-
GAMEPOD.hu
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolti_20
senior tag
Sziasztok! segitséget szeretnék kérni, hogy lehetséges olyan funkciót csinálni excelben ahol van egy oszlop mondjuk 20 különböző számmal, és van egy másik 10 különböző számmal. Majd egy harmadik oszlopba sorolni azokat amik megtalálhatóak az első és második oszlopban. Tehát egy összehasonlítást szeretnék, és ha megtalálható az első oszlopban az a szám ami a másodikban van akkor egy harmadik oszlopba sorban kiírná.
-
zsolti_20
senior tag
Sziasztok! Szeretnék szöveget vissza felé íratni, de nem találok erre semmi értelmeset.
Pl ha megadom A1-ben, hogy 1234 akkor azt írja A2-be hogy 4321. Létezik ilyesmi egyáltalán? -
zsolti_20
senior tag
Üdv emberek! Lehetséges olyasmit megoldani excelben hogy egy adott sor kitöltése nélkül ne lehessen a következőt kitölteni?
Van 17 sorom, ahová adatok írhatóak be, azt szeretném megoldani hogy az első sor kitöltése nélkül ne lehessen a többit kitölteni, illetve ne lehessen üres sort sem hagyni. -
zsolti_20
senior tag
Sikerült találnom valamit amivel kiszűrhetem hogy melyik cella üres és melyik nem.
"=IF(B4<>"","complete","due")"
EZt átlehet alakítani úgy, hogy ha köztes cellák üresek akkor írjon ki valamit? -
zsolti_20
senior tag
válasz sztanozs #42940 üzenetére
Az este kicsit tovább gondoltam az egész dolgot és eléggé bonyolult lett. Van 5 oszlopom, ahová adatokat kell beírni, mint pl azonosító szám,nap,hónap,év,darabszám.
Ebből az excel fájlból szeretnék dolgozni egy program segítségével de ahhoz az szükséges, hogy az adatokat sorról sorra töltsék ki, az elsőtől kezdve, és ne hagyjanak üres cellékat a sorok között, mert ha a program gy észleli hogy a következő sor üres, akkor nem fogja tovább olvasni az excel fájlt.
Szóval üres celláim vannak és olyanok amiket kitölthetnek adatokkal de ezeket szigorúan sorról sorra kell. Nem szeretném, hogy valaki kifelejtsen egy sort vagy adatot és emiatt a program hibásan működjön, mert szükség van az azonosító számra, hozzá tartozó nap,hónap, évre és a darabszámra.
Hogyan lehetne megoldani, azt hogy ha pl 5 sort töltenek ki, akkor az 5 sorhoz ellenőrizni lehessen, hogy minden adat a helyén van vagy sem?
A program képes kiolvasni cellatartalmakat, így ha összepontosítani lehetne az eredményt egy cellába, akkor az alapján eltudja dönteni, hogy elinduljon vagy sem.
Arra gondoltam, hogy ezt a képletet használnám minden oszlop minden sorához:
=IF(B4<>"";"1";"0")
Ha az adott cella kitöltésre került akkor írjon 1-est ha nincs semmi oda írva akkor 0.
Egymás mellé bepakolnék 5 oszlopba ilyen függvényt hogy a kitöltésre váró 5 cellát figyelje.
Aztán egy olyan képletre gondoltam, ami képes össze számolni az egyeseket. És ha az egyesek mennyisége meg egyezik 5-el, akkor mondjuk írja ki a cellába hogy 1 ha nem nem annyi mert mondjuk kifelejtettek egy cellát akkor írja oda hogy 0.
Illetve egy olyan képletet keresek, ami képes megmondani azt, hogy a kitöltött cellák egymást követik vagy sem. Mert ha ez sikerülne akkor kitudnám íratni egy cellába, hogy oké de ha nem akkor nem indulna el a programom. Szóval úgy nézne ki, hogy ha:
1
1
1
1
1
Ez oké lenne és mehet a program de ha
1
1
0
1
1
Vagyis egy sor kimaradt akkor nem inditja el a programot, mert az excelben 0 értéket kapnék vissza. -
zsolti_20
senior tag
válasz Delila_1 #42953 üzenetére
Köszönöm ez egész jónak tűnik, de sajnos akárhogy próbálom nem működik. Miután levédtem a lapot beillesztem a makrót, de vissza lépve egy cella sem módosítható.
