Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz pista1 #97 üzenetére

    Ez hülyeség, már ne is haragudj. Különböző minőségű alkatrészek különböző áron.

    Ha 5 féle cucc van különböző minőségben és különböző áron, akkor nyilván nem fogják mindet ugyanannyiért adni. Az elején tisztán megmondták mi kerül 0ft-ba és mi az ami extra áras. Lehetett választani...

    Ha egységár lenne, akkor nyilván mindenki a legjobb cuccot kérné és akkor nyilván kénytelenek lennének a legjobb cucc árán adni.... már ha nem ajándékszolgálat a Digi.

    Innentől meg annak a 10-ből 8 embernek sírna a szája, akiknek jó lenne a gyengébb cucc is olcsóbban.


    András: Sztem a képlet egyszerű: ha garanciális, akkor gondolom a Digié a költség. Addig, ha az ügyfél nem kér mást, ugyanazt kell feltenni... Aztán majd valamelyik fél egyszer megunja és a 10. elhajlás után el fog gondolkodni az ügyfél és a Digi is...

  • sb

    veterán

    válasz pista1 #99 üzenetére

    De valahol meg kell húzni a határt.
    A te hozzáállásod az abszolút atombiztos megoldásokat keresi. Ilyen megoldás pedig nincs eladható áron.

    Ez ugyanolyan, mint mikor pár amerikai néha beteszi a mikróba a macskáját. Ettől még nem kedztek macsakbiztos mikrókat gyártani mindenkinek.

  • sb

    veterán

    válasz pista1 #102 üzenetére

    Az is választás. Van ahol nem fújja el a szél és megfelelő. Ennyi.

    Persze igazad van, hogy biztosabb lenne a Digi és az ügyfél részéről is, ha az alapfelszerelés a legtutibb lenne, de akkor meg az lenne az általános baj, hogy a mocsokdrága cuccot sózzák ránk fölöslegesen.... mert itt ugye nem sok tornádó szokott lenni. Sztem ezzel lenne tele az összes fórum...


    A megunás sem normális ügyintézés, de jelen esetben nincs túl sok más mód, ha az ügyfél nem látja be mit kért és annak mi a következménye.

    Más kompromisszumos mód pedig nincs. Két lehetőség van:

    1. Egységáras, fix csomag. Ezen belül másik két lehetőség:
    -Ha ez olcsó, alap minőség, akkor jönnek a fenti problémák extrém esetekben...
    -Ha drága, extra cucc, akkor meg az a baj...
    2. Változó áras választható csomag: Itt meg mindig lesznek hülyék, akik az ajánlás, a szerelő tanácsa ellenére minimális józan ész nélkül hülyeséget választanak.


    Sztem más megoldás nincs. Én inkább a 2. verziót preferálom és próbálok nem tök hülye lenni.

  • sb

    veterán

    válasz pista1 #104 üzenetére

    A szerelés és egyéb problémák, amikről írsz, azok pedig léteznek sajnos. De ez általános, nem a Digi egyedi gondja, ez ma Magyarország. Vannak rendes emberek és többen, akik kevésbé azok, a szolgáltatók pedig a legkevésbé sem azok.

    Ezért is állok úgy eleve mindenhez, ahogy leírtam: próbálok én is ''okos'' lenni a témában, mert tudom, hogy bárkivel beszélek a telefonban, vagy bárki jön ki, hiába szakember, soxor köze nincs a témához, vagy csak általánosságban lesz@rja a dolgot.

    Ezért van az, hogy nem bízom az ilyen alapcsomagokban sem.
    Alapcsomag+szerelés=csomag, ami láthatóan semmire nem jó extrém időjárás esetén+kontár szerelés.

    Ezért mondom azt, hogy én inkább majd választok magam, amit lehet és magam minimalizálom a problémákat.


    ps: Tisztelet a kivételnek. Pl Andrásnak. :R

  • sb

    veterán

    válasz pista1 #106 üzenetére

    De mondom: van ahol azt sem fújja el a szél!
    Ez a kulcsa. Ha neki a szereléskor elmondta ezt a szerelő akkor nyilván tudott mindent ahhoz, hogy eldöntse neki melyik lesz a megfelelő.

    Az alap hozzáállásunk abban tér el, hogy te eleve alkalmatlannak tartod az alap felszerelést.

    És mi van az erősebb tartóval? Egy tornádó azt is elvinné. Akkor az is alkalmatlan???

    Ebben a kontextusban nincs ilyen, hogy abszolút alkalmatlan, csak olyan, ami az adott helyzetben alkalmatlan. Ezt pedig az ügyfélnek kell eldönteni! Ezt persze csakis akkor tudja megtenni, ha megfelelően tájékoztatva van.

    Pl van 3 féle tartó:
    -Tudja, hogy szélárnyékban van a tükör: a legkisebbet kéri.
    -Ha nincs szélárnyékban (pl nálunk se lenne ott), akkor hiába az a 0Ft-os megoldás, eszembe nem jutna a legkisebbet kérni. A közepest kérném.
    -Ha pedig tudom, hogy minden évben 3 kisebb tornádó megy el a ház mellett, akkor a legnagyobbat. Minden más esetben a másik kettőt. Sztem ez elég egyszerűen eldönthető!


    És hogy ki a hibás, ha lefújja a szél?
    A Digi kiadta a csomagját, a szerelő kiment, vélhetően elmondta, hogy plussz pénzért lehet nagyobb tartót is venni. Ezután ők tehetnek róla, ha elfújja a szél?


    Mondom, igazad van, hogy nem túl szerencsés ilyen gagyit árulni az alapcsomagban, de minden egyéb esetben meg a te választási jogod sérülne: Vagy azzal, hogy eleve csak a drágább cuccal vehetnéd meg, vagy lennének olcsóbbak is, de pl a szerelő mondaná meg (mert ő tfh ért hozzá, melyik lesz a megfelelő), hogy neked személy szerint melyik árút adja el.

    Leegyszerűsítve: ha nincs választásod vagy ők választanak helyetted nyilván ők a felelősek, de ha választhattál és rábólintottál, akkor azért neked is van benne némi részed.

    Ez logikus, még ha nem is szép, hisz az átlagember nem antenna szerelő, sem meteorológus.

  • sb

    veterán

    válasz pista1 #108 üzenetére

    De ez még csak nem is átverés.
    Nekik aztán tök mind1, hogy melyik tartót szerelik fel neked, hisz úgyis kifizettetik az árát.

    No meg ha a nagyobbat teszik fel, akkor valszg kevesebb bajuk is lesz veled, mint ügyféllel az ilyen szeleknél.


    Szóval az ő érdekük a drága cucc felszerelése lenne. Akárhogy is nézem, az hogy az alapárba a legolcsóbb került be csak az ügyfél érdeke...

  • sb

    veterán

    válasz gvass #114 üzenetére

    Az baj, ha nem mondott semmit!!! Vagy annyira biztos volt a dolgában a szerelő, hogy tudta, az elég lesz. Én ebben szeretnék hinni, de félek, hogy nem ez volt az oka. :)

    És hogy mi számít. Nyilván sokminden. Lehet szélvédett a hely, vagy teljesen védtelen is a széllökések ellen. Nyilván a magasság is számít, stb, stb...

  • sb

    veterán

    válasz Rick4 #120 üzenetére

    Rick4, Kiskutya,

    Értem a logikátokat, de szerintem hibás. Ott hibás, hogy túl sokszor hangzik el az ''alapból'' szó, aminek itt nincs értelme. Mi az, hogy alapból? Itt nincs alapeset. Itt több eset van, amihez lehet megfelelő megoldást választani!!!

    A kis falitartóhoz az alapeset ezek szerint a 100km/h alatti szél. A nagy meg többet bír el.

    Hátha az autós példán keresztül világosabb lesz mire gondolok: Nyilván ha vesztek egy ''alap'' autót pl, kimentek vele a szikás terepre és kitörik a lengéscsillapító, meg felzúzzátok az alját hiába mentek reklamálni, nem lesz garancia, mert nem arra lett tervezve. Ha tudtátok, hogy eleve ilyen lesz, akkor lehet, hogy vmi ennek megfelelőt kellett volna venni és fizetni.

    És akkor ''alapból'' rossz volt az az autó? Nem. Ha elvagytok vele aszfalton, akkor bírta volna 20 évig.

    Na kb a fali tartónál is ez a baj: hogy mi az ''alap''. Vannak olyan esetek (mint a fenti postokból is látható, még ekkora szél mellett is!!!), amire tökéletesen megfelel.

    Vagy ennyi erővel kardoskodhatnánk amellett is, hogy ne áruljanak ilyen kis szirszar autókat, mert nem jók általános terepre és amúgy sem biztonságosak, legyen az Audi A4 a leggyengébb megvehető autó! :)

  • sb

    veterán

    válasz Kiskutya #126 üzenetére

    Való igaz, hogy itthon a ''szolgáltatások'' - maximum idézőjelek között lehet annak nevezni őket - mind ilyen kategóriába tartoznak. Könyörögni kell, hogy aztán nagy kegyesen összebarmoljanak a végén egy félig működő valamit. De ez van kb a vezetékes telefonnal, nettel, mindennel. :(
    Ez a kiszertelés része.

    Viszont magára a digis alapcsomag, stb... konstrukcióra én még mindig azt mondom, hogy nem úgy dől el, ahogy te leírod. Nem arról szól, hogy fizeted a 2700-at és onnantól mindent a Digi áll. Főleg nem úgy, hogy az elején volt is választási lehetőséged. Visszatérve az autós példára ez továbbra is olyan, mintha bemennél Smartot venni a kereskedésbe, de neked csak S mercit lennének hajlandóak eladni. Ez ott sem így van, ott is megvan a választási lehetőség. Ha te a Smartot választottad, akkor az is fizetted. Ha később kiderül, hogy az neked nem volt elég, vmi baja lett, akkor két eset marad: Vagy javítják gariban a Smartot (ami aztán legközelebb ugyanúgy elromlik, mint itt a gyenge falitartó), vagy vehetsz felárért S-t. Ajándkéba nem fogják odaaadni se most sem az elején.



    Nyilván ennek a falitartós dolognak sem úgy kéne műdkönie, ahogy leírtad: 20x kimenni és 20x visszaszerelni. A Diginek sem túl jó, ha hetente kell visszatenni saját költségére, miközben az új belépők várakoznak. Épp ezért nem látok akkora gondot egy lecsavart fali tartónál.

    Alapcsomagban a gyenge: ezt az első szerelésnél felül lehet bírálni. Ha ez nem sikerült - akár a szerelő miatt, akár a hülye ügyfél miatt (mert mondjuk ajánlották neki, de ő nem akart plusszban fizetni) - akkor most jön a javítás: újra át lehet gondolni, hogy melyiket rakják fel: ingyen a gyengébbet vagy most kifizetve az erősebbet....

    És ez 20x nem fogják eljátszani, mert a Diginek nem éri meg... és remélhetlőleg az ügyfélnek sem ér meg 1-2000Ft-ot, hogy 20x szereljék vissza neki.

  • sb

    veterán

    válasz raczandris #1118 üzenetére

    Sziasztok.

    Nekem is 1-2 gondom. Adott a 110-es tükör, Humax II beltéri és egy általam lecserélt Globo twin fej. Állítgattam az antennát, csavargattam a fejet de nálam is ilyen 65%-os jel és 70% körüli minőség volt a maximum bármit is csináltam. Előtte a digis fejjel is kb ennyi volt.

    A másik problémám már nem digis jellegű lenne: Astára szeretnék ráállni másik antennával (a megmaradt digis tükörrel és fejjel).Van ehhez valami útmutató, leírás? Még nem csináltam ilyet. :)

  • sb

    veterán

    válasz Lala6 #1279 üzenetére

    Köszi a leírást előre is. :R

    A múltkor kezdtem a szerelést. A digis antennán lecseréltem a fejet twin-re. Feltettük a másik antennát a digis fejjel, be lett kábelezve: 1. beltéribe megy a digi tükörről a kábel, a 2. beltéribe (ha meglesz) megy diseqc-el a két tükör.

    Már ''csak'' a 2. tükröt kéne belőni az Astra-ra, de mivel nem csináltam még ilyet, így fogalmam sincs hogy kezdjem. :) A szögeknek utána néztem, de okosabb nem lettem. :)

    Ja és frankó az oldal! :R

  • sb

    veterán

    válasz raczandris #1295 üzenetére

    Egy elég fontos kérdés - tőled is raczandris:
    Most hoznám el a második beltérimet (Hyundai, de vmi olyasmit mondtak, hogy új tjpusú - van ilyen?), de figylemeztettek, hogy ha én hozom el és szerelem be, akkor semmiféle garanciát nem vállalnak rá.

    Felhívtam az üsz-t és ott is ezt mondták, de nem értem, ez hogyan lehetséges!?
    Egy rohadt kábelt kell bedugni, és emiatt fizessem a 2. beltéri díjában nyilvánvalóan (felháborító, de megszokott módon) nem szereplő kiszállászi és ''szerelési'' (3 sec kábel összedugási) munkát?

    Elvileg minden műszaki cikkre garancia járna tudtommal. Bér ez csak bérlet, nem megvétel, de akkor is hozzátartozik a szolgáltatáshoz és ugye lehetőség sincs más úton megoldani a készülékszerzést.

  • sb

    veterán

    válasz kano #1304 üzenetére

    Hát kb. én is így gondolom. Pl egy TV sem lenne garis, ha te dugod be az RF kábelt a hátuljába. :U

    De ha nem is az enyém, ha tönkremegy - mert ugye olvastam már pár Hyundai ''balesetről'', ami vélhetően a napi 15-20 fagyás miatt volt - akkor mi történik? Az az én problémám, ha fizetnem kell az új beltérit.

    A gond sztem itt az aláírandó dokumentummal van. Anélkül kéne elhozni, de nem hiszem, hogy odaadják.

  • sb

    veterán

    válasz Lala6 #1306 üzenetére

    De velem nem ilyet akarnak aláíratni, hanem amit mondtam: Konkértan azt, hogy NINCS SEMMILYEN GARANCIA, ha én viszem el a beltérit.

    Megnéztem a digi weblapon lévő ÁSZF-et. Abban is benne van, hogy csak akkor érvényes bárminemű garancia a készülékre, ha ők szerelik be. :(

    Másfelől viszont van benne egy olyan pont is, ami a 2006 nov 20. előtti előfizetők esetén a második beltéri egységre 5000+ÁFA díjat ír elő, ami a szerelési költséget is tartalmazza!

    Tehát ha a garivesztős rész igaz is, azzal sajnos nincs mit tenni, viszont ha meg kihozatom, akkro szerelési díj külön már nem számítható fel!

    Üsz-en persze fogalmuk sincs a saját ÁSZF-jükről, ott azt mondták, hogy fizetni kell a 2. beltéri szerelésért külön.

    Sztem az lesz, hogy kihozatom - így van gari - és rohadtul nem fogok fizetni a szerelésért. Ott az ÁSZF. Majd ők perelnek meg szaroznak, ha akarnak. Ne nekem kelljen már írogatni meg 3 hónapig nyomozni egy dolog igazsága után, mikor benne van a hivalatos ÁSZF-ben.

  • sb

    veterán

    válasz denespapa #1316 üzenetére

    Nem tudom ez ilyen egyszerű-e. Sztem a felelősségnek és a tulajdonlásnak sok köze nincs egymáshoz. Hiába bérlem csak és a digié a készülék, ha pl. kettétöröm azt is nekem kell fizetni - nyilván jogosan. :)

    Szóval én simán el tudom képzelni az egyéb hibákat is. Konkrétan azt kérdeztem a szerelőtől, hogy ha elhozom, bekötöm, majd fél év múlva (tehát vélhetően nem az én hibámból) tönkremegy, akkor mi van. Az is az én bajom. :(

    Hát nem tudom...

Új hozzászólás Aktív témák