Új hozzászólás Aktív témák

  • Tim82

    nagyúr

    válasz Jahno #129165 üzenetére

    De mondjuk körúton villamosból kibámulva az ablakon teljesen általános, hogy az összes bicajos átmegy pld. a piroson.

    Talán 8 éve volt a Margithíd felújítása, ahol elég jól lehetett látni, hogy totálisan differenciált szabálybetartásban a "bringástársadalom", szó nincs arról, hogy általában mindenki szabálytalan lenne. (Ott volt, hogy a híd két végén - a gyalogos/bicajos forgalomnak - ki volt téve a tábla, hogy kérik a kerékpárról leszállva, azt tolva átkelést a hídon a felújítás időtartama alatt. Nyilván az sem feltétlenül reprezentatív minta, viszont mondhatni, érdekes szociológiai tanulmány lett volna ilyen szituációban felmérni, hányan tartják be és hányan száguldanak át a hídon)

    Az összes bicajost meg persze valahogy nem láthatod a körúton, a villamosból kinézve egy darab közlekedési lámpánál. De persze nyilván a szabálytalankodó fog megragadni, főleg úgy, hogy (akár csak épp akkor) nem vagy a "bringástársadalom" része. A fent említett Margithidas példánál nekem is azok maradtak meg gyalogos járókelőként.

    Lehet fel kellene élesztenem az akciókamerát, de akkor az lenne a sakktábla módszertanod, hogy biztos a szabályosakat direkt hagytam ki ugye.

    Nem, akkor is az lenne az ellenérvem, hogy hacsak nem tudod megoldani, hogy mondjuk Budapest egynapi bringásforgalma esetében valahogyan átfogóan felmérd a szabálytalankodók és szabályosan közlekedők arányát, addig az is interpoláció, legfeljebb egynél nagyobb számú példa alapján.

    Nekem tökre nincs bajom azzal, ha valaki azt mondja, hogy neki ilyen tapasztalatai vannak és tartózkodik amúgy az általánosítástól, az volna - szerintem - értelmes megközelítés. És erről is szólt eddig is részemről a felvetés...

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

Új hozzászólás Aktív témák