Pontosabban ha A-E között feltöltöm a cellákat akkor tovább enged a következő sorra de az első sornál minden adat után felkell oldanom a védelmet.
[ Szerkesztve ]
-
zsolti_20
senior tag
válasz Delila_1 #42977 üzenetére
Igen pont erre gondoltam. Nagy köszönet érte.
Már csak 1 valamit kell kitalálnom és megvan a tökéletes script.
Ha feltöltöm adatokkal A1-től E1-ig az első sort akkor megnyitja a következő sort. Megoldható, hogy törléskor amikor lezárja az alatta lévő sort akkor az adatokat is törölje ki amik a lezárt sorban találhatóak?
[link]
Ha itt törlöm manuálisan a harmadik sor adatait akkor lezárja a negyedik sort, azt szeretném megoldani hogy lezáráskor a cellák tartalmát is törölje. -
zsolti_20
senior tag
Jó reggelt emberek! Mindig kaptam itt segítséget a problémára ami nagyon jól müködött, de jött egy újabb gond amit nem tudok sajnos megoldani.
Van egy excel file ami automatikusan kap egy számot. Ezek a számok lehetnek:
1111.40 vagy 7584.40 vagy 3568 stb...
Valami olyasmi megoldást szeretnék, hogy ha pl A1-be megkapja automatikusan azt hogy 1111.40 és ey meg egyezik a listában lévővel akkor jelenitsen meg egy képet. Minden számhoz más-más képet szeretnék társítani. -
zsolti_20
senior tag
Jó reggelt emberek! A múltkor kérdeztem, hogyan lehet listából kiválasztva képet megjeleníteni. Sikerült is össze hoznom, amit kombinálni szeretnék egy IF-el. Úgy néz ki a dolog, hogy van egy oldal az excelen belül ahol a képek vannak, mellette a-tól x-ig "megbetűzve".
Egy másik lapon ha pl beírom a cellába hogy "kecske" akkor az IF segítségével a listát tartalmazó cella tartalma megváltózik "a"-ra amivel megjelenít egy bizonyo képet.
A problémám az, hogy ha az IF-et szeretném megváltoztatni, más adatokra akkor hibauzenetet kapok, hogy nem valid az adat amit megszeretnek adni. A poen az egeszben ha atmasolom az ifet egy masik cellaba es modositom, akkor mukodik egeszen addig amig nem valtoztatja meg a kepet, aztan megint nem lehet modositani es masolnom kell a kovetkezo cellaba. -
zsolti_20
senior tag
Sub Get_Data_From_File()
Dim FileToOpen As Variant
Dim OpenBook As Workbook
Application.ScreenUpdating = False
FileToOpen = Application.GetOpenFilename(Title:="Browse for your File & Import Range", FileFilter:="Excel Files (*.xls*),*xls")
If FileToOpen <> False Then
Set OpenBook = Application.Workbooks.Open(FileToOpen)
OpenBook.Sheets(1).Range("A1:A2").Copy
ThisWorkbook.Worksheets("asd").Range("A1").PasteSpecial xlPasteValues
OpenBook.Close False
End If
Application.ScreenUpdating = True
End
SubEzt a macrot találtam amivel egyik excel filebol a másikba át tudom másolni az adatokat. A problémám vele, hogy csak cellából cellába tudok. Megoldható egy kissebb átalakítással hogy az excel fileban lévő sheet neveket emelje át a cellába?
-
zsolti_20
senior tag
-
zsolti_20
senior tag
válasz Delila_1 #43106 üzenetére
Ígérem mára az utolsó kérdés Van két excel fileom, az elsőben az A oszlopban lefelé vannak számok felsorolva, amik mellett a B oszlopban adat van megadva Pl 1 | a 2 | b stb...
Itt van jó pár száz sor. A másik excel fileban van a több száz szám közül néhány, van amikor 5 de van amikor 20. Szeretném ezeket a számokat megkeresni az első excel fileban, és a megfelelő szám mellé a megfelelő értéket átmásolni, hogy ne nekem kelljen egyesével kikeresgélni.Sub VlookMultipleWorkbooks()
Dim lookFor As Range
Dim srchRange As Range
Dim book1 As Workbook
Dim book2 As Workbook
Dim book2Name As String
book2Name = "1.xlsx" 'modify it as per your requirement
Dim book2NamePath As String
book2NamePath = ThisWorkbook.Path & "\" & book2Name
Set book1 = ThisWorkbook
If IsOpen(book2Name) = False Then Workbooks.Open (book2NamePath)
Set book2 = Workbooks(book2Name)
Set lookFor = book1.Sheets(1).Cells(5, 1) ' value to find
Set srchRange = book2.Sheets(1).Range("A:B") 'source
lookFor.Offset(0, 1).Value = Application.VLookup(lookFor, srchRange, 2, False)
End Sub
Function IsOpen(strWkbNm As String) As Boolean
On Error Resume Next
Dim wBook As Workbook
Set wBook = Workbooks(strWkbNm)
If wBook Is Nothing Then 'Not open
IsOpen = False
Set wBook = Nothing
On Error GoTo 0
Else
IsOpen = True
Set wBook = Nothing
On Error GoTo 0
End If
End Function
Ez a kód egész jó lenne, de a probléma az, hogy abba a sorba akarja beilleszteni az értéket ahonnan kimásolta előtte, de az adott szám nem a 68-ik sorban van hanem mondjuk a harmadikban.
A másik probléma hogy csak egy értéket másol át de én az összeset szeretném egyszerre. -
zsolti_20
senior tag
válasz Delila_1 #43108 üzenetére
Már majdnem megvagyok a segítségeddel és pár órányi utána olvasással, csak 1 valamit kellene korrigálnom, a fájlneveket. A kódomban így szerepelnek:
Set w1 = Workbooks("1.xlsx").Sheets("Sheet1")
Set w2 = Workbooks("2.xlsx").Sheets("Sheet1")
A 2. fileban vannak számok amikhez az értékeket az 1. fileból kellene kiolvasnia, szóval csinál egy keresést az 1. fileban, és ha van egyezés akkor annak értékét ámtásolja a 2. fileba. Az első file neve az mindig fix azzal nincs is probléma, de a második az mindig változik, így állandóan át kellene írni a kódban.
Lehetséges a második file nevét úgy megkapni, hogy betallózom? Így kaphatnék egy dinamikus változót file névnek. -
zsolti_20
senior tag
válasz Delila_1 #43111 üzenetére
Bedobom ide a teljes kódot, így lesz a legjobb. Kicsi alakítottam rajta, de sajnos mindig errort kapok pont ott ahol el kellene kezdenie átmásolni.
Function getFile() As Workbook
Dim fn As Variant
fn = Application.GetOpenFilename(FileFilter:="Excel Files (*.xls*), *.xls*", Title:="Select workbook")
If TypeName(fn) <> "Boolean" Then Set getFile = Workbooks.Open(fn)
End Function
Sub useGetFile()
Dim Dic As Object, key As Variant, oCell As Range, i&
Dim wb1 As Workbook, wb2 As Workbook
Dim wb1Sheet1 As Worksheet, wb2Sheet1 As Worksheet
Set wb2 = getFile
If Not wb2 Is Nothing Then
On Error Resume Next
Set wb2Sheet1 = wb2.Sheets("Sheet1")
On Error GoTo 0
If Not wb2Sheet1 Is Nothing Then
Set wb1 = Workbooks("1.xlsx")
Set wb1Sheet1 = wb1.Sheets("Sheet1")
i = wb1.Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
For Each oCell In wb1.Range("A1:A" & i)
If Not Dic.exists(oCell.Value) Then
Dic.Add oCell.Value, oCell.Offset(, 3).Value
End If
Next
i = wb2.Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
For Each oCell In wb2.Range("A2:A" & i)
For Each key In Dic
If oCell.Value = key Then
oCell.Offset(, 2).Value = Dic(key)
End If
Next
Next
Else
MsgBox "Sheet1 not found in " & wb2.Name, vbCritical
End If
'Maybe close wb2 here?
wb2.Close SaveChanges:=False
Else
Debug.Print "User cancelled"
End If
Set wb1 = Nothing
Set wb2 = Nothing
Set wb1Sheet1 = Nothing
Set wb2Sheet1 = Nothing
End Sub -
zsolti_20
senior tag
válasz Fferi50 #43115 üzenetére
Sajnos így is ugyan az a hiba. Ezt a kódot szerettem volna úgy átalakítani, hogy a megnyitott file legyen a második, és ne kelljen minden alkalommal átírnom:
Sub UpdateW2()
Dim Dic As Object, key As Variant, oCell As Range, i&
Dim w1 As Worksheet, w2 As Worksheet
Set Dic = CreateObject("Scripting.Dictionary")
Set w1 = Workbooks("1.xlsx").Sheets("Sheet1")
Set w2 = Workbooks("2.xlsx").Sheets("Sheet1")
i = w1.Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
For Each oCell In w1.Range("A1:A" & i)
If Not Dic.exists(oCell.Value) Then
Dic.Add oCell.Value, oCell.Offset(, 3).Value
End If
Next
i = w2.Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
For Each oCell In w2.Range("A2:A" & i)
For Each key In Dic
If oCell.Value = key Then
oCell.Offset(, 2).Value = Dic(key)
End If
Next
Next
End Sub
[ Szerkesztve ]
-
zsolti_20
senior tag
-
zsolti_20
senior tag
válasz Fferi50 #43119 üzenetére
Köszönöm a segítséget, megpróbáltam de így is hiba üzentet kapok ezzel a kóddal:
Sub UpdateW2()
Dim Dic As Object, key As Variant, oCell As Range, i&
Dim w1 As Worksheet, w2 As Worksheet
Set Dic = CreateObject("Scripting.Dictionary")
Set w1 = Workbooks("1.xlsx").Sheets("Sheet1")
Set FD = Application.FileDialog(3)
With FD
.AllowMultiSelect = False 'letiltja a többszörös kijelölést
.Show 'Indítja a dialógboxot
If .SelectedItems.Count = 0 Then
MsgBox "Nem választottál fájlt, befejezzük.", vbInformation
Else
Fajnev = .SelectedItems(1)
Set w2 = Workbooks.Open(fajlnev).Sheets("Sheet1")
w1.Activate 'ha kell, az első füzet aktívvá tétele
'műveletek
'megnyitott füzet bezárása
End If
End With
i = w1.Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
For Each oCell In w1.Range("A1:A" & i)
If Not Dic.exists(oCell.Value) Then
Dic.Add oCell.Value, oCell.Offset(, 3).Value
End If
Next
i = w2.Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
For Each oCell In w2.Range("A2:A" & i)
For Each key In Dic
If oCell.Value = key Then
oCell.Offset(, 2).Value = Dic(key)
End If
Next
Next
End Sub
-
zsolti_20
senior tag
Szép napot emberek! Segítséget szeretnék kérni egy excel problémával kapcsolatban.
Lehetséges VBA scripttel megoldani azt, hogy mondjuk a sheet2 lapon megadott értékek alapján töröljön sort az excel fileból? És ha más értéket is tartalmaz akkor töröljön.
Itt a példa file:
[link]
Ha pl megvan adva a sheet2 lapon, hogy 414, akkor minden sort töröl csak a 20. sorban lévő sor marad 8 | 414 értékel. Hiába hogy tartalmazza az 1-es is, de ott van másik két érték, így annak törlődnie kell.
Ha pl 414,416,419 van megadva akkor marad az 1-es érték az első 3 sorból és a 20. sorból a 8-as mert ezek mind tartalmazzák a megadott értékeket.
Kb 40ezer sorról lenne szó, így manuálisan átnézni kicsit sok idő. Arra gondoltam, hogy ha scripttel ez megoldható lenne akkor azzal sok időt spórolhatnék. Van valakinek ötlete hol indulhatok el? -
zsolti_20
senior tag
válasz Fferi50 #43523 üzenetére
A szabály az, hogy a B oszlopban vannak az értékek, amik az A oszlophoz tartoznak. 1-en belül van 414,416,419, 2 tartozik a 357,419,3-as 414,56,555,426.
Ezeket szeretném úgy filterezni, hogy csak az az érték maradjon ami a konkrét listán szerepel. Ami az A oszlopban 1-el van jelölve egy 1 egységnak számít. 2-el a második egység, 3-assal a harmadik egység stb...
Úgy szeretném filterezni ezeket hogy a konkrét listából kérje le az adatokat és csak azok az egységek maradjanak amik konkrétan csak a listán lévőket tartalmazzák.
Van pl egy csomag amiben számítógép alkatrészek vannak.
Az csomag neve "1", ebben a csoamgban van CPU,GPU,RAM. A cpu mindig 414, a GPU mindig 416 a RAM mindig 419. Tehát szeretném össze gyűjteni azokat a csomagokat a listából amik csak GPU-t, CPU-t és RAM-ot tartalmaz. Szóval az 1-es csoamg ebbe bele esik. és a 8-as csomag is, mert a 8-as CPU-t tartalmaz. De pl a 7-es csomag már nem, hiába van benne 419-es RAM, ha mellette van még mondjuk egy 159-es egérpad. -
zsolti_20
senior tag
válasz Fferi50 #43525 üzenetére
Igen ha pl egy másik oszlopba át lehetne másolni a kiválasztott sorokat az úgy tökéletes lenne.
A fentebb említett példádban ha a 414,416,419 van megadva akkor azok a csomagok kellenek, amikben csak is ezek a számok vannak megadva. Tehát ez lehet pl:
-414
-416
-419
-414,416
-414,419
-416,419
-414,416,419 stb...
De ha van benne mondjuk 539 akkor annak már nem kellene a listába kerülnie, mert hiába hogy tartalmazza akár a 414,416,419-et van mellette egy olyan ami miatt nem kerülhet fel a listára. Úgy kell elképzelni, hogy pl cpu mindig 414, a GPU mindig 416 a RAM mindig 419 de ha van ott egy 539-es egérpad, akkor az hiába van a listán, ha van közte olyan tétel ami nincs raktáron. Olyan csomagot pedig nem tudunk elküldeni amiből hiányzik valami.Megjelenhetnek a keresőlapon is, az nem probléma. Egymás alá kerülnének be a csomagok számai, amik csak egyszer szerepelhetnek az új listában.
-
zsolti_20
senior tag
válasz Fferi50 #43525 üzenetére
Szia! Most reggel össze dobtam gyorsan egy teljes értékű DEMO excel filet, hogy minden 100%-ban tiszta legyen. Mivel nem vagyok túl jártas Excel VBA-ban, ezért formulával oldottam meg, előre is elnézést ha orbitális hülyeséget csináltam.
Szóval a működése annyi, hogy
A: csomagok száma
B: csomagokban lévő alkatrészek cikkszámai
C: darabszám a csomagban
D: Ahol 0 van az a sor kell nekem mert előtte filterrel kivettem a pipákat az elöl a cikkszám elöl amire nincs szükségem, szóval ami kell nekem az eltűnt filterezéskor a sorokból, és ezt a listát másoltam át az I,J,K oszlopokba.
F: összefűzi a csomagokat, igazából ha ismétlődik akkor az L betű lesz, első helyre pedig a csomag számát írja ki, így könnyen eltűntethetőek ha dupplikálva vannak a csomagszámok.
G: összesített darabszám csomagok alapján. Mostanra jöttem rá, hogy a darabszámra is szükségem van.
I,J,K-ról pedig már beszéltem.
Szóval jelenleg bedobom az összes csomagszámot,cikkszámmal és darabszámmal az A,B,C oszlopokba. Erre nyomok egy filtert, kiszedem a pipákat onnan amelyik cikkszámot megszeretném kapni a végén. És ezt a listát átmásolom az I,J,K-ba. Tehát ott lesz az a lista ami NEM tartalmazza azokat a cikkszámokat amire szükségem van a végén.
D oszlopban kiválasztom filterrel, hogy csak azokat a sorokat mutassa ahol 0 van, vagyis nincs egyezés az I,J,K oszlopban lévőkkel.
Ezután filterezem az F oszlopot, és eltűntetem az összes L betűvel ellátott sort.
Ekkor már megvan oldva hogy csak a bizonyos cikkszámok ellátott csomagokat dobja ki nekem, és szépen tudom szűrni darabszám alapján is a G oszlopban.
Eléggé megszenvedtem vele, főleg a logikai lépésekkel, de soknak érzem ezeket a filterezéseket, főleg ha van mondjuk 40ezer sorom.
Lehetséges megoldani ezt az egészet úgy, hogy van egy Sheet1, Sheet2 lapom az excel fileban. A sheet2-re beírom a cikkszámokat mondjuk A oszlopba, a sheet1-en pedig lenne két gomb. Az egyikkel importálom a bizonyos 3 oszlopot a másik excel fileból. A másik gombbal pedig megcsinálja ezt a sok filterezést amit manuálisan kell most csinálnom.
Amire szükségem van az az, hogy egy csomag szám csak egyszer szerepeljen. A kiválasztott cikkszámok alapján jelenjenek meg a csomagok, de ha valami mást is tartalmaz akkor az ne legyen ott.
Illetve az összesített darabszám legyen a csomag számok mellett, hogy darabszám alapján is lehessen szűrni.
Vagy inkább hagyjam így az egészet és ne foglalkozzak vele többet?
És itt elérhetitek a DEMO filet:
[link] -
zsolti_20
senior tag
-
zsolti_20
senior tag
Szia, Azta... Ez valahol az excel istenszint környékén van. Az én megoldásommal kb 40-50 perc volt 30 ezer sor közül kikeresni a dolgokat. Ezzel pedig kevesebb mint 1 perc. Rettentő gyors, rugalmas a megoldás amit kitaláltál. Minden tiszteletem ezért. Ha bármi változó van, akár egy új lista vagy másra kell szűrőt használni, mindenhogy megfelel. Ez az amit szerettem volna kezdetek óta. Eddig fogalmam sem volt, hogy lehetséges ilyesmi.
Fferi50:
Neked is nagyon szépen köszönöm a segítséget. Még nem volt időm tesztelni amit kaptam tőled, de este megnézem és össze hasonlítom melyik megoldást lenne a megfelelőbb ehhez a dologhoz.
Köszönöm szépen a sok segítséget! Hihetetlen hogy milyen magas szinten álltok ebben. -
zsolti_20
senior tag
Kellemes Vasárnap délután kívánok emberek.
Segítséget szeretnék kérni, egy bonyolultabb feladat megoldásában, mert teljesen elvesztem már. Hasonló a feladat mint pár hete, amikor power query sikerült megoldani nagyon szépen, de ezt most nem tudom hogyan lehetne használni.Van egy excel file, ahol az első oszlopban vannak a megrendelés számok, a második oszlopban, hogy mi van a megrendelésekben, a harmadikban, hogy mennyi van belőlük, a negyedik oszlopban pedig, hogy hol található meg az adott csomaghoz tartozó alkatrész.
Pl a 100-as számú megrendeléshez, a CPU-ból 2 db kell, amit az A helyen találok meg.
A - CPU, B - RAM,C - VGA, D - GPU,E - motherboard.
Szeretném úgy megoldani , hogy lehetséges legyen csoportokra (groupokra) bontani a megrendeléseket, a csomagon belüli alkatrészek alapján.
Ahogy látszik az I,J,K,L oszlopban
Az első csoport/group a 100 és 105 számú csomag, mert ugyan azok az alkatrészek találhatóak meg benne. Így ezt a két csomagszámot össze lehet fűzni mert ugyan azok a dolgok kellenek bele. Az L oszlopban pedig az látható, hogy az összes csomaghoz mekkora mennyiségű alkatrész szükséges.Így tulajdonképen külön lettek válogatva úgy csomagok, hogy azok ugyan azokat az alkatrészeket tartalmazzák, így pedig jobban rendezhetőek.
Nem igazán tudom, hol kezdhetném el az egészet, jó lenne power queryben megoldani ezt, és a groupot talán új munkalapon létrehozni.
Próbálkoztam neki állni, több módon is de nem akar össze jönni. Az is előfordulhat, hogy van mondjuk 300 különböző csomagszám, ebben az esetben a 300 külön munkalap lehet nem a legjobb megoldás.
Test file link:
[link][ Szerkesztve ]
-
zsolti_20
senior tag
válasz Fferi50 #43700 üzenetére
Szia! Köszönöm szépen a gyors választ!
Sajnos nem tudom, hogyan lehetne kivitelezni a 2 hatványainak hozzá rendelését az alkatrészekhez, abban az esetben ha van pl 2000db különböző alkatrész, és mondjuk minden héten változik az alkatrészek listája. Pl jövőhéttől nem elérhető az egyik típusú RAM és helyette hoznak másikat.
Ebben az esetben ha jól gondolom a 2ezer alkatrészen végig kellene mennem, és hetente frissítenem is. -
zsolti_20
senior tag
válasz Fferi50 #43707 üzenetére
Szia, ez nagyon jól működik, és több adattal is elbír. Köszönöm szépen a segítséget!
Erre a megoldásra soha nem gondoltam volna. Az még megoldható esetleg, hogy tudjam melyik csoportból/groupból van a legtöbb? Mert lehet van a szűrő szerint 150 olyan megrendelés ahol csak 1 tétel van, de lehet van mondjuk 2 olyan ahol 100 egyforma csomag van, és hogy ne kelljen átnézni mind a 150-et, így egyszerűbb lenne. -
zsolti_20
senior tag
válasz Fferi50 #43712 üzenetére
Szia,
Arra gondoltam, hogy pl vannak csomagok amiben csak 1 sata kábel van, vagy 1 egérpad, vagy 1 csomag A4 papír. Ugye ezek mind különböző csomagok.
De vannak olyan csomagok amiben van pl 1db RAM, 1db VGA, 1db CPU. És ezekből jóval több van.
Így hogy ne kelljen átnézni mondjuk 150 megrendelést, mire rábukkanok mondjuk 10 ugyan olyan megrendelésre, így sorba szeretném állítani őket.
Pl. 10 csomag van ami ugyan azt tartalmazza
9 csomag van ami ugyan azt tartalmazza
8 csomag ami ugyan azt tartalmazza.
Ezekből amiket kiszeretnék listázni jóval kevesebb fog eredményt adni, mint az 1 db-os csomagok.
Így ha elöl van 150 különböző megrendelés, akkor azokat fölösleges szétválogatni,mert úgyis mind különböző lesz.De ha van közte mondjuk 5 csoport és csoportonként 15 megrendelés, akkor ott már van értelme a szétválogatásnak.
-
zsolti_20
senior tag
Sziasztok! Segítséget syeretnék kérnni, igay most Microsoft Wordel kapcsolatban de részben excel is.
Szeretnék átvinni címeket excelből wordbe a formázás miatt, majd ezt kinyomtatni egy speciális papírra amin lehúzható matricák vannak. Úgy van az egész megoldva, hogy Wordben a mailings fül alatt, a start mail merget választva step by step mail merge wizardra kattintva lehet beállítani mindent. De egy valamit nem tudok sajnos. Jelenleg 14 cím fér rá egy A4-es lapra.
Azt syeretném megoldani, hogy ha több mint 14 cím van, akkor hozza létre a következő oldalt. Lehetséges ilyesmi? vagy 10ezer cím esetén az egészet szeparálva kell felvinnem? -
zsolti_20
senior tag
Udv emberek. Mar rengetegszer kaptam itt segitseget amit nagyon szepek koszonok. Ha nem problema egy ujabb kerdessel fordulnek hozzatok.
Lehetseges azt megoldani, hogy excelben a sheet1 lapon az A1 cellaba irva kiadja az adatokat a B : B cellakba amik azon a neveu lapon szerepelnek amit az A1-be irtam?
Pl az excelben van 3 lapom, sheet1,kecske,kutya
A kecske lapon az A1:A10-ben talalhato 10 ertek,szam,betu,akarmi.
A kutya lapon az A1:A32 cellakban talalhato 32 ertek,sza,betu,szo akarmi.
Ha beirom a sheet1 A1 cellaba hogy kecske akkor irja a B oszlopba a kecske lapon szereplo adatokat amik az A oszlopban szerepelnek.
Új hozzászólás Aktív témák
- macOS PC-re
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Vezetékes FEJhallgatók
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
- Microsoft licencek KIVÉTELES ÁRON AZONNAL - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - "Tökéletes védelem most kedvező áron..."
- PC JÁTÉKOK (OLCSÓ STEAM, EA , UPLAY KULCSOK ÉS SOKMINDEN MÁS IS 100% GARANCIA )
- Vírusirtó, Antivirus VPN kulcsok
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Recipe for disaster Steam CD Kulcs
- Norton 360 mobile
- Windows 10, 11 Professional, Home, Enterprise licenckulcsok 64, 32 bit - MEGA Akció!
- Windows Server 2016, 2019, 2022 Standard, Datacenter, Essentials termékkulcsok - MEGA akció!
- Vírusirtó, Antivirus, VPN licenckulcsok - kedvezményes ajánlatok (frissítve: 2024. 05. 01.)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen