-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
válasz
SpydeR3412 #30242 üzenetére
Ezt kb. 20x beszéltük meg itt a fórumon
S-FHSS Futaba: Az összes XK, helikoptereket beleértve, kivéve a 250.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
vandor01 #30253 üzenetére
háromféle futaba protokoll van:
- FASST
- FHSS
- S-FHSS (ezek az XK modellek, kivéve az X250)A chipeket én nem tudom, mert nem érdekelt annyira, hogy kinyomozzam, de a lényeg, hogy a Taranis pl. ha jól emlékszem FASST-t használ, ezért sem mennek az XK modellek vele (persze mókolni, modult cserélni, meg hasonlók, lehet)
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Kolondrum #30300 üzenetére
1 millió forintnyi alkatrész
Igazából van, attól függ, mint rakok össze belőle. Ogre Mark II 85.000 alapból, rárakom a gimbalt + kamerát az még 50.000 + FPV+FPV monitor+telemetria, máris 150-200.000-nél tartunk.
Ha ugyan ezt T-motorból csináltam volna akkor +50.000 egyből
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Kolondrum #30309 üzenetére
Nekem többet tölt a szerelőasztalon a kameraplatformom, mint a levegőben
pedig van rajta FPV
Eddig 2x volt olyan, maradandó pillanat, amit érdemes lett volna felvenni:
- aratás, kombájnok, felvettem
- a nyúl azt hitte sas vagyok és alattam szaladgált, ezt nemEzt fél évnyi repülés után
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Teréz Atya #30324 üzenetére
18 motorom van itthon, ebbol 12 gepen de most talaltam egy must have tipust es szerenyen csak 4 et fogok venni, ezzel a hobbyval ez a baj
aki venne hk internationalbol az szoljon
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Teréz Atya #30358 üzenetére
Igen, ez a baj, hogy én is vettem 2 db 45 literes átlátszó IKEA ládát, hogy ez sose telik meg. Na már nem férnek bele a cuccok
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Marci
Örülök, hogy valaki értékeli
Más:
Akartok nagy töltős összehasonlítót? Mert elkezdtem nézegetni a 100W fölötti töltőket, idegesítenek már ezek a lassú töltések
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Huh, most úsztam meg egy Lipo tüzet, ráadásul én hibáztam...
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
-
Jackal2
senior tag
válasz
Benjami #30450 üzenetére
Igen, ezt így kellett volna, csakhogy nekem nem akkor füstölt, amikor ráadtam a delejt, hanem amikor bedugtam. Azért azt nem mondanám, hogy "képes volt átfolyni" mert elolvadtak a csatik meg a paraboardon lévő tüske
Szóval igazából nem volt képes. De ez egy 4S akksi...
Amit egyébként csinálsz, az teljesen jó.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Teréz Atya #30455 üzenetére
Még menthetőek. Egyet már Mgy-nek adtam még régebben, kivégzésre. Ütéstől sérült meg, egyik cella 0,3 V volt
Xdead: Dehogy vágom...Az marha biztonságos
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
_X10Dead_ #30478 üzenetére
Én nem mondtam hogy tönkre mentek, csak a csati kapott.
Egyébként sokkal banálisabb hibát követtem el, még pedig félre dugtam a balanszert...5s-re, nem láttam jól, a 4S-el szemben. Na ezért füstölt. Szóval egyértelműen user error. Pedig már 100x dugtam fel akksit, még is elrontottam. Mi ebből a tanulság? nagyon oda kell figyelni.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
mrrr74 #30499 üzenetére
Igen a csatik jók.
Nekem két élményem volt ezzel eddig:
- a mostani, egyértelműen rossz helyre raktam, ebből az a tanulság az odafigyelésen túl, hogy: mindig egy oldalra kell tenni az akkukat, nem jobbra-balra mert könnyű összecserélni, aztán ha elértél a sor végére, akkor visszafele fordítva
- másik: akku fesz különbség régebben, ott csak füst volt, más nem, de az is ijesztőTaláltam még egy halott akksit, szóval az a tény is bebizonyosodott, hogy az alacsony C értékű akksikat is könnyű kivégezni (2.9-en áll két cella, ez ugye a kuka kategória). Amivel kivégeztem:
- Eachine Falcon 250 Gemfan 5050 tribaldeEzt végezte ki:
- Turnigy 1800mAh 40-50C= 72A/4=18A, nem hiszem hogy ennyit felvetteka motorok 3S-en, tehát a Turnigy kamuzik a C értékeket tekintve, pl. ha csak 30C, akkor ugye már csak 13,5A-t bír ki, na ezt már elhiszem, hogy felvették a motorok.Tanulság:
- 70C minden akksiból, ha 3S, ha 4 és márkás gyártóktól venni: Gensace Tattuu, Dinogy, Infinity, Turnigy Graphene, ezek jók, de egy ezres spórolásért kidobálni az akkukat nem nagyon éri meg.[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
mrrr74 #30508 üzenetére
Hmm, nem tudom, de azt tudom, mi az ami nem volt jó és próbáltuk, a 10C 5200mAh multistar, gyenge tőle a gép, főleg a 1038-as lapátokkal.
Én szemeztem a Walkera 6600mAh-s akksijával, de aztán nem vettem meg, elvileg bele megy, azzal ki lehetne maxolni a dolgokat.
Ezzel kapcsolatban viszont volt egy tévedésem, már 5V-ről tápolnám be a kamerát is, hülyeség külön akksit vinni. Egy dolog csak, hogy ki kell kapcsolni az akku lehúzása előtt a kamerát, különben nem írja le a felvételt az sd kártyára.
Nem tudom, passz, még sose bontottam szét akksit és ezek után nem is érzem rá az igényt
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Allien #30539 üzenetére
Ez egy orbitális kamu, 6000-ért. A Gens Ace új akksijai, amik 90C-sek 50 dollárba kerülnek, darabja. Az 15.000. Szerencsére nemsokára tesztelni fogom a Gens Ace Tattu akksijanak 3 képviselőjét, szóval meg tudom mondani mitől olyan híresek
De azért ha ez a 110 megvan a fele, már mindenki nagyon örülhet
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
SpydeR3412 #30552 üzenetére
Széttört az FPV adóm a Falconon, hiába a jó minőség és a megfelelő felfogatás
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Okos ötlet, amit csináltál, ezen már én is agyaltam, csak az a baj, hogy nem mindig ugyan azt töltök rajta, 2S-4S-t össze vissza és lusta lennék levenni állandóan a ragacsot, de a piros jelölést lehet megcsinálom, mert enyhén veszélyes a dolog
De lehet, hogy veszek két parallel boardot és inkább azt kicserélem, mert akkor már a cserével rá vagyok kényszerítve, hogy odafigyeljek.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Megjött a Gtentg FPV óra, kíváncsi vagyok, mennyit bír
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
mrrr74 #30583 üzenetére
Ha valakinek van "feláldozható gyereke" tesztelésre, arra nagyon szívesen ráadom és akkor követheti, amit látunk
Szerintem ez egyébként a nézőknek lesz jó, innentől kezdve, ha valaki kérdezi, hogy mi ez, akkor szépen ráadod és nézze, amit látunk. Már sok ilyenen gondolkodtam, pl. kivinni Molinót, meg hasonlókat, aztán lehet ott próbálgatni a dolgokat.
Erre akár havonta egyszer fix időpontban sort is keríthetnénk, aztán lehet a cuccokat próbálgatni.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Megint jött a posta, a Fókaszállítmány
Tartalma:
- 3 tengelyes gimbal
- APM vezérlő
- 2 db kis kopter, egy 4 meg egy 6-os
- 1 db Eachine FPV szemüveg
- meg amit még elfelejtettemSzóval lesznek új tesztek
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
-
Jackal2
senior tag
Azt nem tudom, hogy a C értéket is megmondja-e, az egy terheléses vizsgálat lenne, valamilyen fogyasztóval, de én ilyet még nem láttam (ritka az olyan cucc, ami pl. 150A-t ki tud rántani, ezzel lehetne tesztelni).
Nekem nincs olyan töltőm, ami mér belső ellenállást, szóval ezzel kapcsolatban nincs tapasztalatom, de amit írt Terézatya az jó lehet. 20K fölött mindegyik tudja, de ez egy fajta "prémium" szolgáltatás is, bár nem tudom, hogy valójában mennyire drága a megoldás maga.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ezt biztosan nekem akartad címezni? Csak mert én ugyan ezt írtam
A belső ellenállás, amennyire én tudom, a akku elhasználódásával párhuzamosan növekszik, vagyis ha a feltöltési ciklusok száma nő, akkor az ellenállás is, ebből lehet következtetni arra, mennyire van rossz állapotban az akku (persze másból is, cellafesz, púposodás, meg hasonlók)
Marciart csinált valami Oszcilloszkópos mérést akkumulátorokon, amiből kiderült, hogy hány ciklus van benne, majd megkérdem, mi volt a technika.
Ami a C értéket illeti, ez a kisütési sebesség, vagyis hogy mennyi áramot tud leadni az akku. Én erre még nem láttam mérési metódust otthoni környezetben, de ugye terheléses tesztekkel ezt is lehetne mérni. Ugyanis a terhelésre az akkumulátor melegedik, illetve gáz képződik a belsejében vagyis a púposodásból is lehet következtetni arra, hogy túl van-e terhelve vagy sem.
Csinálhatunk ilyen tesztkörnyezetet pl. egy kikötött versenygéppel és mérhetjük műszeresen az átfolyó áramot, ha beiktatunk valamit az XT60 betáp és a gép közé, de ebből még mindig csak az fog kiderülni, hogy az átfolyó áram növekedése hogyan befolyásolja az akku hőmérsékletét, pl.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Idegen nyelven értőknek, a világ közepéről (rcgroups
):
"One of the most misunderstood and confusing numbers around is the “C rating” manufacturers put on their LiPos.
Most folks understand that a battery can be safely used at a maximum current which is the Capacity multiplied by the C rating.
For example a 2200 mAh (2.2 Ah) battery rated at 30C should be able to deliver 2.2 x 30 = 66 Amps.
But that all depends on how the manufacturer derived the C rating and how honest they (or the battery label design department) are. It also depends what you mean by “safely used”.
Most label values of C are optimistically high and consistency between manufacturers is lacking. There is no agreed standard for measuring C and many manufacturers use a single value across a range of batteries when in fact it may vary with size. C rating has very largely become a marketing ploy rather than a reliable measure.
Mark Forsyth and others have developed a simple way to make a reasonable “real world” estimate of a conservative continuous C rating that will ensure that our LiPos are long lived and deliver expected voltage under load. It is not theoretical, but a practical “rule of thumb” based on a great deal of measurement and observation on LiPos in action over a number of years.
It uses the Internal Resistance (IR) measurement made by some of the high end chargers. If you have an iCharger that measures IR or an FMA CellPro 10S, CellPro 10XP, PL6, or PL8. – or have one of Wayne Giles purpose built LiPo ESR/IR meters – calculating C takes only a moment.
I have converted Mark’s spreadsheet to a web page to make it more accessible. There is no need to download or understand Excel and it can be accessed from anywhere (including an iPad or Smartphone). You can even test a pack at the field if you suspect a problem, or check for a reduced recommended current in cold weather.
Just enter the maximum measured cell IR in mOhms and the battery capacity in mAh and it will calculate a recommended maximum average current and “true” C rating for the pack. There are also a couple of links to a discussion thread and a database of people's results.
To go to the web calculator, click on
www.jj604.com/LiPoTool/"
Aki nem tud, annak az alsó link a lényeges, illetve ha tudsz mérni belső ellenállást.
Terézatya, felkérhetünk rá, hogy mérjél nekünk egyet és összevessük a kalkulátorral?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
SpydeR3412 #30630 üzenetére
Nekem van, ha megnéznéd, milyen az akksi.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
SpydeR3412 #30633 üzenetére
Hogy van olyan akksim, amit nézegettél, bontatlan, ha próbálni akarod.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Vertigo18 #30647 üzenetére
Igazából nem, az is egy semmire sem jó sz*r, ez azért lett megalkotva, hogy oda lehessen adni ajándékba, meg cuki és senki nem sérül meg, meg nem veri szét a lakásban a bútorokat. Nekem volt vagy 5 ilyenem, egyik sem egy nagy élvezet, 1 nap alatt rá fogsz unni.
Sajnos a repüléshez tér kell, ezen nem segít, hogy egyre kisebb drónokat gyártanak.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
vegyszer #30658 üzenetére
Ez így nem igazán értelmezhető. Ha nem adod meg, mi lenne a gép feladatköre, nem lehet rá jó választ sem adni.
Hozzá kell tennem, hogy szerintem kellene még venned egy brushless gépet az építés előtt, főleg ha egy ilyen bonyolult elrendezésben és ekkora méretben gondolkodsz. 600-as gépből még itt sem sok van, szerintem a fórumon nincs 5 és Y6-ból is csak egyet, Sityakét tudom, tehát ez minden lesz, csak nem sétagalopp
A Nazer 32 egy racer vezérlő, persze felrakhatod bármire, de vannak erre alkalmasabb vezérlők, illetve lehet szívni a GPS-el. A barometrikus szenzor nem fog adni pozíciótartást, a GPS igen.
Ezt a Joy+gimbal dolgot nem nagyon sikerült értelmeznem. Az irányító karokkal biztosan nem fogod SOHA mozgatni a gimbalt, kivéve, ha a kameravezérlést egy külön távirányítóval oldod meg, tehát 2 fős a személyzet. Ezzel egyből a 10.000 EUR kategória ALJÁT kezded el súrolni.
Ha csak egy akciókamerát mozgató gimbalt akarsz, akkor azt egy vagy esetleg kettő potméterre kell kitenned, ez +2 csatorna lesz a távon. Gimbalvezérléshez a Naze32 nem tudom, hogy jó választás-e, alapból ha jól emlékszem csak 8 csatornát kezel, ami egy normális kameraplatformhoz már nem biztos, hogy elég.
jah még egy, Y3-ban akarod építeni ekkora méretben?
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
-
Jackal2
senior tag
válasz
szpajk #30667 üzenetére
Szia, egy bővebb válasz. Minden ajánlott gép elsőként egy nulla, egy dologra jó: hogy megtanulj repülni és hogy ezt törd össze, ne valami komolyabbat. Erre nagyjából minden gép alkalmas. Tehát ha nem vársz sokat, akkor bármi jó, mert nincsen összehasonlítási alapod.
Ezek a szobacirkálók, azon kívül, hogy véletlenül rálépj, nem jók semmire, Cheerson CX-10 és társai, Fayee 805, FQ777, kb. egy hétig viccesek, meg amíg el nem repül róluk a picsába a propeller és nem fogod magad felidegelni azon, hogy a teljes szekrénysort el kell húzni, hogy kiszedd
A magasságtartásnak beltérben egyébként van értelme, ott ugyanis nem fúj a szél, szóval ér valamit, ellenben kültérben. Egyik sem rossz, de a jó fogalmát sem merítik ki
- a JJRC H31 egy tejfölös doboz, a kínai zokni megfelelője, drónban. Igénytelen jó és rossz értelemben.
- Cheerson CX-10: ha akarsz valakinek adni valamit ajándékba, na arra jó, másra nem. Repülési szempontból nézve értéktelen
- Eachine ilyen olyan variánsai, amik a Tiny Whoopot másolják: kis gyöszök, egy fokkal nagyobbak a Cheerson CX-10-nél, és olcsó a fenntartásuk és már elvisznek egy általad rárakott FPV kamerát, ennek több értelme van
- XK X250: ez jóval nagyobb, százszor többet tud, sok olyan funkciója van, ami a többinek nincs, Tarantula távval tuningolható, tehát később is lesz kedved elővenni és kültéren is jó, beltérbe viszont nagy, kivéve ha tornacsarnokban laksz (ez is 1S, szóval kb. utánad dobják a cuccokat). Alapot vagy a csúcsot vedd, a Wifiset én elfelejteném
- XK X100: ultimate gép mindenhova, ha már tapasztaltabb vagy, de ha nem, lehet nem értékeled
- Syma X5 variánsok (kivéve az SW, azt felejtsd el): igásló, nehéz elpusztítani, XK X250 méret, igénytelen, jól repül, van EU raktárban
- Nihui U807: mindenes, agyonüthetetlen, jól repül, nem törik, jók a fényei, olcsó a fenntartása, a távja viszont elég trágya. Ez nyújtja a legtöbb élményt az XK X100 utánAz elröptetéstől én annyira nem félnék, ha ésszel csinálod, nekem az 50 gépből még egy sem szökött meg, de a törés ellen nincs orvosság. Ezeket úgy írtam, hogy az XK X250-en kívül mindegyikkel repültem és tulajdonoltam őket. Azt kell eldöntened, hogy bohóckodni akarsz, repülő kamerát akarsz, vagy magáért a repülésért veszed a gépet (vagy-e annyira igényes, hogy megtanulj repülni, vagy sem), mert ezek mind differenciálják a kérdéskört.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz
Teréz Atya #30697 üzenetére
Ok, de ahhoz jön még ez-az
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Shell script topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- EAFC 24
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- További aktív témák...