Új hozzászólás Aktív témák

  • Mauzes

    őstag

    válasz WiZARD #9398 üzenetére

    A kiautózhatót én úgy számoltam, hogy hosszabb úton mondjuk 10-80% között használod. Szerintem ez nem csak a nagyon kis akkusnál 40 kwh, hanem az átlagnál, konkrétan mondjuk 58 kwh nettó kapacitásnál adódik. Persze van már egyre több long range meg nagyobb kapacitás, de azok milliós-többmilliós felárral mennek.

    Viszont MÁS, ezt minden tapasztalttól kérdezném, hogy mi a vélemény: azon gondolkodom, hogy a gyakorlatban tényleg olyan fontos-e a nagyobb hatótáv, pontosabban tényleg megér-e modelltől függően akár 2-3 milló forintot a long range változat, ami ad mondjuk +100-150 km hatótávot. Mert az (új) modellek nézegetése közben azt vettem észre, hogy a legtöbb esetben a nagyobb kapacitás nem jelent gyorsabb töltést. Tehát jól hangzik a nagy hatótáv, de akkor arányosan annyival több ideig is tart tölteni, tehát adott távolságot pont ugyanannyi töltési idővel lehet megtenni, tök mindegy, hogy sima vagy long range változat. De mondom a konkrét példát:
    - Ha városi használatról van szó és otthon tud tölteni az ember, akkor a hatótáv kb. alig számít. Hiszen tök mindegy, hogy 200 km-t tud megtenni az autó vagy 300-at, úgy se lesz kihasználva és esténként otthon vissza lehet tölteni. Így erre a használatra kb. pénzkidobás milliókat fizetni egy nagyobb akksis változatért. Sőt, valójában a kis akku a kisebb súly miatt még kicsit jobb fogyasztást is jelent.
    - Ha tényleg hosszú útról van szó, akkor meg azért nem teljesen egyértelmű a long range előnye, amit fentebb írtam, hogy a hosszabb táv hosszabb töltést is jelent. Tehát ha 200 km-t tud az autó, akkor meg kell állni 200 km-enként, viszont mondjuk 50 perc visszatölteni. Ha meg 300-at tud, akkor elég 300 km-enkét megállni, de akkor 75 perc visszatölteni. Tehát tényleges előnyt (időt) nem nyer a sofőr szummában, hanem csak ritkábban kell megállni. Viszont kérdés, hogy nem éri-e meg bevállalni a gyakoribb megállást, cserébe 2-3 milliót lehet spórolni az autó árán.
    - Ahol pedig ténylegesen kijön a long range előnye, azok a közepes vagy egyszeri utak. Pl. egy Balaton körnél ez választhatja el, hogy meg tudod-e tenni töltés nélkül vagy sem.

    Tehát a kérdés, hogy nektek mi a véleményetek, gyakorlatból szerzett tapasztalatok, hogy tényleg megér-e jelentős felárat a long range változat.

Új hozzászólás Aktív témák