-
GAMEPOD.hu
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kezdosql
tag
Talan ezt a hianyossagot akarta potolni.
Milyen (makro)programozo az, aki a legalapvetobb elemet, a for-next ciklust se alkalmazza? -
tgumis
tag
Delila_1 fainul megoldotta a problémámat. Nagy segítségemre lesz az általa átformált makró.
Köszi.
Majd felteszem a kész makrót hátha szüksége lesz valakinek egy hasonló makróra. -
Delila_1
Topikgazda
válasz tgumis #37554 üzenetére
Ez egy speciális feladat végrehajtására írt makró. Többször szerepelt már itt majdnem teljes méretében, nem érdemes kitenni újra kitenni.
Örülök, hogy végül tudod alkalmazni.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
poffsoft
addikt
Sziasztok,
egy olyan makró kellene nekem, ami :
Megnyitja a temp.docx fájlt,
Az A1 cellaérték névvel menti másként (ha létezik a név, felülírja),
A B1 cella tartalmát "Stílus1" szövegstílussal bemásolja a fájlba,
A C1 cella tartalmát "Stílus2" szövegstílussal bemásolja a fájlba,
Bezárja az új fájlt.Egy bonyolultabb táblázat feldolgozásához kellene ezzel elindulnom.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
csoki46
aktív tag
Sziasztok,
Elsősorban szeretném leszögezni, hogy nem értek a makró programozáshoz, de most rá kényszerültem, hogy valamit összeberheljek.
Annyi lenne a feladat, hogy egy excel fájlt mentes el pdf formátumban aminek a C1 cellában lévő érték legyen a neve. Ezt nagyjából sikerült megoldanom, viszont a gond, hogy kérdés nélkül felülírja a korábbi fájlt, ha ugyan azt az értéket írom be a C1-be.
Tudnátok segíteni? -
lappy
őstag
válasz csoki46 #37557 üzenetére
Sub SaveNumberedFile()
Static count As Integer
Dim filestr As String
filestr = "C:\Users\Me\Documents\Code\TestWkbk"
ThisWorkbook.Activate 'Activate whichever workbook you need
If count = 0 Then
ActiveWorkbook.SaveAs (filestr & ".xls")
ElseIf count > 0 And Dir(filestr & "v" & count - 1 & ".xls") = "" Then
ActiveWorkbook.SaveAs (filestr & "v" & count & ".xls")
End If
count = count + 1
End Subannyi a baj vele hogy csak akkor számolja a változót ha meg van nyitva, bezárás esetén újra indul.
Célszerű valahova lementeni a füzeten belül ezt az értéket és minden megnyitásánál beolvasni.Bámulatos hol tart már a tudomány!
-
Karol0109
csendes újonc
Sziasztok! Az alábbi feladatban szeretném a segítségeteket kérni:
Van egy lista, amiben szerepelnek a személyekhez tartozó nyelvvizsgák adatai: nyelv, típus, fok, kiállítás dátuma, illetve szakmai vagy sem. A személyek egyedi azonosítóval vannak ellátva.
Ebből a listából meg kell állapítani, hogy összesen hány nyelvvizsga van, viszont az egy személyhez tartozó A és B típusú nyelvvizsgákat, ahol a nyelv, fok, szakmai oszlop értéke ugyanaz ÉS a kiállítás dátumok között kevesebb, mint 731 nap telt el, azt 1 db C típusú nyelvvizsgának kell tekinteni.Eszerint kell megállapítani, hogy hány C (ami a feltételnek megfelel vagy csak alapból C), A, B típusú nyelvvizsga van.
Excel:
https://drive.google.com/file/d/1BOxjjqnt8Ud4gRKm2phXhx7dj2ykIqLE/view?usp=sharingElőre is nagyon szépen köszönök minden segítséget.
[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
Sziasztok!
Magyarul nyelvű 2010-es Excelt használok.
Egy utazási irodának készítem el a múlt szezonbeli szállodaértékelések kiértékelését.
Megkaptam egy táblázat formát, amiben az eddigi évek alatt gyűjtötték össze 1-1 szállodára az értékeléseket/átlagokat. Én is ez alapján készítettem el az alapot, amiből majd lehet számolni, csak az a baj, hogy nem valami jó ez a táblázat, a további számításokhoz nem megfelelő.Ezért azt szeretném megcsinálni, hogy készítek egy egyszerű táblázatot, egyik oszlopban lennének a szállodák nevei, és mellettük lenne adott szálloda vendégek által adott "főátlaga". Külön kérdőív van azoknak, akik a nyaralásukra busszal, repülővel vagy egyénileg mentek. Mindegyik kérdőíven 5 olyan kérdés van, ami most releváns. Utazási módonként és persze szállodánként leátlagolom egyenként az 5 kérdést, majd ezeket az átlagokat beírom az összesítő táblázatba. Ezután kiszámolom utazási módonként az egyes kérdések átlagát, majd így erre az egészre is számolok egy átlagot, és kijön a "főátlag" arra az adott szállodára. Remélem sikerült valamennyire érthető módon leírnom. Én ennek a sok átlagolásnak annyira nagyon nem látom az értelmét, persze látom benne a logikát, de a gyakorlati értelmezhetősége/használhatósága szerintem nem túl jó, mert pl. nincs így semmilyen súlyozás, és van olyan szálloda, ahova 400-an mentek és így jött ki egy 8,2-es átlag, míg vannak olyan szállodák is, ahova 1 ember ment vagy csak 4-5 és így jön ki egy bizonyos átlag... szóval nem túl összehasonlíthatóak, de ha az iroda eddig így csinálta, akkor én megcsinálom így, de gondolkozok, hogy hogyan lehetne javítani a dolgot.
Csak az a baj, hogy több száz szálloda van, így nem szeretném kézzel egyenként másolgatni a szálloda neveket és főátlagokat - bár lehet, hogy annyi idő alatt, míg ezt a hsz-t megírom ezzel a másolgatás módszerrel már majdnem kész lennének.
Szóval abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy arra van-e valamilyen függvény, hogy ebből a sok szállodából kimásoljak mindegyikből egyet és a hozzá tartozó főátlagot?
/Az összesítő táblázatban 5 cellánként vannak egymás alatt a szállodák nevei és jó pár oszloppal odébb a főátlagok (ezek is 5 cellánként), csak a főátlag sorában és oszlopában is vannak átlagok, sajnos nincs külön oszlopa...
A szállodák megtalálhatók a kérdőíves lapon is, nem csak az 'átlagos' lapon./ -
Karol0109
csendes újonc
-
Fferi50
őstag
válasz Karol0109 #37563 üzenetére
Szia!
Nem az a bajom, hogy nem tudom értelmezni a feladatot, hanem az, hogy a mintád használhatatlan, mert ugyanazon azonosítóhoz tartoznak azonos(nak tűnő) tételek. Akkor most melyik A és B vizsgát párosítsam, ha mindkettőből van azonos névhez azonos fokozattal szakmai 2-2 db, mint a mintádban?
Üdv.
-
Karol0109
csendes újonc
válasz Fferi50 #37564 üzenetére
Szia!
Ertem.
A lekerdezesben szerepel a kiallitas datuma es mivel az kulonbozik, ezert jon le ket sorban. Lenyegeben egy szemelyhez tartozhat tobb azonos foku es tipusu nyelvvizsga, ha azt megszerezte mondjuk allamilag elismert nyv kozpontban vagy nemzetkozileg elismert nyv kozpontban.
A feladat szempontjabol nekunk a kedvezobb datumokat kell figyelembe venni, tehat, ha van olyan datumu, ami a 731 napnal kevesebb, akkor azt.
Tekintve, hogy a feladat szempontjabol nekunk nem erdekes a nyelvvizsga kozpont, igy az nem szerepel a tablazatban.Elnezest ez a resze nem lett kifejtve.
Koszonom szepen.
-
Bati0501
őstag
válasz dellfanboy #37562 üzenetére
Köszi szépen!
Az átlagokat sajna még így is kézzel kellett másolgatnom, de a pivot táblával sikerült a szállodaneveket megoldani, így fele annyi meló volt csak, és nem is tartott olyan sokáig.
Köszi. -
poffsoft
addikt
válasz poffsoft #37556 üzenetére
Nos, eddig jutottam.
Az utolsó sor kijelölése már nem sikerül, így a selection miatt rossz területen változik a stílus.
Valaki?Public Sub masol()
Dim WSheets As Integer, WS1 As Worksheet, WS2 As Worksheet
Dim b As Range
Dim usor As Long, sor As Long, oszlop As Integer
Dim myPath As String
Dim folderPath As String
Dim MyText As String
Dim MyRange As Object
Dim myWRange As Object
Set Wordapp = CreateObject("word.Application")
For WSheets = 1 To 1 'Worksheets.Count
Set WS1 = Sheets(WSheets)
folderPath = Application.ActiveWorkbook.Path
usor = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
With Wordapp
.documents.Open folderPath & "\temp.docx"
a = .documents.Count
.documents(a).SaveAs Filename:=folderPath & "\" & WS1.Name & ".docx" ', FileFormat:=wdFormatDocumentDefault
.Visible = True
'ITT KELLENE AZ UTOLSÓ SORT KIJELÖLNI
MyText = WS1.Range("A1")
.documents(a).Range.InsertAfter (MyText)
.Selection.Style = .documents(a).Styles("List_M")
.documents(a).Range.InsertparagraphAfter
'ITT KELLENE AZ UTOLSÓ SORT KIJELÖLNI
MyText = "C. Témacsoportok az üzem-specifikus kérdésekhez"
.documents(a).Range.InsertAfter (MyText)
.Selection.Style = .documents(a).Styles("List_0")
.documents(a).Range.InsertparagraphAfter
'ITT KELLENE AZ UTOLSÓ SORT KIJELÖLNI
For oszlop = 3 To 31
For sor = 6 To 8
MyText = WS1.Cells(sor, oszlop)
If MyText <> "" Then
.documents(a).Range.InsertAfter (MyText)
.Selection.Style = .documents(a).Styles("List_" & sor - 5)
.documents(a).Range.InsertparagraphAfter
'ITT KELLENE AZ UTOLSÓ SORT KIJELÖLNI
End If
Next sor
For sor = 10 To usor
If WS1.Cells(sor, oszlop) <> "" Then
.documents(a).Range.InsertAfter (WS1.Cells(sor, 1))
.Selection.Style = .documents(a).Styles("List_norm")
.documents(a).Range.InsertparagraphAfter
'ITT KELLENE AZ UTOLSÓ SORT KIJELÖLNI
End If
Next sor
Next oszlop
MyRange.Selection.Collapse Direction:=wdCollapseend
.documents(a).Range.InsertparagraphAfter
End With
Wordapp.documents(a).Close
Next WSheets
Wordapp.Quit
End Sub[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
válasz csoki46 #37557 üzenetére
Szia!
Ezt nagyjából sikerült megoldanom, viszont a gond, hogy kérdés nélkül felülírja a korábbi fájlt, ha ugyan azt az értéket írom be a C1-be.Sz.tem ne a C1 legyen a pdf neve.
Pl. AA-ban C1+dátum (vagy C1+dátum&time) és ez legyen a pdf neve. Így mindig egyedi lesz az elnevezés. -
dellfanboy
senior tag
válasz Bati0501 #37566 üzenetére
ha a pivot tablaban rakattintasz az ertek oszlopra, es kivalasztod hogy atlag akkor masolgatni se kell
nekem angol az excel de ha kesz a pivot tabla akkor rakattintasz a tablara nekem jobb oldald pivot table settings- value field setting es kivalasztod hogy avg meg persze mast is lehet min,maxeladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Oldman2
veterán
Lehet hogy alap dolgot kérdezek, sajnos nem igazán tudom hogyan tudnék rákeresni az archívumban, előre is bocs, ha "vótmá"...
Szóval jobb híján van egy Házi költségvetés XLS-em, amiben könyvelem a már lezajlott és(!) a jövőbeni kiadásokat/bevételeket is.
Az egyenleg mind a mai napra, mind a jövőre nézve is számolódik.
Hogy a jelenlegi szűkös kereteinken belül tudjunk maradni, a jelenlegi egyenleg és a legközelebbi fix bevétel (fizetésnap) dátuma alapján számolódik egy "napi elkölthető" összeg.
A kérdésem az, hogy megoldható-e az, hogy ne kelljen havonta átírogatni ezt a képletet, azaz másolás esetén a képletben szereplő fix dátum a következő hónap 10.-ét mutassa?
=NAPOK("2018.04.10"; MA() )
E képlet ma 20-at ad vissza, holnap 19-et...
Azaz a képletben szereplő jelenleg "fix dátum" a MA() utáni hónap 10. napját adja (dátumként).
-
EmberXY
addikt
Sziasztok!
Egy kicsit láma a kérdésem, sőt az is lehet, hogy user error, de nem tudok rájönni a megoldásra...
Az a helyzet, hogy olyan jelenséggel találkoztam, hogy az Excel (2016-os) egy bizonyos dokumentumnál valamiért 2 üres oldalt beszúr a dokumentum végére. Alapvetően 2 oldalas a doksi, a nyomtatási nézetben sem lóg át semmi a 3. oldalra, mégis ott van 2 üres oldal a végén, pdf-be konvertálva is ugyanígy jelenik meg. Kárt ugyan nem okoz, de roppant kellemetlen, hogy ezen nem tudok túljutni.
Próbáltam üres sorokat törölni a végéről, de az sem oldotta meg a problémát.
Mit csinálok rosszul?
Köszönöm előre is a választ.Up the Irons!
-
Oldman2
veterán
válasz Delila_1 #37573 üzenetére
Delila_1, Pakliman
Köszi mindkettőtöknek a tippeket!
Következő kérdésem azonnal adódik, hogyan lehet cellák (numerikus) értékeiből dátumot előállítani?
Hogy tényleg automatikus legyen az egész...=DÁTUM(ÉV($H$10);HÓNAP($H$11)+1;10)
H10=2018
H11=3esetén 1905.02.10-et kapok eredményül.
[ Szerkesztve ]
-
EmberXY
addikt
válasz Delila_1 #37575 üzenetére
Szia!
Köszönöm szépen, ez tényleg működik, pdf-be konvertálva is rendben van.
Viszont az érdekelne, hogy ez mitől állítódhatott el? Eddigi tapasztalataim alapján mindig addig tartott a dokumentum, ameddig tartalom volt benne, ilyesmit soha nem is szoktam állítani, maximum a tájolást, ahogy a táblázat megkívánja, de ennél még az sem kellett, sima állított elrendezésben készült...
[ Szerkesztve ]
Up the Irons!
-
Bati0501
őstag
válasz dellfanboy #37569 üzenetére
Igen, próbáltam ezt is, csak sajnos az az átlag, ami nekem kell már ki van számolva, és az a cella, ahova ki lett számolva, az egy olyan oszlopban van, ahol még van két másik átlag is, így nem tudtam kiszedni a nekem kellőt.
(Ezért se jó ez a táblázat, amit adtak nekem.) -
Delila_1
Topikgazda
-
butch3r
senior tag
sziasztok,
12 havi adat egymás melett szerepel.
ennek a végén, a ytd alatt egy egyszerű average képlet van.
Ezt úgy szeretném módosítani, hogy mindig nézzen meg egy másik ranget és csak addig számoljon átlagot amíg a 2018-as adatok is elérhetőek.
jelen esetben az lenne jó ha az average képlet csak B21: B21-ig tartson de amint bekerül a c36-os cellába is adat akkor már B21:c21, majd amikor a D36-ba kerül be adat akkor B21:d21 stb.
Ez megoldható valahogyan vagy marad a havi manuális állítás?
Nagyon köszi
[ Szerkesztve ]
-
-
huan
őstag
Sziasztok!
Gannt-diagram-ot szeretnék használni, ha lehet több féle formájút nem egyszerre természetesen.
Jól tudom, hogy ez nem ingyenes diagram? Hol találok "tetszetős" nem túl drága Gannt-diagrammokat, sablonokat, amiket letölthetek?
Köszönöm! -
lappy
őstag
-
Cece04
tag
Sziasztok,
segítsetek kérlek.
Van egy táblám és létre szeretnék hozni egy szabályt,
ami szinezi az adott pozíciót,amennyiben rosszul van töltve.Csatolok egy egyszerű példát. A lényeg az lenne, hogy minden,
ami "Barcelona" utazás az azt az időpontot tartalmazza, ami az Akciónál az "Indulás",
tehát ha valaki eltérő időpontot ír be, mint ami az utazás mellett szerepel, akkor pirosra váltson a cella.Köszi szépen!
[ Szerkesztve ]
A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...
-
lenkei83
tag
Sziasztok!
UTF-8 kódolásban jártas valaki? A kód adott, kisebb csinosítás még lesz rajta de a baj az, hogy ha be akarom importálni a kapott VCF fájlt androidrba akkor az ékezetek elszállnak. Hogyan lehet beapplikálni a kódba UTF-8 kódolást?
Köszi & üdv
P.Private Sub Create_VCF()
'Open a File in Specific Path in Output or Append mode
Dim FileNum As Integer
Dim iRow As Double
iRow = 2
FileNum = FreeFile
OutFilePath = "D:\OutputVCF.VCF"
Open OutFilePath For Output As FileNum
'Loop through Excel Sheet each row and write it to VCF File
While VBA.Trim(Sheets("Munka1").Cells(iRow, 1)) <> ""
LName = VBA.Trim(Sheets("Munka1").Cells(iRow, 1))
Email = VBA.Trim(Sheets("Munka1").Cells(iRow, 3))
PhNum = VBA.Trim(Sheets("Munka1").Cells(iRow, 2))
Print #FileNum, "BEGIN:VCARD"
Print #FileNum, "VERSION:3.0"
Print #FileNum, "N:" & LName
Print #FileNum, "TEL;TYPE=CELL;TYPE=PREF:" & PhNum
Print #FileNum, "EMAIL:" & Email
Print #FileNum, "END:VCARD"
iRow = iRow + 1
Wend
'Close The File
Close #FileNum
MsgBox "Contacts Converted to Saved To: " & OutFilePath & " "
End Sub -
Marvinyo
aktív tag
Sziasztok!
A következő problémám van:
Mivel a különböző pénzügyi (budget) template-ek számomra nem ideálisak, gondoltam csinálok egy sajátot.A problémám a következő: A kiadásokat szeretném dinamikusan kezelni, főcsoport/csoport alapján. Értve pl. a következő helyzetet:
Van egy sheetem, amiben csak a kiadásokat írom, manuálisan (nevezzük 'Kiadas'-nak). Például: Főcsoport Autó, Csoport Benzin. Vagy mondjuk Autó/Biztosítás.
Van egy másik sheetem, ahol ezeket az értékeket automatikusan szeretném összesíteni főcsoport/csoport alapján (nevezzük 'KiadasOsszesites'-nek). Addig nincs probléma, amíg a főcsoportok és a csoportok előre definiáltak. De szeretném, ha ebbe az összesítő táblázatba előre nem definiált csoportok is lehessenek. Azaz, ha én a kiadások sheeten beírok egy (vagy több) tételt, akkor az összesítő sheeten ne kelljen felvenni a főcsoportot / csoportot, legyen ott automatikusan (vagy mondjuk egy gombnyomásra, VBA-val...).
No, ezt egy VBA scripttel meg tudom oldani, az egyetlen problémám, hogy az Androidos excel csak olvasásra hajlandó megnyitni vagy meg se nyitja. (Tudom VBA script nem tud androidon futni). Olvastam az office-jsről, hogy azt elvileg támogatja az Androidos Excel is, de nem igazán látom át hogyan működhet ez Androidon.
Kérdésem tehát a követekező:
Meg lehet-e ezt oldani "natív Excelben" anélkül, hogy felvenném manuálisan az új főcsoportot és/vagy csoportot?
Mivel gondolom nem, az office-js valóban fut Androidon csak azzal, hogy felteszem pl. az office365-ös tárhelyre?
Valami egyéb ötlet erre?(egyelőre a VBA-s megoldás felé hajlanék, maximum a generálást mindig gépen végezném, az Android csak arra kell, hogy ha épp van kiadás, akkor ott azonnal fel tudjam jegyezni, nem annyira gáz, ha nem tudja azonnal csoportosítani)
-
HREH
senior tag
Sziasztok!
Érvényesítéssel csináltam egy 2 elemből álló listát, Igen és Nem lehetőségekkel.
Lényeg az lenne, hogy ha a D2-es cellában "Igen" szerepel, akkor az A2-ben található értéket ossza fel 77%-23% arányban, és ezt rakja a megfelelő cellába, ha azonban "Nem" szerepel, akkor az A2 tartalmát másolja a B2-be, a C2-be pedig 0 kerüljön.
Itt egy képernyőkép, hogy lássátok is mire gondolok.
Illetve hogyan lehetne ezt lemásolni? Még 50-60 sorban kellene ugyanezt megcsinálni.Köszönöm előre is!
"Fun isn't something one considers when balancing the universe. But this... does put a smile on my face."
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam, Windows, Origin kulcsok, előfizetések közvetlenül a kiadótól, a LEGJOBB ÁRON!
- Vírusirtó, Antivirus VPN kulcsok
- World of Warcraft Shadowlands Collectors edition EU EN
- Game Pass Ultimate előfizetések 1 - 25 hónapig azonnali kézbesítéssel a LEGOLCSÓBBAN!
- AKCIÓ! - STEAM kulcsok /Anuchard, Aragami, Children of Morta, stb. - 2024.04.17.