Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz
blueboi69 #31599 üzenetére
Ha hétvége van, akkor kell délelőtt egy program lehetőleg legkésőbb 9:30-kor kezdve, akkor ebédig tudnak fáradni. Aztán délután is ki kell menni, lehetőleg rollerrel és bringával végigveretni körbe az egész falun és minden lehetséges nagyobb játszótéren megállni és arcon pörögni fél órát legalább. Esetleg a lovardát is megkerülve nagy kört menni. Akkor utána estére nem kezd el bennük bugyborékolni az energia, hogy a falat is átrúgják otthon.
Ezt időjárástól függetlenül, tehát ha éppen vízszintesen esik az eső az nem számít.
-
npera
újonc
válasz
blueboi69 #31607 üzenetére
Reggelire svéd reggelit nyomnak. Kétféle "kása" gyümölcspürével és 1-2 szendó. Meg tej és gyümölcslé. Aztán kapnak gyümölcsöt tízóraira, aztán főtt kaja ebédre. Menzás kaja. Aztán otthon meg ami éppen van. Este még egy kis tejbepapi szokott futni gyümölcspürével. És elképesztő mennyiségű tej. A lányom pár almát és répát is elrág amikor éppen formában van.
Szóval nem esznek nagyon durván tömény cuccokat, kivéve amikor én főzök, mert akkor simán lehet reggelire sült szalonna tojással és főtt paradicsomos babbal
-
-
npera
újonc
Ez úgy vicces, ha a jó kondiban levő felnőtt "felskálázva" csinálja ugyanazt, mint a gyerek. Tehát nem ugyanazon a mászókán mászik fel és ugyanazon a csúszdán csúszik le, hanem mérettel arányosan nagyobbon. Vagy akár testsúllyal (izomtömeggel) arányosan nagyobbon. Akkor az már nem olyan könnyű.
Ha csak a futó gyerek mellett gyorsgyaloglok az nem teljesen ugyanaz.
-
npera
újonc
Japp, legtöbbször olyan anyagi áldozatokat kíván valamilyen edzésforma, hogy fel sem merül. Vagy képtelenek időben elosztani egymás között a szülők.
Nekünk az úszás volt egy olyan dolog, amit korán kezdtünk és elég drága volt. A legtöbb helyi gyerek jó esetben 5-évesen kezd el úszni, mi már asszem 2,5 után nem sokkal kezdtük. Volt is ára rendesen, mert ilyen pici gyerekkel nem minden úszótanfolyam foglalkozik. De szerintem megérte, mert mindkettő úgy mozog a vízben, mintha csak keresztül kellene menni a nappalin.
A svédek kábé 5-6 év körül kezdik, aztán amikor a gyerek már nem fullad bele, akkor az tud úszni úgymond. Így olcsó nekik.
Helyi viszonyok között a lovaglás és a hoki a drága állítólag.
-
npera
újonc
válasz
ncc1701 #31675 üzenetére
+1
Japp. A darált hús esetében hatalmas felület érintkezik a levegővel és szennyeződésekkel. Minél többet áll, annál rosszabb.
Egy szín hús meg akkor szembesül a külvilággal, amikor felvágod szeletbe. Ha a húsnak nem volt semmi baja előtte és friss, akkor ennek semmi baja.
-
npera
újonc
válasz
-NoVa- #31772 üzenetére
Nálunk asszony az első gyerekkel (lányom) gyakorlatilag semmit nem hízott. Tudom, hogy első szülésnél csalóka a diaméter növekedése, de a 7. hónap elején kezdték el mások érzékelni, hogy terhes.
A kislány az én alkatom lett kis módosítással. Hosszú lábak, vékony testalkat. Nem volt sok magzatvíz, valamint a gyerek egyfolytában a halételeket kívánta. Tehát rák, hal és különféle tengeri kütyük. Asszony gyakorlatilag semmi mást nem evett. Közben tudott mozogni is érzéssel, tehát finoman, de edzett.
A második gyerek a fiam lett. Ott teljesen más gének kombinálódtak össze. A kissrác elég tömör és imádja a húst. Asszony nem igazán eszik nehéz húsokat magától, de a fiammal ment a szalonna, kolbász, füstölt cuccok, mert azt kívánta. Mozgott vele is, de a fiammal nagyon sok volt a magzatvíz (a megengedhető felső határon volt a még nem veszélyes vonalon). Ezért a terhesség utolsó 4 hónapjában akkora volt a hasa, mint egy hegy. A gyerek augusztusban született, az egy különösen meleg nyár volt itt. Júliusban és augusztusban a harmadik emeletre alig bírt felmenni, meg kellett állni pihenni. Pedig előtte nem volt legyengülve vagy elplöttyedve. De a terhesség elég durva volt neki. És itt sem volt semmi komplikáció, csak ez egy ilyen terhesség volt.
Utána jóval nehezebb volt lefogynia, kábé 20 kg volt a plusz szülés előtt. Ebből kapásból lejön a 4,5 kg-os gyerek, több liter magzatvíz, a méhlepény és kábé fél liter vér. De még így is maradt elég sok pluszsúly. Amint lehetett elkezdett mozogni utána, de másodikra már közel sem olyan gyorsan ment a fogyás, mint elsőre.
Most lett 4-éves a gyerek és mostanra érte el újra azt a rutint, hogy tud futni 5-6 km-t egyben és kezdi visszanyerni a fitt formát.
Tutira lehet gyorsabban megfeszített koncentrációval és dedikációval és vasakarattal. Neki ennyi ment, ebben részben én is benne vagyok, mert ha én nem vigyázok a gyerekekre akkor ő sem tud edzeni. Ez egy ilyen közös erőfeszítés tehát. Én megpróbálom támogatni az edzésben, figyelek a gyerekekre, adok tanácsokat az étkezésben és kap tőlem edzőcuccokat.
-
npera
újonc
válasz
blueboi69 #31763 üzenetére
Ugye hogy?
Nekem egy komolyabb magamba nézés volt, amikor felismertem, hogy nem fogok tudni repülőklubba járogatni. Egy ideig ugyanis még el-el mentem péntek este repülni télen a város déli részébe a klubbal 1 órát. Aztán annyira sok lett a családi program, hogy csak állt a repülő a polc tetején.
A költözés előtt kiszedtem belőlük a rádiós alkatrészeket és a motort, meg az invertert, aztán a gép sárkányát szépen összetéptem ki darabokra, hogy ki lehessen dobni a kukába. Nem is fogok repülőzni még pár évig szerintem, ahhoz kell valami komolyabb mező, lehetőleg repülős klubba eljárni. Az most nem megy.
Viszont a quadkoptereket nem adtam fel, azzal pár percet repülni is nagyon jó és feltöltődök tőle. Nem foglal helyet sem igazán.
A szerencsém az, hogy az edzést a kerékpározás jelenti nekem, így melóba menet is végzem, meg ahova tudok azzal járok, így a kocsizást minimalizálom.
-
npera
újonc
válasz
blueboi69 #31787 üzenetére
Nálam a bringa kábé létfontosságú. Olyan nekem, mint a meditáció. Amikor tekerek, akkor kábé úgy vagyok, mint Nova a KV-val a kezében, jönnek a gondolatok, az elme szabadon szárnyal. Volt már olyan, hogy bringázás közben jutott eszembe egy ötlet, amit melóban tudtam hasznosítani.
Mozgás tekintetében a bringa nekem nagyon bejött. Semmiféle panaszom nincs a térdemmel vagy a bokámmal. Régen néha kiment a bokám lépcsőn menve, de azóta nem. Sem a hátam nem fáj tőle, sem a karomban nem érzek semmi panaszt. Megfelelő ruházattal meg sem fázom, tehát az sem gond.
Kocsival dugótól függően 2x annyi idő is lehet az út simán és akkor idegállapotba is kerülök többnyire a sok gyökér miatt.
Ha totál üres az út, akkor az autó gyorsabb, de kábé 7 percről beszélünk. 22 perc bringával szélmentes időben, 15 perc kocsival, plusz parkolásos móka.
Megpróbálom elhasználni a mostani bringát, ami lehet közelebb van, mint gondolnám. A váz, a kerekek és kormány eredeti, meg a fékkarok. A váz elvileg nem törik el, bár a Nishikinek volt egy eltörős első villája, amit visszahívtak. Nekem nem az a sorozatszám van, így elvileg bírja. De a kerék még eredeti és a csapágy már nem teljesen új. A Strava szerint most van a bringában 7127 km, 2014 óta nyúzom. Ha a kereket ki akarnám cserélni, akkor az kábé gazdasági totálkár a bringán, mert itt nem kapok kereket 1000 SEK alatt és ugye kettő kell. Annyit ér kábé az egész bringa, mivel a rárakott alkatrészek árát sosem kapod vissza eladáskor.
Most kattog az ülés (üléscső?) rajta, amitől megőrülök. Megpróbáltam behintőporozni az üléscsövet, nem használt. Megpróbáltam bezsírozni, nem használt. Megnéztem, hogy az üléscső és az ülés közötti csavarok lazák-e, de nem. Minden tekerésnél kattan egy k*rva nagyot és a hang a vázban megy tovább. Rohadt hangos és idegesítő hang.
Korábban az üléscső bezsírozásával elmúlt, de most nem. Már 3 hete kattog és nagyon idegesít. A vázon repedést nem látok, csak akkor kattog, ha ülök az ülésen és erőből tekerek. Mivel gyakorlatilag egyfolytában erőből tekerek, ezért szinte végig szól.
Ez mondjuk nem elég érv egy új bringára, de ha eljön az ideje, akkor vélhetően egy Cube Hyde Race gépre lövök, amin Gates szíj van és Alfine 8-as agyváltó. A 2019-es modellen már szerencsére nem markolatot tekergetős váltó előválasztó van, hanem rendes MTB-s váltókar. 29"-os ballonos abroncs majd szépen gurul murván is, a mostani úgy vág bele a murvába, mint a kés a vajba. Erdőben a 25 mm-es abroncs kifejezetten izgalmas tud lenni. A komfort érdekében 8,5 bar nyomáson...
-
npera
újonc
válasz
eattila #31823 üzenetére
Jahnónál a rugó volt, de az utasülésből hallgatva pont az első ajtó zsanérjának irányából szólt. Szinte láttam (!) magam előtt a hang forrását. Majdnem stimmelt is, csak a zsanér helyett a rugó és nem az ajtóban, hanem a felfüggesztésben.
Állati penge vagyok hibakeresésben, láthatjátok.
-
npera
újonc
válasz
blueboi69 #31830 üzenetére
Értem én
Ma délelőtt gondolkodtam rajta, hogy annyira jól mennek a dolgok mostanság, hogy ennyire jól nem is szabadna. Szóval picit abba kellene hagynom a nyekergést, mert nem autentikus ...
A pedálból szerintem nehéz megúszni a rendes klipszeset. Akkor belelépsz a klipszbe és onnantól kész is vagy. Lehet húzni, nyomni, akármi.
Nova és Phülöp tutira a tojásverőt javasolja, ami a legjobb. Ha a második helyezett is megfelel és olcsón akarsz valamit, akkor egy legpuritánabb Shimano M520-as pedál bőven jó.
Gyakorlatilag ingyen utánad vágják és piszok jó. Az országútin ilyen van, teljesen elég. A melóba járós bringára pedált keresve éppen meg voltam őrülve és Deore XT van rajta, ami teljesen jó szintén, csak teljesen felesleges igazából.
Ha összejön a Cube Hyde Pro, akkor arra is vélhetőleg M520-as pedál megy, mert teljesen jó.
Ha mindenképpen szeretnél sima cipővel is bringázni néha, akkor van olyan pedál ami platform egyik oldalon és SPD a másik oldalon.
Nem tudom mekkora egy komolyabb MTB-s pedál, de képen nagynak tűnik. Ilyesmiből valami nem Deore XT nem lenne jó neked?
-
npera
újonc
válasz
Bujdy81 #31840 üzenetére
Japp. Nekem Shimano XC50n cipőm van 2014 óta. Járok vele oviba a gyerekekkel, amióta kinőtték az utánfutót egy évig 900 métert mentünk gyalog, 2018 vége óta csak 700 métert kell menni. Simán lehet benne gyalogolni, mostanra kezd a sarkánál elkopni. És a ráhúzott kalucsni is pusztul rendesen a gyaloglástól persze.
Arra kell figyelni, hogy nagyobbat kell venni belőle. Nekem a lábam 46-os, de ebből 47,5-ös kellett.
-
npera
újonc
válasz
blueboi69 #31880 üzenetére
Ha a bringa váza nem a méreted, akkor ezt el kellene engedni és venni egy jó méretet.
Én szoptam egy túl kicsi MTB-vel és gyötrelmes volt tekerni rajta picit is hosszabb úton. Párszor mentem vele huszonpár km-t és ott már agonizáltam. Semelyik végtag nincs megfelelő szögben, egyszerűen nem jó.Ha csak pár km a boltig/suliig a cél, akkor bármilyen ülés jó. Ha akarsz vele menni 20-30 km-t egy menetben, akkor valami ilyesmi teljesen jó (feltéve, hogy a bringa a te méreted)
-
npera
újonc
válasz
blueboi69 #31886 üzenetére
Akcióterv:
- átmész Bujdyhoz és átnézitek a bringádat (Bujdyval nem beszéltem erről, de annyira ajánlgatta, hogy szerintem menni fog)
- Bujdy 99%, hogy tud mutatni fórumokat, ahol vannak értelmes bringák használtan
- keresel egy bringát ami a te méreted
- tekerni, tekerni, tekerni -
npera
újonc
válasz
FőDudu #31888 üzenetére
Most ment le a Cube Hyde Pro ára. 36-os héttől lesz Blueboi méretében (58-as kell neki).
Sárhányó kell rá és pedál. Meg lámpák és cicavízió.
-
npera
újonc
Ez jó. "Tesla Björn" csinált a Mercedes EQC-vel egy range tesztet. És nagyon balul sült el a dolog. A fél akksi után elkezdett zuhanni a SOC-érték és a megtehető maradék táv is.
A végén besorolt egy töltőponthoz, ahol sor állt. A 4 DC-fejből egy rossz volt, a többihez meg sorban álltak a BEV-ek. Így töltött AC-ről egy 22 kW-os oszlopról, de a kocsi OBC-je csak 7 kW-os, tehát ott szép lassan csordogált az áram.
20:24-nél elég kijózanító az ilyen AC-s töltés megjósolt befejezése. Van hétfő hajnalban 00:50-kor jósolja a kocsi a töltés végét (full SOC-ra). És akkor van vasárnap délután 14:52. Jó, értem, hogy alapvetően üres DC-oszlopot feltételez az ember és nem kell feltétlenül fullra nyomni. De ha a villanyautózás mekkájában ilyen helyzet van a töltőoszlopokkal, akkor itt Svédországban én saját használatra nem számolok BEV-el 2035 előtt.
Update: az egyik akksimodul volt hibás, a következő videóban mutatja.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz
FőDudu #31943 üzenetére
A Totoya kábé 30 km-nél (vagy kevesebb) gyújtja be a sárga kolduslámpát. És az a tényleges ürülésig számol vissza, nem valami tartalékig. Akkor megy bele kábé 44-45 liter első kattanásig. A tank 45-literes.
Némethbe (téhával) utazva amikor a 10-pöckös digitális szintjelző 2-nél volt, akkor már megálltam tankolni első kútnál. Ha kivárja az ember a sárga lámpát és a következő benzinkút 50-60 km-re van, akkor lehet oda sem ér. A németh (téhá) rendőrök nem annyira komálják, ha az autóbánon kifogy a benya.
-
npera
újonc
Eachine E010S 9. repülés. Jó móka volt.
-
npera
újonc
válasz
WiZARD #31963 üzenetére
Ez egy komplexebb kérdés.
Ha van elég töltőállomás és van rá esély, hogy nem 4-5 autó lesz előtted a sorban, akkor szerintem egy valós 300 km-es táv elég. Ezalatt azt értem, hogy tudjon 110 km/h tempomatos tempóval ennyit menni autópályán a gép. Városban tötyögni a szinte folyamatos visszatöltéssel ez jóval több lesz persze.
Ha tud a kocsi kábé 100 kW-os töltést, akkor egy kis evés-ivás és nyújtózásos megállás lesz egy töltés. Ez persze még elég sok embernek kiveri a biztosítékot, aki ahhoz van szokva, hogy 160-al halad és csak egy 5-perces töltésre áll meg, de az utak egyre kevésbbé engedik meg az ilyesmit.
Amikor Németországon keresztül haladtam, akkor ritkán ment a forgalom huzamosan (!) 120 felett. Voltak szakaszok, ahol lehetett veretni 180-al, de állandóan berántotta valami retardált a legbelső sávba a középsőből kábé 120-130 körül, tehát a tényelges átlag még 140 sem volt. Ahogy néztem össznépi játék, hogy ha lassul a középső sáv picit is, akkor mindenfajta gyorsítás nélkül berántják egymás után a belsőbe vagy teljesen index nélkül vagy minimális előzetes indexeleléssel. Függetlenül attól, hogy mekkora tempóval megy a belső sáv. És nem egy autó, hanem mondjuk 4-5. Ezután gyorsítás helyett inkább fékezgetnek, mert túl közel vannak egymáshoz. Ez persze hátul pánikfékezést generál, ami piszok veszélyes. Nem egy, nem kettő ilyet láttam, hanem sokat. És az autobahn hazája, Németország. A legtöbb nyugat-európai országban még ennyire sem megy a forgalom. Szóval BEV-re átállva szépen el kell fogadni, hogy ha 110 felett mész, akkor a töltőknél elveszted azt az előnyt, amit esetleg szerezhettél volna a gyorsabb haladással.
A gond az, hogy nagyon sok helyen nem realisztikus az otthoni töltés. Ha párszáz méterre van egy DC-töltő, akkor oda tudok vinni a kocsit, feltöltöm és odasétálok, aztán lerakom a garázsba vagy ház elé. A ház elé alatt azt értem, hogy valami parkolóba, ahol nem tudok tölteni. Ha saját családi ház van beállóval, akkor megoldható a töltés, de városokban ez egy kisebbség privilégiuma.
Én most sorházban lakok, a ház elé vezető kis szervizúton csak rakodni szabad, parkolni nem lehet. A ház háta mögött csak kis járda van, oda kocsival nem mehetsz. A házból tölteni nem tudok. A parkolóban nincsen töltőfej és vélhetően nem is lesz még vagy 20 éven át, ahogy itt mennek a dolgok. A garázsban sem lehet tölteni.
A háztól 1 km-re van 16A-es AC-töltő. Ott tudnék tölteni, de 4 fej van és nem garantált a hely. A melóhelyen tudnék tölteni, de ott sem garantált a hely és ott is csak hasonló töltési sebesség van. Onnan hétvégén hazajutni egy odüsszeia, a tömegközlekedés kábé halott olyankor. Bringával 22 perc, de gyakran esik az eső vízszintesen, családdal ez kábé esélytelen.
Számomra az egész ott bukik meg, hogy nem tudok családdal összeegyeztethető módon tölteni. Svédországnak ez a része még embrionális állapotban van elektromos autózás szempontjából.
-
npera
újonc
válasz
qnadam #31976 üzenetére
Nekem a derekam simán bírja, sőt amikor lumbágót kaptam akkor a bringán igazából jobb lett. Csak leszállás után nem tudtam olyan hirtelen felegyenesedni....
Ha lent fogom a kormányt, hogy tudjak erősen fékezni (vagy aero üzemben, he-he), akkor ilyen szögben van a hátam. Komfort érdekében fent fogva úgy ülök a kecskén, mint egy angol lord vagy valami.....
-
npera
újonc
Itt viszont a nyereg ugyanolyan magasan van, mint a kormány...
Itt meg a kormány van magasabban (fékfolyadékot cseréltem és légtelenítettem)...
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Amikor az autó zsúrkocsi kerekeken gurul....
-
npera
újonc
válasz
-NoVa- #32006 üzenetére
Ezek az apró kis bónuszok teszik igazán értékessé a gyerekekkel eltöltött időt
Én ma gyakorlatilag egész délután kint voltam velük a nagy parkban. Volt nagy séta, állatkert, még séta, játszótér és kis fagyi. Aztán még séta, aztán haza. Utána pedig a sufni ajtaját kezdtem el megjavítani, mivel az egyik ablakkeret picit kirohadt. Lehet még 1972-es, most akkor 2019-es lesz. Még sosem csináltam ilyet, így megfelelő szakmai alázattal láttam hozzá. Délelőtt vettünk egy 2,4-méteres 22x22-es fenyő profilt (lécnek mondanám, mint expert asztalos), aztán a rettenetes kis fűrészemmel elkezdtem farigcsálni a kerítésre letámasztva. Majd 80-as csiszolópapírral lemunkáltam az éleket. Valami elképesztően szép lett. Utána fekete alapozóval kapott egy réteget, hogy időjárásálló legyen.
Szerdán kezd el esni, addig kell tegyek egy (lehetőleg sikeres) beszerelési kísérletet.
-
npera
újonc
válasz
ncc1701 #32010 üzenetére
Svédeknél most az elektromos bingákat viszik, mint a cukrot. Úgy értem el a bolt elől a tolvajok.
Itt a környéken múltkor úgy vittek el egyet, hogy egy gyerek a robogót túráztatta, hogy a másik addig egy akksis szerszámmal (a cikk szerint valami "vágógép", saccolva flex) le tudja vágni a láncot. Egy 25k SEK-es bringa már jó üzlet nekik.
Új hozzászólás Aktív témák
- HGST 10TB 7.2K 12Gbps 256MB 3,5" SAS HDD Több darab is van
- Poco X6 Pro 12/512 garanciális
- INGYEN POSTA! AsRock B550M, Ryzen 5 5500, RX 6600XT, 16Gb DDR4 3200Mhz CL16, 250Gb M.2, 600W Gold
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.