Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
őstag
válasz ncc1701 #36790 üzenetére
Otthon bedugni az autót töltőre, az 10 évvel ezelőtti árakkal kivitelezve is 80 millió ft. Ebben benne van a mostani hálószoba és fürdőszoba lebontása, helyette belépőfolyosó, garázs, és előszoba kialakítása, a tető megemelése, és a hálószoba + fürdőszoba kiépítése a felső szintre. És természetesen egy konnektor a garázsban. Majd ha a villanyPaganimat akarom otthon tölteni, reális lesz.
Most évente kb 350k-t költök benzinre, és 2 millió volt az autóm 6 évesen. 10 éves távlat alatt még 2 milliót elvitt a szervizelés, meg 1 milliót a biztosítások+adók+gumik, és ha most meghirdetném, reálisan kipucolva kb 1 millióért menne el. Ez így akkor 7.5 millió ft kiadás egy évtizedre, nagyjából 63k havonta.
Cserébe ha most csak megveszek egy fapadosabb Leaf-et 9 millióért, 10 év múlva ha 2 millióért megy el, minden biztosítás nélkül csak az áreséssel havi 58k-s költsége van, és akkor ezen felül kezdem el tölteni, meg gumi, biztosítás, szerviz, stb. Futómű szerintem jobban fogy alatta a tömege miatt, a többi viszont kevésbé kényes, ellenben a Casco-ért többet kérnek a villanyosoktól.
Szóval ha racionális kiadásokat mérünk, akkor egy szaladgálós használt benzines minden ráköltéssel masszívan nyer egy új villannyal szemben. Irracionálisan viszont a kussban gurulás egy nagyon vonzó dolog, ami már indokolhatja a luxus felárat.
-
WiZARD
addikt
válasz -NoVa- #36802 üzenetére
Racionálisan, excelben számolva, kb semmi se nyer egy használt 500ezres kicsi japánnal szemben...
Nincs is értelme új autót hasonlítani meglévő használthoz. De ez nem elektromos/füstös kérdés.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
#09908736
törölt tag
válasz FőDudu #36796 üzenetére
Ja, mikor 1000 km-et kell letolni, akkor ritkán állsz meg, csak ha kell. Általában az osztrák határnál teletankoltam, plusz matricát vettünk, meg mosdó. Aztán a következő nagyobb megálló Schwechat. Talán egy tankolásos szünet kellett közötte, de erre nem esküdnék meg, mert volt olyan, hogy a MOL Levél-Lustenaut megcsináltam 1 tankkal visszafelé.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #36801 üzenetére
Itt megint kezd a gyerekneveléses foteles szakértésbe elmenni a dolog.
A család kussoljon, apa vezet. Aki összevizeli magát az pedig nem volt jól megnevelve. Ha dízel kombi elmegy 1600 km-t egy tankkal, akkor el fogunk vele menni 1600 km-t. Aztán tankolunk és megyünk tovább...
-
FőDudu
addikt
-
Jahno
őstag
válasz FőDudu #36816 üzenetére
Vagy csak a hatótáv/időtartam függvénye, 600 kilométeren megállok 2x20 percre valamiért, valahol, vagy 5 percre, vagy 80 percre. Ellenben a kb. 7 óra alatt lezavarható távot felkerekítem 10 órásra és adott helyhez kell igazodni némi szopószorzóval. Néha a 22es töltő is már meglepetés, ha előtted állnak a 11esen akkor szívás, de ha nem állnak akkor is el lehet vele lenni nem éppen egy kávé erejéig.
-
Phülöp
addikt
-
Jahno
őstag
Én is tudom magam szívatni. Ezer Win frissítés, utolsó előttinél kiment a táp a gépből... Mikor visszakavartam és szedte össze magát, akkor megint. Mert a padlódobozban is el volt törve, de sosem néztem, így örököltem a gyárban. Aztán klónoztam pár vincsit, de egyik persze vastagabb és nem megy bele a gépbe.
-
FőDudu
addikt
Nutanix infrastrukturat hasznal valaki innen?
Van par uj projectunk, eleg impressziv mit adnak elo. Komplett szallodai szerver infrastrukturat felhuzzak kb. fel delelott. 2Dc meg meg a melle szukseges egyeb szervereket. Mindezt tavolbol, pl. a zegyik uj helyen a karibi szigetvilagban...
Kivancsi lennek a tapasztalatokra....
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Jahno
őstag
válasz -NoVa- #36821 üzenetére
Alul van méretezve. Attól függ mennyibe került. Ha 20-30 emberre olcsóbb volt, mint 80-100 darab értelmes asztali PC beszerzése, akkor főleg. És mivel mindenhol így matekoznak, hát ja. Értelmes cég fejlesztésre már ki sem adja ajánlatnak, persze felétek lehet ez kimaradt és bedobtak valamin szokásos /júzer számot. Amúgy éppen ma emlegettem az ilyen VDIos dolgokat, hogy milyen fasza, mégis hány helyen elbasszák. Felfelé viszont kurva jól el lehet adni egy prezivel, aztán szopolik az üzemeltetés :-D
-
Samott
addikt
válasz FőDudu #36814 üzenetére
Milyen gyakran mesz tobb szaz kilometert naponta? Arra a nehany napra veszel autot?
Mar megint az eszetlenseg megy mar oldalak ota, uristen mi lesz ha utkozben kell tolteni, hogy toltom a lakotelepen meg tarsai. Nem kell ilyet venni, ha valami miatt nem felel meg neked van sok mas auto. Benzines, hibrid, hasznalt, veteran mindenfele. A mi eletunkben meg el fognak gurulni a benzines vasak is. Mondjuk lehet hogy nagyon draga lesz veluk jarni, de lesznek.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
FőDudu
addikt
válasz -NoVa- #36821 üzenetére
Nem tudom, amit en lattam adatlapot abban annyi SSD cache volt mint mas normalis Vmware infrastrukturaban a hattertar szokott lenni - raadasul ezek a hardverek valahogy maskepp kezelik az eroforrasokat (hyper-converged infrastructure vs legacy converged infrastructure).
Lattam mukodes kozben (futo szolgaltatasok mellett tobbszaz VM telepitese, kozben valos ideju hang es video tovabbitas, stb.) meg se reccent.
Epp azert kerdezem, mi a tapasztalat, most meg epp megujitjuk a Vmware clustert, de kesobb lehet valtunk erre.....
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz -NoVa- #36821 üzenetére
Akkor megint a feljesztesen akartak sporolni.
Nem tudom ki az a barom, aki fejlesztok ala megosztott eroforrasos cuccot tervez.A szerver is Nutanix vagy csak a Hypervisor es mondjuk HP/Dell/Emc kerult ala?
Aki mar latott fejlesztot az tudja, hogy nekik alap a sok eroforrasos rendszer, igy felrakni oket egy olyan rendszerre ami maximalis terhelesen nem feltetlenul tud tobbet az eddig hasznalt gepeik ossz teljesitmenyenel - nos az egy barom.
Nyilvan rendes skalazassal jo lenne nektek is, ezek szerint elbasztak.
Ami nalunk szoba kerult az egy viszonylag kis rendszer, Nutanix NX.
8TB SSD es 24TB HDD. Mondjuk ennyi SSD-vel lehet is gyors.
(ez egy kis 60 gepes domain kozponti szerver infrastrukturaja)[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Jahno
őstag
válasz FőDudu #36825 üzenetére
Vmware alatt sima irodának csak storage kérdése, 2 doboz párban elvitt 500+ embert, csak ugye a vas sem olcsó. Nálunk a frissítésekhez nem értettek, de minden cégnél ugyanez van pepitában, mert kell a flash, más java kell, angol/svéd/magyar nyelvi beállítás megy, másik DHCPből kell vlanoznia, költözik, átdugja... Aztán persze sosem fejeztük be, maradt az asztali gép. Webkamera/youtube rendesen ment odavissza és irodainál erősebb feladat sem zavarta. Ha kellett gép akkor kattintás, vagy indította a következőt, bár tudja, hogy a júzer ugyanazt kapja vissza ez már menedzsment szempontból majdnem ugyanaz, mint a saját különálló vas. Elődje nálam simán megy 20 éve, ott ki van találva, nem variálnak. Kb. 300 fős cég, 6-10 telephely, kb. 24 órás műszak.
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Gabibácsi
tag
Megvolt a szarvaskikerülős teszt, somogyban, sötétben
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
Jahno
őstag
válasz Gabibácsi #36837 üzenetére
Az lehet, hogy a Skype házon belül ment, Teams meg mindenféle MS felé varázslattal és ha a konferencia nem megy, akkor jahh. Hálózatosnak sokszor le kell adni hibára :-/ Nálunk telefonon is megy, múltkor egy 8 órás megfejtésnél még mászkáltunk is a laptoppal, hogy kamerában lássa az iroda másik végét. Systemaxnál meg a Skypeot is elbaszták.
-
blueboi69
csendes tag
Egyébként meg villanyautó az második autónak jó. Ha messzire kell utazni, akkor a nagy kombi/suv, ha meg elugrani a közértbe, akkor meg a villanyos. Problem solved.
-
Phülöp
addikt
válasz blueboi69 #36845 üzenetére
Ezt mondom én is.
Nekem a napi 2x35km ingázáshoz pont jól jönne. Normál delej van a cégnél a parkolóban, 8 óra alatt csak megy bele valamennyi azzal is.
Hosszabbra meg ott a Quashqai, meglepően jó fogyasztással (odafelé 6.2, visszafelé 5.9L átlag).[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Bujdy81
csendes tag
válasz FőDudu #36760 üzenetére
Nem hiszem el, hogy le kell írni Neked sokadszorra:
Lépj ki a kis mikro világodból és lásd meg, hogy nem mindenki úgy él, mint Ti!
Nekünk simán lehetne az egyik kocsi elektromos, ha olcsóbb lenne. Akár egy 120-150 km-es hatótávú is elég lenne!
Az pedig tény, hogy a kipuffgáz nem jó. Lehet, hogy a halál faszán egy picsányi faluban nem zavar Téged, de pl. Ljubljanában, vagy Budapesten igenis probléma és hasznos lenne, ha a szennyezés nem ott keletkezne, ahol 1,7 millió ember lakik egymás arcában, hanem ott, ahol az erőmű van. Vagy akár Paks II-ből is jöhetne az áram.Van értelme, tere és piaca a BEV autóknak, csak látni kell, hogy hol van az.
Komolyan mondom, néha olyan csőlátó tudsz lenni, hogy fáj!
-
Bujdy81
csendes tag
válasz ncc1701 #36764 üzenetére
Nálunk (Közgáz egyetem) a 2000 szeptemberi évfolyamnak bezuhant a felvételi pontszám (előtte 111-116 között volt a 120-ból, akkor 100). Ez valami anomália lehetett, mert utána megint feljebb ment.
Lényeg a lényeg, első félévben az analízis tanár összerakott egy olyan feladatsort, hogy az évfolyam kb. 80%-a megbukott az első ZH-n, nem írhatott másikat és egyből UV jött.
A ZH utáni héten az előadáson mondta a tanár, hogy "ez a 100 pontos hülye évfolyam", meg "maguk semmit sem tudnak", blablabla.
Felállt egy gyerek a 17. sorban (1100 fős évfolyam előnye, ugyebár) és előreszólt, hogy:
"Ha az évfolyam 80%-a megbukik, akkor nem a diákok a hülyék, hanem a tanár!". Aztán leült. Tanár nyelt egyet és folytatta az órát. A következő szeptemberben már nem volt az egyetemen. A tanár!
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ - TELEFONTOKOK, EGYÉB AUTÓS KIEGÉSZÍTŐK, FÜLHALLGATÓK
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot