Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Ez a nap sem telt eredménytelenül. Mérem a lámpa akksijait a Jahnótól kapott XL830L multiméterrel. A szoftveres csapatnak van egy Fluke 175 multimétere, ami máshogy mér. Kíváncsi voltam, hogy tudok-e egy offset táblát csinálni. Egy kollégám behozta a saját Vichy VC99-es műszerét, hogy legyen még adat. Aztán lemértem a 6 cellát egymás után a három műszerrel. A grafikon alapján tudok csinálni egy offset táblát, amivel lehet korrelálni a rendszeresen kalibrált céges Fluke mérőt az XL830L-el. Tutira nem teljesen tudományos módszer utólag Excelben korrigálni, de amatőr szinten érdekes gyakorlat.
-
npera
újonc
válasz #09908736 #48714 üzenetére
Most nézem,hogy elfelejtettem elküldeni nappal, most jöttem rá…
Oj, ez izgalmas!
Stockiban mindenképpen ajánlom a Vasa múzeumot. Elképesztő érdekes. A 3-soros csatahajtó ami még a kikötő közelében felborult és elsüllyedt. Majd kiemelték és restaurálták. Nagyon sok tárlat van körülötte, érdekes a története és látványos. Én 3x voltam ott eddig, de majd megnézem megint valamikor.
A másik érdekes program a Skanzen. Van minden látnivaló. Az árak nem viccesek, de szép időben a város csodaszép. A belvárosban a sétálós-vásárlós kisutcákban csatangolni is érdekes.
Vagy ha jó idő van, akkor kimenni komppal a szigetvilágba. Jó időben csodaszép.
Göteborgban van egy mókás vidámpark, van egy igen jó park (Slottskogen) a város közepén elég komoly játszótérrel, egy kis állatkerttel és jó fagyizóval. Meg lehet nézni a Volvo Múzeumot is. Vagy nyáron van a Varangy kishajós városnézős menet, Paddan néven svédül. Göteborgból is indulnak kompok a szigetvilágba, akár még fürdeni is lehet egyik-másik szigeten.
Hirtelen ennyi jut eszembe. -
npera
újonc
válasz -NoVa- #48724 üzenetére
Ah, köszi.
Akkor el tudok indulni a CP antennával a szemüvegen, miközben a quadon a sima bot van. Aztán ha nagyon nem elég, akkor összes antennát cserélem a quadokon és közben átállok OWL RC modulra és vagy két CP vagy range applikációra egy patch és egy CP.
Messzire nem akarok menni, kábé amennyi egy mezőre értelmezhető. Kábé max 500 méterre saccolom. Ahogy mondtad a bozóttűz irányába lehet gyalogolni utána...
-
npera
újonc
válasz Chris Kiki #48753 üzenetére
Kalibrált Fluke műszerhez hasonlítottam. Az eltérés kábé század V körül mozgott.
Ez modjuk DC feszültség volt. Ha valami RMS-mérést akarsz csinálni, akkor kell az igazán komoly cucc, amiben jó konverter van. -
npera
újonc
válasz Gabibácsi #48785 üzenetére
A király azt mondta, hogy legyen 3-soros, míg az összes terv 2-sorosra vonatkozott. Így ráraktak még egy sort, ami nem kicsit tette instabillá a hajót.
Aztán levágták az árbócókat a víz alatt picivel, hogy ne lógjon ki és megmondták az embereknek, hogy nem láttak semmit, nem történt semmi...
-
npera
újonc
A sárga és sötétkék delta az a Fluke 175-től számolt eltérés. És a jobb oldali tengelyen van a skála hozzájuk.
A sárga extrém értéke 0,1V körül van, annyival mér alacsonyabb értéket az XL830L a Flukehoz képest (sárga görbe fent). Ugyanazon a cellán a Vichy V99 csak 0,01V-al mér kevesebbet (sötétkék görbe lent).
A narancs, szürke és világoskék görbe az abszolút értékeket mutatja, ehhez a baloldali skála tartozik.
Ezzel az adattal át tudom "kalibrálni" a mért értékeket és akkor közelebb kerül a cellák merülési profilja a valósághoz.
Arra gondolok, hogy pár töltési ciklus után a cellák is beállnak valami stabilabb állapotra, amikor bejáratódnak.
-
npera
újonc
Ja, mérni mindig vicces. El kell hozni Párizsból az egyik etalon multimétert (valahol tutira van), ott kell legyen az etalon méter mellett
Az a gráf amit mutattam csak egy kis része az Excelnek. Mellette gyűjtöm az adatot mind a 6 celláról:
- töltés alatt belement kapacitás
- minden menet után cellánkénti mérés (korrigálva offset faktorral)
- töltés előtti cella feszültség vs amit a töltő mutat
- szórás a cellák közöttMajd jön az is. Megpróbálok 3 töltési ciklust rögzíteni, hogy legyen kis statisztika.
-
-
npera
újonc
Két töltési ciklus eredménye. A cellafeszültségek korrigálva vannak a mérési hibára.
A cellák számát feljegyzem, de nem mindig ugyanabban a sorrendben kerülnek az akksitartóba. Ha nem egyenletesen merül az összes cella a tartóban, akkor ez egy újabb hiba. Lehet kellene egy rendszert tartani abban is. Hogy az egyes cella mindig ugyanabba a akksi pozcióba kerül a tartóban.
Lehet a következő töltési ciklust már így csinálom.
-
npera
újonc
Ez hosszú évek óta az első Mac ami instant gep számomra. Szerintem számomra kábé 256 giga ram elég lenne, viszont kérnék bele videóeditorhoz (Final Cut Pro X) gyorsítót (Afterburner, már csak a neve miatt is) és legalább 2 db olyan csodakijelző is kellene hozzá. A hozzá való olcsó asztali állvánnyal persze.
Igazából kettőt vennék. Egy lenne natív OSX alatt, aztán a videóeditorral futtatnám. És lenne egy másik, amin BootCamp menne és Windows 10. Akkor nem kell állandóan átbútolni egyik rendszerből a másikra, hanem ott lenne egy másik asztalon.
A 28-magos procival venném, hogy ne szenvedjek hiányt. Kár pont azon spórolni....
És utánégetős mém:
-
npera
újonc
Polestar 2 tesztje az Auto Motor Sport magazintól.
Büszkén állíthatom, hogy ezen a projekten egy percet sem dolgoztam, én egy olyan kocsin és hajtásláncon dolgozom ami még be sincs jelentve. Csak egy olyan feladaton voltam a PS2-es esetén ami nem nyilvános, szóval arról meg jól nem beszélek.
Ahogy nézem a töltés ezzel a kocsival Svédországban egy rémálom lesz. Ha nem tudod otthon tölteni vagy észak-dél irányban akarsz közlekedni Svédországban akkor északra haladva egyre kevesebb nem Tesla töltő van. Tipikusan ahol van is, ott is csak 1 db (!!!) oszlop szokott lenni, nem egy egész telep mint a Superchargerek esetében.
Svédország kábé a kőkorban van elektromos töltőoszlopok tekintetében, ha eltekintünk a Tesla által telepített pontokból. De még azok is drámaian alul vannak méretezve a norvég viszonylatban hasonló töltőpontoktól (észak felé haladva).
Szóval ha nem telepítenek brutális mennyiségű Ionity telepet nagyon hamar, akkor Svédországban kábé értelmetlen bármi mást venni, mint Teslát, ha ki akarsz mozdulni a Malmö-Göteborg-Stockholm háromszögből.
-
npera
újonc
Top tip a prototípusok világából: papírt (kéztörlő vagy WC-papír) galacsint kell tömni a zárba. Akár géptető vagy/és csomagtér zárja.
Akkor nem tud rákattanni a zár és ki tudod nyitni. Ha a kocsi valami garázsban áll, akkor el tudod vinni az akksit tölteni.
Ha az akksival mókázol, akkor a pólusokat nehogy rövidre zárd, mert akkor életed egyik legizgalmasabb fél percét fogom átélni...
-
npera
újonc
válasz hobizoli #49012 üzenetére
Ha egyszerűbb autót választasz akkor kevesebb lehetséges hiba jöhet elő és olcsóbb javítani.
Ha nem is egzotikus, akkor kevesebb ezoterikus parafenomén ugrik fel a javítás során. Egyszerűen csak kicserélik, ha valami megkotlik.
Valami jó kis szívó motoros kőegyszerű jármű kell, ha sokáig akarok békében használni. Ha kívánod a kihívást, akkor ajánlok valami k*rva drága és k*rva komplikált cuccot. Lehetőleg aktív légrugós futóműves kompresszoros-turbós PHEV gépet. Akármelyik T8-as Volvo alkalmas a végtelen szívás megélésre, ha kifut a garancia és bármi megkotlik rajta. Minél több elektronika, minél több kényelmi extra és minél nagyobb felni és vékonyabb gumi. Aztán meg kell találni azt a felhasználási módot, ami garantáltan hazavágja a dolgokat, a legolcsóbb filtereket és kenőanyagokat választani bele, valamint a lehető leginkább inkompetens szervízbe hordani. Ha lehet rajta kendácsolni, akkor azzal tovább lehet emelni a szopásfaktort.
Szóval Toyota kell. Ott nem fejlesztenek, csak a végtelenül bejáratott és elavult technikát implementálják különféle bódékba. Minimális komplexitás, bejáratott processz, olcsó alkatrészek. Mármint a gyártásban olcsó. Aftermarket ott is heroinárban megy minden, mert valamiből nekik is meg kell élni.
Amikor a gyújtógyertya kábé 14x drágább aftermarket áron, akkor nincs is több kérdésem....
-
npera
újonc
Segít az elakadt villamosnak és eltolja a megállóig?
-
npera
újonc
Az alighanem 10.18V terhelés nélkül, amikor az autó semmit nem csinál. Ha rá próbálnál indítani, akkor vélhetően bőven 5V alá esne a feszültség, amikor az ECU még megy, de az injektorok már nem. Aztán akkor kábé ott is vagy, ahol a part szakad. Mert ha alacsony nyomású oldal az üzemanyagot el is nyomja a motorig a tankból, akkor sem fog működni a magasnyomású oldal, aztán akkor az indítómotor csak tovább teker és sosem lesz belsőégésű folyamat. Lehet nyektetni addig, amíg az indítómotor sem fordul át már és akkor kész is vagy.
Ha az akksi 8-9V körülre esik csak be az indítás alatt, akkor a magasnyomású oldal is élni fog és a motor elkapja a fordulatot. Onnantól a generátor elkezd tölteni és beáll egy egyensúlyi állapot hamarosan. Akkor már önfenntartó az akksi is.
Csak a portáról okoskodom fotelből.
-
npera
újonc
Evija volt már? Elképesztő az aero rajta.
-
npera
újonc
Már-már az a benyomása lesz az embernek, hogy ezek atomprimkó frusztrált és hiperagresszív parasztok. Persze csak spekulálok fotelből....
-
npera
újonc
Megmentettem a mikro quadot. Most jobb, mint új korában
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #49081 üzenetére
Úgy érted, hogy nem brain surgeon?
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #49080 üzenetére
Majd kiderül élőben. FPV-monitoron nézve jónak tűnt, de ez erős közelítés persze.
A képet néztem pár tárgyon (rádió, monitor és a konyhában körbe), kábé okénak tűnt.Ha holnap nem ömlik az eső és nem 15 m/s szél van (amire sajnos van esély), akkor ki kellene próbálni a közeli suli udvarán. Van mindenféle játszótér és nagyon sok különféle vonal az udvaron, hogy a kölykök fussanak és mozogjanak. Mintha többféle sportpályát ötvöztek volna.
U.i.: ömleni fog az eső és 11 m/s szél lesz. Akkor beltérben próbálom majd....
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
A 1050 Ti valami kegyetlen durván megy. A fórum teljesen röccenésmentesen fut rajta. A Skype is csak úgy száguld, nem volt még framedrop. És Youtube is hasít. Elégedett vagyok.
Játszani még nem volt időm, asszem 2-3 alkalommal nyomtam World of Warshipot, hamar kilőttek, aztán mehettem csinálni valami házimunkát....
-
npera
újonc
Drone in storm - Ciara
-
npera
újonc
Phülöp, Blueboi és HZ vélhetően izgalmi állapotba kerül. A többieknek vélhetően masszív OFF, mivel motorról, megmunkálásról és autóról lesz szó...
Audi motor egy Volvo 745-be???? és
Update of my project with my Volvo 245 1975 with Lamborghini Gallardo V10 engine!
Ha ez működni fog, akkor a legvidámabb Volvo kombi lesz belőle. Még csak hó sem kell, hogy keresztbe tudjon menni...
-
npera
újonc
Ez izgalmas. Asszonynak van egy ősrégi Zamzung Galaxy S1 (!!!) telefonja. A kiscsaj fotózgat vele, de semmi más nem működik rajta. Se net, se jutúb. Még a market sem jön be rajta, egyszerűen nincs rajta "külvilág".
Most olvastam, hogy a CyanogenMod már nem létezik, de van egy utódjuk. És azt rá lehet erőltetni az S1-re. Megpróbálom, aztán meglátjuk.
-
npera
újonc
válasz Grillo #49237 üzenetére
A scrum masterem egy 33-éves csaj. Elég sportos, táncol sokat és igen aktív általánosan. Állati erős is, komolyan gyúr.
Ő ténylegesen laktóz intoleráns, nem csak beképzeli magának. Mellette allergiás mindenféle hagymára is. Többnyire vegetariánus kajákat nyom, hogy ne jöjjön rá valami komolyabb roham.
-
npera
újonc
válasz ezittketto #49274 üzenetére
Ezt írja magyarul?
Ja, simán nézhető. Beállítottam, hogy nem gyereknek való. Pár hete az egész csatornát be kellett állítani, hogy alkalmas-e gyereknek vagy sem. Én kiválasztottam, hogy alapvetően nem gyereknek való és minden feltöltésnél is kéri az infót erről.
De nincs benne semmi riasztó vagy félelmetes vagy durván szekszuális...Tipikusan rendkívül szórakoztató és információban gazdag videóim vannak különösen jó ízléssel megválasztott kísérőzenékkel és mesteri vágásokkal... He-he...
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs