Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • forceberg

    veterán

    válasz *Ropi* #4121 üzenetére

    Melyik szabályozás is ez pontosan?

    http://www.flickr.com/photos/4ceberg

  • VANESSZA1

    őstag

    válasz *Ropi* #4121 üzenetére

    Én úgy olvastam ez még csak tervezet és véleményeket várnak. A net tele van ezzel.

    Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD

  • Geller72

    veterán

    válasz *Ropi* #4121 üzenetére

    Erről már régebb óta szó van, a Dji folyamatosan együttműködik az FAA-val (is) ez ügyben. Szerintem nem lesz ez olyan éles váltás. Két verzió van.

    Az egyik, hogy fokozatosan lépik meg, az új gépek már csak így kerülhetnek kereskedelmi forgalomba. A régebbi gépekre is lehetővé kell tenniük, hogy a már eladott gépeket is alkalmassá kell tenni erre. Ennek a másik fele zsákutca, szóval ha még forgalmazni akarják a "régi" gépeket, akkor vagy a fenti pont kerül érvényre, vagy nem forgalmazzák, nem forgalmazhatják azokat. Ezt nem hinném, mert akkor néhány százezer mostani tulajt is tökön szúrnának. Van, akinek 3-4 Dji gépe van - elég megnézni a fórumokat.

    Más alternatíva nem nagyon van, amelyik mégis, az zsákutca lenne.
    Az új gépek már biztos, hogy csak így jöhetnek ki, de ez szerintem nem csak az amerikai piacon lesz így, max ott vezetik be elsőnek. Az biztos, hogy rövidesen ez be fog gyűrűzni az EU-ba is.

    A Dji news-ben itt lehet erről olvasni, az FAA-nál a civil lakossággal itt tartják erről a "megbeszélést", február harmadikán zárják a tickettet. Jelen pillanatban 968 komment van ez ügyben.

    Gyakorlatilag egyrészt egy azonosító, azaz Remote ID lenne, konkrétan lefordítva ez:
    "Az autó rendszámaihoz hasonlóan a Remote ID mechanizmus segítene a hatóságoknak a légi járművek és pilótainak azonosításában és megfigyelésében, valamint további információkkal szolgál a további vizsgálatokhoz, ha szükséges."
    A cucc kommunikálna a légügyi hatósággal és ennek megfelelően a többi légi járművel is, ha szükséges. Nem titkolt szándék, hogy elszámoltatható is legyen a tulaj, ha történik valami és ahogy most is minden Dji gép elküldi a log-ot a Dji-nak ezután nem csak annak küldené el, megőrizve gondolom elég hosszú ideig. Ez egy csapásra megszüntetné az illegális helyen repkedő gépeket, sőt, biztosra veszem, hogy oda-vissza cucc lenne, azaz fel sem enged szállni, ha nincs rá engedélyed, érvényes légtered, légtérhasználatid. Az amcsiknál fő szempont, hogy ez ne jelentsen a usereknek plusz költséget. Gondolom, ez lesz az, amit nálunk nagy ívben le fognak szarni. :/

    Az is biztosnak tűnik, hogy - legalábbis az amcsiknál elsőnek, aztán gondolom itt is - bevezetik, hogy ok, van géped, megfelel mindennek, de neked van e jogsid? Szal a kövi az lesz, hogy akkreditált jogsi fog kelleni. Az FAA-nál ez már amúgy is megtehető, de nálunk még a vicc, de főleg kamu kategória van. Abban a pillanatban, hogy kötelező lesz, meg lesz a belső kör, hogy ki csinálhatja majd ezt és gondolom egyből olyan ára lesz, mint a teher+busz+nagymotor all+vizibicikli+kombájn jogsinak itthon együtt. Legkésőbb Lőrinc napra, meglepibe. :D.
    Ne legyen igazam.

Új hozzászólás Aktív témák