-
GAMEPOD.hu
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tusi74
őstag
Na folytatom tovább az e-bay-jel való ismerkedésem kissé göröngyös útját.
OTP webkártyával, amit szinte minden rendszer Eurocard/Matercardként kezel, és el is fogad ki akartam fizetni a cuccot. Szinte azonnal. Az összeg rendelkezésre állt.
Hibaüzenetek hiba üzenet hátán. Először is, hogy a címem nem stimmel. De STIMMELT.
Aztán, hogy duplán küldtem el a tranzakciót. Ok. Mondom feladom, majd írok az eladónak, hogy nem fogadja el a kártyám, és bár nem volt megjelölve PayPal, én azzal szeretnék fizetni.
Igen ám, de a pénz eltűnt a kártyáról. Szinte fillérre pontosan annyi, mint amennyit az index-szel átszámoltam. Magyarul, hibaüzenet ide, hibaüzenet oda, a terhelés megtörtént. Kezdtem morcos lenni, írtam az eladónak, hogy van egy kis gond. Ezt írta vissza.
''Hi,
Actually your credit card was declined, so the money will automatically be refunded to your account in 2-3 days. Let me know if you have a paypal account, I will send you an invoice so you can pay with it.
Thanks''
Szerintetek tényleg visszakapom a pénzem?
[Szerkesztve] -
Flashcash
Közösségépítő
Ha jól vettem ki akkor közvetlenül a bankkártyáddal fizettél. De hogyan, milyen bankkártya elfogadó rendszeren keresztül?
Annyit tehetsz hogy írsz az eladónak hogy várjon amíg visszakapod a pénzedet, és ha valóban visszakaptad akkor kifizeted majd neki paypalon keresztül.
Mint kezdő valóban az a legjobb ha mindent többször átolvasol, a legegyszerűbb ha olyan cuccokra licitálsz ahol paypallal lehet fizetni. Nekem a legtöbb problémám kezdőként mindíg a német privát userekkel volt, ők azok akik hiába fogadják el a paypalt, fizetés után jönnek rá hogy a paypalon keresztüli bankkártyás elfogadás nem jó nekik, vagy egyszerűen apróbetűvel felárat hirdetnek a paypal fizetés elfogadására, vagy csak németországból fogadnak el paypal fizetést. Hivatalosan persze egyiket sem tehetnék meg, csak inkorrektek. Így én inkább az angol és amerikai ebay oldalakat böngészem.
[Szerkesztve] -
Flashcash
Közösségépítő
Akkor írd meg hogy március 10.-én fizetsz.
Azt hogy mikor lépett be utoljára nem tudod megnézni, de ha rákattintasz a nick nevére és a left for others részt megnézed láthatod, hogy mikor adott utoljára értékelést valakinek vagy megnézed hogy tett-e fel új árut mostanában.
[Szerkesztve] -
tusi74
őstag
Na én biztos kapok egy negatívot az E-bay-en de nem érdekel. Még csak ma kaptam vissza az OTP-től a pénzem, és nem merek mégegyszer fizetni nála. Meg is írtam neki, hogy nem baj, ha negatívot ad. Ugyanis azóta ugyanezzel a webkártyával egy rakat helyen fizettem, és semmi gond nem volt.
-
kraftxld
nagyúr
Az angolokkal is csak pozitív tapasztalataim vannak, ráadásul bitang gyorsak is.
Mult pénteken este fizettem ki egy cuccot, szerda reggel már nálam volt rendes postával, semmi express vagy ilyesmi.| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'
-
Bash
őstag
Megmosolyogtattál.
Ez egy kicsit naiv kérdés volt, általában úgy szokott lenni, hogy a kicsik másolnak a nagyokról, nem pedig fordítva.
Esetleg utánanézhetsz az eladó korábban eladott termékei között, hogy történt-e hasonló tevékenység a szóban forgó két zéró feedback-es felhasználóval, és ha megalapozott a gyanúd, akkor jelentheted az eladót Shill Bidding miatt.http://bashtravel.com/
-
And
veterán
Nekem mások a tapasztalataim velük: emlékeim szerint eddig öt német eladótól kérdeztem meg - angolul -, hogy a leírás ellenére (Versand nach: Deutschland) hajlandó lenne-e Magyarországra küdeni az árut, ebből négyen igennel válaszoltak. Az ötödik is csak szimplán a kényelmetlenségre hivatkozott (nem tudta volna kapásból rávágni a szállítási költséget). Az egyetlen ''osztrák'' eladó, akivel üzleteltem, pedig magyarnak bizonyult, már a nickje alapján is..
-
tusi74
őstag
Azért az én esetem nem semmi. Írtam az eladónak, hogy nézze át az adatait, mert az E-bay automatikusan a rossz címre küldi a pénzt, és én azt nem tudom befolyásolni.
Ezt figyeljétek meg, miket írt:
''i chek my mail address on e-bay and on paypal, it's all right!!!!don't tell me lies...if you want the phone you must pay before 25/03/07!!!!!
othervise i leave you a very bad feed and i sell the phone again!!!!''
Vagyis az angolul nem tudók kedvéért, az ő adatai helyesek, és én hazudok!!!
És ha 25-ig nem fizetek, ad még egy negatívot is.
Ma megint fizettem, az előzőt úgyis újra visszakapom, de megint a rossz címre ment, ezért megint töröltem.
Én ezt a telefont nagyon szerettem volna és az AZONNAL-nál is korábban fizettem. Direkt az E-bay-en keresztül, mert annak van nyoma. Az E-bay automatikusan generált mindent, én nem tudok benne javítgatni semmit.
A következő levele se kutya: ''this is the last help to you...pay me on paypal website direcly by click on dend payment!!!''
HOgy én direktben fizessek neki a PayPal oldalról. NEM!!!!!! Én csak és kizárólag az E-bay-ről, mert annak nyoma van az E-bay-nél is. Meg akkor rögtön átállítja, hogy fizettem.
Azért van a Pay now gomb, neki be volt állítva PayPal.
Minden számlám, minden tranzakció azonosítóm megvan! Szeretnék dispute-t nyitni, csak nem tudok nyitni, most meg, olyan ideges vagyok, hogy meg sem találnám. Valaki belinkeli nekem? -
tildy
nagyúr
A paypalosnak is nyoma mara
Próbáld meg ott.
Én úgy szoktam, hogy rámegyek a paypalra, ott kiírja miylen ebayes cuccokat kell fizetnem, és utána megjelenik az ebayen is automatikusan, hogy ki van fizetve. Szóval ezen ne aggódj.
Nekem sokszor nem működött már a pay now gomb, ma is valami hibát adott..
-------------------------------------------------------------
Más:
Tomaszpetersohn még mindig nem reagál, utoljára február elején hallottam felőle
Az ebay meg rendre 1-2 hét késéssel reagál a megkereséseimre. Elküldtme már nekik a claim requestet többféle módon is:
Emailben, dhl-el, mindenhogy.
A pénzem még mindig nem kaptam vissza, de választ sme kapok tőlük.
35 ezer forintot buktam, eddig.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
Akkoris, lehet inkább kölcsön kéne kérned, és paypalon utalnod, nem az ebayes gombbal.
A stílusa tényleg undorító
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Flashcash
Közösségépítő
Bámulatos módon találod meg az idiótákat az ebay rendszerben.
Valószínű hogy az olasz srác hazudik:
//Offer paypal in your ebay listings:
When listing in eBay's Sell Your Item form, select PayPal as a payment option under section 4 - ''payments and postage''. Follow these steps:
1 Go to the ''Seller - Accepted Payment Methods'' section.
2 Tick the box under the PayPal logo and enter the email address registered with your PayPal account in the ''payment will go to'' box.
3 Go to the bottom of the ''Seller - Accepted Payment Methods'' section and click ''Edit Payment Address and Preferences''.
4 Log in to your account again to view the ''Payment Preferences'' page.
5 Under ''PayPal Preferences'', there are two tickboxes:
''Offer PayPal on all my listings''
''Tell my buyers that I prefer PayPal payments''
Tips: You may tick both options. The selected message(s) will appear automatically in all your listings
6 Click Submit and continue with the Sell Your Item form.//
Ezekből ő a második lépcsőt ronthatta el. Ha sokat szemétkedik egyszerűen indíts el egy dispute-ot tégy panaszt a paypalnál ellene. Ráadásul a két félreutalt tranzakciónál lehet hogy bukni fogod a paypal konverzió költségét ami szintén az eladó hibája. Amennyiben így történik utólag vissza kéne követelned tőle ezt a pénzt.
Én biztos hogy nem kötöttem volna üzletet ezzel az olasszal.
Ismerősökkel vettünk már meredek dolgokat ebayről (1m fesztávú helikopter hongkongból, kamion és motor alkatrészek usa/hollandia) de 50-70 tranzakció alatt összesen nem volt annyi probléma mint ami nálad most előjött 2 alatt.
Azt ajánlom a továbbiakban az angol ebayt böngészd és csak nagyon jó feedback-el rendelkező ebayesektől vásárolj, a szállítás részleteit pedig minden esetben egyeztesd előre. -
Flashcash
Közösségépítő
Egyszer volt nekem egy olyan esetem hogy kínaitól vettem valamit aki úgy hirdetett egy cuccot hogy worldwide 20Ł-ért postáz. Azonnal fizettem majd írt egy emailt hogy bocs de neki ez nem éri meg mert magyarországra mégis drágább a postázás mint amit vállalt, írta hogy küldjek még x összeget vagy refundot ad. Mondtam hogy ezek után legyen az utóbbi. Ha jól emlékszem kb. 3-4 nap alatt került vissza a pénz a számlára de pont hó eleje is volt, és a valuta konverziós költséget is elbuktam ami kb. egy ezres lehetett 40-50ezerFT-os tételnél.
Be tudod linkelni azt az ebay oldalt ahol az olasz hirdette a telefont?
[Szerkesztve] -
Bash
őstag
Te a fizetési gondokról beszélsz, én meg a feedback fenyegetésről. A kettőnek nem sok köze van egymáshoz, utóbbit akármikor jelentheted, nem kell várni semmire.
A 10 napos határidős problémádat nem értem, ugyanis két eset lehetséges, INR (Item Not Received) vagy SNAD (Significantly Not As Described). Mindkét eset ugye időt igényel, első nap nem fog kiderülni, hogy meg fogod-e kapni az árut 10 napon belül vagy sem, illetve milyen állapotban kapod meg. És egyébként sem ez az első lépés ilyen esetekben, az első 10 nap alatt sokmindent tehet a vevő, ha aggodalmai vannak.
''Találtam ugyanis egy olyan szekciót'' - az ilyen vevőktől mentsetek meg, nyilvánvalóan fogalmad sincs miről szól az a szekció.http://bashtravel.com/
-
tusi74
őstag
Ráadásul mindkét problémás esetemnél nem az volt a lényeg, hogy nem tudtam fizetni, hanem a pénz már nem volt a kártyámon. És egyiknél sem azt akartam jelenteni, hogy az eladó szemét, hanem azt, hogy segítsenek valahogy a pénzem visszakapni (ez az elsőnél), a másodiknál pedig azt kértem, hogy nézzenek rá, az eladónál, hogy jól van-e beálítva a Pay to go rész, mert akkor már megbizonyosodtam, hogy az újonnan megadott címe tényleg valós PayPal regsiztráció, és egy ''a'' betű hiányzik, tehát nyilvánvaló elgépelés. Tehát nem aláásni akartam egyik esetben sem az eladót, hanem a gondot megoldani.
Ráadásul a második esetben, olyan boldog voltam este, hogy már ki is fizettem, teljesen bele is éltem magam, hogy minden rendben, hogy igazi hidegzuhany volt olvasni a rossz e-mail címet. Amit nem is én befolyásoltam, hanem automatikusan irányította a pénzt az E-bay oda, eladói tévedés miatt. -
Bash
őstag
Nem vontam kétségbe a szándékaid, viszont tájékozatlanságod, angol tudásod hiányában ha a rendszer engedte volna, akkor jelentetted volna az eladót, hogy nem kaptad meg a kifizetett árut 1 nappal a szállítás után. Szerinted az eladó örült volna neki?
Tévedni emberi dolog, de eBay/PayPal nem fogja megkérdezni, hogy tévedésből akarod-e visszakapni a pénzed vagy sem. Nagyon régóta hajtogatjuk már, hogy ha nem megy az angol, nem tudunk valamit kérjünk segítséget és ne cselekedjünk meggondolatlanul, csak mert találtunk egy jól hangzó szekciót...http://bashtravel.com/
-
Flashcash
Közösségépítő
Az online ügyfélszolgálatok egyébként szinte minden hasonló méretű felhasználói táborral rendelkező cégnél így működnek. Van ahol ticketeket osztogatnak de a legtöbb helyen minimum 2-3 levélváltás kell mire olyan élő emberrel kerülsz kapcsolatba aki el is olvassa hogy mit akarsz. Gondolom tömegesen kapják a 80-90%-ban a faq által már megválaszolt kérdéseket, és ebből az áradatból a ténylegesen megoldandó problémákat alulméretezett ügyfélszolgálatokkal nehéz kiválogatni. Nekem utoljára egy másik helyen volt account problémám, ott az amcsi ügyfélszolgálatosnak el kellett magyaráznom hogy hungary az nem az usa-ban van, és naponta csak egyszer kerültem sorra, azaz kb. 1 hétig ment a levelezés mire sikerült a problémát megoldani.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
-
amdk7
aktív tag
Az nem lehet, hogy a másik fülbevaló mondjuk (Hong Kong-ból) fog érkezni? -és azért nem kaptad meg mert több a postázási idő?
Mindenesetre írnék az eladónak, hogy csak egyik terméke jött meg.Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
amdk7
aktív tag
Ügyes voltál.
Egyébként én arra gondoltam, hogy ő hírdeti, aztán haverja/ismerőse postázza egy más országból.
Sajna már találkoztam ilyennel, hogy eszköz helynek pl.: UK volt írva, aztán megjött Hong Kongból.
Viszont nem értem mire várnak az eladók a minősítéssel, miután már megkapták a lóvét...
A múltkor vásároltam ott mikor kifizettem az eladó egyből küldte a pozitív visszajelzést.
-szerintem ez a viselkedési forma lenne az etalon, nem pedig az, hogy várjuk már meg mit ír a vásárló, aztán az alapján minősítek én is.-
Üdv: amdk7Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Flashcash
Közösségépítő
A DPD-nél minden csomagon van tracking nem? Régebben egy-két ember elég rosszakat írt róluk de azóta lehet hogy változott a helyzet. Aktuális véleményeket szerintem a pixmania (francia netes üzlet) topicban találsz mert ők szállítanak nagyon sok műszaki cikket DPD-vel magyarországra.
-
Bash
őstag
tildy nem indított PayPal claim-et, mivel banki átutalással fizetett. Ő az eBay Standard Purchase Protection Program keretében jelentette kárigényét, de ez a program január 17-ével megszűnt, ezzel is a PayPal használatára buzdítva a felhasználókat.
szilvia1983!
Körülbelül 125-féle ok miatt lehet User ID-t felfüggeszteni, ennél több módon lehet őket visszaállítani...
eBay-en az e-mail-es ügyfélszolgálaton van olyan menüpont, hogy suspension [link], azon belül is többféle választási lehetőséggel. Válaszd ki a neked leginkább megfelelőt és érdeklődj a visszaállítás menetéről.http://bashtravel.com/
-
tildy
nagyúr
-
MODERÁTOR
Nálam ugyanez volt, megnyertem a licitet, azonnal fizettem ~250$, a csomag ideért 3 nap alatt, pozitív feedbacket megírtam, de semmi reakció . Az hogy vkinek sok tranzakciója van még nem kifogás, egyik power sellertől vettem egy karórát, sztem napi több tíz-száz órát adhat el, mégse felejtett el feedbacket írni.
-
cocka
veterán
Az kevésbé bosszantó, ha az eladót nyaggatni kell, hogy adjon már pozitívot. Az sokkal idegesítőbb szerintem, mikor fizetsz és utána rögvest kapod a pozitívot, hogy fast payment, thanks meg hasonlók, de kérdem én, mi van, ha nem érkezik meg a csomag? Vagy a posta jóvoltából elkallódik? Ha jól tudom értékelést módosítani csak téves megadás esetén lehet. Tehát ő előre ad egy pozitívot, de ha mondjuk történetesen nem is láttam soha az árut, aztán claimre viszem a dolgot és visszajön a lé, vagy adott esetben nem tud másikat küldeni, akkor se áruja, se pénze és kap egy szép negatívot is vagy semlegest. De ők tudják. Csak azt nem értem miért 1000%-ig biztosak benne, hogy meg fogom kapni. Neki semmiből nem tartana megvárni a vevő visszajelzését és csak utána értékelni. Szal. magukkal csesznek ki.
Ja ami az angol szállításokat illeti. Valóban volt olyan, ami 3 nap alatt megjött, de nem igazán jellemző. 6-7 nap általában.De volt már olyan is, hogy 1 hónapot vártam a csomagra, szóval a UK sem mindig garancia a gyors szállításra. Azonkívül elvétve, de akad egy-két olyan eladó, hogy nekem a pofám égne, ha így viselkednék a vevőimmel, de mindegy. Volt aki közölte, hogy nem hajlandó lemenni a postára megnézni a pk.-t. Egy másik azt írta, hogy küldi worldwide, de persze a pk.-t jó angol szokás szerint nem írta ki, mikor rákérdeztem, hogy mennyi közölte, hogy ha érdekel licitáljak és majd ha nyertem a végén megmondja. Na akkor levontam a tanulságot. -
tusi74
őstag
Ma 1 hónap után megint írtam neki a pozitív miatt. Direkt az Ebay-en keresztül, hogy még a termékkódra se kelljen rákeresnie. Visszaírt, hogy biztos lehetek benne, hogy fog majd adni. De persze most sem adott. Csak kérdésem. Adva van valaki, aki tök korrekt volt vele, hipergyorsan fizetett, többször leírta, hogy a termékkel elégedett, és már csak egyet kérne, hogy ugyan klikkeljen már neki egy pozitív feedbacket. Mégcsak különösebben keresgélnie sem kellene, hisz a termélkinkje ott van az üzenetben automatikusan. ha valakinek ez a pontgyűjtés okoz örömet, én még akkor is adnék neki, ha számomra nem lenne fontos, hisz nem kerül semmibe. Na így ismerje ki valaki a német lelkeket. Az anggolok egytől egyig azonnal adnak.
[Szerkesztve] -
cocka
veterán
Én csak angoloktól vásárolok és most van kettő, aki kb. 2 hét alatt nem jutott el odáig hogy adjon. Majd írok nekik, hogy mi újság van.
Viszont ennek a rossz címre küldősnek semlegest adtam. Tulajdonképpen maradt 100%-os, mert a semlegest nem számolja negatívnak. De ő már nem tud visszajelezni, mert korábban adott pozitívot, mint ahogy én a semlegest. Ez akkor tud a legviccesebb lenni, ha előre ad neked egy pozitívot, a csomagod egy hónap után sincs sehol és adsz neki egy negatívot ajándékba. Nem tud utána viszontnegatívozni. -
Bash
őstag
Ezek után ne is csodálkozz, ha nem kapsz feedback-et, vagy esetleg semlegessel/negatívval jutalmaz a zaklatásod miatt. PowerSeller fórumon olvasgattam ilyen kvázi követelőző/könyörgő vevőkről, hidd el senki sem veszi jó néven. Van aki szó nélkül elmegy mellette és megadja amit kérsz, van aki ilyenért már csakazért sem hagy visszajelzést, vagy történetesen semlegeset/negatívat.
A feedback egyik félnek sem kötelező, csak egy vélemény. Korábban is írtam, hogy sokaknak automatikus (Selling Manager Pro előfizetéssel), vagy 1-2 hónap múlva mennek át az elmaradott feedback-eken egyszerre, vagy épp amikor eszükbe jut... Általánosan elmondható, hogy senki sem szereti, ha kizökkentik a megszokott kialakult munkafolyamatából, még ha tényleg nem kerülne sokba, akkor sem.
Többszáz tranzakció után nem kaptam feedback-et az évek során, ezt el kell fogadni. Nem írok senkinek, hogy mondjon pár jó szót rólam, ha úgy érzi, akkor meg fogja tenni, ha nem, akkor nem. Egyébként sem a feedback a lényeg a tranzakcióban, hanem hogy jó áron sikerült valamit eladni, vagy éppen vásárolni...http://bashtravel.com/
-
-
juliabrilke
addikt
Nekem már olyan is volt, hogy worldwide volt odaírva, a listában le tudtam görgetni Magyarországot. Enyéma nyerő licit zárás előtt egy nappal. Közli, hogy nem lesz ok, nem küldi ide. Vettem másik procikat gyorsan villámáron. Mit ad Isten, utána meg küzli, hogy még is tudja küldeni. Első negatívomat eredményezte ez a
-
amdk7
aktív tag
De ott volt a Hungary a küldésnél. Nem is kis összeg, 28font ami olyan 12rongy szállításra.
Ki is fizettem a terméket + a szállítást is, ahogy más vásárláskor is megtszem.
Mivel hétvégén ütöttem le, fizettem ki, ma már vártam a küldeményt, de csak egy levél jött, hogy nem küldi, hanem pénz vissza.Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Gigabyte B450M DS3H + Ryzen 7 2700X alaplap+processzor (nem ad képet)
- Eladó gamer PC (Ryzen 5 7600X/16GB DDR5/512GB SSD/RTX 4070 Super)
- Eladó gamer PC (i5-6500/16GB DDR4/120GB SSD+320GB HDD/GTX 1050Ti)
- Eladó új gamer PC (i5-12400F/16GB DDR4/512GB SSD/RX 7600)
- Eladó gamer PC (i5-8500/16GB DDR4/256GB SSD+500GB HDD/GTX 1650 4GB)