-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
válasz
varadigabor #54057 üzenetére
Pont tegnap kérdeztem Csabát, de azt mondta, hogy nem elég könnyű
De ha tudsz valamit, egyből szólj
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Itt egy "nagyon értelmes" videó, ami majd megint bevadítja a népeket...Nem mondom, hogy okoskodik, de egy ilyen videót, amiben csak a negatív példákat sorolja fel, az objektív - és a valós - tapasztalat nélkül, kár volt megcsinálni.
Nem elég az egyik oldalt vizsgálni, kellene a másikat is...
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Peaceliker #54312 üzenetére
Totál egyetértek. Amikor elkezdődött ez az F4 hisztii azzal, hogy jaj a vezérlőben lévő szenzorok megbolondulnak, akkor döntöttem el, hogy ez olyan mint a Windows: minden másodikat ki kell hagyni
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Teréz Atya #54325 üzenetére
Kámán filter? Az nem az, ami a rezet tünteti el ?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Én ezeken az F3-akon elférek, de UART hiány az tényleg gond. De én utálok soft mountolgatni, viszont egy jó F4 egy MPU6000-rel, na az leszarja a soft mount hiányát. Olyat köll venni.D
UI: nekem még megvan a Nighthawk, csak nem igazán repkész
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
-
Jackal2
senior tag
Töltő téma, csak mert nekem már volt pár:
- nem számítva a noname töltőket volt 3 db Skyrc Imax B6 másolat
- 1 db Skyrc Imax B6
- 2 db ISDT nemtommi (a régebbi kis kocka)
- 1 db Skyrc Q200A Skyrc-től nem kell elájulni, semmivel nem jobb, mint a másolatok (ezt nem én mondom, hanem egy elektrotechnikus aki szétszedte), de vannak dolgok, amiket csak ők gyártanak, például nagy teljesítményű, belső tápos 4 különálló csatornával rendelkező töltőt
Ami a töltést illeti, és hogy én miért nem szeretem a külső tápegységet:
- mindenki megveszi az 5.000 forintos 300-400 W-os tápegységeket, mert rá van írva egy nagy szám, na bumm és? Mit akarunk 400W-tal tölteni?1,5x16,8=25W ez egy átlagos, 4 cellás drón akksihoz szükséges teljesítmény. Ha egy para boardon töltünk 4-et, akkor 100, 6-ot akkor 150 W. Ennél nem kell több.
Ráadásul az emberek hajlamosak arra, hogy ők nem 1 C-vel, hanem majd hárommal meg néggyel töltenek, vááá az már 600W. Ahelyett hogy belegondolnának, hogy ezzel mennyivel lecsökkentik az akkuk élettartamát és megnövelik a para boarddal a kockázatokat. Valójában 4-6 30W töltő sokkal hasznosabb lenne egymás mellett, mint ezek a bika tápok. Arról nem beszélve, hogy én mindenképpen olyan töltőt vennék, aminek van XT60 bemenete is, arra az esetre ha terepen akartok tölteni, oda meg egyébként is fölösleges a nagy teljesítmény, kivéve persze, ha autó akksiról nyomod, de úgysem tudsz kirepülni annyi akksit, amennyit ezek visszatöltenek, és a töltő nem fárad el, te pedig igen.
Egyetlen jó okot tudok mondani a külső tápozás mellett, ez pedig a kiváló ISDT töltők, amiben nincsen belső táp, na azok vannak olyan jók, hogy megérje tápot venni hozzájuk. Akkor viszont én már olyat vennék - Hobbykingen van - aminek egyből két kimenete van, és két ISDT töltő megy rá, plusz figyeli az elektronika a felvett teljesítményt, a melegedést stb.
Persze aki méteres kamera platformokkal repül, oda kell a nagy teljesítmény, mert 10.000 mAh-s 6S akku élből igényel 250W-ot, de ezen a fórumon ez extrém ritka.
Én a fentiek miatt vettem meg végül a Skyrc Q200-at, mert 4 akkut terepen tudok kockázat nélkül tölteni vele, és elég sok ugyanilyet láttam versenyen is, tehát a versenyzők is használják, nem véletlenül. Ott egyébként, egy edzésnapon lenne értelme több C-vel gyorsan tölteni, mert van aki állítólag egy nap alatt 30-40 akkut is kirepül. De szerintem ez itt kevés embert érint
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
stefi81 #54461 üzenetére
harom tok kulonbozo darabom volt, Marciartbszetszedte, es aztbmondta, az aramkori elemei tul vannakntervezve
viszont 50 es 60w helyett 80w tbtudtak igaz egynek kinyuvadt a tapja. es.mindegyik vagy hangos volt vagy melegedtek.Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Peaceliker #54480 üzenetére
Abban az egy mondatban hol beszélek arról, hogy kíméli-e vagy nem? Nem is említettem ilyet.
Semmi baja nem lesz az akkunak akkor sem, ha 3.5 V alá meríted ez egy urban legend, ez az akkumulátor mániások elmélete, akik mindent babusgatnak. Tök fölösleges, a nagy C értékű telepek pont arra vannak kitalálva, hogy leadják az áramot. Simán 3.3-3.4 V-nál szoktam a mini gépeimmel leszállni, ez 6.6-6.8V-ot jelent. Ennyi erővel ne adj nagy gázt sem, mert amikor kirántasz belőle 100A-t egy nagy gépnél (már pedig párszor láttam ilyet DVR felvételen) akkor jaj, tönkre megy, pedig ott aztán bele tud ám nyalni bőven a 3.5V alatti cellafeszbe. Ez erre való, hogy kiadja az áramot, ez a normális használat.
Tapasztalataim szerint nem fél perc az, hanem másfél, és egy 4-4.5 perces üzemidőnek nem fogom azért eldobni a harmadát, hogy a szegény 1.800 forintos akkunak jobb legyen. Ráadásul ehhez kell vagy 100 ciklust repülnöd, hogy a különbség érezhető legyen. Egyébként 3V-ig nem mennek tönkre a cellák, amivel tönkre tudod vágni az a 3V alá merítés, a túltöltés, ha sokáig magas feszültségen tárolod őket, meg ha ütést kapnak. Az hogy áramlik bennük az elektron, ez a normális állapot.
Nem beszélve arról, hogy mire hazaérek, a töltést 7.3-7.4 V-ről kezdem le, tehát az egy pillanatnyi terhelt állapot, amit ott látsz az OSD-n, nem kell ezt így túlkapni.
3.8V cellafeszültségnél nincs az a gép, ami leesik, ez 100%.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
syler123 #54488 üzenetére
Te azt mondtad, 3.8V-nél teszed le én azt mondtam, 3.3V-nél. Ez 5 tized. Én hajlamos vagyok nem nyomni annyira, mikor már nem olyan erős, hanem (próbálni) technikázni helyette, nekem ez +1,5 perc. Az akkumulátor egyébként is kap egy csomó terhelést menet közben, ami szerintem sokkal többet számít, pl. hirtelen kitéped belőle az elektronokat, fának repülsz, ráesel leszálláskor, stb.
Lehet, hogy csökkenti a ciklust, mert nő a belső ellenállás, de a fáma arról nem szól, hogy mennyivel. Mondju 200-ról 150-re? ha 10 akkuval mész ki repülni, akkor 1500 ciklus egy évben. Napi 10 akku kirepüléssel 150 nap, de ez kb. a max amit tudnál teoretikusan repülni, ha minden adott, mert a másik 200 napban hideg van, szél fúj, esik az eső a hó, meg nem tudom.
Tehát ezzel a logikával minimum 1 de inkább 2 év az, mire tönkre megy egy átlagos embernél (versenyzők persze teljesen mások, de ők mindig
). Szerintem ez teljesen normális és ez megint egy olyan eset, amikor semmi más nem történik a telepekkel.
Ráadásul te azt mondtad, úgy raktad le a gépet, hogy 3.8V. Mire bementél a házba meg már 4V lett, mert ennyit simán visszakúszik a fesz. Az hogy terhelés alatt beszakad tök normális, ezért mondtam azt, hogy akkor repülés közben mikor a 16,8V-s 4S cella lemegy 13 V-ra akkor instant meg kéne halnia az akksinak nem? Mégsem hal meg, pedig mindenki nyelezi neki.
Ráadásul pont most vettem 3 db vadonatúj Gaoneng 550-et a régi Ganonengek mellé, amik megvannak fél éve, és azokat is így használtam. Semmi különbséget nem érezek, tehát lehet hogy műszerrel ki lehet mérni egy laborban, hogy ez rossz neki, mert megnőtt a belső ellenállása, de a gyakorlatban én nem veszem észre ezt a romlást.
Ellenben mikor eltettem magas feszültségen a 4S akkukat és elfelejtettem, és úgy álltak 3 hónapig, NA AZT éreztem
...Szarok is lettek.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Geller72 #54586 üzenetére
Nekem volt vagy 5 a8s em es sose volt hatotav gondom de en nem is megyek messzebb 200 meternel ha meg igen, mindig diversitys vevovel, aminek az antennait kivezetem a karokra. Szerintem az also az idealis pozicio a gep ugyis mindig feletted van
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Egy kis elméleti fejtegetés a 1104-1106-os motorokról és hogy hogyan lehet kihozni belőlük a legtöbbet. Ezután következnek a vázak, hogy teljes legyen a kép.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Teréz Atya #54632 üzenetére
Na es hasonlo eredmenyre jutottal?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Egymillió dolláros kérdés:
- találtam egy ilyen motort: RCX 1304A poén az, hogy a felfogatása ugyanaz, mint a 11xx motoroknak és súlyra is akkora, 7.5 gramm
Vagyis mikro gépekre is jó. Viszont semmivel sem emel többet, mint egy 1106-os motor, sőt. Kérdésem, honnan tudjuk, hogy ennek a motornak pl. nagyobb a nyomatéka? Megy 2-4 S-sel is, 3025 Rotorx/Gemfan proppal.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Peaceliker #54653 üzenetére
Na de mi van az állandóan emlegetett nyomatékkal? Az nem számít? nagyobb motor, több nyomaték stb...Vagy ez csak egy mítosz?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Teréz Atya #54656 üzenetére
Jaja, én is erre jutottam. Kb. 1-2 A-t lehet spórolni azonos emelőerő mellett. Ahol ez eszik 8A-t, ott a 1106 mondjuk 9-et.
Kb. ennyi, de ugye mi a nagy prop? 1106-nak mondjuk a 3 colos, és 1304-nek?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
vandor01 #54657 üzenetére
Na de akkor ez azt jelenti, hogy lehet erre tenni 4 colt? Csak mert nincs megadva, egyetlen előnyt látok, azt, hogy megy 4S-sel, viszont 2S-en meg kaki lesz az alacsony KV miatt. A 4000KV még rosszabb, igaz az még -1 A az 5000KV-hoz képest is.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Peaceliker #54663 üzenetére
Most kivételesen egyet értünk
Én inkább abban gondolkodom, hogy vajon a kisebb fogyasztás melletti ugyanolyan teljesítméby hozna e üzemidő növekedést? Talán, de ez nem ér meg 12.000 forintot
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Peaceliker #54667 üzenetére
Ok, de akkor felteszem máshogy a kérdést: miért nem gyárt senki más 1304-es motort, 1106 ellen? Egyetlen más motort sem találtam a piacon, ami ennek az ellenfele lenne, ilyen felfogatással. És itt még egy előnyt nyersz: biztosan megy 4S-sel is, igaz 2S-el meg gyakorlatilag nem
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Elmesélem a tegnapi élményemet: azt hittem, hogy a max kameraszög a Falconon 45 fok, mostanában azzal toltam, és valahogy sikerült úgy mozgatnom a dolgokat, hogy tovább tudtam nyomni olyan 50 fokig. Hát jaj, többet túrtam a földet, mint amennyit repültem, nagy durva volt, teljesen átestem a holtponton, mindennek nekimentem, elég hardcore.
Nem tudom mi ennek az oka, lehet hogy ez a 45 fok ilyen lélektani határ, de érdekes élmény - meg egy vevő csere
- volt.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
varadigabor #54690 üzenetére
Ez egy ilyen cruiser gép lesz?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Teréz Atya #54752 üzenetére
3 hete vettem 8 dollárért 60 db Racerstar 5042-t....akkor kellett volna neked is
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Motorok mellé itt a vázakról szóló teszt, kiszedegettem az arra érdemesnek valókat.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
AMDaZERG_1 #54913 üzenetére
Motorok mellé itt a vázakról szóló teszt, kiszedegettem az arra érdemesnek valókat.
Most már van
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Az építés mindig hatalmas bukta, én kettőt is építettem, de nem sok értelme van, 2x annyiba jön ki, ha munkaidőt szerszámokat is beleszámolod és nem tud majd semmit egy DJI-hoz képest. Egy előnye van, custom lesz, pl máshol lesz a LED meg a színe nem olyan hanem ilyen egyébként meg tök ugyanaz drágábban és kevésbé megbízhatóan.
Egy dolgon tudsz reszelni, ez az üzemidő, de a szoftveres oldal meg kb. megoldhatatlan lesz.
Ráadásul a megépítés utáni első percben a piaci értéke kb. 0 lesz, mert senkinek nem kell, nem tudod majd eladni.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
negysza alatt van a spark, lehet veszek egyet, kirandulashoz jo lesz
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
SpydeR3412 #55002 üzenetére
Az E056 volt nálam és tök jó, és ugyanez a JJRC H47, ez kezdőknek nagyon király, egész családom ezzel nyomta mikor nyaraltunk.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic