Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Ha FMEA-t végez valaki, akkor ott a hiba súlyosságának van egy 10-es skálája. A 8-as az amikor a vizsgált rendszer megszűnik működni. Tehát egy belsőégésű motor esetén valami olyasmi hiba történik, ami a motor tönkremenetelét okozza. Tehát modjuk elfolyik az olaj, megkapod a piros lámpát, de mész tovább és akkor besül a motor. Le tudsz húzódni oldalra, van figyelmeztetés, van időd reagálni. De nem halsz meg tőle azonnal.
Egy 9-es súlyosságú hiba az a vevő valamelyik végtagjának az elvesztését vagy az életének a végét jelenti, de a hiba nem váratlanul következik be. Van figyelmeztetés, vannak jelek amire még van esély reagálni. De a hiba olyan súlyos következményekkel járhat, mint csonkolás vagy halál.
A 10-es hiba gyakorlatilag a 9-es még durvábban, amikor csonkol vagy megöl a gép, de még csak figyelmeztetést sem kapsz. Hanem teljesen váratlanul megtörténik a hiba és borzalmas vagy fatális a következmény.
.
.
.Számomra egy nem jól működő "autopilot" funkció az a létező legrosszabb. A vevő többnyire nincsen olyan műszaki képesség birtokában, hogy részleteiben ki tudja elemezni a funkciót és megértse azokat a következményeket amit a hibás vagy elégtelen működés okozhat. Kap valamennyi információt többnyire marketinges anyagok formájában, a mai világban erre rakódik egy nagy adag hype is az internet jóvoltából. Ez tovább torzítja az objektív képet. Bónuszként kap egy jogi szöveget, ahol ügyvédek által megfogalmazott cover my ass szöveggel rossz esetben teljes jolly-joker kártyát ad magának a gyártó és áthárítja a felelősséget a vevőre. Aztán amikor a vevő éppen megvalósítja a jogászok által kivédett felhasználói viselkedést, akkor a szoftver éppen hibázik, aztán a kocsi beszalad a kanyarodó kamion platója alá, ledarálja a teljes fülkét A-oszloptól C-ig, majd a csonkolt torzóból spriccelő vérzuhataggal feldíszített roncs szalad tovább még sokszáz métert, mire megáll. Mert a szoftver még az ütközés tényét is képtelen volt normálisan lereagálni.
De hát ott volt a kis apróbetűsben, miért nem olvasta el alaposan. Ez szerintem undorító. De jelenleg működő üzleti modell. Lelkük rajta.
Szerintem ezen a Teslának változtatnia kell, ennyire gátlástalanul nem lehet kiengedni félkész rendszereket a vevők közé. Semelyik gyártó nem engedheti ezt meg magának, akármelyik OEM-ről van szó, hogy ne csak a Teslát említsem.
-
Jahno
őstag
Kérdés milyen méretű és mekkora a pénz, mert Ti is elég nagyban nyomjátok, azért egy országos méretű nagyobb telkó vagy komolyabb cég leállása/akadozása már olyan pénz, ahol nagyon sok nullát kell leírni. Lásd pld. dohányipar, vagy valami hasonló idehaza, napi kb.1.5milliárd forint. És vannak kisebb-nagyobbak.
-
Jahno
őstag
Ja, járműipari SW. Eleve világvégéig és tovább el kell rakni nevekkel, logokkal. Ez gondolom értelemszerű.
Dolgoztam arrefelé, mikor hiba történt egy elektromos járművel. Kötöttpályás, elég egyszerű elektromos cucc már évek óta ment rendesen éles üzemben, mikor történt egy kis malőr. Senki nem sérült vagy halt meg, csak hülyeséget csinált a vas. Na, ennek kapcsán a rajta dolgozó cégek környékén 10-20-Xévekre visszamenőleg alaposan körbenéztek, ki kódolta, honnan és mi kerülhetett bele, ki ült a programozó mellett fejlesztés közben, irányítótáblák, lámpák, logok elemzése, akinek esetleg köze lehet hozzá, satöbbi. Ha ilyen alaposan nézik meg a megbolonduló Teslákat is, akkor lesz belőle valami, mert ha nem is a jogi szöveg és csiribiri, hogy a júzer mit képzelt el de mit kap valójában, az, hogy ütközés után nem lehet kinyitni, vagy megy tovább letépett tetővel az azért nem gyenge.
-
zetor2000
senior tag
Monitorcsere nem játszik? Tudom, drágább, mint egy VGA kábel, de csak jobb megoldás hosszab távon, mint egy analóg jelforrást használni. Pláne, hogy sok a konverzió. A videovezérlő vélhetőleg digitális kimenetre dolgozna, de ott van egy analóggá átalakító, ami a monitorodba megint digitális jellé alakítana... ezt spórolhatod meg az új monitorral. Ráadásul kicsit jobb / nagyobb (akár felbontás, akár átló, akár mindkettő) / laposabb kijelzővel új távlatok nyílnak. Több - digitális - bemenet,USB3 hubba-bubba, nem sorolom.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
hobizoli
nagyúr
nem ertem en a monitor gyartokat, hogy olyan monitor, amin 2010-12 utan gyartva sincs meg semmilyen digitalis bemenet, ott mi megis a koncepcio...?
hogy lehetett mar akkoris 20+ eves, reg elavult csatlakozot favorizalni, amikor 10+ eve megvolt mar ra a levalto DVI is akkoris, amin ott volt az analog jel is akar, ma meg mar kb 20 eves, es tudhato volt, hogy erre halad a vilag
a HDMI meg a DP is mar alkalmazasban volt akkor isa normalisabb dVGA-kon evek ota nincs analog jelkimenet mar
meg a GTX560Ti-men sem volt 7+ eve, az is mar csak DVI-s + HDMI-s volt akkor
mostaniakon meg mar DVI sincs, csak HDMI meg DPtöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
Néztem is nagyot, mikor két haversrác nekiállt belekommentelni a túlóra/nem túlóra dolgokba és a jómunkások életébe.
Ugyanis egyik sem dolgozott soha egy percet sem rendesen. Csak halásznak a zavarosba, besegítettek fater vállalkozásába, satöbbi. Egyik mikor 20 évesen elköltözött, akkor kapott pár telket, egyikre komplett házat, némi készpénzt (ért: 20 millió), autót, korlátlan teniszbérletet a helyi kulbba, 500 négyzetmétert fater cégéből raktárnak és a vállalkozásának. Ott ezek mellé ha valami anyagot használ akkor azért nem fizet, autó is csak úgy megtermett, másik is van ingyen, csak szólni kell időben vagy megfogni és vinni. Azért így már el lehet vegetálni. Másik faterja a sóbizniszben van, kísérgeti a tunérbusszal ide-oda, aztán ahogy látom elég jól el van.
-
hobizoli
nagyúr
anno Szki-ben 4.sek voltunk egyik parhuzamos osztalyban egyik tanulo egy B Corsa GSI-vel jart be
akkor az vatta uj auto voltmasik meg kapott 18. szulinapjara egy 6N Polo-t, ez is vadi uj auto volt akkor, o azon nyuszogott, hogy miert nem egy mk3-s Golf-t kapott
több drón kell ;P
-
Jahno
őstag
Nálunk most kellene nyilatkozni az éves tervekről, karrierről, kitűzött célokról akármiről. Mert ezek valahol odafent komolyan is veszik. Ez mindenhol ennyire értelmetlenül el van kúrva?
Projektek nyilván darabokban, csak két napig látunk előre, nagy huzattal nekiugrunk mindennek, aztán következő hétre úgy elfelejtjük, mint ha sosem beszéltünk volna róla. Most meg az A projekt a legfontosabb, C, D, E halasztva, mert mert csak. Az még senkinek nem esett le, hogy D-t és E-t meg kellene csinálni ahhoz, hogy az A-t el tudjuk kezdeni. Ezek meleltt meg aztán főleg mi a fenét is várnak el tőlem?
-
zetor2000
senior tag
Youtube-n találsz review-kat. Ránézésre tényleg felsőbb osztály.
Ez a slide n hide sütőajtó nekem bejön, szerintem jó ötlet. Mondjuk a kijelzőt meg a menüt én kihagynám a sütőből, de akkor mi különbözteti meg a felső osztályt a középtől? Mindegy, ez az én bajom, szeretem elteketni a sütőgombot, és tudni, hogy melegedik, ez meg angolul meg pár másik nyelven kattog, hogy akkor most mi merre. Persze ez nem rossz, csak nekem nem hiányzik. De ha van is merős aki ad kedvezményt , én belevágnék. Szerintem nem rosszak ezek a cuccok, de tapasztalás még nincs nekem ilyenekkel.Indukciós főzőlaphoz edénykészlet is kell, nem jó az olcsó bolti "alu vacak" (felső kategóriás tefal se). Ha ilyenbe gondolkozol, akkor tuti rendes edénykészleted lesz odahaza Nekem is indukciós volt, cserélhettem le egy csomó fazekat, serpenyőt, mert kipittyegte a k*cs*g, és nem is melegedett.
Olcsó vonalon a Bonyhádi piros (biztos van másik szín is) cuccok viszont töléletesek. Ikea cuccai is kiválóak ilyen célra, a Wok-ot imádom.[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Gabibácsi
tag
Én is panaszkodom hogy juniori bérért keresnek managernek, és mindenhez IS kéne értenem, meg persze a home office már kitüntetésszámba megy.
Interjúztattam én sokat az előző cégnél, vannak jó emberek, csak ahová mindenhez IS kell érteni, be sem adják a CV-t. Vagy eleve kiesnek a HR körön a fizunál.Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
Jahno
őstag
Nálunk most email helyett a Teamset kell erőltetni, de annyira, hogy vannak arcok akik ha emailt kapnak akkor Teamsen válaszolnak. Kérdés majd miképpen tudunk benne keresni és úgy egyáltalán. Hirtelen lett vagy 20 csoport is, mindenféle közös résszel és halmazokkal, aztán csak kapkodod a fejed és lapozol vissza. Mosz éppen a doksikat is ott akarják kezelni.
-
Jahno
őstag
4 gyerek költségvetésén azért erősen elgondolkozom :-O Tesónál nincs is olyan sok magánóra, csak néhány szakkör, sportolós izé, aztán most Vele meg főnökkel is dumáltunk róla, hogy mennyibe kerül ez a gyereknél és biza nem kevés. Éves edzésterv, ruházat, étrend, utazások, klubtagsági. Igaz utóbbi szó szerint aprópénz. 4 gyereknél ha jön a suli, ruházkodás, hóbort, közös nyaralás, akkor azt hiszem elég szarul lennék.
-
npera
újonc
Igen, ha előre tudtam volna, hogy ekkora hibakeresés lesz, akkor lehetett volna. Mondjuk rálógatni a klaviaturát és úgy bekapcsolni, aztán nézni a ventit és hasonlók. Holnap majd próbálkozom.
Ennyire még sosem másztam bele laptopba, picit ingoványos talaj ez nekem. Desktop egyszerű, ott elférnek a dolgok. Itt meg mindenféle törékeny mütyűrke van sok-sok letörendendő minuszkuláris bütyökkel és bizgentyűvel....
-
FőDudu
addikt
Mint mondtam, nem vagyok linux guru.
De az ilyen USB-s vackokkal neha szivas az elet.A megoldast javasoltam ami legtobb esetben bevalik.
Nem tudom miert igy van - lehet az eltavolithatosag az oka, vagy nem a megfelelo user mountolja, vagy mount eseten a root filesystem valahogy maskepp van mountolva az eltavolithato eszkozok eseten.... ennyire pont nem ertk hozza.Teny, hogy windowshoz szokott embernek sokszor nem konnyu megerteni amit linux alatt meg lehet csinalni (pl. nyitott fajlt torolni).
FőDudu
-
WiZARD
addikt
Centríroztatni amúgy nem szoktam, mert magamnak szoktam cserélni. Csak most nem volt időm, és apám felajánlotta hogy elviszi...
Bár ezek után lehet, hogy nem árt az se.pls valaki magyarázza el, hogy mire jó évente 2x centríroztatni kereket, azon kívül hogy a gumisnak legyen munkája.
4 évszakos gumival szerelt autót is elvisznek a userek félévente? Ugye hogy nem.
nyári-téli esetén, fent van a kerék az autón, minden jól működik. Leszerelve, normálisan tárolva fél év alatt az állásban nem mennek tönkre. Akkor minek?
Gumistól kigurulva, első kátyúnál kaphat olyat a kerék, hogy onnan kezdve rázni fog...Szóval nekem az a véleményem a témáról, hogy akkor kell a hibát javítani, ha a hiba felmerül. Megelőzni nem lehet.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- LEGO klub
- Háború Izraelben
- Milyen légkondit a lakásba?
- Gyúrósok ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Yettel topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...