-
GAMEPOD.hu
Dirt Rally 2.0 steames linkje
PH Klubok az összefoglalóra kattintva
Új hozzászólás Aktív témák
-
GalaHU
őstag
válasz atomeec #1422 üzenetére
Én azért nem így gondolom, igenis látszik a különbség a Medium és Max beállítás között. Más kérdés, hogy ha választani kell inkább kopottabb grafika de magasabb ÉS stabilabb FPS.
Nem is értem hogy tudtok 30 fps-el szimulátorozni... Lehet hogy az én szemem és "idegeim"vannak már rállva a 100fps-re, de amikor próbálkoztam 4k60fps-el alig tudtam a pályán maradni, sokkal lassabb lettem. Mihelyt visszaváltottam 3440x2160/100fps-re azonnal jöttek a jobb időeredmények.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
PuMba,
Hallottál valamit arról hogy megint előjött a kézifék probléma? Szemlátomást nem frissült semmi (illetve valami új autóról regéltek) de megint nem tudok rajtolni...
Szerintem szándékosan szívat, komolyan!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Hogy ne legyek mindig negatív, kezdem a jó hírrel: Megjavult a kézifék!
Szintén jó hírnek tűnik, hogy megy a VR is!
Ami rossz, az hogy nem natív Oculus, hanem SteamVR. Nem is értem miért nem úgy működik, mint a pCars2, külön programként... Pláne hogy telelett Oculus livery-vel a program.
A minősége...khm... van még hova fejlődni! Ha mindent Ultra Low-ra rakok, akkor is szaggat a kanyarokban, ergo jelenleg csak érdekességnek jó, versenyezni nem (8700K+2080ti kombón, máshol mindenütt 1,5-ös SS-el tolom)
A töltőképernyőn nem működnek a kormány gombjai, sem az eddig felprogramozott trackball gombok. Sisakkal a fejeden jó móka a billentyűzetet kotorászni.
Természetesen nem programozható kormánygombra a VR pozíció resetelése sem, ki kell hozzá menni a menübe. Apróság, de zavar.
Ugyanennyire érthetetlen hogy miért nem lehet üléspozíciót és FOV-ot állítani mint pl az Assettoban/pCars-ban? A mellkasom a fejembelóg, a kezem meg mint egy gibbonnak...
Ja, és innentől ha rá van dugva a gépedre az Oculus, nem tudod elindítani normál módban, á la Dirt1...
Morgás vége...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Zoolee1976 #1480 üzenetére
Nekem volt DK2-őm, akkoriban 980ti-vel hajtottam ami egy picivel talán gyorsabb mint a 1060-as. Nálam sajnos előjött vele az "utazásos betegség" elég hamar rosszul lettem tőle. Álltólag azért mert 90fps-ről 45-re elég gyakran droppolt. Többen próbálták az enyémet, vegyesek voltak a tapasztalatok, volt aki bírta, volt aki nem...
A DR1 a mai napig eléggé igénybevesz, ott 2 gyorsaságinál többet nem is bírok ki, pláne Finnországban.
A pCars2 elég hardverigényes VR-ban, ott esetleg számítanod kell erre, a CV1 ebből a szempontból ég és föld, azzal semmi bajom.
De mivel nagyon olcsón jutnál hozzá, szerintem nem rossz vétel, ennyiért könnyen el tudod passzolni ha mégse jön be. Arra figyelj oda, hogy eleinte 5-10 percenként tartsál szünetet, edződön meg az "agyad" és csak utána vágjál bele a 6 órás futamokba! A legjobb nem is szimekkel kezdeni, hanem valami statikus tartalommal. A Google Maps-en biztos órákat fogsz tölteni...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Zoolee1976 #1482 üzenetére
Sok sikert, várjuk a beszámolót!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Hosszas próbálkozás után 2D szimekhez (jellemzően Dirt-ök) ezt használom:
https://oaziscomputer.hu/termek/3163/asus-pg348q-rog-swift?gclid=EAIaIQobChMIxLzMrtr24wIVGuaaCh0qrA8CEAAYAiAAEgKhpvD_BwE
Tök jó a képe, gyors, g-sync. Ráadásul a két csücskére pont kellő távolságra lehet feltenni az Oculus érzékelőit...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Sub-ZeRo #1519 üzenetére
Teljesen nonszensz idők vannak, nekem volt valamelyik német szakaszon hogy az amúgy Top5-ös időmmel fél percet kaptam, az aktuális világrekord meg a harmadik helyre se lett volna elég...
Ezért (is) hagytam a fenébe a karriert!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Vártam az új Subaru WRC-t mint a messiást, de szegénykém nagyon harmatosra sikerült, konkrétan a leglassabb 2000-es WRC. Oberstein-en 10mp-el gyengébb mint a Citroen, még az A-s Bubuval is gyorsabb vagyok...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Akit esetleg érdekel, a Dirt 2.0 is bekerül a GamePass-ba XBoxon...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
A hétvégén voltam kint a BNV-n a Future Sports rendezvényen, alapvetően a GTS döntőt akartam megnézni. Komplett cockpitek voltak felállítva, TH csúcsszettekkel, de úgy nézet ki mint egy mecset bejárata, szétdobált cipők mindenhol...
Ahogy én láttam, mindenki zokniban nyomta, nem lehet véletlen!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Nekem akad otthon rendes, homológ versenycipő, de eszem ágában sincs azzal szimezni, zokniban egyszerűen finomabb az egész. Talán a Toe-záshoz jól jöhet, de nem igazán indokolt. Anno Wéber Gabi is azt mondta hogy szimezéshez a zokni a tuti..
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Azért a murvagumi átmegy tökön-babon, nem gödröcske kell hozzá hogy kiszakítsa... Mondjuk egy éles szikla, és az is csak oldalról.
Rohadtul túltolták a defekt-effektet (höhö...) én is estem már ki vezető helyről miatta. De hol van ez a csontrafagyáshoz képest?
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Már írtam, az amikor végleg feladtam a bajnokságot. Kékhalálra fagyott a gyors közepén (valamelyik aszfaltos futam, asszem...) és amikor újratöltöttem akkor szépen DNF volt az adott szakasz, ergo ment a lecsóba az egész futam, pedig beleöltem a felkészülésbe pár órát.
Azért ehhez nehéz jó képet vágni...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
A legutóbbi belépésem során és is bekaptam a patch-et, és malmozhattam játék helyett. De örömmel láttam hogy kaptam ajándékba egy BMW M2-őt!
Marha boldog voltam, mert jelenleg ez a kedvenc utcai kocsim (hogy valóságban van-e rallye-változata azt hirtelen nem is tudom) de a Codinak sikerült egy villanyos-verziót beraknia a játékba, motorhang nélkül, csak a csikorgás! (belső nézet, kormány nélkül)
Szerintem ideje lenne már komolyabb beszélgetésnek a hangokért felelős vezető és a HR között...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Hogy ki mennyire profi az jó kérdés, itthon szerintem senki, mert nem kap pénzt a versenyzésért (más kérdés hogy azért valahogy csak megélnek belőle páran ) de jónéhányan szórakozgatunk efféle játékokkal.
Anno az RBR volt a sztár, Gyarmati Ariel, Ranga Peti is komolyan tolta. Legutóbb Kispetővel beszéltünk a Dirt4-beli tapasztalatairól...
De hogy bárki komoly edzésként tekintene rá arról nem tudok. Jó móka, csiszolja a reflexeket, de erre jó volna más is. Annyira távol van a valóságtól, hogy értelmetlen az összehasonlítás.
Én egyszer próbáltam meg egy Lyukóbánya-Parasznya szakaszra felkészülni egy rFactor moddal és pimpelt Ladával de többet ártott mint használt. Egyszerűen semmi nem ott volt mint a játékban, a gumik totál máshogy működtek, annyit ért hogy végigtudtunk botorkálni a pàlyabejáráson...
Részemről komolyan felkészülésre használható rallyszim nincs jelenleg a piacon...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Persze, nyilván nem lehet haszontalannak nevezni, de attól hogy virtuálisan nagy penge valaki, még simán elvérzik valós pályákon! (akár szó szerint is...)
Éppen ellentétes ok-okozati összefüggés van a szimezés és a valóságban jól hajtó sofőrök között. Gyakran szoktam a Guitar Hero-hoz hasonlítani a dolgot: Megadja a tevékenység élményét, de csak távolról nézve, nagy hunyorgatással ugyanaz. Egy olyan zenész aki valóban tud gitározni, jó eséllyel hamar belejön a GH-zásba, mert nem idegenek tőle azokat a mikromotoros mozgások ami kellenek hozzá, és ráadásul valószínűleg hallása is van hozzá.
Én egész gyerekkorom óta autószimekkel (a kor mércéjéhez mérten) gyakoroltam, hogy majd versenyző lehessek (gyermeki naivitás) aztán amikor az első szlalomversenyre odaálltam egy szakadt Ladával hirtelen más kávéház lett az egész.
Az a baj, hogy a jelenlegi rendszerek nem tudják átadni azokat az erőhatásokat amik az autókban érnek, és ezek nélkül nem lehet jól irányítani. A kormányon keresztül várjuk és kapjuk az összes információt, pedig a valóságban csak egy része jön onnan. Még a kidől-bedől rázkódó cockpitek is csak kommentálják az eseményeket, azokra épülve nem lehet vezetni, ellenben kiváló hangulatfokozók. A NextLevelRacing-nek készült mostanában egy olyan cockpitje ami oldalirányban is tud csúszni, talán abban lesz fantázia, de azt még nem próbáltam.
Zsigerből kell éreznek az autó megcsúszását, vagy a megcsúszás mértékének változását hogy határon tudj menni, de ezt kereskedelmi forgalomban kapható rendszerek jelenleg nem tudják.
A másik tényező a gyakorlás kérdése. Pályaversenyhez van értelme gyakorloni, mert memorizálod a pályát, kicsit szokod a milliőt. De Rally-ban? Nincsenek olyan pályák amik megfelelnek a valóságnak (A DR-ben igen, de VB-futamra kijutni indulóként szinte lehetetlen), ergo csak az autót tudnád szokni...
A másik dolog, hogy elnézegetve a TOP időket, vagy akár a hétvégi WRC-döntőt, a szimezés a játék fizikia motorjának a határainak kereséséből, adott esetben a glitch-ek kihasználásából áll(t). Hogy meddig lehet levágni, melyik padka nem csinál defektet, vagy átfér-e az adott kombináció 5 km/h-val gyorsabban. A valóságban ezeket nem tudod lepróbálni, mert az első túltolt akció jobb esetben jelentős anyagi kárral jár, és esetleg te is már csak nyakig gipszben nézed vissza a belsőkamerát... Aztán ekkor már nem csak 2 kattintás az újraindítás, hanem adott esetben hetekbe-hónapokba kerül mire összefércelik újra az autót, ha ugyan nem lett TK. A költségről már nem is beszélve...
Ezzel a tudattal már csak kevesek merik mindenütt áttolni. Anno amikor 2015-ben Országos Bajnoki címért voltunk csatában Lada Kupában, nagyon sokszor voltunk olyan szituban hogy tudtuk hogy át kéne küldeni elemelés nélkül, és volt is lábremegés a célban rendesen mert csak a Szentlélek tartott meg az úton... Erre hosszútávon kevesek képesek (mi sem).
Persze ezzel együtt a mai szimek már elég jól megtanítják veled hogy mi a különbség az FWD és RWD autók között, hogy kb miként viselkedik egy 4WD, mikor lehet és illik fékezni. Vagy hogy a mellett ülő pasasra kell figyelned. Egyszóval jó alapot adnak az elinduláshoz, de egy évadni DR-és sem ér fel 2 havas éjszakával a Bükkben...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz DanielK #1773 üzenetére
Én is navigátorként kezdtem, óriási mázlival. Nagyon jó iskola, hogy fogalmad legyen a dologról, és rágyere hogy ez nem 2 ember sportja... Inkább 8-10 emberé, mert a szerelők, autó és motorépítők, logisztikai segítők nélkül nem megy! Még a vajaskenyeret kenő barátnők/feleségek is nélkülözhetetlenek...
De nem akarom szétoffolni a topicot.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Az is remekül sikerült, hogy az eddig jól működő Time Trialozást elszúrták! Az egyes gyorsasági darabkák mellett eddig ugye lát(hat)tad hogy mekkora részidőt futottál és az gyorsabb vagy lassabb az aktuális rekordodnál.
Most egy rongyájátszott szakaszon is úgy viselkedik mintha először mennél rajta, minden rész zöld és nem különbséget hanem eltelt időt mutat.Hát köszi Codi, ebben az egy módban használtam csak a játékot (mert minden más rohadtul idegesítő vagy bugos) és ez is ment a lecsóba...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Na jó, áruljátok már el hogy ebben az új realese-ben hogy tudsz a saját legjobb időd ellen menni? Ghost-nak nem tudod magad beállítani (saját idődnél nincs ilyen menüpont) de ha választasz egy tetszőleges csávót, akkor berak téged is, és a részidő-különbségeket is számolja.
Épp csak utálom a ghost-okat, semelyik játékban nem használom, mert nem látom tőlük a pályát (egyéni hülyeség, de ez van)
Ha a menüben kikapcsolom a ghost-ot, akkor meg nem számol részidőt...
Konkrét tippet ha lehet, mit hova állítsak, pls!
köszi
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
A komolyabb vasakban, mondjuk WRC2000-től felfelé a rajtprogramon múlik, valószínűleg a kézifék végálláskapcsolója indítja magát a rajtot.
De egy Historik autón szimplán Codi-s nonszensz, ott elrúgott kuplungra simán elrajtolsz...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz SirRasor #1972 üzenetére
És akkor vedd hozzá, hogy a 131-es kategóriáján belül (itt) a leggyengébb!
De a lóerő nem minden, sokkal többet számít a vezethetőség! Ha az ideális autót keresed akkor nézd meg a szakasz világranglistáját, az első 10-ben általában abból a típusból van a legtöbb ami a leggyorsabb. A többivel az ufók mennek...
Amúgy nagy bánatomra még egyetlen játékban sem lehetett jobb és balkormányos változatokból választani, mégha az adott típusból volt is. Pl. Az MK2-es Escortot imádnám, de sajna rossz oldalon ülök...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Opsz, kicsit zavart érzek az erőben... A "zölddobozos" kifejezés az a Logitec DFGT-re vonatkozik, ennek plusz példánya távozik a retro-kormánmygyűjteményemből ami kb a PS2-PS3 éra határáig tart. (Nyilván, mivel az aktuális modellek felhalmozásához egy fejlődő afrikai ország GDP-je is kevés lenne)
A rendszeres játékhoz most Fana Podium Racing Wheel F1-et használok, igaz az F1 rim helyett egy XO HUB van felrakva, rajta egy rendes MOMO versenykormánnyal. Korábban Fana V2-es Base-t használtam, az is eladósorba került, valószínűleg erre gondoltál...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
A kormányos topikban már tárgyaltuk a témát anno...
Én nagy kritikusa vagyok a feltekert FFB-nek, mert teljesen szembemegy a sport/versenyautózás fejlődési irányával. Soha sehol sem cél hogy nehezen lehessen tekerni a kormányt, hogy "birkózni" kelljen vele a kanyarokban. Nyilván kell egy egészséges visszajelző erő, de minden ami fölötte van az felesleges önszívatás.
Különösen igaz ez a rallye-autókra, ahol nagyon gyorsan és adott esetben váratlanul kell kopptól-koppig tekerni, ott kifejezett hátrány a nehéz kormány. Ha elpukkan a szervó, akkor az adott esetben a verseny végét is jelenti. A mai modern slick-ek melegen úgy fognak mint a zöld festék, szervó nélkül már egy 15-ös kereket is (mondjuk egy Ladán) is emberes tekergetni. Nem véletlen, hogy mióta itthon megjelent a P-csoport (eltérhetsz a Homlóglaptól) elsők között a szervósítást léptük meg a sporttársakkal. (Én már nem is mennék szervó nélküli kocsival).
De rátérve a DD-re. Ez is olyan mint az összes többi versenyfejlesztés: a minőség és/vagy teljesítmény növeléséhez egy határ után már nagyságrendekkel többet kell költened. Nyilván jobb a Base, de hogy megéri-e, azt már a felhasználónak kell eldöntenie.
Nekem simán bírja a XO-Hub-omat a MOMO kormánnyal tekergetni (nem csoda), sokkal közvetlenebb visszajelzést ad vezetés közben és valahogy az egész simábbnak tűnik. Rumlisabb helyzetnél valahogy könnyebb összeszedni, és -erről sose tudjuk meg hogy placebo vagy sem- de mind az AC-ben, mind pedig a Dirt-ben gyorsultam vele. De konkrét mp-et ne kérjetek, de tény, hogy minden rekordomon javítottam...
Nekem fontos volt, hogy mindhárom platformot lefedjem, úgyhogy a teljes piacon egyetlen alternatívája volt (Fana CSL Elite) de az hiába járt nálam, érezhetően tompább volt mint a CW2.
Összefoglalva, minden tekintetben egy picivel jobb, és tágabb felhasználási lehetőséget ad.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz DanielK #1995 üzenetére
Amíg mentem a bajnokságban úgy tűnt hogy a sötét pályák fájdalmasan túlreprezentáltak a valósághoz képest. Az meg szintén ritka mint a fehér holló, hogy egy szakaszon belül (szervízparktól-szervízparkig) 3 gyorsasági esetében csak a középső menjen sötétben.
Nem értem minek szívatjátok magatokat...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Én sem vagyok oda az elsőkerekesekért, de épp a 131-el mentem ezen a szakaszon és akárhogyan feszültem TOP5-nél nem jutottam feljebb, pedig tudtam hol férne még át gyorsabban de folyton elpattant.
Mérgemben megnéztem a Golf-al, és rögtön az elejébe pottyantam, ha meg már ott voltam akkor rámentem a rekordra.
Ennek a szakasznak az elejében mindenki Escort-al megy, és meg is értem mert alapbeállítással is nagyon kezes, erőben meg simán átugorja a Fiat-ot. Csak képtelen vagyok megszokni a jobb oldali kormányt, tövezés nélkül meg nem lehet itt gyorsan menni...
Ha kiadnák balkormányosban, mással nem is mennék!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Kupon kunyeráló
- GoPro Topic
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Vallás
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...