesz jó a bőr vállvértre.

    Amikor szétbontasz egy fegyvert, a modjai is megsemmisülnek, cserébe némileg több alapanyagot nyersz ki belőle, de lehet, hogy ehhez kell a megfelelő perk is.

    A víztisztítót viszonylag alacsony szinten is ki lehet takarítani, csak taktikázni kell, meg egy jó fegyver, amivel nagy távolságról is célba találsz. Felmászol a szomszédos sziklákra az autópálya alatt, vagy a zsilipre és onnan szép sorban leszedegetheted őket.

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz .LnB #2948 üzenetére

    Bocs, a válasz SAMG3-nak szól, csak rossz gombot nyomtam.

    Egy kis kiegészítés:
    Építő módban csak oda kell fordulni a generátor (vagy más bekábelezendő objektum felé), hogy sárga keretet kapjon, nem kell "kiválasztani az E-vel", az ahhoz kell, hogy felkapd és odébb tedd vagy elforgasd. Ekkor kell megnyomni a SPACE-t és elindulni a másik objektum felé. Ha a levegőben húzott kábel bepirosodik, akkor túl messze van a másik pont, vagy leteszel a kettő közé egy oszlopot vagy fali csalakozót, vag közelebb hozod egymáshoz a két cuccot. Minden elektromos berendezésnek van olyan pontja, amin látszanak a porcelán szigetelők, oda lehet kötni a vezetéket, máshol nem csatlakozik. Amíg húzod a kábelt, a lehetséges célok fehér keretet kapnak.

    A kábel nem tud átjutni a közbeeső tárgyakon, ami lehet pl az adótorony antennatányérja is, így fontos, hogy a két csatlakozási pont között ne legyen semmi, ráadásul a kábel belógásával is számol a program, így ha két padlóra/tetőre rakható felfelé álló csatlakozó között túl nagy a táv (de még kisebb, mint amit egyébként át tudna hidalni) nem engedi a bekötést, mert leérne a vezeték a padlóra. Ezen kívül fontos, hogy a kábelek ha fejmagasság alatt lógnak, akadályt jelentenek, azaz olyan helyen ahol járni is akarsz, oszlopokra tedd.

    Azt, hogy milyen stílusban érdemes játszani, neked kell eldöntened, ezért RPG: A kezdeti S.P.E.C.I.A.L. beállításaidtól függ, hogy mire képes az elején a karaktered. Lehet mindenben átlagos, de csinálhatsz gyors, ügyes, okos, vagy gyors ügyes, karizmatikus, vagy erős, buta, mázlista karaktert, meg még vagy 50 félét.

    Ebben a verzióban később is adogathatsz pontokat a fő tulajdonságokra, így menet közben módosíthatod a karakter képességeit. A korábbi verziókban erre nem volt mód, csak a perkekkel lehetett variálni, illetve a megtalálható könyvek, bólogató babák adhattak még 1-1 pontot a képességekhez. Itt egyelőre úgy tűnik nincs akkora eltérés a különböző játékstílusok között, mint a korábbiakban. Ott majd minden fontos feladatot (a fő sztorihoz tartozókat szinte kivétel nélkül) meg lehetett oldani 2-3 módon, attól függően, hogy erővel, ügyességgel, ésszel vagy rábeszélőképességgel volt jobban ellátva a karaktered.

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz SAMG3 #2968 üzenetére

    RadAway csökkenti (kisebbre veszi vagy eltünteti a piros csíkot), a Rad-X "távoltartja", azaz ez utóbbit bevéve egy ideig nagyobb sugárzást bír ki a karaktered, pont, mintha védőruhát hordana. Van olyan "kaja" is, ami képes csökkenteni, de a "nyers" ételek és a háború előttről visszamaradt készételek, konzervek, italok, amik mellé RAD érték van megadva, annyival növelik és ez ellen a védőruha se véd, mert belülről támad.

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz SAMG3 #2982 üzenetére

    Beadsz magamnak egy RadAway-t és lehúz 300 egységnyit a beszedett sugárzásból. Azt kell meggondolni, hogy mikor érdemes. RadAway-t tudsz magadnak "főzni", így ha kevés van belőle az sem tragédia, de akkor bevenni, amikor még csak 50-100 egységnyi gyűlt össze, lehet, hogy pazarlás. Viszont ebben a verzióban a sugárzás trükkös, mert a maximális HP-det csökkenti annyival, amennyi a beszedett sugárzás adag, így a 300 egység nálam pl jó egy harmadát lenyeli a max HP-nak...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz laposonly11 #3002 üzenetére

    Az a hazmat suit vagy bugos, vagy nem tudom. Elvileg ugye 1000-ig véd, ehhez képest amikor lenyomtam a Glowing One-t a laborban, folyamatosan kaptam az 1-2 RAD-os adagot. A Vault suitban meg 15 RAD volt a max, ami átjött ugyanott, azaz tényleg szigetel, de 1000-et nem...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz SAMG3 #3053 üzenetére

    Powerarmor alkatrészeket csak találni, kapni, esetleg venni (bár ilyennel még nem találkoztam) lehet, illetve egyet a műanyagkutató laborban készíthetsz magadnak, ha jól csinálod az ottani "küldetést".
    A páncélok darabjaira módosításokat tudsz készíteni az armorer munkapadnál, ha adsz pontot a megfelelő perkre, egyre jobbakat. Ehhez az alapanyagot az összegyűjtött kacatokból nyerhetsz ki. A legfontosabb a ragasztó, és a bőr, illetve a fém cuccokhoz és fegyverekhez a ragasztó és az acél.
    Minden szemetet át lehet alakítani valamivé, némelyikből többféle anyagot is ki tudsz nyerni, amikor nézegeted a cuccokat a pipboy-on vagy a munkapadok "raktárában", ki is írja, hogy melyikből mit.

    Nem kell szétbontanod őket, a munkapadok tárolóiban lévő cuccokat automatice szétbontja, ha valamelyik alkotóelemre szükség lenne valaminek az elkészítésénél, a megmaradó összetevőket meg bedobja a központi raktárba. De mindig csak azon a helyen, ahol épp vagy, míg ki nem építed a falvak közötti ellátmány szállító útvonalakat. Akkor az összekötött települések összes elraktározott szemete, alapanyaga elérhető mindenhonnan, ahová vezet ilyen út.

    A legértékesebb anyagok: ragasztó, kristály, réz, elektronikus áramkörök, kerámia, fogaskerekek, csavarok, alumínium. olaj. Acélt, fát, gumit mindenhol találsz, de ezekből nincs túl sok.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz #96349952 #3066 üzenetére

    Kicsit próbáld magad beleélni egy logikusan gondolkodó, a háború végstádiuma előtti amerikából származó, egymást segítő közösségben élő kisvárosi lakos helyébe. Igen, elrabolták a fiát és amíg ki nem ér a vaultból az tölti ki az agyát, hogy igen, meg kell keresnem.
    Aztán összefut a robottal akitől megtudja, hogy jó 200 éve hűtőkamrában van. Mikor is vitték el a gyereket ebben a 210 évben? Lehet, hogy már ő is rég halott?
    Persze, keresi, de előbb szeretne eligazodni ebben az új, ismeretlen világban, amibe belecsöppent, és az első normálisnak tűnő, nem ellenséges embercsoport abba az irányba tereli, hogy ebben az új világban a legfontosabb egy biztonságos bázis, ahová szükség esetén vissza lehet húzódni. Emberünk meg gyakorlatilag eddig is így élt le az életét, csak akkor még volt valami központi hatalom és törvények, most meg már nincs, csak a farkasoké meg a dzsungelé. Ez pedig nem jó, mert a tipikus amerikai polgár ahhoz van szokva, hogy bizonyos szintig önállóan dönt és megvédi magát, de ebben a hatalom és annak képviselői is segítik, ha nem vét a törvények ellen. Ezt akarja újjáépíteni és ehhez a minutemankodás pont ésszerű.

    Nem kellene elfeledkezni arról, hogy a Falloutok háború előtti világa az a világ, amilyennek a '950-es évek amerikai kisvárosi emberei, a képregények, sci-fi történetek és filmek alapján és az akkor még vastagon dúló hidegháborús retorika alapján a XXI. századot elképzelték. A kocsikat atomenergia hajtja, meg az elemek is fuziós cuccok, de kinézetre az '50-es évek concept designját kapták, a tv-k rádiók is mind az '50-es évek típusainak továbbvitele.
    Szóval ne egy a mai amerikai nagyvárosi, kommandós akcióhőst, hanem egy 50-es évekbeli, kisvárosi, talán katonaviselt, állandó háborús fenyegetettségben élő embert képzelj a karakter helyébe, aki kétszáz évet előreugrott az időben. Tudja, hogy a sugárzás mindenféle furcsaságokat tud eredményezni, hisz a háború a kínaiakkal már jó ideje folyik, épp csak eddig nem az USA-ra dobálták a bombákat...
    Jobban illik hozzá a megfontolt, biztonságra vágyó, óvatosan nyomozgató karakter, mint egy Rambóként vagy Grognakként törő-zúzó harcos, aki nem gondolkodik, csak megy előre, hogy előkerítse a fiát, aki jó eséllyel nem is él már.

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz Dani82 #3083 üzenetére

    Ha igaz, van vagy 20 olyan hely, ahol építkezhetsz, ezek között 2-3 jobb is mint a Sanctuary sziget.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz #96349952 #3071 üzenetére

    Videofelvételt nem találhatott, mert ha elolvastad a vault termináljait, az ottani személyzet is nagyjából 200 éve halott, hisz az egészet csak 180 napra látták el kajával és arra vártak odalent, hogy megjöjjön a "minden rendben" üzenet, de az nem jött...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz brumi1024 #3094 üzenetére

    Az érdekes, mert úgy rémlik, mintha a kapuban ott heverne a kalapos csontváza, de lehet, hogy csak elnéztem...

    #3096 Picturemaker Építgetős üzemmódban odaballagsz egy settler-hez, E-t nyomsz, odamész ahhoz a termelőegységhez (ültetvény vagy "bolt") vagy őrposzthoz, amihez hozzá akarod rendelni és azon is nyomsz egy E-t. Ha "supply line"-t akarsz vele csináltatni, akkor miután kiválasztottad az E-vel, egy Q-t (?) kell nyomni. Ki van írva alul, hogy Supply Line, a hozzá tartozó gombot kell használni.
    A veteményeskertben egyébként maguktól is elkezdenek melózni, ahhoz nem kell hozzárendelni őket.

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz hengelhof #3598 üzenetére

    A kisebb póznáknak ugyanúgy 500 a hatósugara, mint a nagyoknak vagy a falra rakható "csatlakozóknak", ha jól emlékszem, de este meg tudom nézni. Ráadásul gömbről beszélünk, így a ha a nagy póznát a ház tetejére teszed, belül valamivel kisebb lesz az ellátott tér lefelé, mert a pózna hegyétől számítja a gömböt, ott a közepe. A tetőre jobb a "sima" csatlakozókat lerakni, az oszlopokat meg az utcára. Vagy hogy a kábel ne lógjon bele a tetőbe (mert akkor nem engedi összekötni), egy oszlop középre és onnan pár "csatlakozó" a tetőn elosztva

    A kapcsolók amcsi szabvány szerint vannak, végülis Commonwealth is oda tartozik, azért van lefelé "felkapcsolva".

    #3600 Ptech A rádióadó a lehelyezésekor be van kapcsolva, így ha nem piszkáltad, működik. A pipboy-on is látszik, hogy működik-e.

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz hengelhof #3603 üzenetére

    A hatósugarat a FO4Editorban lehet megnézni. Ha a játékban akarod, akkor fogsz egy olyan lámpát, amit nem kell közvetlenül odakábelezni a generátorhoz vagy egy bekötött csatlakozóhoz és "kitapogatod" hol van a határa annak, ahol még világít. Egy a mennyezeten egy "szabványos" négyzet alakú tetőelem közepére rakott "csatlakozó" a hozzá érő tetőelemeket is ellátja , meg nagyjából az alatta lévő szint közepéig érhet le, ha durván 2,5-3m-nek vesszük egy szint belmagasságát. A táv 500 "Bethesda egység", ami talán 5m...

    Van olyan mod, ami ezt a távot duplájára, háromszorosára (én ezt használom, mert így életszerű), vagy akkorára növeli, hogy elég egy oszlop Sanctuary közepére és az összes házat ellátja. Na ez már gáz kategória...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz hengelhof #3608 üzenetére

    Megnéztem és igen, az összes pilon meg konnektor egyforma, 500 egység sugarú gömbben szolgáltat áramot.

    A generátorok termelése természetesen összeadódik, ha összedrótozod őket, ahogy a valóságban is. Igaz, IRL mindenféle spéci cuccok kellenek, hogy a forgásukat összehangolják, ne vigyék el a fázisfrekit, de itt ezt automatice tudja a legcsoffadtabb rozsdás berregő is.

    A boltok részben az adott falu raktárkészletét forgalmazzák, részben meg van valami saját beszerzési forrásuk is, mert ahogy beállt valamelyik a bodegába, rögtön árult olyasmit is, amiből raktáron biztos nem volt épp. A pénzük nem túl sok, de azért lehet velük boltolgatni és időnként (talán naponta) újra lesz pénzük, ha lenulláztad őket. Annál, hogy te tudsz tőlük vásárolgatni sokkal lényegesebb, hogy termelik a pénzt a falunak, meg a jókedvet. Az igazán érdekes cuccokat a céllövöldében szerzi be az ember ebben a világban.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz SAMG3 #3707 üzenetére

    23 ágy biztos nem kell, mert mod nélkül a Charismád + 10 a maximális létszám az egyes "falvakban". Kaja termelésre automatice beállnak a settlerek, minden máshoz oda kell őket rendelni (boltok, őrposztok, stb...) A Supply Line-hoz a jelzett Local Leader perk 2. szintje kell.
    PA-ba ha igaz, maguktól beszállnak, ha hagysz bennük Fusion Core-t és valaki megtámadja a falut.

    Komolyabb harcokra akkor kell készülni, ha a MM oldalán viszed végig a sztorit és eljutsz egy bizonyos pontig. Addig is támadgatnak, de utána válik brutálissá a dolog.

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz SAMG3 #3710 üzenetére

    MM: Minutemen...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz sagajr78 #4020 üzenetére

    Ezek így nem egészen stimmelnek. Minden növényfajta mellé oda van írva ültetéskor, hány adag kaját ad. 1, 0,5, 0,25. Egy settler valóban hat adag kaját termel, azaz annyi növényt gondoz, ahányból a 6 adag kijön. A settlerek "örömét" fokozza, ha többféle növényt is termelnek, magasabb lesz a falu "szintje".

    A növényekhez nem kell odarendelni a settlereket, amíg van szabad növény és olyan settler, akit nem rendeltél oda semmihez, automatikusan elkezdenek a földeken kapálni. Ha már nincs több megművelhető növény, de van szabad settler, akit nem rendeltél semmihez, automatice elkezd "scavange-"lni, azaz gyűjtögetni, ha van scavanger "munkapad", de ehhez egyet mindenképp hozzá kell rendelni. A többiek neki segítenek.

    Az őrposztokról: egy tagot egy őrposzthoz rendelhetsz, de automatikusan "magához veszi" a környező szabad posztokat is, összesen hármat maximum. Nálam kétszer három van lerakva Sanctuary két végén, hozzárendelve két tag és ezek jól láthatóan ácsorognak egy darabig az egyikben, majd átmennek a másikba, aztán, naponta többször átballagnak a falun a másik végén lévő őrposztokhoz és ott is nézelődnek, váltják egymást. Az egyik hármas csoportnál egyszerre mindig egy van. Az mindegy, milyen fegyvere van az őrnek, a védelmi értéke csak attól függ, hány őrposztja van. Egy poszt 2 pont. Három poszt 6 pont.

    (#4035) micafighter Igen, azzal a moddal kénytelen az ember alaposan megváltoztatni harci stílusát, különben gyorsan elhullik.

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz HornedReaper #4216 üzenetére

    Ebbe én is belefutottam már, de vigyázni kell, mert 2 perc múlva, visszafelé jövet már megint ott lehetnek...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz pomk #4236 üzenetére

    A hatalmas villanás és robbanás elvileg egy lezuhant UFO, amit meg lehet keresni. De ez egy játékban csak egyszer szokott előfordulni, ha többször láttad, akkor visszatöltöttél korábbi mentést és úgy vitted tovább a játékot, azért láttad többször. De lehet háború is a frakciók között...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz pomk #4241 üzenetére

    Ez elég egyértelmű, felrobbant a zugpályinkafőző... A moonshine az ottan redneckek házipálesze...

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz Shadowguard #4324 üzenetére

    Gaz irtáshoz (legalábbis Sanctuary-ban a saját régi házadban meg körülötte egy bizonyos távolságig) az NX Pro farming is használható. Komposztba lehet pakolni "építős" módban a házban és körülötte (a szomszéd házakban is egy bizonyos távolságig) lévő faleveleket, gazokat, sövényeket. Nem takarítja ki az egész falut, de a ház körül rend lesz, örülhet a robotod. A Sanctuary - Player home repaired mod kevésbé romos saját házat ad, ép a tető és a falak, az ablakok üvegei persze hiányoznak. Az alapelv az, hogy amit a robbanás elpusztított, azt a robot évek alatt amennyire lehetett helyrekalapálta és karbantartotta. Mondjuk ki nem takarított, ahhoz kell az előző mod. Ha felrakod még a Locked Settlement Doors modot is, lesz két bezárható ajtód a házon, így nem mennek be a settlerek. Korábban az egyik nevesített csaj beköltözött a családi ágyba a házamban, most már nem tud...

    Van olyan playerhome mod is, ami pont olyannak adja vissza a házat, mint a kezdő jelenetekben volt, még a ruhák is ott vannak a szekrényben, de az szerintem marhaság, mégis volt egy-két atomrobbanás meg eltelt 210 év...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz kp59 #4328 üzenetére

    Az, hogy a tulajdonságokra (S.P.E.C.I.A.L.) is tehetsz pontokat, a korábbi Falloutokban nem volt lehetőség. Amit kiosztottál magadnak az elején, meg amit a bobblehead-ektől vagy a ruháktól kaptál, annyi volt és kész. Ezzel, hogy ezekre is lehet osztani és nincs levelcap, mindent ki lehet maxolni, ami annyira nem tesz jót a szerepjáték részének, de lehet önkorlátozva is játszani. Az elején eldöntöd, milyen karaktert játszol (okostojás, rábeszélő mester, tolvaj, török-zúzok harcos, mesterlövész, lopakodó orvgyilkos, stb) és annak megfelelően osztod el a pontokat az elején, figyelve, hogy az adott karakterhez milyen perkek kellenek, minden S.P.E.C.I.A.L. képességre annyi pontot téve, hogy azt már elérhesd. A házadban lapuló S.P.E.C.I.A.L. könyvről ne feledkezz meg, az abból kapható pontnak is hagyj helyet, meg a figuráktól kaphatóknak is. Vigyázat, a perkek csak az alapban, ruhák által adott módosítók nélküli pontjaid alapján nyílnak meg.
    A korábbi falloutok kicsit bonyolultabban kezelték a fejlődést, és több volt a kötöttség, ebben gyakorlatilag azt csinálsz amit akarsz, legfeljebb kicsit várnod kell, míg eléred a megfelelő szintet és pontszámot.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz micafighter #4384 üzenetére

    Illetve ha egy mod is belefér, akkor a Carry those Bags is segít. Hátizsákot, postás táskát, combra, mellkasra, övre akasztható szütyőket lehet gyártani és használni. Egyszerre hármat, ami nagyjából 100-120 egységnyi plusz cipelhető cucc. Viszont a buffout pl nem volt hatásos, míg használtam, bár lehet, hogy ebbe valami más is beleszólt.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz micafighter #4386 üzenetére

    Igen, de úgy tűnik valamiért hatástalan volt. 4-es erővel olyan 150 egység körül van a teherbírása a karakteremnek, ezt hátizsákkal, közepes "csomaggal", meg egy "mellkas szütyővel" olyan 250 környékére mászott fel. A buffout után se lett több. Ráadásul a robot meg eleinte 3 puskát "bírt" el, majd semmit se volt hajlandó átvenni. Lehet, hogy megsértődött valamin?

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz micafighter #4399 üzenetére

    A nehezítő modot érdemes felrakni, sokat javít a nehézségen, de a Functional Weapon Racks használhatatlan lesz tőle, össze kell dolgozni a kettőt a FO4Edit-tel egy saját esp-be (míg a Wrye Flash annyira fel nem fejlődik, hogy már lehet bashed patchet csinálni vele, mert az ha jól emlékszem összepakolja az ilyen kibővített rekordok bővítéseit a modokból). A Functional Weapon Racks hozzátesz a fegyverek rekorkdjaihoz egy plusz mezőt, amitől ugyanúgy ki lehet őket pakolni a megfelelő tarolóra, mint a bólogatójancsikat, de ezt az Increased Combat Difficulty felülírja. Vagy ha fordítva vannak betöltve, a FWR csapja agyon a módosított sebzéseket.

    #4395 Shadowguard : lehet, hogy valami el van rontva, fent van egy halom mod, amik naponta frissítenek én meg fésülgetem össze őket a saját patchemben, este megkukkantom, melyik rontja le ennyire. Bár már egész jól megszoktam, ez is egy fajta kihívás a játékban, lehet, hogy így hagyom.

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz micafighter #4405 üzenetére

    Maradjunk abban, hogy támogatja. Azon a "fülön", ahol a modok vannak (nem az esp-k) megnyomod a frissítést, akkor szépen megjelöli, hogy melyik modnak van újabb változata. A letöltést a mod oldalán kell sajna megindítani, amit a mod verziószámát kiíró linken lehet elérni. Ha lejött, akkor viszont lehet update-lni, ráböksz a letöltöttre, megkérdi mi legyen a telepített fájlokkal, felülírja vagy se és felteszi. Ez után a korábbi verziót törölheted a nagy piros x-szel. Itt van egy kis zavar, mert ha az újabb verzióban nem volt benne minden fájl, ami a régiben (tegnap egy ilyenbe belefutottam, csak az esp-t kellett volna felülírni, mert a resource fájlok az új verzióba nem lettek becsomagolva), nekiugrik és uninstallálja azt, ami a frissebb verzióban nincs benne, lehet újra felrakni mind a kettőt..

    Már várom, hogy legyen egy FO4-hez is jó Mod Organizer, a NV-nál meg a Skyrimnél nagyon bevált.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz micafighter #4407 üzenetére

    A Mod Organizer helyette van. Kezeli a letöltéseket, frissítéseket, ráadásul nem a data mappát rakja tele, hanem felépít egy másik könyvtárban (akár egy másik meghajtón) egy könyvtárstruktúrát, amibe minden modnak saját könyvtára van, oda bontja ki őket, Nem ír felül semmit, amit másik mod tett be. Az egészet egy virtuális meghajtóba teszi, ami csak a modorganizeren belül értelmezett, azaz a játékot is belőle kell indítani, de ez nem probléma. Egy kicsit próbálgatni kell a dolgait, de ha sikerül belerázódni, simán belepakolható minden olyan cucc, ami a modoláshoz kell, a FO4Edittől a Wrye Flash-en át a még talán nem is létező Script Extenderig. Szinte egy külön "oprendszer", ami a megfelelő Bethesda programot és modjait kezeli, az Obliviontól a Fallout 3-akon át a Skyrimig. Egy játékon belül számtalan külön profilt csinálhatsz, amiben nem ugyanazokat a modokat használod, a mentéseiddel együtt kezeli őket, így nem keveredsz bele, hogy annál a karakternél melyik modokat is használtad.

    Külön sorba rendezheted vele a modokat (esp, esm) és az erőforrásfájlokat, azaz nem a telepítési időpont dönti el, hogy melyik textura vagy hang lesz használatban, hanem akár egyenként dönthetsz mindegyikről, ami sok mod felrakásánál már érdekes lehet. Ehhez viszont úgy kell telepíteni a modokat, hogy a bsa-kat szétszedje "loose files"-re, azaz kibontja belőle az összes erőforrás fájlt. Ettől tartottam kicsit, mert ilyenkor a betöltések lassulni szoktak, de nem lehetett észrevenni semmi ilyet, pedig általában bele szoktam akadni az egy időben használható modok (az aktív esm-ek esp-k maxmális száma) korlátjába (korábban 256 volt, most nem tudom, létezik-e még ez a korlát, de elnézve a NMM, illetve a FO4Editben látható ObjectID sorszámozási gyakorlatát, valószínűleg igen), így erős összevonásokat is szoktam csinálni, amivel több apró modot, vagy több olyat, amik nagyjából ugyanarra a dologra hatnak, de mind egy kicsit másképp, összerakok egybe, így nem 10-12 espben vannak szétszórva, hanem egyben, de az erőforrás fájlok a megfelelő modok megfelelő könyvtáraiban maradnak.

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz ^Boss #4409 üzenetére

    Az a helyzet, hogy a TES és FOx játékok max 2-3 hét alatt eljutnak arra a szintre, hogy már mindenki modokkal tolja és arról fog szólni az egész topik, ki milyen modot ajánl építgetéshez, lopakodó karakterhez, tankhoz, nehezítéshez, könnyítéshez, új questekhez. Ezek ilyen játékok. A alapnak is megvan persze a maga varázsa, de mindenki gyorsan átalakítja olyanná, ami neki tetszik és ettől kezdve az alapra senki sem ismer rá többé. Ettől még a feladatokkal elakadásokkal kapcsoaltos kérdések előkerülnek és válaszok is lesznek rá. Mindegyikkel így volt eddig is, és nem volt külön modos topik róluk sehol.

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz Snooker #4419 üzenetére

    Az indítás után 1-2 másodperccel, az azt jelenti, hogy már a főmenü se jön be? Tettél fel valamilyen modot? Ez a viselkedés akkor szokott előjönni, ha egy olyan mod van felrakva, aminek hiányzik a mastere. Ha nem tettél fel modot, akkor passz.

    Modding!
    (hosszú lesz, ha nem érdekel, ugord át)

    Kipróbáltam a Mod Organizer2-t. Még nem tökéletes, de annyit már tud, mint a Nexus Mod Manager, sőt.
    Induláskor dob egy hibaüzenetet az egyik python script (W10 Pro x64), de ez csak a logót, vagy a skint kezelné, tovább lehet lökni és elindul. Először be kell állítani, hova pakolja a modokat, a letöltést, hol a cache. A mod könyvtárában fogja felépíteni a modokhoz tartozó alkönyvtárakat, ezt olyan diszkre irányítsd, ami elég nagy és gyors, mert innen fogja beolvasni őket a Fallout4.exe.

    Ami nem működik:
    Nem tudja beimportálni a Nexus ModManagerből a modokat, elcrashel tőle
    Nem tudja átadni a "virtuális meghajtó"-t az egyéb modolós tooloknak (LOOT, FO4Edit, Wrye Flash), így a sorba rakást kézzel kell megoldani, illetve ha valaki módosítani akar a modokon, ahhoz kicsit trükközni kell.Be kell másolni a megfelelő esp-ket a modorg által ltrehozott alkönyvtárakból a Fallout Data könyvtárába, beállítani a sorrendet (pl a NMM rel), majd a javítás után visszapakolni a modkönyvtárakba a módosított esp-ket. Mivel a ModOrg képes un "opcionális esp-ket" kezelni, érdemes megtartani az eredi esp-t meg az általad módosítottat átnevezve, és a ModOrg-on belül a nem szükségeset átpakolni az opcionálisok közé (jobbklikk a modon a bal oldali ablakban, a legalsó menüpont, azon belül az Opcionális esp-k fülnél ami nem kell, azt a felső ablakba átdobni a zöld nyíllal. Tudom, hogy így nem érthető igazán, de ha meglátod, érteni fogod).

    Tegnap morogtam, hogy a Carry those bags használatánál nem igazán működik a buffout. Megnéztem és a modder alaposan piszkált a dologba. Az alap teherbírást levette 200-ról 100-ra, és az erőpontonkénti pluszt is 10-ről 5-re. Ráadásul a Power Armort is megpiszkálta, amitől az már épp csak a saját tömegét képes elvinni, ami marhaság. Beletúrtam, a PA módosítást kidobtam, az alap teherbírást 150-re, a pontonkénti módosítót 8-ra tettem. A hátitatyókkal együtt így is össze kehet hozni több mint 300 fontnyi teherbírást PA nélkül.
    Ha már beletúrtam, akkor megszüntettem a Crafting Workbenches-től függést, mert azzal volt egy kis gondom. Hiába lehet pl kristályt gyártani üvegekből, csak anyagpazarlás, mert készül ugyan kristály, de nem használható. Amikor fel akarok húzni egy adótornyot, látszik, hogy van elég, de maga a torony nem jelenik meg. Ilyennel összafutottam akkor, amikor az NX Frmer modhoz akartam komposztálót csinálni, hogy legyen elég feritlizer. Valamit kihagytam és ugyan a fertilizer elkészült, de mégse volt jó.
    Emiatt a Crafting Workbenches helyett elkezdtem a Project Commonwealth-t használni és a CBT-t is ehhez passzítottam. Ha valakit érdekel, kitehetem a gogle driveomra a módosított esp-t. Ehhez kell a Project Commonwealth. Ez ugyan kicsit túllő azon, amit szerettem volna, mert pl Power Armor gyártásra nincs szükségem, de azt legfeljebb nem használom. Viszont ezzel legalább képes rendesen együttműködni az OCDecorator és az Alternate Settlements is, ami a Homemaker SSEX párossal már nem tudott. Vagy az OCDecorator, vagy az Alternate Settlement, a kettő együtt nem, mert az egyiknek meg sem jelent a menüje. De az is lehet, hogy az üvegházépítő mod szólt bele, nem álltam neki kipróbálgatni. Még a Homemakert akarom összegyógyítani vele, meg talán a Scrap scrap-et, bár ez utóbbival lehetnek gondok. Aki építeni akar, annak érdemes még a Crazy Earl's Scrapyard és/vagy a Mo Betta scrap használata. Az első normális mennyiségű és fajtájú nyersanyagot ad az összedőlt házakból. Bár a fákkal kicsit túllőtt a célon (Sanctuarí-t lebontva 16000+ faanyagom lett), de az sokkal életszerűbb, hogy egy bedőlt házból nem csak némi acél meg fa kerül ki, hanem réz, némi alu, gumi, vászon, stb... is. Bár az alut már én tettem bele, eredetileg ebben se volt. Szerintem egy működő háztarátsban lehet találni 8-10 egység alumíniumot, akár konzervdobozként, akár a hűtők vagy az egyéb konyhai eszközök alkotóelemekén, és ha összeomlott, maga alá temette az egészet, így a színesfémgyűjtők se bányászták ki alóla.
    Modding vége

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz Sontir Fel #4458 üzenetére

    A reptéren csak egy "fél" építőmodul van, csak moddal lehet oda építkezni.
    Boston Airport Workbench Fix - Full Settlement Workbench vagy Airport Workbench.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    Olvasgatom a fenti összefoglalót és a frakcióknál beugrott, honnan ismerős a "Railroad" frakció neve. Az Underground Railroad volt az a hálózat (utak, biztonságos házak, rejtekhelyek, segítők), amik/akik a szökött déli rabszolgákat segítették északra az 1850-es években.
    Innen jön az itteni viselkedésük is, csak itt a szinteket menekítik...

    Jó lenne, ha a magyarításban nem csinálnának belőlük Vasutat. Ez a Railroad frakció, bármely nyelven. Nem szabad mindent lefordítani...
    Igazából az Institue is jobb lenne Institue, mint Intézet. A magyar intézet szónál az Institue szó többet jelent, Tudományos intézet, vagy kutatóintézet inkább...

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz Fitzgerald #4510 üzenetére

    Én oroszból fordítgattam néhány stalker modot, meg egy ideje stalker könyveket (egy már megjelent, meg néhány novella, lassan (tavasszal talán) jön a következő kötet is), így most a modok hátrább szorultak. Jó fordításhoz nem annyira az eredeti nyelvet kell ismerni, bár azt sem árt, mint a célnyelvet megfelelő szinten ismerni és használni. A tükörfordítás a legrosszabb. Ismerni kell azt az eseményt, környezetet, amihez az adott mondat szól és aszerint fordítani. Na ez az, amit nem nagyon csinálnak meg még a hivatalos fordítók sem, így jönnek elő az adott nyelven teljesen helytálló, de az adott környezetben viccesen szóló szófordulatok, jelentések.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz warcat #4508 üzenetére

    Szótári jelentés szerint valóban, de egy magyar gyerek első találkozója az intézet szóval az, hogy "Ha nem viselkedsz rendesen mész az Intézetbe." Így nagybetűvel kimondva.
    Ez az, amire az előbb is utaltam: a tükörfordítás nem mindig jó. Ez az Intézet itt egy tudományos kutató/fejlesztő intézmény, ahol az emberiség "javítása" a cél, akár azon az áron is, hogy lecserélik az "elavult" verziót a szintekre. Több mint amit az intézet szó önmagában magyarul megjelöl, bár az is eléggé szerteágazó. De végül is nekem mindegy, én mindenképp maradok az angol változatnál, de azért jó munkát kívánok a fordítással szorgoskodóknak. Tudom milyen hálátlan meló. Utólag mindenki jobban tudja, mire kellett volna fordítani bizonyos, nem egyértelmű, többféle hangulattal is bíró szavakat.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz bitpork #4513 üzenetére

    Ez így túl általános kinyilatkoztatás. Tulajdonneveket tényleg nem fordítunk, cégek, társaságok neveit sem, általában. De pl egy stalker sztoriban, vagy másutt a szereplők gúnyneveit, beceneveit igen, mert ezek jelentése hangulatot, jellemzőt közöl, amit a meghagyott eredeti szó nem hoz át néha annak sem, aki egyébként érti az adott nyelvet valamennyire. De cég vagy intézményneveknél is előfordulhat, hogy részben vagy teljesen le kell fordítani, mert a jelentése a fontos, az adja vissza a szerepét, célját. Esetünkben a Railroad és az Institue pont nem ilyen, ezeket meg kellene hagyni eredetiben, ahogy a BOSt sem kellene Az acél Testvériségére fordítani. A Minutemen-t sem nevezzük percembereknek, mert ennek ráadásul magyarul egész más, pejoratív jelentése van.
    A Witcher-Vaják érdekes, és szokatlan, de nem rossz, én inkább gratulálnék a fordítónak az ügyes szóalkotásért. Magában a witcher szó is inkább csak egy utalás valami boszorkányos, mágikus, hol gonosz, hol segítő valamire. Magyarul a Vaják(os) tökéletesen megfelel rá.

    Engem pl a sugorpió döbbentett meg az összefoglalóban, mert ennek magyarul semmi értelme de még a hangzása is elég zavaros. A rad magyarul is mindenkinek a sugárzás mértékegysége, így a radskorpió tökéletesen visszaadja, miről van szó, míg a sugorpió egy esetlen és értelmetlen szó. A dethclaw-ra tökéletes a halálkarom. A Yao Guai-t nem szabad átnevezni, mert a "kánon" szerint egy kínai állomáshelyről kapta a nevét, ahol először fordult elő, vagy ahol létrehozták, nem értettem teljesen a megfogalmazást, ahol olvastam. A mocsári leselkedő (mirelurk) nem annyira leselkedik a mocsárban, mint inkább rejtőzik a sárban és a mire (sár, mocsár, dágvány) lurk (leskelődik, lesben áll, bujkál, rejtőzködik), inkább lehetne sárban rejtőző, esetleg sárlakó, hisz a Fallout világában többnyire tavakban vagy folyókban rejtőzik, semmint mocsárban. Egyáltalán látott valaki mocsarat bármelyik wasteland-en?

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz Synthwave #4614 üzenetére

    Ilyenek egyelőre nincsenek. Túl új a program és épp eléggé eltér a korábbi verzióktól az esp-k, esm-ek szerkezete, hogy ne lehessen a régi eszközökkel beleturkálni, és a GECK se jött még ki. Úgy fél év múlva jöhetnek az első nagyobb overhaulok.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz DEV_NULL #4711 üzenetére

    Az egy tcl-en kívül (ha sikerül valami olyan helyre bepottyanni, ahonnan nem lehet kimászni sehogy sem. Nem a csapdákra gondolok, hanem a rosszul elhelyezett tereptárgyakra, amik közé be lehet szorulni) mást nem szoktam, csak új játék indításakor a set timescale to 6-ot...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz frizso #4762 üzenetére

    Hosszan nyomod a Q-t egy ellenség felé fordulva. Azért kell felé fordulni, mert amíg a V.A.T.S. kijelölő funkció aktív, nem tudsz mozogni, forogni sem, így ha nincs a képben, semmire se mész vele.
    A látótérben lévő ellenfél (vagy barát, csak ő nem piros lesz) testrészeinél mutatja, hogy mekkora százalékos esélyed van eltalálni. Ellentétben a korábbi verziókkal, itt nem áll meg az idő, csak sokkal lassabban telik, így nem árt igyekezni a döntéssel. Rákattingatsz (többet is lehet, míg tartanak az AP-jaid) a kiválasztott célpontra, majd megnyomod az E-t, akkor lő a karaktered, ha a TAB-ra nyomsz, kilép a V.A.T.S. módból lövés nélkül.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz frizso #4819 üzenetére

    Sanctuaryban 3 kutyaház van. Egy annak a háznak a hátsókertjében, amelyiknél eredetileg a bogrács volt, meg egy-két radroach. A másik az utca túloldalán (a hídtól befelé menve balra, a saját régi házunkkal azonos oldalon) a második vagy harmadik ház hátsókertjében, egy meg ugyanazon az oldalon, a legutolsó, összeomlott ház hátsókertjében, Kettőt le kell bontani vagy eltenni, míg nem lesz másik blöki is, a harmadikat meg letenni a saját házad kocsibeállójára, vagy az ajtó mellé és oda fog mindig visszamenni. Nálam éjszakára rendszeresen beköltözik a régi házba, a tv előtt alszik a szőnyegen meg cincálja a plüssmaciját...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz Synthwave #4838 üzenetére

    Mod!!!

    Abban a két New Vegas modban, ahonnan ezt az építgetősdit vették, az alapanyagot kétféleképp lehet kitermelni. A faluépítősben külön kisebb falvakat kell építeni pl fémbánya vagy erdő mellé, biztosítani a helyi szállásokat és kajaellátást, majd a fő településről karavánt indítani a bányákhoz, favágó telepekhez. Az erődépítgetősben (ezeket rendszeresen lerohanják mindenféle rosszarcúak, de a játékos maga is kiválthat támadást egy kapcsolóval) a scavangerek ténylegesen járják a környéket és hordják haza az alapanyagot. Ez itt is működhetne, főleg így, hogy eleve jóval több települést lehet/kell üzemeltetni, ezek összedolgozhatnának alapanyag szempontjából. Az egyik lenne a favágótelep, egy másik (városi területen) a fém, kerámia, üveg és hasonlók gyüjtögetője, egy harmadik a farm, stb... Ráadásul a NV-ban bizonyos dolgokat, pl generátor, csak a megfelelő műhely felhúzása és egy szakember hozzárendelése után lehet megépíteni, nem elég hozzá egy perk. Páncélokat és fegyvereket is tudnak készíteni, a megfelelő műhelyben, ezekkel lehet a kijelölt őröket felszerelni. Ezeknek meg ki lehet jelölni az őrjárat útvonalát az erőd körül...

    Megjegyzem, ha a lebontást a Fo4 alapjátékban is úgy csinálják meg, ahogy pl a Creazy Earl's Scrapyard modban, kevesebb alapanyaghiány lenne, mert az elég vicces, hogy egy komplett összeomlott ház eltakarítása néhány adag fát meg acélt eredményez, pedig emellett üveg, alu, réz, elektronika, esetleg vászon is kell hogy legyen a romok között. Az autók se csak acélból vannak. Ez a mod viszonylag értelmesen és a lore-t nem zavaró módon bővítette az egyes lebontandó cuccokból kinyerhető alapanyagok mennyiségét és változatosságát. Ha kiegészíted a Scrap Everything vagy a Spring Cleaning moddal, a régi, romos de még álló házak is bonthatóak, meg a rengeteg hulladék a házakból és körülöttük, így simán fel tudsz húzni egy 20-30 lakosnak megfelelő települést a helyben található anyagokból. Ettől még persze kell még alapanyagot gyüjteni, mert aluból, kerámiából, vászonból és ragasztóból továbbra is kevés van, de nem kell minden fadarabot, vagy fémet hazacigölni. Az első adótornyot még így is csak a concordi kirándulás után lehet felhúzni, mert a két kristályra leghamarabb ott lehet ráakadni (bár egyszer az egyik bőröndben találtam egy kristály palackot, de soha többé).

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz Gyula84 #4856 üzenetére

    Az írógépeket, telefonokat, ventilátorokat és kamerákat mindenhol érdemes összeszedni, csupa finomabb cucchoz (rádiótorony, géppuskák, generátorok) szükséges cucc van bennük. Van néhány iroda, ahol telefonból meg írógépből annyi van, hogy egy fordulóval el se lehet hozni mindet...
    Nagyobb mennyiségű réz a laborokból, a háromlábú lombikállványokból gyűjthető, alu meg a halfeldolgozóban van nagy készlet, mint csomagoló tálca...
    Csak az egyik helyen rengeteg zombi, a másikon meg sok synth tanyázik...

    [ Szerkesztve ]

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz twi452 #4880 üzenetére

    Tegnap engem is elkapott a benzinkúton. Először csak az tünt fel, hogy erős, távoli szélzúgást hallok, illetve a növények igencsak hajladoznak. Aztán már a nyakamon is volt. A látótávolság kb másfél méter... Ha gázmaszk nélkül valami egészség vesztést is okozna, az lenne az igazi...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz micafighter #4883 üzenetére

    A címét tudod? A radioaktív vihar az alapjátékban is sebez, ráadásul akkor is, ha mélyen a föld alatt vagyok, vagy egy jól elzárt épületben, ami azért nem annyira jó.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz Ryu77 #5028 üzenetére

    Viszonylag egyszerű. A sztorihoz azok a feladatok tartoznak, amik a fiad utáni nyomozásban lendítenek előre. Az elején nem sok a választás, hazamész, beszélsz a robottal, majd tanácsára elmész Concordba.
    Ott elvégzed amit kell, és a narkós öreglány tanácsára elballagsz gyémántfalvára. Ott is adódik a dolog, a nyomozóval kutatsz tovább a fiad után. I ták dálse...
    A többi feladat vagy egyszerű mellékfeladat, vagy arra jó, hogy megismerd azt a világot, amibe belecseppentél, és eldöntsd, hogy melyik mellé állsz, melyiket segíted abban, hogy ők legyenek az "új világ" irányítói. Ezek többféle sztorit is eredményezhetnek...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz -FreaK- #5032 üzenetére

    A te sebzésed lecsökken, az ellenfeleké megnő. Alapértelmezett fegyverekkel és sebzésekkel nem sokat jelent, pár mod javít ezen és tényleg nagy lesz az ellenfelek sebzése...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz Synthwave #5076 üzenetére

    Nem csak raiderek. Nekem Sanctuaryra támadtak már zombik, szupermutánsok is. A zombikat észre sem vettem, csak mikor visszamentem valamiért, ott hevert 8-10 szanaszét. A szupermuténsoknál erőteljesen be kellett segíteni. Szupermutik törtek már Tenpines Bluff-re is, az autósmozit meg dethclaw-k, mindenféle repkedő izék, meg raiderek támadgatták rendszeresen. Ráadásul szinte mindig arról, ahová a gyorsutazás lerak. Örültem neki, mikor "landolás" után már hátba is lőttek...

    Ezek egy része gyanítom nem "tervezett" támadás volt, hanem annak a modnak az eredménye, ami jócskán kibővíti azt a területet, ameddig egy ellenfél követi a karaktert összecsapás közben. Érdekes pofozkodásokat lehet látni az egymás közelébe lerakott lények, npc-k között néha. De a karakteremet is messzebbről kezdik miatta levadászni, mint eredetileg.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • SaGa59

    őstag

    válasz Ryder62 #5087 üzenetére

    Ha nem zavarnak a modok, akkor a scrap everything, vagy a scrap dead things (az előző ezt is tartalmazza) segít ezen. A scrap everything-gel vigyázni kell, mert az szinte mindent képes lebontani a "falvakban", a másik csak a csontvázakat és a tetemek egy részét. Az Old North Bridge végén heverő kutyát még ezek sem...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

Új hozzászólás Aktív témák