Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz Phülöp #73161 üzenetére
Japp. Melóba bejárni olyan távra, hogy kábé végig hideg a motor új autót venni szerintem kár.
De mondjuk hadd pörögjön a gazdaság, az meg a másik oldal.
Én melóba mindenképpen bringával járnék. Még ilyen mediterrán vidéken is teljesen oké, ahol én vagyok. Ma reggel esett picit, ezért fel kellett vegyem a pót zoknimat. Annyira nem esett, hogy a pót alsógatyát is felvegyem.
A bringás ruházat a szárítószekrényben szárad, ebédig kábé kész is.
Esőben annyi a különbség, hogy amikor a kamionok elhúznak mellettem azon a szakaszon, ahol közvetlenül az ipari út mellett megy a bringaúz akkor nem porfelhőt húznak maguk után, hanem finoman porlasztott vízködöt. Előtte levegőt vesz az ember, aztán amikor a fejhullám odaér, akkor lehajtom a fejemet és picit hunyorítok. Aztán lehet megint levegőt venni utána. Esőben ez majdnem jobb, mert nem csikorog a szemed utána....
Ja és eső után gyakrabban kell kenjem a láncot. A bringát úgyis rendszeresen mosom. Kérdezte is múltkor valaki, hogy milyen szép a bringa, újnak tűnik. Mondtam, hogy ja, még bejáratós. Csak 6-éves...
-
npera
újonc
válasz FőDudu #73175 üzenetére
Ha jól értem nálad nem a magasság a gond, hanem az ülés támasztása oldalról, meg a háttámla szélessége.
Ha VAG vonalon nézelődsz, akkor szerintem ebből Superb lesz. Abból asszem van 5-ajtós, ami gigantikus csomagtérrel rendelkezik.
Nálad alighanem az ülés a fő paraméter, meg ki- és beszállásnál az A-oszlop.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #73261 üzenetére
Itt elég sok dolog keveredik.
A Toyota egy szuperkonzervatív OEM, a Tesla pedig az innováció egyik élharcosa. Ez egy alapvető különbség, ami mindent befolyásol. Ténylegesen mindent, a hajtásláncok spektrumát, a különféle piacokon elérhető variánsokat, a karosszériatípusokat, a modellpalettát, a sourcing stratégiát, a modellfrissítéseket, a SW-stratégiát, a UI-t, valamint nem utolsósorban a fejlesztési prioritásokat.
A Toyota gyakorlatilag az összes kontinensen jelen van, bizonyos piacok óriásiak méretben és volumenben is. Egyes piacok ezen felül simán tudnának BEV-et felvenni a töltési hálózat jelenléte miatt, mások viszont nem. Tehát nem lehet csak úgy mofóra full bananas BEV-re átállni nekik, mert van ahol még a hibrid is sci-fi.
Globális perspektívában gondolkodva eléggé logikus dolgokat csinálnak, legfeljebb itt Európában a kis porbafingó volumenünkkel állunk neki csipogni, hogy de hát miért lett olyan a Supra, amilyen. Már az is csoda, hogy egyáltalán megcsinálták.
A Toyota és a Honda fejlesztéseit nem tudom mennyire nézted korábban, de vannak dolgaik autókon kívül is, elég érdekes területeken is jelen vannak. Mivel japán cégek, ezért egészen elképesztő dolgokat is művelnek advanced engineering területeken, amiből aztán akár semmi sem lesz a koncepció bemutatott formájában, de milyen ilyesmiből kijön egy csomó lessons learned amit aztán más applikációban be lehet vezetni valamilyen formában.
Az, hogy ki miről mennyit kommunikál szintén függ az adott OEM-től. Van aki azonnal megy twitterre, van aki meg pár év múlva esetleg megemlíti, hogy ilyen is volt, kis színes. Vagy teljesen fekete program volt és sosem ment ki róla semmi sem. Majd a céges múzeumban látható lesz a titoktartási idő lejárta után.
PHEV-et se keverd a BEV-el, teljesen más applikáció, más profil, más a célja. Nagyban függ a piacoktól, az adórendszertől, a kedvezményektől és a törvényi környezettől.
A Mirai egy tipikus halo projekt, egy techdemó. És mellette elképesztő mennyiségű knowhow és lessons learned van mögötte, amit nehéz ropogós HUF-ra átváltani 1:1-ben. Az értéke attól függ, hogy miként használják fel más projektekben. Amiről nagyon kevés infót fogsz kapni kivülállóként.
Kis színes: egy Mercedes EQC is felbukkant a Taycan és a Model Y melletti töltőn.
-
npera
újonc
Nagyon izgalmas!
Volt bejelentés. Október elejére derül ki, hogy kit küldenek el, akkor még egy hónap várakozás.
Az évet kettévágják pénzügyi szempontból, így ha a második felére teljesül a cél, akkor kapunk maximum fele bónuszt. Ha ez tényleg úgy lesz, akkor azonnal bevásárolom Kababtól a ToothPick3-hoz való dolgokat.
Aztán akkor van is helye a meglévő Tattu 3S 450 mAh pakkoknak, mert az kábé jó is rá.
Addig tudok repülni a BabyTooth-al, ami majdnem ugyanekkora, de gyengébb és könnyebb. Nem 100 gramm, hanem csak 60 vagy inkább alatta.
-
npera
újonc
válasz Samott #73334 üzenetére
A tényleges részletek mindig titkosak. De mivel a porta igen nagy hangsúlyt fektet a tényleges biztonságra, ami a standard teszteken túlmutat, ezért igen komolyan veszik a strukturális kérdéseket.
Ez egy elég komplex téma, mert benne van a dizájn, a gyártás, a processz, az aftermarket, meg persze a törésbiztonsági részleg is. Meg ugye maga a platform, amire az adott tophat megy.
Szóval ez tipikusan egy adott típuson messze túlmutató kérdés.
Röviden: igen, optimalizálnak állandóan. De az adott platform peremfeltételein belül.
Ha az a kérdés, hogy lesznek-e csak pár panelből álló autók, akkor ismét el kellene mélyülni a részletekben, hogy mit tekintünk egy résznek egy "panelben" vagy hogyan épül fel a tophat és milyen gyártástechnológiával készül.
-
npera
újonc
válasz Samott #73336 üzenetére
Túlságosan kevés szerintem az információ, jobban utána kell nézzek. Számomra az "öntvény" szó nem összeegyeztethető a karosszériával, mivel ott nagyon vékony szerkezetetet formálnak és rögzítenek egy bizonyos geometria mentén, hogy óriási merevséget adjon. És mellette még a dizájn is jól álljon és szépen törje a fényt.
Emiatt vannak lemezek, mert akkor tudnak különféle anyagminőségekkel is optimalizálni és könnyű lesz.
Most belenéztem a videóba gyorsan (egy percet talán) és látom, hogy ez nem kaszni. Ez egy teherviselő kereszttartó a hátsó tengely felett. Ez ismét egy komplikált cucc, mert itt lehet összeoptimalizáltak valamit a "platform" (alváz ha úgy tetszik) és a tophat között. Ennek mondjuk van logikája, hogy jóval kevesebb interfész van a teherviselő elemben és ha találtak egy jó processzt, akkor a gyártása is egyszerűbb. Így lehet merevebb, könnyebb, olcsóbb, alacsonyabb cycle time és hasonlók.
Ez nem újdonság a portán, a futómű körül sok ilyen van elég sok OEM esetében.
-
npera
újonc
válasz Samott #73343 üzenetére
Ami most fut abban a subframe körül vannak combosabb darabok, de pont ezeken a területeken most kapható modellben még nincs ilyen méretű darab tudtommal.
Ami majd jön arról nem nyilatkozhatok sajnos.
Kis háttér információ: jelenleg nagyon kevés ténylegesen BEV-nek tervezett autó kapható kereskedelmi forgalomban. A Tesla összes ma kapható kocsija persze alapból BEV és a Leaf is nagyon kevés ICE-legacyt tartalmaz. Meg most az ID.3.
Még a Polestar 2 is alapvetően egy CMA-platformra alapul, ami egy elektrifikált platform, de alapvetően ICE hajtásláncra készült.
És ez egy óriási különbség. Ha nincs ICE legacy, akkor valami elképesztően máshogy fog kinézni a platformod, akkor az optimalizációt nem kell elhúznok kétfelé. Nincs borzalmas hőt és vibrációt produkáló belsőégésű motor, nincsenek 500-fokos részecskeszűrők, nincsen fehéren ízzó turbó és leömlő. Az összes teherviselő elem máshogy állhat, az elektromos subframe teljesen más, az akksi okozta alacsony súlyont miatt a futóművet is át tudod szabni és kalibrálni.
A porta most dolgozik a következő generációs platformon, aminek még a megjelenési idejét sem árulhatom el, de az már teljesen BEV-alapú lesz.
Hogy ez mennyire van elkésve a Tesla fejlesztéseihez képest vagy hogy mennyire érdemes almát körtével hasonlítani azt inkább most nem is kezdem el kifejteni.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #73357 üzenetére
Tőlünk légvonalban talán 3 km-re van egy JEEP, Dodge, Fiat kombinált dílerház. Oda hozzák ezeket meg sok szép színes Dodge Challengert. Az a vicces ezekben az amcsi vasakban, hogy érdekes módon látható spektrum színekben is lehet kapni őket, nem csak szürke különféle árnyalatai és fekete, mint a német vasakat.
Szinte állandóan viszi valaki próbakörökre a pickupokat és Challangereket, ott rotyognak.
Az egyik volt kollégám (concept leader volt) kapott súlyos midlife crisist amikor felmondott kábé másfél éve. Akkor vett egy aktuális RAM pickupot, persze Hemi....
-
npera
újonc
válasz FőDudu #73376 üzenetére
Futni nem tudok, sosem tanultam meg. Mindig is utáltam futni, mert iskolában futni kellett, de sosem tanítottak meg rendesen futni vagy hatékonyan vagy úgy, hogy ne izéljem szét az ízületeimet.
Valamennyi állóképesség nem árt, ha van.
Én nagyon messze vagyok az ideálistól, de elképedek rajta, amikor kollégák egy emeletet mennek fel a lépcsőn a kezükben egy 12"-os laptop mázsás súlyával és tátott szájjal veszik a levegőt, mert olyan megerőltető az egy emelet.
A lényeg az, hogy ha a pulzusod felmegy egy terhelés hatására, akkor ne omoljál össze egy perc után.
Amit a többiek mondanak abban is van valami. Idős korra abból tudsz gazdálkodni, ami most van. Ha egy adott állóképesség és egészségi állapotod van jelenleg, akkor idős korodra vélhetően rosszabb lesz. És kell valamennyi biztonsági tartalék ebben is.
Nincs gond a sétával, vagy a kerékpározással. Akkor van gond, ha egy gyakorlatilag minimális terhelés után is krízishelyzetbe kerül a szervezeted.
Amikor anyósom kijött látogatóba még a gettós lakásba, akkor nem volt lift. De volt spirállépcső és 3. emelet. Minden emeleten meg kellett állni lihegni a túlsúly miatt. És amikor sétálni mentek a tó körül, akkor úgy vonszolta magát padtól padig. Valami közel 3 órás menet volt a tó körül a "séta", ami egyébként letudható kevesebb, mint egy óra alatt. Na, ott van a baj. A kor miatt már csak lefelé megy minden, de nincs honnan romlani, már eleve vérző hassal érkezett az úr a helyszínre, mint a Roncsfilmben. Na, ezért kell valamennyi állóképesség és egészség "még fiatalon".
Persze nem vagyok sem orvos, sem diabetikus, sem testépítő. Csak egy átlag portás.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #73402 üzenetére
50 misi ennyi vulgaritásért? It's a steal.....
Igazából ezek vicces dolgok. A praktikuma nulla Európában, mert sehol nem fér el, nem bírsz kiszállni belőle egy parkolóban, átlóg a másik oldalra vagy "cellába" akármilyen parkolóban kivéve a túristabuszokét. De lehet rotyogtatni a V8-at és nyávogtatni a kompresszort.
És van road presence...
Ha ennyi pénzem lenne autóra, akkor konvertálnám a Versót inkább BEV-re. Egy Model 3 ERAD menne bele, aztán bódottá.
-
npera
újonc
FőDudu! Megvan az autó!!!!
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #73429 üzenetére
Az akksipakk ára és tömege a döntő a jelenlegi technológia mellett. Elképesztően drága egy nagyobb pakk. És ha kábé 100 kWh körüli cuccokról beszélünk, akkor kábé 600 kg csak a pakk.
Egy tipikusan ICE platformba beleerőltetni egy BEV-es pakkot szép gyakorlat. Részben ezért is szoktak csak pár modult berakni, akkor már elmegy valamennyit, de még nem kell szétbombázni a kocsi teljesen hozzá.
De vélhetően egy ilyen jármű nem éri meg igazából a gyártónak, de az emissziós és az elektrifikáció irányába mutató szándéknyilatkozat érdekében azért megcsinálják.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #73482 üzenetére
Asszonynak megvolt az első "rendes" zakózása az új bringával. Haladt a bringaúton és elélépett két idióta zombi gyalog (tudod, bedugott zajtompító füles, mobilt nézve semerre nem figyelve). Megpróbálta kikerülni őket, csak közben zakózott egyet.
A könyökét durván bevágta, de a kabátja nem szakadt ki. Viszont a csomagtartó eltört az egyik merevítésnél és durván elhajlott oldalra. Valami csoda folytán kitartott hazáig a csomagtartó, mert volt rajta egyik oldalt egy olyan lógatott táskában vagy 5 kg könyv. És ugye asszony nem áll meg, hiába szikrázik vagy ég lánggal a bringa alatta, ameddig halad előre addig tekeri. Igazi harcos. Egy nőtigris!
Még aznap elmentem a sportboltba, aztán elhoztam egy másik fajta csomagtartó utolsó példányát féláron. Az előző is egy utolsó példány volt, de ez robosztusabb. Most remélem működni fog picit tovább, mint egy hetet, mert ez így picit intenzív.
Ma voltam megint lécért. Persze elk*rtam. Egész délelőtt esett, aztán odamentem a Byggmax áruházhoz kettő kerül. Lehet náluk kapni utánfutót ingyen, de persze elfelejtettem rezerválni előre. El is hajtottak, mint a magzatvizet. De gond egy szál se, átmentem a közeli benzinkúthoz, hogy hama-hama kell utánfutó. Viszont a szervízúton volt egy bliatful dugó. Nem tudom mi okozta, egyszerűen csak mindenki vásárolni ment alighanem a közeli bevásárlóközpontba az eső miatt. Egy true slav egy Ford Galaxyval teligázzal kielőzte a sort a szembesávban, majd az érkező menetrendszerinti buszt erős fékezésre kényszerítve bek*rta az autót a körforgalomban egy másik kocsi elé. Ahogy a mondás tartja "not the slav that we want, but the gopnik we need..."
Végigtötymörögtem a sort, aztán kivettem egy rácsos futót. Körben rács van, de nincs teteje. És 750 kg-ot bír. Én talán 50 kg-ot terveztem vinni. Kell a biztonsági tartalék...
Behajtottam a barkácsboltba, aztán elkezdtem a léceket lepakolni. Drive in, bemész és leveszel amit akarsz, aztán lemérik és utána egy fűrészpadon felnyiszitolhatod magadnak fogpiszkálónak. 95x21-es profilok és 5,4 m-es szálak. A futó 2,8 méter hosszú volt, így éppen a közepén balanszírozott az egész miskulancia. Egy spaniferrel lefogtam elöl, aztán egyes alapjáraton (kábé 70 km/h) elcsorogtam a fűrészpadig. Egy effendivel társalogva kettévágtam minden szálat, aztán gyí. Van két komolyabb spaniferem, azzal rendesen lefogattam a cuccot. A hátsó ajtót a ketrecen nem tudtam becsukni, így azt elég komolyan felfogattam az oldalsó lapra. Két gumipók húzta rá, hogy ne lifegjen oldalra és másik két gumipók húzta felfelé, hogy a zsanér ne terhelődjön felesleges. Alapos vagyok, mint a fogorvos.
Utána lassan gurigázva irány haza. Közben ömlött az eső, így a lécek egyből impregnálva lettek...
Otthon leraktam őket a sufninak támasztva, hogy a víz jól le tudjon folyni. Fluid dynamics, abból is diplomáztam. Lamináris-turbulens határréteg, azt szeressük.
Majdnem elfelejtettem, de most eszembe jutott. Amikor még nem volt nálam futó vettem pár ragasztót és festéshez kelléket. Odajött hozzám egy bosnyák csávó a boltban, mert vélhetően megtetszett neki az Adidas (All Day I Drink and Squat) edzőfelsőm és érezte a balkáni hangulatot. A telefonjába karattyolt és érezhetően igényelte az on site supportot. Egy kis gombolyag spárgát szorongatott a kezében és nagyon izgatott volt. Éreztem, hogy helyzet van, így elkezdtem beszélgetni vele.
A csóka kérdezte, hogy 4 emelet hány méter. Mondom neki, hogy számoljon legalább 3 métert, de a biztonság kedvéért 4 métert. Tehát 16 méter. Ez egy kulcskérdés volt, többször is megkérdezte. És nagyon szorongatta a spárgát. Ez egy kábé 1,5 mm átmérőjű spárga volt, ami postai csomagok bekötözésére való. Nem teherbíró kötél. Kitartó kérdezgetés után a csóka bevallotta, hogy egy asztalt akar leengedni egy 4. emeleti erkélyről a spárgával. Mondtam neki, hogy nem lesz jó ötlet, mert ez nem elég erős. Egy 20 SEK-es spárgát szorogatott. Erre elkezdte kézzel húzgálni, hogy lássam mennyire erős a spárga. Javasoltam neki egy 39 SEK-es kötelet, ami már 5 kg-os teherbírással bírt a matrica szerint (a postai csomagoló spárga nem is tüntette fel a teherbírást, vélhetően 1 kg alatt volt). 59 SEK-ért már volt 50 kg-os teherbírású 40 m-es kötél. De a csóka azzal nyugtatott, hogy ne aggódjak, mert az üveget kiveszik az asztalból és nem lesz nehéz (!!!) és mivel magyar vagyok, ezért tudom, hogy a balkáni megoldások működni fognak. Kértem, hogy értse meg ebből rendőrségi ügy lesz, ha ráesik valakire az asztal. Nem fog ráesni, mert ott nem járnak emberek. El fogja vágni a kezét a spárga, ha megcsúszik. Majd erősen fogja. Végül kértem, hogy ha tényleg megpróbálja akkor nehogy valamelyik haverja vagy cimborája alatta álljon. Utólag belegondolva legjobb lett volna, ha megveszem én az erősebb kötelet és a kezébe nyomom, ezt picit sajnálom, mert szerintem be fogja szopni szerencsétlen a postai spárgával. De legalább lesz 15 perc hírnév, mert ez benne lesz az újságban.
Na mindegy, egy újabb elszalajtott lehetőség. Mennyi ilyen van az életemben....
Ismét kiélveztem az utánfutós tolatást. Meg a procedúrát a vonóhorog felszerelésével és az utánfutó rákapcsolásával. Nem hiába vagyok alapvetően német, a procedúrákat kedvelem...
-
-
npera
újonc
Az új "nyers" faanyag (alapozott 95x21 lécek). Reluxán át fotózva, mint az állatok, utólag is elnézés kérek...
A maradék falra elég léc alapozva. Most száradnak. Az elektromos dobozig új a fal, onnantól a sarokig számolok és a merőleges falon 3 lépést. Akkor az két fal találkozása is újra lesz rakva és friss lécek lesznek mindenhol.
Utána lehet pirosra festeni fedőréteggel, aztán mehet fel a sufnira. Ha ez a fel kész, akkor utána a jobb oldali szomszéd felőli kerítés alatti pár lécet kell kicserélni. Ott legalább 3 lécnyi távolságot számolok, hogy a régi lécek eltérő mérete miatti különbséget abszorbálni tudjam.
A héten az egész sor adott szándéknyilatkozatot a tető felújításáról (6 ház van egy sorban), még december 1. előtt kész lesz az új tető. És akkor a sufnit is újrahúzzák rendesen, mert most egy svéd kifejezéssel élve boldog amatőr (az előző tulaj) rakta fel a tetőt rá és nem túl jól lett megoldva a dolog.
-
npera
újonc
Jó ez a kép. Csak úgy árad belőle a dinamika.
A kanyar külső ívén levő abroncsok majdnem lejönnek a felniről, a belső íven levők pedig éppen érintik az aszfaltot. És The Stig szótlanul nyomja neki....
-
npera
újonc
válasz FőDudu #73529 üzenetére
Ezek sorházak. Ezen a részen 2-szintes házak vannak, jár hozzájuk egy kis "kert" elöl a bejáró utcánál (ott be lehet tolatni kocsival), valamint hátul is, ahol csak gyalogos és kerékpáros ösvény van. Az előző tulaj a technikai kifejezést használva sz@rt a farmra (Dallas link...) a virágok és bokrocskák tekintetében és leköveztette (90k SEK volt) az első és hátsó kertet is. Amit én csak üdvözölni tudok, mert a dugványozás és kertészkedés nem a fő erősségem. Nincsenek zöld ujjaim.
A sufniban a mi esetünkben a bringák vannak, egy csomó szerszám és festékek. Meg különféle sportfelszerelések. Sisakok, korcsolyák, et cetera, et cetera. Télen kiválóan alkalmas a sufni bor és sör tárolására is, mivel van egy pici radiátor, ami kábé +5 fok körül tartja a hőmérsékletet, tehát azonnal fogyasztható a nedű....
Szerintem ne átkozd ki a tervezőt azonnal, a koncepció meglehetően élhető és kellemes.
-
npera
újonc
válasz qnadam #73531 üzenetére
Az a vicc, hogy a srác később visszajött hozzám, hogy segítsek neki kifizetni a spárgát. Mivel nulla pénzzel ment el a boltba. Tudott Swish szolgáltatással utalni nekem pénzt, így én kifizettem a spárgát neki (itt ég a pofám, hogy miért nem vettem neki erősebb kötelet), aztán ő meg utalt nekem 19 SEK-et a Swishen át.
-
npera
újonc
Not a singulu fokk was given....
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #73537 üzenetére
Apám az összes ilyen móka-maki gumikerekes cuccot (beleértve a vékony lánctalpas cuccokat, lásd BRDM) libataposónak hívta. Éles körülmények között nem volt harci tapasztalata, így egy csipet sóval kezeljük a kijelentést.
Ugyanakkor egy "libataposó" is elég ijesző lehet, amikor pont rá irányul a 30 mm-es üteg és lehet farkasszemet nézni a csővel....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Ma volt fociedzés kiscsajjal, aztán mentem festeni a léceket. Délutánra le lett festve, meg egy pár elektromos dolgot is rendberaktam a sufniban. 4-re szikkadt meg a léc, de akkor már nem kezdtem el pajszerezni és kalapálni, mert befeszülnek a szomszédok. A héten szép idő lesz, meló után fogok majd haladni remélem.
Asszony meghajtotta a fiamat közben, elbringáztak a LIDL-ig, ami kábé 4,5 km egy irányban. A kissrác a 14"-os bringájával tekert, mint a gép.
Nem is mondtam, hogy múltkor az utánfutós menetnél majdnem beszopatott egy agyarozzant egy V70-el. Annyit érdemes tudni, hogy Göteborgban a jobbkéz és a körforgalomban éretlmesen indexelés a sofőrök 90%-nak mission impossible. A legtöbben nem is indexelnek egyáltalán, vagy fordítva csinálják. Tehát alapvetően a körforgalomba érdemes behajtani fékkészenlétben, mert tipikusan úgyis kikanyarodik index nélkül a delikvens.
Haladtam egy dupla sávor körforgalomba az autópályáról lehajtva, az első lehajtón akartam kimenni. A fószer a V70-el csinált egy mozdulatot, mintha kikanyarodna az előttem levő kihajtónál, de aztán egy hirtelen mozdulattal visszarántotta a kocsit a körforgalomba. Addig viszont én elindultam. Na, itt alighanem én voltam technikailag a hibás, mert behajtottam elé, de sajnos megtévesztő mozgást gyakorolt a gépkocsival és ezért én bementem elé. Részben égett a pofám, részben pedig anyáztam, mert a f@szért nem lehet úgy kanyarodni, hogy következtetni lehessen a szándékára.
Ha ott eltrafálta volna az üres utánfutót, akkor az kinosss lett volna, mert már csak 200 méter volt a benzinkútig, hogy leadjam a futót....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Ez de jó lehet. Göteborg Egyetem a dolgozói számára emeli a parkolás díját.
Jelenleg óránként 5 SEK vagy 30 SEK per nap. A emelés után óránként 10 SEK vagy 60 SEK per nap. És rájuk vágnak egy havi 100 SEK-es parkolóbérleti díjat is. Akkor 22 munkanappal számolva 1320 SEK a parkolás, plusz a bérlet, tehát 1420 SEK csak az, hogy ott állhat az autója, ha autóval jár.
Mondjuk nincs megtiltva, hogy kerékpárral járjanak.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #73670 üzenetére
Az valami eszetlen jó, csak fizetni kell, mint a katonatiszt....
Amióta felemelték a már eleve környezetbarát lebomló műanyagból készült nejlonzacsik árát 2 SEK-ről 7-re, azóta a papírzacskók ára is megy felfelé. Először 2, aztán 2,5, majd 3. Egyik-másik boltban már 3,5 SEK a papírzacsi is.
Új hozzászólás Aktív témák
- NBA és kosárlabda topic
- Tenisz topic
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- E-roller topik
- Gaming notebook topik
- Elnéztük a mai dátumot
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Diablo IV
- További aktív témák...
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.