Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz qnadam #63006 üzenetére
Kerékpár sebességhatár részletezése10 km/h a maximum sebesség határ a “járdán” és „Gyalogos övezetben (zónában) miközben a gyalogosokat nem veszélyeztetjük.20 km/h a maximum sebesség határ a „Gyalogos és kerékpáros övezetben (zónában)”, de ez a sebességhatár ezen belül a kerékpáros útra vonatkozik, melyet út burkolati jellel vagy eltérő színű burkolattal különítenek el. Lakó-pihenő övezetben is maximum 20 km/h a megengedett.30 km/h a maximum sebességhatár a kerékpárúton.40 km/h a maximum sebességhatár lakott területen kívül az úttesten (ennél a sebességhatárnál még nem kötelező a fejvédő sisak) és lakott területen belül az úttesten.50 km/h a maximum sebességhatár lakott területen kívül az úttesten de csak abban az esetben, ha a kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast vagy gyereket nem szállít. Vagyis most már mindenképp érdemes beszerezned egy bukósisakot, ha száguldozni szeretnél.
-
npera
újonc
válasz qnadam #63013 üzenetére
Ez irányváltás, mivel a fizikailag kanyarodó kerékpárútról kanyarodik az átjáróra. Fokozott figyelem, megfelelően megválasztott sebesség, irányváltási szándék jelzése időben, et cetera, et cetera.
Ne a fizikai kanyarulatot nézd a kerékpárúton, hanem a forgalmi helyzetet.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #63024 üzenetére
Én ezt vitatnám. Szerintem (aztán lehet tévedek) a kanyar ivében haladva tovább lett volna az "egyenes", aztán az átkelőn átkelés az irányváltás.
És innentől kellett volna jeleznie és lassítania időben.
Igazából jó lenne olvasni róla utána, miután a rendőrségi eljárás lezárult. Mert remélem lesz belőle eljárás. Walking away
-
npera
újonc
Főleg, ha a bringa annyit ér, mint a kocsi és még a mögötte kettő. Meg kiszakad a 3700 SEK-es Castelli nadrágocska...
-
npera
újonc
Én már nem tudom hányszor voltam úgy, hogy haladok kocsival, látom a kerékpárost közeledni egy átkelő felé. Csak kóvályog, nem lehet egyértelműen látni merre fog menni. Aztán vagy kivágja a karját a kanyarodás megkezdésével egy időben (egyik kedvencem) és mégis kanyarodi. Vagy csak bekanyarodik és kész (másik kedvencem).
A legdurvább az elektromos kerékpáros. A legtöbb nem "képzett" kerékpáros, csak mennek maximális rásegítéssel 25 km/h-val mindenen IS át. Relatív gyorshajtás egyfolytában, ha a képességeiket tekinti az ember. Se fékezni, se kanyarodni nem tudnak.
-
npera
újonc
válasz ezittketto #63042 üzenetére
Ázsiában a mopedesek csinálnak elképesztő dolgokat. Ott vannak olyan dashcam videók, ahol a kocsin van kábé 9 kamera. Nem viccelek, a tető irányából érkező mopedet kivéve mindent IS vesznek a kamerák.
És kell is, mert a mopedesek úgy mennek, mint a megveszekedett állatok. Egyszerűen mindenbe IS belemennek nyélgázon.
Meg nagyon sok biztosítási csalós próbálkozás is van.
-
npera
újonc
A baj nem kicsi. Állítom össze az Excel táblázatot a következő quadkopterhez. Egy 75 mm-es whoop.
Nézek 1S 450 mAh akksikat és akármit találok Banggoodon azt írja, hogy:
Shipping:
(CN) This warehouse can not ship to your locationE!!!!!! He???????
Svédország valami miatt feketeseggű lett? Ez nem jó. Valaki csináljon valamit!
Mondjuk nem hirtelen kell, majd ősszel terveztem csak rendelni, addig remélhetőleg helyreáll a rend. De aggasztó.
-
npera
újonc
válasz ezittketto #63085 üzenetére
Ezt képről nehéz lesz. Az én fotelből végrehajtott becslésem:
- hátsó kerék centírozása, esetleges küllőcserék ha meghajlottak
- a kazetta szerintem ettől nem sérül
- a lánc lehet megnyekkent mondjuk. Ha nagyon kopott volt a kazetta és lánctányér elöl, akkor együtt csere
- a kérdés a hátsó váltó és a láncfeszítő. Lehet, hogy az le lett tépve vagy olyan erejű oldalirányú terhelés érte, hogy csere.Ha nincs hozzá affinitásod, akkor vidd egy műhelybe, mert a centírozást otthon nehéz jól megcsinálni egyedül.
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #63109 üzenetére
Svédországban minimális az esély, hogy valakit munkaügyben elkövetett mulasztás miatt ténylegesen felelősségre vonjanak. Sajnos nagy az esély rá, hogy semmiféle retorzióban nem részesül az illető.
Ez egy következmények nélküli nagyon durván korrupt ország igazából, csak kifelé még valami imágójuk régről.
-
npera
újonc
Elfelejtettem írni, hogy most a Banggood nem tréfál a szállítással. Rendeltem 10 db XT30-as csatit csak úgy magában. Teljesen alap szállítási opció, semmi extra. És basszus Hollandián át küldték, tehát nem kaptam rá meg a svéd büntetőtarifát és a vámot sem. Egyszerűen csak bedobta a postás....
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #63122 üzenetére
Ja tényleg. Nem ő volt az aki berakta a finn szállítmányozó cég email fiókjának a címét a fórumba, amikor a Csikós Pontját megnyomta a finn kamion? Aztán rettenetes angolsággal kívánták a vérbosszút a kedves kommentelők, mert hát ugye fotelből kell megbosszulni a sérelmet, ami nem is őket érte....
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #63143 üzenetére
Én 97-96 kg között ingadozom. De rajtam az izomzat eloszlása teljesen asszimmetrikus. A lábam olyan, mint a szöcskének, a felsőtestem pedig mint egy csirkének. A nők mondjuk teljesen kikészülnek a hosszú lábaimtól, a felsőtestem nem is érdekli őket. Folyamatosan metooznak, úgy érzem magam, mint egy darab hús....
(Nők Lapja Café rovatunkat hallották... )
-
npera
újonc
Egy érdekes rivjú Polestar 1-ről. Egyszerre alázza szénné és magasztalja a gépjárművet. Igazából megértem, elég nehéz elhelyezni a típust a térképen.
Nem tudom a fórumról hányan fogják valaha kipróbálni (vélhetően nem sokan), de egy érdekes keveréke a komoly sportautónak és a libegős-vonulós GT-autónak. Egy gombnyomás (tekerő és aztán benyomás, ha pontosabb akarnék lenni) elég hozzá és gyökereiben változik meg a karaktere.
Lehet vele utazni sokat fáradtság nélkül. Fantasztikus fényes és térérzetet adó kabin, míg dinamikus módban elképesztő menetdinamikai adottságok. Ha valakit picit is érdekelt a P1800, akkor ez egyfajta tisztelgés a rokontípus emléke előtt.
Az ára agyhalott, a fejlesztésével eltöltött idő agyhalott. De ez igazából egy tech-demo, a Polestar márka a PS2-től indul ténylegesen, aztán majd arra épül tovább.
-
npera
újonc
Angol lordok és lordnők. Valami elképesztő.
-
npera
újonc
válasz eattila #63150 üzenetére
Nem mesélhetek túl sokat a hátteréről, de igazából csodálatos, hogy kész lett ez a kocsi. P1800 koncepcióként indult, egy hármas koncepció sorozat részeként. És az első hírek kábé 2013-ban jelentek meg róla és gyakorlatilag most lehet vásárolni. Közben a vágóhíd átment egy nagyon durva hullámvölgyön olyan okokból, amiről nem írhatok. És utána kivált belőle a Polestar, ami szintén megjárta a hadak útját.
Egyszerre félelmetesen elavult az egész, rendkívül disszonáns (Volvo vs exkluzivitás), miközben igazából tele van high-tech dolgokkal amit csak nagyon mélyre ásó lelkes kívülállók és a tervezői tudnak érzékelni.
A valós torque vectoring például nem sok más kocsiban létezik. Oké, vannak mindenféle szintű és fejlettségű elektronikusan vezérelt differenciálművek. Mind a Porsche és a Ferrari tud ilyesmit, de ez egy magasabb szintű megoldás. Itt egymástól független elektromos gépek vannak hátul két külön inverterrel. Egy jobb elektromos diffi át tud rakni kábé 2000 Nm-t a két oldal között, de csak egy adott quadránsban egy időben. Vagyis amit a motor lead nyomatékot azt tudja differenciálni a két oldal között. De ha van két elektromos géped, akkor olyan irányú és mértékű nyomatékot vezérelsz oda és akkor, amikor akarod. Nanoszekundumok alatt.
Most rámszólt asszony, hogy zavaró a gépelés, letészem a lantot.....
-
npera
újonc
Tegnap jó nap volt. Áthívtam grillezni egy kollégámat, akit a családja kábé elhagyott és nagyon el van keseredve. (Ő törte össze magát bringával, aztán segítettem neki rendbe jönni)
A csóka rettentő jól főz és tud grillezni, simán lehetne szakács is. Átjött ebéd körül, hozott egy tri-point húst magával, meg fűszereket, aztán elkezdtünk grillezni.
Én rittyentettem salátát, meg szalonnába göngyöltem spárgát, gombát és kis sajttal töltött paprikát. A cimbora pedig főzött egy kis szójás-gyömbéres szószt, amivel kenegette a húst grillezés közben. Hozott magával grill hőmérőt is, amivel a húst megfelelő hőmérsékletre mérte. A cupák közepét 55-58 fok közé szerette volna felhozni.
Először megperzselte minden irányból, aztán beraktam alufóliába és kirakta az asztalra temperálódni. Amikor egyenletes lett a hőmérséklete, akkor újra ment a grillre, aztán temperálódni ismét fóliába.
Végül sikerült beküzdteni a kívánt tűrésbe.
A tarját is hasonló módon csinálta majdnem, de azt felszeleteltük. Az is be lett göngyölve picit fóliába, de előtte ment rá a szójás glaze. És utána temperálódott a grillben indirekt. Közben megsütöttük az én göngyölt cuccaimat.
A végén ment még kis kukorica és kolbászok, csak úgy levezetésnek. Közben pár sört is legurítottunk.
A jóember úgy látom jobban lett a társaságtól, most akkor használtuk a kiülős bútort is és üldögéltünk egy órát a dekken. Aztán jött egy vihar, így beszedelődzködtünk és a konyhában folytattuk.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #63290 üzenetére
Szerintem legyél férfi és lefürészelt csövű shátgánnal lődd le, aztán pedig fékfolyadékkal fertőtlenítsed.
Az utóbbit nem találtam ki. Egy kolléganőm amikor még fiatal volt barangolt Afrikában és ott egy teherautó platóján utazva valamelyik helyi lakos (egy agysebész és egy rakétatudós kereszteződése) durván elvágta a kezét valamivel valamilyen összefüggésben és végtelen bölcsességében a sebet fékfolyadékkal akarta fertőtleníteni. Mert az volt kéznél a platón zötykölődve. Nagyon nem fertőtlenítette, cserébe viszont marta a sebet, mint az állat. A csóka úgy üvöltött a platón, hogy végül megállt a sofőr megnézni mi van. Túl sokat nem tudtak vele csinálni, mivel két falu között voltak a senki földjén, így aztán mentek tovább.
Ha tudod mozgatni holnap is, akkor vélhetően megmaradsz. De ha holnap nem mozog jól vagy nem full tartományban, akkor szerintem nézesd meg.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #63293 üzenetére
Ja, a fronton durva dolgok voltak. Nagypapám is mesélt a hadifogságból, meg előtte mi ment a ruszki fronton "német" pilótaként. Ott nem igazán volt semmi olyan civilizációhoz kapcsolódó referencia, amire egyébként a társadalmak épülni szoktak. Csak a káosz, az erőszak és a primitívég legmélyebb bugyrai.
-
npera
újonc
Ez jó. Model S Raven 19"-os kerékkel. Long Range változat. És megcsinálta a 400 mérföldet 90 km/h-s sebességgel.
Ez gyakorlatilag egy facelift (a sokadik) a Model S-en, még mindig az első generáció. Ha kijön az új majd és bele az új hajtáslánc, akkor gyakorlatilag feltörlik a padlót kábé mindenkivel.
Ahogy Jeremy Clarkson mondotta: "this wasn't a win, this was a demolition...."
Egyszerre mókás és picit elkeserítő is látni, hogy mit bénázik kábé mindenki, mert egyre kevesebb a mentség, hogy miért is nincsen készen minden komoly OEM-nek a legalább Model 3-at megközelítő hajtáslánc. Csak össze kell dugni és hűteni, I mean how hard can it be..... (ahogy egyre több Tesla Model 3 benchmark workshop van, úgy kezdik belátni a legtöbben, hogy very hard...)
-
npera
újonc
válasz WiZARD #63296 üzenetére
Igazából nem is a gyorsulás érdekel, hanem a műszaki megoldások.
A Model 3 tesztekben Björn a csoda kiolvasójával nézte, hogy 3500 W körül tud egy tengelyen melegíteni a kocsi, amikor fel kell hajtani a hűtővíz hőmérsékletét.
Van, aki HV "merülőforralót" használ, az egy megoldás. A Tesla "lefullasztja" az elektromos gépet és úgy termel veszteséghőt, amivel fel lehet fűteni az akksit. Ez nem annyira egyszerű szoftveresen. És mechanikailag sem. Ugyanis ha rosszul csinálod, akkor rángatódzik az elektromos gép kimenő tengelye, amin ül az osztómű. Mondjuk kábé 1:9-es (csak mondtam egy számot) áttétellel. A rángatódzás szét tudja cseszni a tengelyen a hornyozást, valamint a váltóban a fogaskerekek profilján a felületet. És ha nagyon-nagyon rosszul csinálod, akkor olyan mértékű vibrációt generálsz vele, amit a júzer érez a gépjárműben.
Nos, ezt a Tesla megoldotta úgy, hogy a kedves júzerek nem panaszkodnak semmi vibráicóról, a kocsi nem vágja haza a saját hajtásláncát és egyszerűen csak működik.
És ez csak egy kis műszaki részlet.
Ezek után a 0-100 idő igazából teljesen mindegy.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Kerékpárosoknak "kötelező", sima földi halandóknak fakultatív.
A csórikám vásárolt egy rettenetes 50 köbcentis 2-ütemű bringára való motort, amivel meg is küzd és megpróbálja beépíteni. Felváltva fájdalmas és vicces nézni.....
-
npera
újonc
Ez jó. 129 NOK a havi előfizetés, hogy legyen jobb térkép, navigáció, audio- és video streaming a Tesla gépkocsikban.
-
npera
újonc
Nova, good news!
Ma mikor leraktuk a gyerekeket délutáni alvásra tudtam repülni kábé fél órát Velocidrone szimulátorral. Most leraktam a kamerát 30-ról 25-fokra és jóval "könnyebb" lett az egyik pálya. Persze lassan megyek, meg bénázok sokat, de minden valósághoz közeli effekt fel van húzva fullra és van turbulens szél is beállítva.
Egy 5"-os QAV210 klónnal repülök, amit jó nehézre állítottam, gyenge propellerekkel, nagy légellenállással és csökkentett motorerővel. Így nem "lebeg", hanem elég realisztikusan zuhan levett gázra. És még van benne elég kraft így is, hogy fel tudjam húzni powerloopból vagy sima ballisztikából.
Kegyetlen jó ez a szimulátor, érzem tanulok vele géptörés nélkül.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #63354 üzenetére
Mindig bámulom a projekjeidet
Én csirke voltam és csak vettem. Most néztem, hogy meg is szűnt, amit én vettem. A Hifi Klubben bolt saját márkája az Argon Audio, abból egy 4"-os kis doboz. Most már csak az 5"-os van belőle.
A 4"-os is úgy szól, mint a disznó, az SMSL-t 9-órára tekerve már igen hangos, 10-órára már nem is mertem sokáig tekerni a szomszédok miatt. Pedig csak az SA-36 van, ami talán 20W-os.
Az 5"-os még több mélyet tudna, de amikor Jeff Brock Bonneville Buick videót nézünk a gyerekekkel, akkor 2:10-től még a 4"-os is disznó módon szól. Főleg amikor elkezd vibrálni a motorhang....
-
npera
újonc
válasz hobizoli #63367 üzenetére
Én vennék bele egy minőségi ventit, amin elég draut van és átforrasztanám. Vagy ha a csatlakozó valami univerzális, akkor pedig még gond sincsen.
A 12-centis venti nem túl pici? Mostanában nem 14-centiset raknak mindenbe IS?
Megnéztem, az enyémben is 12-centis makettkodás van...
A házban vannak 14-centisek. Fractal Design Define R5. -
npera
újonc
válasz -szabi- #63386 üzenetére
Én csak 2001 óta voltam a régi fórumon kisebb megszakításokkal. Ha az utolsó 1-2 évet vetem össze azzal, ami itt megy, akkor azt kell mondjam nagy változást nem látok.
Oké, a hőskort nem érdemes hasonlítani, de a legtöbben (én nem!) közben felnőttek és lett életük is a fórumon túl. Még 2more is családos ember lett, ha a fake news igaznak hihető....
Szóval nem olyan rossz ez, egymást csesztetni és fotelből mindenhez IS érteni itt is lehet
-
npera
újonc
Nálunk most indul a bárányhimlő. A fiam elkapta, tegnap bedurrant rajta a sok pötty. Aztán ma jött SMS a lányom részlegéről, hogy ott is egyre többen kapják el.
Most kinn zúznak a játszótéren. Én kinn voltam másfél órát a lányommal, aztán asszony csatlakozott a fiammal. Aztán én bejöttem, mert lefáradtam már tőlük agyban. Egy idő után kábé zombi leszek a játszótértől....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Kicsit OFF, csak az olvassa akit nem zavar a nem tul pozitív kontent.
Találkoztam egy volt szomszédommal. Agytumorja lett a csókának, kábé fél éve mondták neki, hogy kábé fél év van hátra. A múlt héten volt egy komolyabb rosszulléte, de még él. Mostantól kábé bármikor jöhet a végső stáció.
A csávó tök nyugodtan tekint az egészre, zenét szerez és próbálja magát elfoglalni. Van feleség és két kisgyerek.
Igazából bámulom az akaraterejét és a felfogását. Sokan inkább csak magukba roskadnának. Nem akarok nagy szavakat használni, de igazából fel tudok nézni a jóemberre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Diablo IV
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Google Pixel topik
- További aktív témák...
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.