Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GeryGreyhoun

    tag

    válasz szasza0802 #505 üzenetére

    Mindent lehet (bár attól is függ, milyen madár) én pont erről csinálok videósorozatot a Youtube-ra :)

    Motoroknál elég sokmindenre oda kell figyelni, pl Kv érték: 1 volt feszültséggel elérhető elméleti maximális fordulatszám. Például egy 920 Kv-s motor 3 cellás LiPo akksival (11.1 volt) elméletileg 920 * 11,1 = 10 212 RPM-re képes. Az elméleti maximum úgy értendő, hogy propellerek nélkül, lehetőleg úgy, hogy egy légy sem száll el kilométeres körzetben - mondjuk vákuumban. :) Minél nagyobb a fordulatszám, annál kisebb a nyomaték, és vice versa, fontos tudni, mit akarsz a géppel: szép, egyenletes légivideót készíteni komoly cuccal (gimbal, FPV, esetleg komolyabb kamera) vagy csak a repülés élménye számít, és ehhez egy gyors, akrobatikus mutatványokra képes gépet szeretnél. Előbbire egy lassabb motor való nagyobb propellerekkel, utóbbira fordítva, bár a prop is egy külön téma, ott is van még pár tényező. Aztán még jön az áramfelvétel, hogy mennyit szív az akksiból "padlógázzal" emelkedve mondjuk - ha ez az érték 30 amper, az ESC-id meg huszat bírnak, abból csúnya égés lesz :) Motor mérete - mekkora vázra kell, stb. A legfontosabb kérdés az, hogy mi a célod a motorcserével.

    tomanovicsgergely.hu

Új hozzászólás Aktív témák